KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 6 June 2015

BERAPA LAMA PAS HARUS MENDIAMKAN DIRI DARI PENGHINAAN DAP SELAR KETUA DEWAN ULAMA PAS YANG BAHARU.



Ketua Dewan Ulama PAS yang baharu, Datuk Mahfodz Mohamed mempertahankan tindakan Jawatankuasa Pusat parti itu meluluskan usul tergempar memutuskan hubungan kerjasama politik dengan DAP.

Katanya, ia melibatkan hukum agama yang seeloknya diserah kepada Majlis Syura Ulama dan Dewan Ulama yang merupakan mereka yang lebih arif dalam perkara itu.

"Usul berkaitan tahaluf siyasi (kerjasama politik) ini, oleh kerana ada kaitan dengan hukum-hakam, maka kita tak akan bahaskan dalam muktamar ini," katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucapan penggulungannya selaku wakil Dewan Ulama pada Muktamar Tahunan PAS ke-61 di Kuala Selangor, hari ini.

Katanya, Dewan Ulama PAS Pusat membawa usul itu bagi membuktikan kepada rakyat, parti Islam itu mempunyai maruah yang harus dipertahankan.

Bagaimanapun katanya, sekiranya Majlis Syura Ulama menolak usul itu dan memutuskan terus bersekutu dengan DAP, beliau dan seluruh ahli Dewan Ulama akan menerima keputusan itu.

"Dewan Ulama membawa usul ini bagi menunjukkan kita masih ada maruah dan bagi menolak persepsi negatif yang PAS ialah kuda tunggangan DAP,” kata Mahfodz.

“DAP menghina PAS, tetapi selama ini kami hanya berdiam dan bersabar. Tetapi, berapa lama kita harus bersabar dengan penghinaan DAP ini?"

Muktamar hari kedua semalam meluluskan usul tanpa bahas memutuskan hubungan dengan DAP, pada masa sama kekal kerjasama dengan PKR dalam Pakatan Rakyat.

Selain itu, usul dibawa Dewan Ulama PAS Pusat dan kawasan Tumpat itu membuat 3 tuntutan lain iaitu:

* PAS Pusat berusaha memperkukuh dan memperkuatkan PR sebagai satu kerjasama politik bagi menumbangkan kerajaan Umno-Barisan Nasional (BN);

* PAS tidak menggadaikan dasar perjuangan demi mencapai matlamat dan kemenangan; dan

* PAS menegaskan kepada rakan PR agar menghormati pendirian, polisi dan dasar parti masing-masing.

Tuntutan itu dibuat selepas mengambil kira keputusan DAP yang memutuskan hubungan dengan presiden PAS, tetapi kekal bersama PAS, sebagai satu sikap menghina presiden dan PAS.

Usul itu juga mengambil maklum, DAP tidak lagi menghormati prinsip, polisi dan dasar PAS yang menjadikan Islam sebagai teras perjuangan.

"Menyedari segala prinsip kerjasama antara rakan PR sudah mulai retak ekoran kenyataan biadab tindakan pimpinan tertinggi DAP yang tidak menghormati prinsip 'bersetuju untuk tidak bersetuju'," menurut usul itu.

46 comments:

  1. Jadi apa beza dgn shiah imamiyah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina kafir tunjuk kepala kau diam...mcm2 hina org sesama islam kau bersorak diam...tapi bila melayu baru nk naik suara bkn main kau lancau....krn apa? Gila kuasa...rasa diri terlalu pandai..patutla sesuai jadi barua...hidup cari mkn dgn memghina sesama islam

      Delete
  2. PUTUS HUBUNGAN DENGAN DAPIGS ADALAH HAK ASASI MANUSIA

    KAH KAH KAH

    DEMOKRATIK KAH DAPIGS??

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bodoh...jangan tunjuk sangat bahalol.kahkahkah

      Delete
    2. Budah umno bodoh seperti menteri bn mereka. Belum pernah dengar ada menteri umno bn kini yg cerdik. Rasuah dan politik duit diajar dr peringkat bahagian lg. Itu yg menyebabkan IQ mereka dibawah paras par. Penyokong mereka jgn tanya IQnya lagi teruk. Penyokong umno ...kesian umpama hamba moden. Jgn marah ya.

