KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 6 June 2015

PUTUS HUBUNGAN DENGAN DAP .... BELUM ADA KEPUTUSAN MUKTAMAD KATA SETIAUSAHA AGUNG PAS



Keputusan Dewan Ulama Pas Pusat yang sebulat suara memutuskan hubungan dengan DAP bukannya sesuatu yang muktamad.

Demikian kata Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali sambil menegaskan walaupun usul itu mahu dibahaskan dalam Muktamar Pas Pusat kali ini, namun ia bukan keputusan rasmi parti.

"Usul ulama itu tak payah bincang dan usul itu diiserahkan kepada Majlis Syura Ulama, memang betul dia batalkan kerjasama DAP, tapi belum muktamad.

"Kalau bincang hari ini pun, kita tak keluar (keputusan), kerana ada masalah hukum yang perlu dirujuk kepada Majlis Syura Ulama," katanya berucap pada sesi penggulungan Muktamar Tahunan Pas Pusat ke-61 di Stadium Tertutup Kuala Selangor, di sini, hari ini.

Dewan Ulama Pas Pusat sebelum ini sebulat suara meluluskan usul untuk memutuskan kerjasama politik dengan DAP berikutan kelantangan parti itu menyerang kepimpinan dan perjuangan Pas.

Sementara itu, menyentuh komplot menjatuhkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, beliau berkata perkara tersebut mempunyai hubung kait dengan pemilihan parti itu.

Sehubungan itu, katanya lagi, tiada keperluan kepada jawatankuasa siasatan Pas Pusat untuk membuka semula kes tersebut kerana pemilihan sudah berlaku.

"Pemilihan sudah berlaku, bagi saya tiada kes lagi kes nak disiasat lagi.

"Kes itu sudah diambil alih kejadian kerana ada hubung kait dengan pemilihan Pas, jadi saya rasa tidak perlu korek (siasat) lagi," ujarnya.

72 comments:

  1. Kepada rakan seperjuangan ku!
    Mat Sabu, Salahudin, Mahfuz, Husam, Kamaruddin Jaafar, Dr. Hatta, Khalid Samad, Usth Zailah, Suhaizan, Dr. Mujahid, Nizar, Dr. Mariah, Maidin dan rakan-rakan tidak disebut namanya.
    Segala masa dan harta pangkat yang telah dikorbankan untuk perjuangan Islam telah tertulis sebagai suatu amal solih. Buku catatan perjuangan yang tertulis ini akan kita buka dan baca di Akhirat kelak.
    Marilah kita berdiri di atas realiti dan tinggalkan perasaan emosi serta kenangan. Bertahun-tahun berjuang bersama PAS untuk membela rakyat bukan bererti telah berakhir dengan undi perwakilan. Seorang perjuang tidak akan rebah dan tunduk dengan kekalahan. Mereka akan terus naik ke pentas untuk terus bertaruh dan berjuang.
    Namun suatu realiti yang tidak boleh dinafikan dan fakta yang tidak berkuasa disembunyikan. Bahawa pemilihan parti yang telah berlangsung bukan seperti dijangka dan digambarkan. Perwakilan yang datang mengundi bukan mengundi untuk memilih yang terbaik untuk dijadikankan pemimpin. Bahkan apa yang berlaku sebelum mengundi dan kempen yang diadakan jelas mereka datang untuk menghalau jebon, barua, ejen tajaan DAP, ejen Anwar, syiah, golongan anti hudud dan penganut akidah liberalisme.
    Setelah para perwakilan berjaya menghalau segala hantu dan syaitan dalam parti. Dimanakah pula akan diletakkan hantu dan syaitan ini?.
    Mereka yang kalah jangan merasakan akan diberi karpet merah, istana emas dan beristerikan permaisuri. Kerana gelaran sebagai pengkhianat pada parti tidak boleh dibuang, seperti membuang pacat yang melekat di kaki.
    Cuba kita bayangkan bagaimana pimpinan parti peringkat pusat sanggup menjadikan pengkhianat sebagai pimpinan parti?. Bagaimana pula parti peringkat negeri sanggup menjadikan pengkhianat sebagai calun pilihanraya?. Bagaimana parti peringkat kawasan sanggup menjemput pengkhianat sebagai penceramah?. Bagaimana parti peringkat cawangan sanggup menjadikan pembina pos/bangsal mengundi kepada pengkhianat.
    Bukan niat untuk menjadi batu api, tapi inilah yang dipanggil politik dan realiti.
    Namun perjuangan mesti diteruskan, tenaga mesti dikorban, harta mesti dibelanjakan dan umur mesti dihabiskan untuk perjuangan.
    Tanyalah Kak Wan, tanyalah Azmin, adakah rumah mereka memerlukan tentera dan para jeneral yang sedang dipinggirkan. Tambahan pula semua orang tahu, rumah Kak Wan terlalu ramai rakyat jelata yang suka, namun amat kurang jeneral dan hulubalangnya.
    Sifat Kak Wan yang keibuan dan berhemah (walaupun ada yang gelar tidak cerdik) pasti pandai cerdik menilai berharganya belian dan zamrud. Yakinlah selepas ini rumah Kak Wan akan tiba-tiba bersinar dan bercahaya.
    Kepada bekas pimpinan PAS, aku ucapkan SELAMAT DATANG KE RUMAH PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh keluar pas gabung dgn dap dan bina negara islam ala dap....umpama keluar masjid masuk kuil

