KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 6 June 2015

WALAUPUN DISAMBUT MERIAH DI MUKTAMAR PAS KE-61 KHALID IBRAHIM MENAFIKAN BELIAU AKAN MASUK PAS.



Tan Sri Khalid Ibrahim menafikan beliau akan menyertai Pas kerana hubungan rapatnya dengan pemimpin pro ulama.

Bekas Menteri Besar Selangor itu berkata, hubungan rapat itu telah terjalin semenjak beliau menjadi Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR).

“Masuk Pas? Perkara ini tiada dalam agenda saya,” jawabnya ringkas ketika ditanya desas desus itu selepas program Tahlil Perdana dan Sajian Rakyat di Pulau Indah pada Sabtu.

Beliau sebelum itu hadir sebagai pemerhati bebas di Muktamar Pas di Kuala Selangor dan disambut meriah pemimpin dan ahli Pas yang seakan-akan mengesahkan dakwaan Ahli Parlimen Bebas Bandar Tun Razak itu akan menyertai Pas.

Dalam perkembangan lain, Abdul Khalid berkata, perubahan kepemimpinan Pas disebabkan sikap campur tangan DAP dalam hal ehwal parti itu.

Katanya, perubahan drastik dalam Pas itu sebagai pengajaran kepada parti lain supaya tidak mencampuri urusan dalaman rakan parti lain.

Beliau bagaimanapun percaya, Pas dan DAP mampu menyelesaikan masalah antara mereka dengan baik
.

21 comments:

  1. MASUK JE UMNO

    TABUR JASA & PENGALAMAN KEPADA NEGARA

    TAK PAYAH FIKIR POLITIK SANGAT

    SI PEMBUNUH KARAKTER DAH DAPAT BALASAN

    DAH MASUK PENJARA PUN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaaaa tulang besi kao update blog kao sudahlah. Loser like shit. Blog Lu masuk top listing pun lepas. Perasan Hansen tapi macam nepal

      Delete
    2. Haaaa ingat gang2 lilin. Jadilah orang yg berguna. Ni tak bakar lilin justice for mat Matang. Cuba buat solat ka, kempen sambil menolong Anak Yatim ka.

      Kalau dah bodoh, memang bodoh tahap jamban. Jeni's macam ni nak membawa reformasi. Wushhhhh bodooooo bodoooooo

      (Aku tau WFauzdin cukup takut besiber bahas dgn aku. Ahakkss)

      Yg Benerrrrr
      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg originel

      Delete
    3. Jeff tauke babi masih tak puas2 menfitnah keluarga Anuar. Ingatkan lepas prk Permatang Pauh dah insaf...rupanya masih berhati setan...

      Delete
  2. Haaah..

    Masuk je dalam tong taik tu biar terpalit seluruh negara.

    Nak BELA Melayu konon dari segenap segi.

    Bacanya sama tapi maknanya berbeza BELA = BELA.

    Tapi BELA Melayu dalam Pusat Serenti itulah kejayaan ulung Umno.

    Jual Tanah Rizab Melayu juga kejayaan ulung Umno.

    Menambahkan hutang negara juga kejayaan ulung Umno.

    Rasuah, ketirisan, boros dll juga kejayaan Umno.

    Macai terjelir lidah menanti habuan, tapi tak dapat.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham.kau ni macai mat matang kerrr. Ni worries mat matang take mampos. Dia baru keluar hospital

      So cool okey. Kalau nat matang mampos tolong inform. Boleh kita ziarah

      Delete
  3. Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram

    Kurang setahun lebih selepas keputusan PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB.

    TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau

    Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti.

    Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata.

    Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik.

    Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB.

    Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI.

    Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB.

    Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak.

    Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang.

    Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon.


    SELANGOR HAMPIR PASTI TUMBANG KEPADA bn

    Rahsia kekuatan PKR di Kelantan adalah perpaduan di kalangan ahli2 dan penggerak walaupun terdapat banyak perbezaan pendapat.

    Perpaduan ini hancur luluh apabila TSKI digulingkan oleh geng2 Kajang Move, Gang lilin serta keluarga Segam-Boot.

    Sedangkan TSKI berpengaruh besar di kalangan PKR Selangor serta pengundi2 Selangor.

