Monday 29 June 2015

SETELAH DIMALUKAN SIFAT BIADAPNYA ADIK AZMIN ALI KINI MENGHINA RESTORAN ME'NATE PULA SEBAGAI RESTORAN TIADA CLASS UNTUK DIRINYA.



Tanpa sepatah ayat memohon maaf kepada seorang wanita yang dimaki di Twitter, selebriti Azwan Ali terus bersikap biadap apabila menghina sebuah kafe yang menaja steak percuma kepada wanita yang dimakinya itu.

Menerusi rakaman video, adik kepada Menteri Besar Selangor, itu mengutuk kafe berkenaan, Me’nate Steak Hub, sebagai tempat makan murah.

Dengan nada angkuh, Azwan berpesan supaya tidak berbuka puasa di kafe berkenaan kerana murah berbanding di Hotel Mandarin atau hotel enam bintang.

“Helo uols, ingat pesanan truly diva AA, jangan berbuka di kedai binatang, berbuka lah di Mandarin Oriental ke, hotel 6 bintang ke, tak main berbuka di kedai murah ni, mintak kebulur, minta despedo, malunya,” katanya.

Sikap biadap Azwan itu tercetus apabila dia menerusi Twitter bertanyakan tempat yang menyediakan steak yang sedap untuk berbuka puasa.

Seorang pengikutnya, Nur Azira Wazi Azman membalas tweet itu dengan menjawab Me’nate.

Azwan mengamuk dan memaki wanita berkenaan dengan pelbagai gelaran memalukan kerana menyangka Me’nate itu bermaksud ‘binatang’ dalam dialek Kelantan.

Kontroversi itu diketahui pemilik Me’nate dan mempelawa wanita berkenaan dan keluarganya berbuka puasa secara percuma.

Pemiliknya, Che Mustaffa Othman merupakan bekas tukang masak di Istana Buckingham dan berkhidmat untuk mendiang Puteri Diana dan Queen Elizabeth.

“Takapalah, biarkan dia. Kita kena penuhkan hidup kita dengan orang-orang yang positif dan orang yang buat kita gembira. Abaikan orang-orang yang tidak memberikan kebaikan kepada hidup kita.

“Tapi saya berdoa agar suatu hari Allah buka pintu hati beliau untuk jadi insan yang lebih hebat”,” kata Che Mustaffa seperti dilaporkan sebuah portal.

22 comments:

  1. Perangai Azwan Ali memang la kurang ajar dan lucah sebagaimana kebiasaan insan2 yang hidup di dua alam ni...akan tetapi bukankah itu trade mark dia...kalau nak kutuk mengutuk kau lawanlah dia. Tapi lebih baik mendiamkan diri dari bersengketa dengan manusia seperti ini.

    Persoalannya di sini kenapa blogger Omak Kau masih berdendam berahi kepada Azmin walaupun di bulan yang mulia ini. Tak Dapat Tanduk Telinga di Pulas, demikian kata peribahasa lama. Peribahasa baru cakap, tak dapat nak potong anunya, telur Azmin di jentik...kah kah kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat greenboc, addin, meloyawaves Dan blogger sespesis. korang cerita la bukan2 nanti Jadi Sotong.

      wehhhh meloyawaves kao tak takut ke Jadi sotong

      Delete
    2. Omakksu berdendam dgn Azmin sbb cinta x berbalas....

      Delete
  2. Aku cukup kesian dgn Fekah. Fekah dah kawin ke belum?

    ReplyDelete
  3. Takkan setandan pisang semuanya busuk. Gitu jugak adik beradik tak sumer nya perangai sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi azwan ali ni dah mcm sotong pondan pulak..

      Delete
    2. testing 123 testing 123

      Delete
  4. Da dapat bonus dari majikn .. Da menjelir lidah nk menjilat bos. Smpai isu adik mb pun jadi isu. Da tk ada isu lain la ni. Atau tokey suruh balun aje jnji isu. Satu isu dapat berapa pulih ringgit?

    ReplyDelete
  5. Wah! Rezeki di bulan ramadan. Siapa sangka, jawapan simple 'MENATE' itulah yang mendatangkan rezeki makanan yang bernilai RM4,678. Makanan orang kaya, mana mampu orang marhaen nak merasanya, ye tak?