      Delete
    2. Bapok bugis tak ada telur tu pula sembah berhala korang tak nak komen ke? Bomoh import India tu macam mana pula?

      Delete
    3. mca mic dan parti kapir dari sabah sarawak tu mesti sokong hudud kenapa pas tak berkawan ngan mereka.umno jangan cakap la penyokong hudud no 1 lebih dari parti kapir dalam malaysia ni.

      Delete
  2. Minta semua Admin Pakatan Rakyat sepakat utk tidak upload info dari PAS. Penting utk upload info Pakatan Rakyat berkaitan ;
    1) Kejayaan
    2) Aduan
    3) Program semasa
    4) Fitnah
    * Tidak mahu mendengar info kaitan PAS yg sudah tidak relevan bersama PR. Agenda mereka tidak lg utk tumbangkan umno dan bn. Saya dan ramai sahabat sudah tidak lg terlibat membantu dlm setiap aktiviti mereka apatah lg menyokong . Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gang frust. Pi menangis dekat tulang besi d.nepal

      Delete
    2. oii mangkuk jawab biar ilmiah sikit...betul2 otak kepala lutut dlm jubah

      Delete
    3. Bapok bugis tak ada telur jadi pujaan hati ku! Kah! Kah! Kah!

      Delete
    4. Bahasa2..Walaquun2...anak didik presedeng!!!bravo...Ulama2,"chai"

      Delete
    5. Bahasa2..Walaquun2...anak didik presedeng!!!bravo...Ulama2,"chai"

      Delete
    6. pas tak nak keluar pakatan sebab buat banyak duit kat selangor.ini parti haram jadah nama nya. singkir kan sahaja pas dari pakatan.pemimpin kumpul kekayaan orang bawah buat kerja free konon dapat pahala baut kerja amal.haram jadah rhakkkk tuiiiii.

      Delete
  3. Pas geng ulamak pengecut,bacul...kalau btl kuat perjuangkan islam.keluar la dari pakatan rakyat.kata kuat sgt,tp masih pengecut.kaykahkah.pil kuda kuat la.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau boleh lantik LGE jadi ketua kau...ikut pegi kuil @ gereja....ha..ha..allah dah buka siapa fasiq kpd agama allah....skrg baru kita nampak....siapa yg x mau islam....