    Bukan stkt dgulingkan, mereka yang amanah menyokong TSKI juga dibuang, digantung da nada dan dipecat dgn tiada belas kasihan i.e Che Gu Bard

    Sedangkan orang2 yang dikatakan rapat dgn TSKI ini banyak berjasa kepada PKR Selangor.

    Makanya, kalau Selangor jatuh adalah kerana hasil kerja tangan gang2 lilin pimpinan clan segam-boot dan Gang Kajang Move yang berjasa memecah belahkan PKR Selangor.

    Syabas kerana Gang Lilin dah buat kerja untuk musuh.

    Sikap hasad, dengki, tamak, haloba puak2 nepotism pkSahakal menumbanngkan kerajaan Selangor dan menyerahkannya kepada musuh
    Gang2 yang sama ini jugalah yang ke hulu ke hilir bercerita pasal Justice.

    Cakap tak serupa bikin

    TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES

    ReplyDelete
  4. Apa yang merepek ni TULANG BABI ooii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak Khalid x ada.... umno dah mati kutu. Selangor makin aman Dulu Khalid yg jadi penyambung lidah umno... Lepas geng UG menang besar....harapan Khalid kembali berbunga. PR akan hancur dan PAS akn tubuh kerajaan gabungan Khalid + PAS + UMNO

      Kita lihat siapa yang kenaa....

      Delete
  5. betul TULANG BADAK, umno boleh buang tun onn jaffar pengasas umno sebab melupakan perjuangan umno, kenapa pkr tak boleh buang pengasas pkr iaitu anwar ibraham itu telah melupakan perjuangan anti nepotisma dan anti kronima

    jadi kembalikan pkr kelandasan sebenar anti Kronima dan anti nepotisma

    Yg benar justice for papa 1998

    ReplyDelete
  6. Cucu Datuk Merah6 June 2015 at 23:10

    Nih blog apa nih? Kecoh je lebih macam reban angsa! Bongok...

    ReplyDelete
  7. Kami Pakatan Rakyat mahu Pas keluar dari gabungan. Menyemak. Dah cerai tapi masih mahu tinggal serumah. Tak malu..puiii!

    ReplyDelete
  8. Barisan Pas baru akan pastikan Kelantan diambil-alih oleh bn pada pru akan datang sama spt di Terengganu dan Kedah. Tamatlah legasi Pas di Kelantan.

    ReplyDelete
  9. Salam 1 rasuah ,

    Tadi saya ke bank nak ambil duit, selalu apa yang saya lihat ada melayu bersongkok atau bertudung akan tunggu di depan pintu bank minta derma untuk sekolah atau surau atau tabung kebajikan yang ntahdimanantah.

    Tapi kali ini saya lihat ada india di depan bank, dia buat apa, dia jual muruku untuk menyara keluarganya.

    Dari situ kita sudah boleh lihat gambaran bangsa melayu berbanding bangsa lain. Bangsa lain jika mereka nak sesuatu mereka terpaksa berusaha dan bergadai untuk dapatkan sesuatu.

    Manakala bangsa melayu, mereka nak free, short cut dan mudah. Itulah yang berlaku sekarang dalam pendidikan, penjawat awam dan perniagaan.

    Dalam pendidikan mereka ada kuota spm serendah 3A boleh ambil degree, ada yang pakai credit je A tak ada, bangsa lain 10A baru pandang. Dalam penjawatan awam berapa ramai yang datang goyang kaki kerana jawatan yang diwujudkan lansung tak diperlukan contoh ft17 di sekolah-sekolah. Dalam peniagaan pun begitu tapak niaga yang dikhaskan kepada mereka disewakan kepada pendatang asing, syed bukhari meniaga untung sapu rugi kerajaan tanggung. Hakikat bro heee.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup India muruku depn bank. Mesti India muruku tu ahli pkr yg 0A

