Monday 15 June 2015

KERANA GAMBAR EDIT INI YANG SERING BERLEGAR DI MEDIA SOSIAL BUNG MOKHTAR KATA DI PARLIMEN MUKA ZURAIDA KAMARUDDIN MACAM MAK LAMPIR


Rasanya cara Bung Mokhtar menyerang peribadi musuh politik adalah keterlaluan dan bersikap terlalu peribadi dan kebudak-budakkan.

Dalam parlimen sewajarnya hujah dengan penuh ilmiah dan berhemah sesuai dengan gelaran dan darjat sebagai Yang Berhormat.

Orang dulu-dulu selalu mengingatkan .. wajah hodoh tidak mengapa asalkan jangan perangai hodoh dan bodoh.

It is morally and ethically wrong!!!!!

Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Raden sekali lagi mencetuskan kontroversi dengan kenyataan seksi di Parlimen.

Kali ini, Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamarudin menjadi ‘mangsanya’.

Dalam persidangan Parlimen pada Isnin, Bung berkata, wajah Zuraida menyerupai hantu, seperti yang didakwa di laman sosial.

“Ada orang cakap di laman sosial wajah Zuraida macam ‘mak lampir’,” katanya ketika berhujah mempertahankan teguran yang dibuat terhadap Zuraida pada 9 Jun lalu.

Dalam sidang Parlimen 9 Jun lalu, Bung menegur Zuraida kerana dikatakan membuat ucapan yang terlalu ganas.

“Saya bimbang, saya tengok laki dia di rumah takut macam ini keadaan”, kata Bung.

Mempertahankan kenyataan itu, Bung berkata, dia ikhlas menegur kerana kesian terhadap suami Zuraida yang menderita dengan perangai Ahli Parlimen Ampang itu.

“Saya ikhlas menegur, kerana lelaki dia menderita perangai dia macam tu,” katanya.

Zuraida dalam sidang akhbarnya berkata, dia kesal dengan ucapan Bung itu yang menyalahi peraturan Dewan.

“Tindakan yang Ahli Parlimen Kinabatangan telah menyalahi peraturan mesyuarat Dewan Rakyat 37(4) kerana telah menyentuh peribadi dan mengeluarkan kenyataan bersifat seksis,” katanya.

Ahli Parlimen Kulai, Teo Nie Ching pula menyindir Bung dan menyatakan simpati terhadap isteri Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) itu kerana memiliki suami yang tidak prihatin terhadap wanita.

Bagaimanapun, Timbalan Yang di-Pertua Dewan Rakyat, Datuk Seri Dr Ronald Kiandee melepaskan Bung dari tindakan tatatertib kerana tujuannya hanya sebagai teguran.

22 comments:

  1. M*azlan Aliman letak jawatan AJK Pusat PAS

    ReplyDelete
  2. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  3. Baru-baru ini viral di media social dan juga WhatsApp mesej berbunyi “SIJIL HALAL untuk ayam yang dijual di seluruh PASARAYA GIANT sudah ditarik balik. Harap maklum kpd semua umat Islam”.

    Jika Melayu begitu alim sudah pasti merekalah yang menjadi penternak dan pemproses ayam.

    Tetapi sayangnya mereka hanyalah hipokrit hasil sistem pendidikan BN. Malas dan kuat komplen sudah menjadi darah daging mereka. Mereka lebih rela ambil degree dengan cara salah supaya dapat goyang telor dan tek makan gaji hatta sehina kakitangan sokongan berijazah.

    Dengan begitu banyak peluang dan bantuan samada dari segi ilmu dan kewangan, mereka masih tidak mahu menjadi pengeluar makanan mereka sendiri masih nak harapkan orang kafir. Sedangkan di luar negara orang putih menjalankan bisnes sendiri mereka tidak harapkan cina.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan kuli am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba panggil nik abduh
      mintak dia tolong settle

      Delete
  4. KENAPA TAK PANGGIL ULAMAK HAJI HADI
    DIA BOLE KASI TOLONG SETTLE?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saka anak sihir15 June 2015 at 17:28

      kah kah kah
      bomoh hantu jadi mursyid am.

      Delete
    2. mursyid am pas bomoh sesat loyar buruk...kehkehkeh

      Delete
  5. Macam kenal aje mamat rambut panjang turr
    jeff ulu yam kan?

    ReplyDelete
  6. Saya Pegundi Parlimen Ampang mengesahkan, kebanyakkan malah majoriti orang ampang kenal sia Zuraida "Mak Lampir" haraamhaddah.

    Zuraida mak lampir sibok meroan, merapu, demo, kawasan sendiri ampang tak pernah dijaga... Tak pernah datang jenguk2 pukimak zuraida.

    Betul2 dah jadi hantu... Masa korban lembu kat masjid baru datang buat sibuk..betina sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenornya fenomena yg hang khabaq tu dah jadi biasa bagi kebanyakkan adun... lebih2 lagi adun umnu ...adusss...nyampah tul la ..

      Delete
    2. Biasalah bro bukan tak tau sepsis hantu,kejap ada kejap tak ada. Majlis korban banyak darah sebabtu dia datang,dari jauh lagi dah terhidu darah.

      Delete
  7. Bung tak sedar yang mukanya dengan mata sepet macam ketua lanun........kalau nsk .menghina orang eloklah suluh muka sendiri kat cermin.......dapat isteri cantik tapi lakinya sudah tua macam penjual ikan dipasar ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka dan badan dia macam babi tunggal.hidung kemek Mata sepet kulit pink macam kulit babi...badan gemok pendek...Ada iras iras babi

      Delete
    2. bung ada iras taik babi haramjadah.

      Delete
    3. Bung masih hensemlah,duit banyak dan bijak, bukan macam korang yang tergila2 dengan peliwat dan Mak Lampir.

      Delete
  8. Kat sini pun ramai jenis Bung Mokhtar. Kalau beri pendapat dan berbahas dengan bernas dapat jugak menimba ilmu. Di samping memajukan minda bangsa kita. Tapi UMNO ni kalau boleh berfikir pun depa nak halang dan tangkap. Kalau boleh la.

    ReplyDelete
  9. Bun Muketar budget muka dia handsome tetapi dia tidak sedar muka dia macam muka T-Rex (dinosaur) mengalahkan mak lampir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka macam T-Rex pun dapat artis. Kau dapat apa? Anwar tengok pun cabut lari.

      Delete
  10. Penjlat najis dap rakus menghirup najis dap tak bersisa...kahkah

    ReplyDelete
  11. Selepass aljuboori...masuk sg buloh resort world dan semua anjing aljuboori kalah dlm prmilihan pusat pas lalu mesia aman dan damai....tiada lagi anjing aljuboori menyalak di depan sogo.....aman malaysia

    ReplyDelete
  12. bung dn mak lampir same je dua2 taik hanjing.

    ReplyDelete
  13. Betul bro. Bung , muka Zuraidah sebijik macam Mak Lampir,itu yang buat pengundi suka kerana dapat YB hantu .KAH...KAH..KAH......

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...