      Delete
    2. Bangang jangan tunjuk sangat bro.ckp itu ini tp masih nk join pr.keluar pr la kalo berani.bacul punya pas.ckp berdegar2..Jaga surau je la blhla.Parti Angkut Sampah

      Delete
    3. Yang pengecut dan cakap berdegar-degar macam nak rak adalah Najib Tun Razak. Mengaku pahlawan bugis tetapi lari lintang pukang macam tak ada telur bila Mahathir nak jumpa! Kah! Kah! Kah! Kah! Kesian! Mengancam keselamatan konon! Kah! Kah! Kah! Kah!

      Delete
    4. Alaaaaaa tulang besi kao update blog kao sudahlah. Loser like shit. Blog Lu masuk top listing pun lepas. Perasan Hansen tapi macam nepal

      Delete
  4. Pulak dah. Knp mustafa roti msh jdi su?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang besi Paria Nepal dikesani

      Delete
    2. Mengapa Najib tak bertelur? Kah! Kah! Kah! Kah!

      Delete
    3. ini jenis manusia sial punya cakap berdolak dalik keluar sahaja dari pakatan.cakap belum muktamad tak de telor punya orang.selagi manusia jenis ni ada dalam pas tak beleh maju kedepan(mat sepender besor kalau semua masih ingat).

      Delete
  5. Subhanallah, pelik bin ajaib, kenapa ada pula suara yang tolol dalam parti PAS masih lagi bercakap mengenai keperluan PAS kekal dalam PR.
    Sepatutnya muktamar PAS sebulat suara tanpa bahas mengharamkan penyertaan PAS dalam gabungan PR.
    Bukankah PR adalah gabungan parti PAS dengan PKR dan DAP.
    Bukankah perwakilan PAS telah sebulat suara menyingkirkan ejen DAP dalam PAS (kecuali seorang yang tersesat).
    Yang menjadi musuh kepada PAS hari ini adalah DAP, bukankah salah satu dari tunjang gabungan dalam PR adalah DAP. Jika DAP telah memutuskan tidak mahu bermuamalat dgn Presiden PAS, bagaimana mesyuarat PR boleh diadakan tanpa Presiden PAS. Adakah tim. Presiden PAS yang baru diterima oleh DAP seperti tim presiden yang lama?.
    Jika PAS mahu kekal dalam PR tanpa DAP, adakah DAP mahu kekal dalam PR jika PAS ada?.
    Mungkin PAS mahu kekal dalam PR dengan gabungan PKR /PAS. Tidakkah PAS terasa songsang bilamana krisis yang terhasil dalam PAS berpunca dari penolakkan PAS ke atas dr.Wan Azizah sebagai MB Selangor. Antara hujah yang kemukakan adalah kerana dr.Wan Azizah tidak layak dari segi kebolehan. Amat pelik jika pimpinan dan ahli PKR tidak terasa hati dengan alasan tersebut. Bahkan bolehkah kita bermesyuarat dan mengadakan perbincangan dengan orang yang tidak mempunyai kebolehan?.
    PAS juga selalu menjaja, bahawa parti boleh bergerak sendiri tanpa bergantung pada parti lain. Bahkan PAS telah hidup berpuluh tahun secara persendirian.
    Bukankah Dewan Ulamak secara jelas mahu PAS menolak gabungan dengan DAP dalam PR.
    Percakapan yang dibuat oleh Mustafa Ali jelas sekali percakapan politik orang tepi pantai sambil menunggu perahu ikan sampai. Penuh dengan ideal yang layak dimasukkan ke dalam tong ikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di kg aku ada seekor beruk org panggil dia " beruk mat yee"

      Delete
    2. Mat yeah sedarkah yg TSKI tidak berdosa. Menjadi mangsa nepotism keluarga segam-boot

      Delete
    3. Kenapa hati ko ni Hiram Sgt, bila last ko solat ???
      Bila DAP putus hubungan dgn pres. Pas, tapi kekal dgn PAs, ko diam.
      Manusia Jenis APA ko ni ??
      Haramjadah punya manusia.

      Delete
    4. UMNO tetap tak bertelur! Koh! Koh! Koh! Adu domba dah tak laku! Koh! Koh! Pergi selak kain Mah untuk cari telur Jib! Koh! Koh! Koh!