      Delete
    3. Dap lagi cerdik...nk jg alam sekitar duk afrika

      Delete
  3. Tahniah pas....Jadi parti jaga surau je bolehla....melalak sana sini...omakkau xkomen pun pasai Hadi sokong najib.kagkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu pun umno kata pas parti surau tapi kini dah kena buat sesuatu agar pas terbantut. Dap pun sama asyik mengherdik hudud dan ulama. Ini akan membuat ramai akar umbi pas marah. Yang tak marah cuma mereka yang jatuh cinta dengan dap kerana cinta itu buta. Ingat hukuman Allah tidak buta. Orang buta pun tak suka orang hina agama dia. Islam agamaku.

      Delete
    2. Habis pkr parti tunggangan bapak babi dapigs. selamat ditunggang pkr.

      Delete
    3. Hang sokong dap xnk islam xnk komen diri.sendiri?

      Delete
  4. Berapa lama kita harus berdiam diri isu zina dan bunuh bayi?

    Di UK. Mak bapa berebut untuk dapatkan hak penjagaan anak walaupun anak itu luar nikah.

    Jangan salahkan perempuan. Semua kes buang bayi adalah salah lelaki. Mereka lepas tangan tidak mahu bertanggungjawab. Tabur janji manis. Habis madu sepah dibuang. Ingatlah bayi terjadi melalui gabungan sperma dan ovum. Bukan ovum sahaja.

    Apa yang kita kesalkan sampai bila kerajaan hendak ambil serius jenayah bunuh bayi ini. Jika nak bayar hutang 1MDB boleh laksana GST kenapa kes zina hingga ada rakaman menampakkan identiti dan bunuh bayi yang semakin ngeri dan berleluasa tiada jawatankuasa untuk menangani?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan kuli am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tertanya2, berapa keputusan spm awk?

      Delete
    2. Berapa pulak upsr ko...tertanya2 gak...semua manusia dilahir tidak tahu apa (bukan bodo) kemudian dididik, dilatih menjadi tahu..ilmu tu milik allah bkn milik manusia...semua org diberi pilihan untuk jd org berilmu (tp org suke bijak) nk ikut dgn tak nak ikut je...rutin org berilmu tak sama dgn rutin hidup org tk berilmu...omak kau kipidap...best blogger..

      Delete
    3. 2 org penzina dikesan

      Delete
    4. Aku srp je jd ahli parlimen. Ko Ade

      - mahfuz omar-

      Delete
  5. PAS SEBUAH PARTI CAKAP BANYAK. DIBAWAH HADI PAS HAMPIR TERLUNGKUP. SEMASA ARWAH TG NIK AZIZ HIDUP ....HJ HADI TAK BERANI NAK PUTAR ALAM. KINI SEMUA DLM GENGAMAN HJ HADI. SATU SOALAN YG MASIH BELUM TERJAWAB....BILA PAS NAK TINGGALKAN PAKATAN.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila PAS dah putus dengan DAP maananya PAS dah putus dengan PAKATAN.PAS akan jadi parti Lebai malang.Untuk PRU 14 Selangor bawah PKR kalau lantik wakil PAS banyak kerusi akan hilang kerana Cina dan India sudah tidak percaya dengan PAS.

      Delete
    2. Pas susah nk tinggal pakatan pasal kelakuan tok guru buat u turn memanjang sampai masuk kubo....selagi parti PAS ujud selama itu ahli ahli pas kena bodoh

      Delete
    3. Korg ni apa dap buat semua baik...pesta beer ke...besar kandang babi ke...xnk hudud ke...semua elok...suruhmasuk dap xnk...tapi jiea dan bdn xde bexa dfn dap

      Delete
  6. Buat ingatan pada ahli2 poltik tak kira dalam parti mana mereka berada. Hukum Islam jangan sentuh. Kena fikir sebelum cakap. Orang Islam yang kaki ponteng solat pun marah tau kalau itu di sentuh. Peringatan juga kepada ahli politik Islam yang terlebih cerdik dan cuba bermain kata2 mengenai isu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat hg nk buat apa? Dayus belakang anon.

      Delete
  7. website ini selalu mnenghangatkan saya dalam membuat artikel, terimakasih atas wawasan yang anda berikan cukup mudah di pahami. Terimakasih banyak,..

    ReplyDelete
  8. Dlm pru 13 hadi banyak buat taik,rela tikam kawan asalkan menantu dapat kuasa.dia sendiri perangai mcm sial lps tu nak salahkan org lain..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngeh ngeh ngeh dan 3 kali ngeh !

      Delete
  9. Harap pemimpin pas pulau pinang mencontohi mat sabu dengan meletak jawatan dalam kaerajaan negeri termasuk timbalanvketua menteri dua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu ni samada tolol, provokasi atau sabotaj...xleh nk beza antara usul dan ketetapan atau saja2 buat utk menjatuh aurmuka pas...dulu buat ketetapan xnk ikut...ni baru usul...lbh kuah dari sudu...cer tanya...sifat apa bila kalah nk hancurkan yg menang...

