Friday 5 June 2015

KETUA POLIS NEGARA ARAHKAN DEMI KETENTERAMAN AWAM DAN KEHARMONIAN MASYARAKAT FORUM NOTHING TO HIDE DI BATALKAN.



Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Khalid Abu Bakar mengeluarkan arahan supaya majlis dialog bersama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tentang 1Malaysia Development Berhad yang turut dihadiri Tun Dr Mahathir Mohamad dibatalkan.

Khalid mengeluarkan arahan itu menerusi akaun Twitter @KBAB51, kira-kira sejam sebelum acara bermula pada 10 pagi ini.

“Dialog 1MDB bersama NGO2. Demi ketenteraman awam dan keharmonian masy, @PDRMsia mengarahkan Dialog di atas, di PWTC (Putra World Trade Centre), Kl pagi ini dibatalkan,” tulis Khalid pagi ini.

24 comments:

  1. Padan muka kpd juak2 yg buat jahat sama TSKI, kawan2 Anuar DLM Pas bungkus.

    Memang aku niat keluar PKR masuk pas. At least mereka berhemah tidak memecat mereka yg melawan president.

    Harap Jeff Ulu Yam pun boleh join Pas. Dlm PKR hati sakit kerana hari2 justice for papa matang mareiiiiiii.

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helo mangkok, tajuk berita ini Pak Khalid IGP twitter minta batal, apa yang komen fasal PAS dan kemenangan Hadi dangeng dia. Itu kemenangan sudah dijangka dari awal. Yang mengundi perwakilan yang di kawal menerusi ''remote control'', ada wal dsbnya. Guna ayat2 Arab untuk kawal perwakilan yang tidak boleh fikir sendiri. Eloklah PAS jadi bagini, mereka boleh balik asal dan jangan masuk campur dalam ajenda negara kerana jelas kesemua mereka bukan orang yang bijak. Takdak seorang pun bawa usul dan bahas dalam Parlimen. Semua mereka adalah orang yang tidak tahu apa negara sedang menghadapi. Otak macam otak ISIS. Eloklah PAS jadi macam tahun 1970han. Say dah keluar parti bersama semua ahli keluarga saya.

      Delete
    2. Kepada Sahabat ku Jesse

      Membaca warkah Jesse, hati ku terpikat dengan keikhlasan PAS, tapi kami dan rakan2 masih ada kerja dlm PKR untuk membawa obor2 kebenaran reformasi 1998 dlm PKR.

      Buat masa ni, sudah ramai rakan2 PKR di akar umbi sudah mula sedar dengan penipaun DAP dan ketamakan keluarga Anwar. Harap kesedaran ini akan tersebar dengan lebih luas.

      Sahabat Mu

      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Originel

      Delete
    3. Jesse Labu tahu kah anda Justice for papa adalah simbol penjuangan anti nepotima dan anti kronima ketika pkr mula2 tubuhkan , serupa dengan perjuangan umno bela orang melayu tapi bila umno ditubuhkan' tun noo jaffar telah melupakan perjuang melayu, beliau di buang dari umno itu, apa salah kami buang ketua umam anwar telah melupakan pejuangan anti nepotisma





      Kembalikan pkr kelandasan sebenar anti kronima dan anti nepotisma seperti 1998 yg sebenar

      Dari justice for papa

      Delete
  2. satu kejutan dalam politik PAS dengan kemenangan besar golongan ulama. nampak jelas kemenangan ini memberi maksud yang dalam kepada DAP.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apapun itu molek untuk satukan semula semua warga PAS dibawah satu kepimpinan..Melayan kerenah DAP buat orang PAS menjadi tak bersatu hati pun buat apa. DAP patut dah belajar lama pendirian orang PAS terhadap matlamat pejuang mereka. Bila DAP tidak menerima hudud di Kelantan pada awalnya aku sendiri faham dan boleh terima pendirian DAP. Tetapi bila DAP mula berusaha dan beria-ria untuk mengagalkan usaha hudud PAS di Kelantan maka bagi aku ini bukan sekadar tak setuju dan tak sependapat....Itu dah kira sabotaj usaha PAS..Itu dah macam saja nak bermusuh.. Ibarat orang PAS nak solat tapi DAP tak nak solat...itu dia punya hal...kita pun takde masalah. Tapi kalau sampai orang PAS nak solat DAP tak benarkan maka itu sudah lebih....'Kadok sudah naik junjung'. Patut Lim Guan Eng dah lama berkawan ngan Mat Sabu... DAP patut pandai pulaklah menjaga adap berkawan dengan PAS...