      Delete
    5. anon 1831 dua dua parti sama bodoh kenyataan nya tapi pas 100 kali lebih bodoh dari dap

      Delete
    6. anon 1831 rasa nya kau 1000 kali haram jadah. maaf ye

      Delete
  6. di kampong aku pelik lagi, ada seekor kera botak yang pandai menyalak serupa anjing.

    ReplyDelete
  7. lama sy tak komen..dah lama juga sy dok perhati blog ni..ptg ni rasa nak komen..ni la blog pemfitnah..yg cari makan adu domba..tak sepadan dgn gambar dan jantina..gambar ada lambang pr..tapi depan belakang dia sapu tibai..dah jadi serabut hetro..anwar ibrahim tak betui..dap tak betui..laga2 ulama dan geng lain dlm blog ni..lagakan cina dan melayu dlm blog ni..mmg ni blog dia punya..tapi adakah benar perjuangan anda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saipool si tonggeng jubur tu kah? Mana telur si bapok bugis? Dalam lubang jubur kau kah? Kah! Kah! Kah!

      Delete
    2. en saiful kalau nak tahu blogger ni lah yang arwah P.RAMLEE kata BETINA tu.

      Delete
  8. satu lagi org siam jgn dipecayakan sgt....ok entah bila sy nak komen lg tak tau..nnt tuanpunya akan kata tak komen pun tak pa...selalunya cam tu la

    ReplyDelete
  9. Mat Sabu letak jawatan bkn kerana patuh kpd ulamak tp akur kpd tuan guru LGE ........... mmg dia pandai berlakon ! Tapi kalau dia masuk DAP lepas ni mgkn jawatan lagi besar menantinya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruhlah bapok bugis tak ada telur letak jawatan! Senang kira! Apa dah jadi dengan telur dia?

      Delete
  10. Berpisah dgn DAP tetapi masih bersama Pakatan Rakyat umpama Bercerai tetapi masih tinggal Serumah. Kalau Pas hebat keluarlah dari Pakatan Rakyat. Selamat tinggal Kelantan.Salam kejatuhan Pas selapas Kedah dan Terengganu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok bugis tak ada telur tu macam mana pulak?

      Delete
  11. Perhatian utk CatScratch...

    Jika presiden PAS ada maruah tolong keluar dr Pakatan Rakyat. Presiden Pas tidak hormat dgn Presiden PKR. Presiden PAS tidak hormat dgn DAP. Maka apa tunggu lagi...berambuslah dr PR.

    Sekian terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang UMNO sokong bapok bugis tu buat apa? Dahlah tak ada telur sampai batang pun hilang daa!

      Delete
  12. PAS tak ada telur. Dah macam ni pun masih nak bergayut dengan DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNOooo lagi tak ada teloo! Sampaikan orang tua pun takut! Kah! Kah! Kah! Batang pun dah tak ada! Kah! Kah! Kah!

      Delete
  13. Dap putuskan hubungan dengan presiden ttp kekal dgn pas jelas menunjukkan dap nak tentukan hala tuju pas. Mereka mahu calon yg mereka sukai naik yakni calon boneka. Semasa lim anak beranak atur undi untuk anjing2nya naik. Pas x kcu pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Top up pun tak boleh settle, Mahathir pun takut! UMNO tetap tak bertelur! Koh! Koh! Koh! Koh!

      Delete
  14. Kalau PAS betul2 nak putuskan hubungan dengan DAP........putuskan sahaja lah.... Jangan berfolak dalik......malu kat DAP.... Nampak macam takut jer nak keluar dari PR.......Dap bukan tak suka pada PAS TAPI TAK zsuka dengan sikap Hadi Awang....mKalau diteliti ramai individu dalam PAS sendiri yang tak senang dengan Hj. Hadi......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas nk mat minah Kelantan merempat di negeri negeri pr dap dan bn smpi bila2 kot sbb tu sggup jdi macai umno. Sekarang pun pergilah ke mna pun ada komuniti merempat ni. Smpi ke ceruk sabah Sarawak nun pun ada puak merempat ni. Tpi sembang x jatuh beb. Dasar puak merempat. Pr nk juangkn spy kelantan maju ada kaw perindustrian sendiri ada profesional sendiri tak perlu lgi import unstaz ustazah x ikhlas ke seluruh Malaysia yg lps 3 thn mnta blk Kelantan. Sedarlh tuang presideng!