      Delete
  10. Kepada rakan seperjuangan ku!
    Mat Sabu, Salahudin, Mahfuz, Husam, Kamaruddin Jaafar, Dr. Hatta, Khalid Samad, Usth Zailah, Suhaizan, Dr. Mujahid, Nizar, Dr. Mariah, Maidin dan rakan-rakan tidak disebut namanya.
    Segala masa dan harta pangkat yang telah dikorbankan untuk perjuangan Islam telah tertulis sebagai suatu amal solih. Buku catatan perjuangan yang tertulis ini akan kita buka dan baca di Akhirat kelak.
    Marilah kita berdiri di atas realiti dan tinggalkan perasaan emosi serta kenangan. Bertahun-tahun berjuang bersama PAS untuk membela rakyat bukan bererti telah berakhir dengan undi perwakilan. Seorang perjuang tidak akan rebah dan tunduk dengan kekalahan. Mereka akan terus naik ke pentas untuk terus bertaruh dan berjuang.
    Namun suatu realiti yang tidak boleh dinafikan dan fakta yang tidak berkuasa disembunyikan. Bahawa pemilihan parti yang telah berlangsung bukan seperti dijangka dan digambarkan. Perwakilan yang datang mengundi bukan mengundi untuk memilih yang terbaik untuk dijadikankan pemimpin. Bahkan apa yang berlaku sebelum mengundi dan kempen yang diadakan jelas mereka datang untuk menghalau jebon, barua, ejen tajaan DAP, ejen Anwar, syiah, golongan anti hudud dan penganut akidah liberalisme.
    Setelah para perwakilan berjaya menghalau segala hantu dan syaitan dalam parti. Dimanakah pula akan diletakkan hantu dan syaitan ini?.
    Mereka yang kalah jangan merasakan akan diberi karpet merah, istana emas dan beristerikan permaisuri. Kerana gelaran sebagai pengkhianat pada parti tidak boleh dibuang, seperti membuang pacat yang melekat di kaki.
    Cuba kita bayangkan bagaimana pimpinan parti peringkat pusat sanggup menjadikan pengkhianat sebagai pimpinan parti?. Bagaimana pula parti peringkat negeri sanggup menjadikan pengkhianat sebagai calun pilihanraya?. Bagaimana parti peringkat kawasan sanggup menjemput pengkhianat sebagai penceramah?. Bagaimana parti peringkat cawangan sanggup menjadikan pembina pos/bangsal mengundi kepada pengkhianat.
    Bukan niat untuk menjadi batu api, tapi inilah yang dipanggil politik dan realiti.
    Namun perjuangan mesti diteruskan, tenaga mesti dikorban, harta mesti dibelanjakan dan umur mesti dihabiskan untuk perjuangan.
    Tanyalah Kak Wan, tanyalah Azmin, adakah rumah mereka memerlukan tentera dan para jeneral yang sedang dipinggirkan. Tambahan pula semua orang tahu, rumah Kak Wan terlalu ramai rakyat jelata yang suka, namun amat kurang jeneral dan hulubalangnya.
    Sifat Kak Wan yang keibuan dan berhemah (walaupun ada yang gelar tidak cerdik) pasti pandai cerdik menilai berharganya belian dan zamrud. Yakinlah selepas ini rumah Kak Wan akan tiba-tiba bersinar dan bercahaya.
    Kepada bekas pimpinan PAS, aku ucapkan SELAMAT DATANG KE RUMAH PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masa pkr perjuangkan islam?
      Kau igt nuar nk org yg diupah buat onar dlm parti sendiri? Sorila...good balaci...they hv served their purpose but sori...

      Delete
  11. Mat yeh .. kenapa Tak JEMPUT SEKALI .. HISYAMUDIN RAIS ..
    BIAR BERCAMPOR BELAKA .. JADI PASEMBOR ..

    ReplyDelete
  12. Keluar pakatan tidak bekerja sama dgn dap.. tapi masih berkerja sama dgn pkr apa bezanya?
    Setelah di tolak, campur, darap, bahagi tetep di kuda dap..sebabnya pkr memang tungangan
    dap.... ni apa cita.... nampak sgt pas parti menempil tak yakin pada parti sendiri.