      Delete
    2. Kau yang bodoh sebenarnya.... Mengaku je puluhan A, Dean list, ahli profesional tapi bangap macam nenek jijah ahli geng lilin.
      Yang kau nampak org melayu berkopiah atau bertudung berdiri depan bank untuk tabung bina masjid sekolah surau. Kau kata mereka malas, yang bodohnya kau sebab diberikan peluang untuk infak saham akhirat oleh Allah S.W.T tetapi kau persiakan malah membenci.
      Jangan dipandang orang yang meminta betul atau tidak, jika niat kerana Allah S.W.T baladaNya berbaloi daripada puluhan juta wang lge dan lks kasi kat pasmas.
      Jika tidak mau, diam hanggan diherdik, dihina kerana Yang Meminta Bukan Miskin Bukan Lemah Tidak Perlu Akan Ia harta dunia.
      Sebaliknya Maha Kaya Maha Pemurah Maha Bijaksana namun ingat Amat Keras BalasanNya Dan Tidak Sesekali IA Memungkiri JanjiNya.
      Silalah belajara bab agam Islam supaya anda selamat, paling tidak rujuklah hadis 40 Imam Nawawi bab sedekah adab dan laranganya.
      Semoga anda tidak mengsia-siakan kehidupan di dunia sementara ini

      Delete
    3. Ketika Rasulullah S.A.W didatangi oleh seorang lelaki kusut masai badwi meminta akan ia sedikit wang kerana kelaparan sedangkan Rasulullah S.A.W sendiri ketika itu berpuasa kerana tiada apa untuk dimakan dan tiada baginda apa-apa yang berharga. Maka disuruh akan badwi itu bertemu dengan anaknya Fatimah R.A isteri kepada Ali R.A.
      Maka bertemulah badwi itu dan meminta akan ia duit daripada Fatimah R.A sedangkan Fatimah juga tiada apa-apa untuk diberikan, namaun kerana ini suruhan Rasulullah S.A.W maka dengan berat hati diberikan akan badwi itu rantai hadiah perkahwinan beliau dengan Ali. Satu-satunya harta yang dimiliki menjadaikan ia amat disayangi. Maka si badwi itu tidak puas hati kerana diminta akan duit atau makanan diberikan rantai. Kembali ia bertemu Rasulullah S.A.W dan mengadukan perihal tersebut, namun didengari oleh sahabat lantas ditebus akan rantai itu.
      Panjang sejarahnya namaun hujungnya apa yg diminta oleh Rasulullah S.A.W daripada badwi tersebut " Ya Allah berikan kepada Fatimah sesuatu yang tidak pernah dilihat, dirasa, disentuh".
      Apakah itu Syurga...... Syurga kita tidak pernah lihar, pernah rasa pernah sentuh. Sebab itu jika ada orang meminta derma jika ada diberikan jika tiada berdiam. Kerana BalasanNya adalah syurga berdasarkan Hadis sahih berlatar kisah Fatimah R.A.
      Peluang jangan ditolak kerana tidak kita tahu apakah amalan kita sekecil zarah sekali pun yang bakal diguna pakai oleh Allah S.W.T bagi memasukan kita ke dalam syurga. Sedangkan kita semua tahu apakah amalan yang pasti memasukan kita ke dalam neraka.

      Delete
  10. MAT GAGAP NI JUGAK JADI PUJAAN BLOGGER NI HERAN AKU .DULU MASA MAT GAGAP NI ADA KUASA DIA MASHUK BANYAK KOT?

    ReplyDelete
  11. Suruh dia pakai jubah dan berserban tebal supaya terus masuk kumpulan ulamak dan dalam jubah tu kalau ada apa2 orang tak nampak,kalau duit yang dulu pun orang tak namapk.

    ReplyDelete
  12. Kalu nak dilabel ilmu agama yang tinggi...syarat utama mesti berserban n berjubah...kalu berpakaian biasa akan dianggap tidak berilmu n penentang kpd hukum tuhan....ish333....dunia akhir zaman macam tu...lh....jasa orang yg dh berjuang 20 ke 30 thun dilupakan dek mereka yang bru stahun jgung berkecimpung....cakap berdegar2 tp tangan bau tahi....

    ReplyDelete
  13. Haa..ada pun ahli parlimen bandar tun razak ni. Woii YB..jalan2 kat pekan sg.besi ni banyak berlubang2 la. Bila mau kasi tampal ni? MRR2 pulak asyik sesak je kat bandar tasik selatan tu. Bila mau selesaikan ar! Jangan dah naik gaji..terus tido!

    ReplyDelete