      Delete
    2. Bukang import tpi eksport ngeh ngeh ngeh my bad

      Delete
    3. Keluar pr la kalo berani....kata dap itu ini.
      .hal banjir kelantan pun rumah xbuat lg,lagi mau cakap pasal hudud.pui....igt amno nk ke pas...kalau pas keluar pr,amno pijak pas mcm sampah..jadilah pas Pasti Angkut Sampah

      Delete
    4. UMNO memang tak bertelur! Koh! Koh! Koh!

      Delete
  15. Top up bila nak settle? Mahathir yang dah tua pun takut! Korang dalam UMNO tu memang tak ada telur ke? Kah! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
  16. Pas apa lg mau....keluar la pr kalo berani....telo mana telo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaaaa tulang besi kao update blog kao sudahlah. Loser like shit. Blog Lu masuk top listing pun lepas. Perasan Hansen tapi macam nepal

      Delete
  17. Kejap kata putus hubungan, kejap kata tak muktamad. Tulah cakap sedap mulut. Tak fikir langsung. Sekarang, semua...ulang SEMUA ahli PAS yang memegang jawatan-jawatan yang dilantik oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang sila letak jawatan,..ulang sila letak jawatan. Boleh mula cari kerja lain kalau takde pendapatan lain. Boleh mintak kerja dengan Dewan Ulama!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaaaa tulang besi kao update blog kao sudahlah. Loser like shit. Blog Lu masuk top listing pun lepas. Perasan Hansen tapi macam nepal

      Delete
  18. dulu bnyk komen pasal jubo...skrng ni bnyk komen pasal telo..mcm2 telo...semoga telo2 tu tak kena rebus dn goreng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaaaa tulang besi kao update blog kao sudahlah. Loser like shit. Blog Lu masuk top listing pun lepas. Perasan Hansen tapi macam nepal

      Delete
  19. Punca kelam kabut PAS berpunca dari Tuang Presidengnya sendiri.

    Tidak hormat keputusan bersama(PR).

    Suka melabel orang pil kuda, tidak layak, agen DAP dan sebagainya.

    Hudud dan DAP dijadikan modal untuk terus berkuasa.

    Kalau betul Mung tu layak, kenapa Kedah dan Terengganu jatuh ke tangan lawan.

    Sekiang, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan bahlul tapi sebab mat matang pecat tski

      Delete
    2. Alaaaaaa tulang besi kao update blog kao sudahlah. Loser like shit. Blog Lu masuk top listing pun lepas. Perasan Hansen tapi macam nepal

      Delete
    3. Tuang Presideng patok jd nelayang tankak ikang.

      Delete
    4. Alaaaaaa tulang besi kao update blog kao sudahlah. Loser like shit. Blog Lu masuk top listing pun lepas. Perasan Hansen tapi macam nepal

      Delete
  20. DAP tak leh pakai pasal rajin judi halam, buat rumah urut ,buat majlis mabuk2 secara terbuka pastu suruh org melayu jd boyguard majlis depa......tambah pulak mandai2 buat fatwa utk hal ehwal orang islam..... hanya org bongok je ikut mufti LKS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaaaa tulang besi kao update blog kao sudahlah. Loser like shit. Blog Lu masuk top listing pun lepas. Perasan Hansen tapi macam nepal

      Delete
  21. Selamat dtg bekas pemimpin pas ke pkr!
    Prmatang pauh dan kajang telah membuktikan siapa kita pkr! Kemenangan yh besar walaupun tanpa pas Dan unit amalnya. Insyaallah parti keadilan rakyat terus mekar memenangi hati rakyat jelata.
    Kerja keras dr kami ahli pkr setiap peringkat akan kami teruskan sehingga putrajaya kami duduki. Berkat kebijaksanaan pemimpin kami Dsai Dan dswa. Hidup pkr!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaaaa tulang besi kao update blog kao sudahlah. Loser like shit. Blog Lu masuk top listing pun lepas. Perasan Hansen tapi macam nepal

      Delete
  22. Bersabarlah imamiyah mat sabu kerna ketidaktajaman akal ahli pas yg beku. Kami jemaah sentiasa diblkg mu.