    ReplyDelete
  13. Hmmmmm DAP baling taik.....PAS pun nk baling taik.....apa punya turrr.....ulamak macam ni....patutnya baling bunga baru akhlak islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL TU BRO TAPI BELAH PAS NI BANYAK ULAR DALAM SEMAK.DEPA SAPU BERSIH.SAPA NAK JOIN PAS KENA BERHATI HATI ADA BANYAK ULAR DALAM SEMAK SILAP GAYA KENA PATUK MAMPUIH.

      Delete
    2. Dap balin taik camner pun hang ttp kata bunga...pas baling bunga camner pun hang dok.kata taik juga...xlehnk beza...nape? Xper hang ttp ada jawapannya...sbb dh penuh taik hati semua

      Delete
  14. Cerita lah sikit wahai ustaz apa yg DAP dah buli anda...nanti kami nilaikan. Tak gitu...Hati tisu sangat tak bagus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling jelas dap nk tentukan hala tuju pas. Dap ugut jika pemimpin mereka tak naik mereka akan boikot. Masa cec dap dlu pas tak ambil pot. Knp dap kcu hal ehwal dalaman pas?

      Delete
    2. BHAI BUKAN DAP NAK TENTUKAN HALA TUJU TAPI MEREKA TAK NAK BEKERJA NGAN ULAMAK KAKI PENIPU PUTAR ALAM.TENGOK PEMILIHAN YANG BARU NI CUKUP LAH.RASA NYA UMNO PUN TAK NAK DEPA NI.PERKARA YANG TAK BETUL TAPI MEREKA HALAL KAN.ULAMAK APA NI?

      Delete
    3. Krn dh penuh taik xnampak apa gg dap buat sebagai taik...kesian

      Delete
  15. Disebabkan DAP dah kata macam-macam maka semua ahli PAS yang ada jawatan lantikan oleh Kerajaan Pulau Pinang sila letak jawatan. Jangan tak letak jawatan. Kamu semua kena patuh cakap ulamak kamu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK BOLEH BHAI NANTI NAK MAKAN APA PAS NI PARTI MINTAK SEDEKAH.

      Delete
    2. Kalau tak de pendapatan lain maka tuan tuan dan puan puan boleh berhijrah ke kawasan-kawasan ulamak tuan-tuan dan puan-puan. Boleh mengajar kitab-kitab kat surau dan masjid, boleh jual ubat-ubat, boleh ambil upah haji, boleh jual kepok leko dan minyak angin. Yang dinantikan sangat ialah perletakan jawatan mamat yang berjawatan di Kolej Islam Teknologi Antarabangsa. Mamat tu kata DAP pinggir PAS kat Penang. Apa lagi cari kerja lainla. Malu jangan tak malu!!

      Delete
    3. Usul dgn ketetapan pun xlrh nk beza...patut kenyang dap jaga

      Delete
    4. Allah maha kaya...pecah lobang...byknya jawatan...igt konon nk taik ulamak...balik2 taik kene muka sendiri...patut syg sgt kt tuan guru lks anak beranak

      Delete
  16. patutla mat sabu tu bela sakan dap yer . byak jawatan dia dapat

    ReplyDelete
  17. SELAYAK NYA PAS DI HINA DAP SEBAB BANYAK ULAMAK KAKI PENIPU DAN PUTAR ALAM DAN RENONG LAH DIRI ANDA JANGAN SALAH KAN ORANG SAHAJA ANDA BUKANNYA MASUM.ADA DOSA DOSA YANG TANPA DISEDARI TELAH ANDA LAKU KAN SEMASA BERTAHALUF NGAN RAKAN RAKAN ANDA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dosa yang terulung sekali ialah tidak mengenang jasa dan pengorbanan ahli-ahli biasa yang menanggung pelbagai penghinaan dan masalah hidup. Begitu juga jasa-jasa dan pengorbanan ketua-tetua dulu tidak dikenang langsung. Ada yang kena bunuh, ada yang kena penjara, ada yang rumah mereka diroboh, surau di roboh, bantuan ditarik balik dan pelbagai macam fitnah lagi. Apa yang nampak sekarang ialah harta benda dunia termasuk jawatan, duit, rumah besar, bini ramai dan kereta besar menjalar-jalar. Dah nak sama dengan kumpulan tariqat di Senegal. Pemimpin duduk dalam istama dan beli sofa dari Perancis, sedangkan pengikut bodoh-bodoh duduk dalam rumah dari tanah dan kayu!! Tak salah jadi kaya tapi kalau dah hidup macam orang seberang jalan tu, jawabnya tak beza sangatlah diantara sebilah keris dengan sebiji bola pingpong!!

      Delete
    2. Rakan pr x veedosa...pas jer berdosa...xke hati dh penuh taik

      Delete