    Semalam, mangsa kena maki Azwan Ali, Nur Azira, memuat naik beberapa gambarnya berbuka puasa di Me'nate Steak Hub bersama dengan keluarganya serta wakil pengendali laman Facebook popular, Oh! Media.
    Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini .

    "Assalamualaikum. First of all, I nak berterima kasih kat Oh! Media because viralkan that case. Hehehe! Yeayyy! Dari situ laa we'oulss sekeluarga dapat special invitation from 5 star steak house bebbb for iftar!

    "Secara jujurnya, tak mampu den nak membayor makan sampai RM4K (bills for iftar today). Biar la kita ni low profile sikit, jangan nak GAHH manjang. Soon HATERZZZ yang ramai hokey!" katanya yang dipercayai ditujukan kepada Azwan Ali.

    Dalam kenyataan Nur Azira di Instagram itu, dia juga sempat mengucapkan terima kasih kepada pekerja restoran itu dan tidak lupa juga kepada pemiliknya yang sangat peramah ketika melayani mereka sekeluarga.

    "Owner tersangatlah peramah melayan saya sekeluarga seperti VVIP sepanjang di sana. Steak yang disajikan untuk kami sangat sedap, soft dan terasa herbnya,"

    Azira juga mengucapkan terima kasih kepada orang ramai yang memberikan sokongan kepadanya.

    Bagi mereka yang ingin merasa sendiri kesedapan steak restoran ini, bolehlah berkunjung ke cawangan yang berhampiran dengan anda. - THEHYPEMEDIA.COM

    4,678.00 ko Hado? why bother?

    ReplyDelete
  6. Toadjitsu adiwira kampung

    ReplyDelete
  7. Aku harap satu hari nanti budak benggong ni betul2 kebulur.. Apa jenis manusia, dah lah kita tu tak cukup sempurna..

    ReplyDelete
  8. Sejak Nuar Berahi jubor masok Istana Sg Buloh, azewan ali meroyan, merapu dek bontotnya terrindu amat sangat kote bengkok nuar berahi jubor...

    Macai PKR liwat meliwat, tak luwat meliwat, tak guling-guling atas jalan...demo sana sini.... Itu semya tak der, kerana Kote Bengkok sedang meluruskan kote dialah agoknye...


    ReplyDelete
    Replies
    1. ini bulan mulia,kau takda kerja lain asik jubur je,agaknya mak kau dah kena jubur lagi ke atau mak kau tak dapt btang?,otak kau takda lain asik2 jubur,tenguk kakak kau ,.liahat adik perempuan kau.tengok isteri kau,nanti mereka keana rogol baru kau sedar,bertaubatlah brider.,kesian kau.sakit otak tak sembuh2.

      Delete
  9. Betul la tak dapat tanduk telinga dipulas.

    Tak dapat hantam abang dapat adiknya pon jadilah.

    Blog ini sudah semakin menjadi-jadi menanam sifat kebencian dan permusuhan antara satu sama lain.

    Sepatutnya OK lebih menonjolkan isu-isu nasional untuk faedah rakyat seperti dulu.

    Sekarang ni dah lebih kepada agenda membalas dendam dan mengadu domba.

    Apalagi di bulan Ramadan, entrinya semakin buruk.

    BLOG INI SUDAH TIDAK ADA NILAI TAMBAHNYA LAGI.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju Sham TM. Penuh kebencian yg tak sudah.

      Delete
  10. Biase le keluarga ali nih jenis berdendam...dan tak ada prinsip hidup...mana ada untung situ la mereka bergayut..

    ReplyDelete
  11. Perangai macai pkr mmg hamlau mcm azwan ali !

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://theunspinners.blogspot.com/
      Dulu cina boikot Melayu jual limau CNY

      kalau otak blogger tak betul ini lah terjadi. bumiputra ade share pun kacau

      http://www.theedgemarkets.com/my/printpdf/186216

      http://www.giant.com.my/news/details.aspx?ID=98

      Delete
  12. Omak kau ni marah pada azmin sebab azmin tak bagi latop baru macam khaldi dulu,itu sebab omak kau meroyan,nila dirinya hanya harga latop.

    ReplyDelete
  13. anak ustaz pun boleh jadi macam ni, apa nak diheran cucu keling main punggong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi anak luar nikah!
      Ko tak tau komen,jangan komenlah babi!
      Panggil saya sekarang setan saya nak ajar ko kau-kau 012-9062672

      Delete
  14. Ini BAPOK perasan ni...BAPOK x dk tote...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...