    Marilah kita bersama bergerak semula bersama pkr Dan dap secara senyap. Insyaallah Allah akan membantumu utk pemilihan akan dtg sbg ketua jemaah demi perluasan wilayah..
    Segala pujian utk imam kami Serta ahlulbait..ya husin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi jahanam dengan syiah.....syiah lebih bahaya dari yahudi.....syiah musuh umat islam......syiah tiada tempat di mslaysia.....syiah pergi mampos

      Delete
  23. Ini Kata-kata ulamak, sory ulemah Hadi "Umno tidak seburuk ‘Firaun’!" Kah, kah, kah ... sibodoh kaldai cuba nak buat cerita ulemak memperbodohkan orang Pas.

    Kalau Sibuta nak ceritakan perihal gajah, sudah tentulah boleh dimaafkan, tetapi seorang tokoh ugama bercakap macam ni - nampak sangat pandai putar belit puting beliong! Di zaman ini jutaan telinga, mata rakyat dan otak rakyat Malaysia sudah ada kelulusan pengajian tinggi dan berpelajaran, maklumat dihujung jari di alam cyber-internet - sungguh pun fahaman mungkin berlainan,tetapi apabila ditutut diatas kebenaran (bukan UMNO tulin ya) nyata umeno sudah songsang gila-babi kerana sudah terlalu lama merintah hingga semua ditemberang lepas tu dipaksa rakyat terpaksa melutut, walhal mereka dilantik untuk berkhidmat kepada rakyat!

    Sudahlah, orang PAS sebenarnya sudah kena tipu, kita nak tanya baik-baik sengan si ulemak basi Hadi dan penyokong-penyokong nya satu soalan "Sudah berapa banyak duit Rakyat, DAP sudah celok, kebas, samun, rompak, pekosa, rogol????" dan "Sudah berapa billion duit Rakyat umeno sudah rompak dan akan samun?"

    Nak tanya lagi " Adakah pelaksanaan hukum Hudud tajaan ulemak Hadi - Adakah hanya orang Islam sahaja yang tersabit, orang bukan Islam terkecuali?" Aku tak sangka ulemak Hadi sudah pandai mengarang hukum Hudud PAS sendiri. Yang aku tahu "Hukum Hudud Allah adalah untuk semua manusia" - tak tau le dizaman ini ada pula bermacam kaenah dan kaedah berugama Islam!

    Apa pandangan pembaca, cuba kita bayangkan anak perempuan ulemak Pas didapati sah berzinar suka sama suka (bukan rogol ya!) dengan seorang lelaki yang bukan Islam. Sudah tentu anak perempuan ulemak - boleh di kenakan rejam batu, sekurang-kurangnya kena sebat teruk! Si jantan bukan Islam tu kena hukum denda atau penjara shaja(suka sama suka da!) Jadi inikah yang dinamakan adilnya hukum ulemak Hadi Hudud PAS! Satu geng orang Islam dan bukan Islam rompak samun rakus,didapati bersalah - mamat Islamkena potong tangan yang bukan Islam denda dan hukum sebat wah hebatnya Hukum Hadi Hudud Pas!

    Atau pun sememangnya Hadi hanya bertopeng Ulamak Islam - sebenarnya ada agenda ular tedung di sebalik topeng ulemak. Kalau tidak macam mana kata umeno itu tidaklah seburuk Firaun! Memang orang tu Hadi ini sudah songsang! Kalau nak menegakkan Ugama Islam buatle betul-betul Fisabilillah!