      Delete
    2. Tahniah pada PAS Hadi yang berjaya masuk semula kebawah tempurung. hahahaha.....elok lah orang macam kau ikut sama.

      Delete
  4. Tahniah TGHH. Nampaknya adu domba dap tak berjaya. Puak2 jebon dah meroyan dan ada yg terkencing terberak pun ada. Lepas nih kita tengok UG dap pulak macam mana.

    Tulang Besi kasi potong kaooo punya bird bagi sama hanjing laaaaaa

    ReplyDelete
  5. Jebon jamesbond Pasmaha IQ ikram irc JANGAN putusasa coba lagi tahun depan or coba hiject ameno pulakk..hhahahhahahahahahaaaa

    Kalau rasa masih tak kuat join PKR, mana tau boleh ganti Mama Kipas Remote Control.

    Greenboc, Addin, Malaysiawaves, Kedahlanie, Mouthdweller baik korang cukur bulu kening.

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  6. sekali lagi gerombolan serigala itu membuat sesuatu yg tak pernah dan tidak akan diperbuat oleh manusia yg waras aqal fikirnya..ibarat sebuah kapal yg dikemudi oleh tiga juragan yg "duduk sama rendah ..berdiri sama tinggi"... maka tatkala berada dipersimpangan jalan...bermusuhlah mereka demi untuk mengemudi kearah jln yg dikehendaki.." terjunlah kamu keluar dari kapal ini"..kata ketiga2 juragan itu sesama mereka..anehnya para penjual beli ilmu itu masih kekal sifat sombongnya..

    ReplyDelete
  7. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  8. Aku heran sejak bila jibbo ada telo nk dialog secara terbuka ni,biasa berani melalak dari jauh je.ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari topic shut up please. Orang discuss pasal Pas

      Delete
    2. kau orang yang lari tajuk dengan sengaja nape tak nak dengar orang komen najib gabra ke....berani ke dia nak mempertahankan / menjawab soalan2 maut menjerat leher....oleh kerana itu guna kuasa IGP jadi selamat lah ia......

      Delete
  9. NAJIB DARAH PAHLAWAN TAKUT DATANG


    KAH KAH KAH


    PAHLAWAN APE NI??


    KAH KAH KAH


    KAT ORANG BODOH BOLEH LA LU GEBANG


    KAH KAH KAH


    ReplyDelete
  10. Melayu melayu ada macam-macam cara nak jual cekodok basi. Dah takde modal lain. Pakaila taktik tu . Berulang-ulang. Nak cakap ape. Bukan satu bangsa yang cerdik pun!!

    ReplyDelete
  11. Yg aku tahu dialog najib bersama ngo, bukan dialog bersama tun m itu mana lah omak aku dapat berita itu aku pun tak tahu

    ReplyDelete
  12. dialog terbatal sebab ada orang merusuh terutama peyokong pkr dan ngo2 pkr itu merusuh takut segala terdedah mereka cuba rempuh kawalan keselamatan polis, jawapan kalau anwar pm berada di sisi itu ngo tak suka anwar itu, tentu anwar juga meninggal majis itu, orang tak dijemput buat kacau tentu anwar akan larikan diri perkara sama berlaku

    ReplyDelete
  13. sekali lagi gerombolan serigala itu membuat sesuatu yg tak pernah dan tidak akan diperbuat oleh manusia yg waras aqal fikirnya..ibarat sebuah kapal yg dikemudi oleh tiga juragan yg "duduk sama rendah ..berdiri sama tinggi"... maka tatkala berada dipersimpangan jalan...bermusuhlah mereka demi untuk mengemudi kearah jln yg dikehendaki.." terjunlah kamu keluar dari kapal ini"..kata ketiga2 juragan itu sesama mereka..anehnya para penjual beli ilmu itu masih kekal sifat sombongnya..

    ReplyDelete
  14. DARAH BUKAN SEBARANG DARAH ,,, DARAH BUGIS KONON TAPI TULUR KE MANA....

    ReplyDelete
  15. It's pay back time.......padan muka kau Tun dulu kau buat anwar arah polis rampas mic......tapi aku suka juga korang gaduh.....bongkar lagi jgn bagi najib tidur lena.

    ReplyDelete
  16. Memang lah PM malaysia x ado BoToLo.guna IGP pulak..
    tak pa kalah pru nti sungkit semua.
    jika negara lain dh lama ke dalam dah.

    ReplyDelete
  17. New black goat detected !!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...