    Rakyat yang kehausan keadilan melaungkan seruan untuk menegakkan satu kerajaan yang di Pilih oleh Rayat untuk Rakyat - orang tua ulemak songsang Hadi ini pula kata "Hai orang-orang Pas takpe kita kita sokong kerajaan Ular Sawa" Kak, kah, kah ... padan muka kau! Jadi menteri besar trengganu pun satu penggaldah kena terajang nak tunjuk otak bergeliga.

    Kalau cakap kedai kopi macam ni pun orang penyokong ulemak Pas tak reti - tunggu dan lihat PR 14 nanti, bukan terkilan jilat jari, mungkin menjilat punggung tetap mungkin!

    Kesian Pati PAS - kita akan lihat bagaiman ulemak Hadi akan putar belit Pas sokong umeno hingga kelubang Najis!



    ReplyDelete
  24. komen punya bnyak rupanya orang sama

    ReplyDelete
  25. teruskan omaakau jgan hirau balaci dap ni .dia sanggup hina presiden sendiri tpi pergi jilat punggung dap.

    ReplyDelete
  26. Muhasabah la diri kita mintak petunjuk dr Tuhan.Tuhan sudah bg petunjuk tp kita tak nampak sbb hati hitam.jika pas keluar pakatan bermakna selangor dlm bahaya jgn cakap takbur.dewan ulamak ni bkn org sama.dgn majlis syura ke.aduh jahil aku ni mengalahkan org umno.ini perkara akidah kata hadi yg sempat aku dengar dberita tv3suku.itu sj chanel yg dpt.sokong pas ni atas dasar akidah dengar tu org dap org pkr org umno.perbetulkan akidah kita.i say bawak ajaran sesat pulak aku ni kan.tp aku pelik juga dgn hal hudud pas ni.ia bkn kira senang cakap je.kena ada pengkajian.rujukan alim ulamak yg jelas.bkn main pancung mcm is tu.mcm tu jepun pun boleh buat.kita kena buat pengkajian dr sudut msia kita sekarang.dappun agaknya dgn nik aziz ckp lain dgn hadi ckp lain pulak.apa yg cina dap ni cakap ye.hadipun jdpening mcm najib juga.najib pening sbb hal 1mdbnya lalu bermain sorok-sorok dgn tun.sebagai pemimpin kita jgn gelabah.penyokong kita akan tambah gelabah.minta kekuatan n petunjuk dr Tuhan selalu.sebagai manusia kita tak lepas dr melakukan kesilapan.entah apa yg aku membebel pg-pg buta.

    ReplyDelete
  27. Dap yg mulakan dulu putus hub dgn presiden pas kmudian dap sabah putuskan kerjasama dgn pas sabah... bilamana pas ambik pendirian yg sama merka mula hilang waras... itulah d bahagi betis d gigit paha d buat baik naik kepala... bila islam berkeras dgn prinsip d tuduh terroris. Sampai bila2 org kapir takkn redha dgn islam... berbuat baik dgn satu pihak bermusuh dgn satu pihak yg lain... melaga2kn jemaah dn mengendurkan ukhuwah islamiah dkalangan ummah.

    ReplyDelete
  28. Usahkan dap tak redha dgn islam.umngokpun lebih-lebih lg.mana yg lebih dasyat ni pak n mak ustak usyazah.kapir ke munafik ke

    ReplyDelete
  29. ayam sabong pas semua kalah dalam reban sendiri.. sebab mereka diracuni oleh lebai2 perwakilan yg mabuk jawatan...
    nak tengok ayam sabung muda yg susuh baru tumbuh..yg tendang pun macam pondan..
    lingkup la pas kali ini dibaham umno bn..
    abang mat sabu, mahfuz, salahuddin, husam, kamarudin, mujahid dll tak payah naik pentas lagi..
    tunggu dan lihat puak2 lebai janggut sejemput buka gelanggang dengan kaki kidal....

    ReplyDelete