KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 7 June 2015

MAHATHIR DIHALAU POLISI ... TV SUMATERA BARAT INDONESIA


Gara-gara Mahathir berkeras mengambil pentas untuk terus menyampaikan ucapan walaupun Ketua Polis Negara sudah pun mengeluarkan arahan betapa Forum Nothing To Hide tidak dibenarkan atas ketenteraman awam dan keharmonian menyebabkan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi yang diketuai oleh Ketua Polis Daerahnya terpaksa dengan penuh hormat dan tertiba meminta Tun Dr Mahathir agar berhenti dari terus berucap.

Gelagat itu turut mendapat liputan stesen TV dari Sumatera Barat Indonesia dengan tajuk MAHATHIR DIHALAU POLISI.

Bunga-bunga bakal berlaku kekecuhan jika ianya diteruskan sudah pun kelihatan pagi itu apabila Ketua Polis Daerah Dang Wangi diejek dan disorak ketika cuba melaksanakan tugas dan tanggung jawab berlandaskan kepada peruntukan undang-undang.

Kini Mahathir sedang menikmati tidak sampai 1 peratus apa yang beliau lakukan dahulu keatas musuh-musuh politiknya. Putaran roda sudah mula mengambil tempat. Mahathir tidak layak untuk berteriak kerajaan yang ada bersikap zalim terhadap dirinya.

16 comments:

  1. Mahathir banyak jasa, bukan macam mat menorak 24 jam.

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg IOriginel

    ReplyDelete
  2. Sejahat jahat Mahathir, tidakkah sampai menganiaya rakyat dengan GST.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul pun.....
      mader pandai cari duit dan perabis duit jugak.....
      najib tak pandai cari duit tapi pandai perabis duit saja......

      Delete
    2. Sejahat2 najib tidak pula dibunuhnya rakyat malaysia. Sebaik-baik madey, berbelas rakayat Malaysia di baling kedah dibunuhnya.
      Sebodoh-bodoh najib, tidak pula digam akan madey. DibiarkAn sebagai penasihat petronas, proton, perkim. Sebijak-bijak madey, abis semua p.m sebelum beliau dipinggirkan. Tidak diberikan jawatan apa2. Terus dinyah daripada berita.

      Najib 41b ada nampak hutangnya dan cagaranya 51b, madey 30b hilang forex, umbc, bank bumiputera, perwaja, misc, putrajaya, klcc, menara tm, bandar mec, kereta elektrik, ferri malaysia, mas, mas lagi dan kini mas sekali lagi bailout, pkz, tabung haji, renong, bakum dam, penan, isa, ops lalang, bukit merah (tempat bermula radioactive), beli perkakasan second hand dpd usa skyhawak..... Macai lupa ok, tapi bila lge, lks lupa ha2 lawak.

      Mike tyson pun macai julang, lupa sudah mike tayson buat apa.
      Asal lge lks sokong macai sokong.....

      Delete
  3. Dengan takdir-Nya,
    Tun M berjaya membawa Malaysia ke suatu tempat dengan landasan yang tersusun.

    Sayang, legasi Tun tiada penyambungnya. Wawasan 2020 dah teramat jarang kita dengarkan perkembangannya sekarang.

    Bila masing2 dengan cita2 masing2.
    Ingin ku petik bintang tapi bulan pun tak tergapai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana nak tergapai, bulan pun dah jadi bola pingpong!!

      Delete
  4. Itu baru sikit je. Tak lama lagi apalah bala timpa hang no!!

    ReplyDelete
  5. Omakkau tak habis2 mengejek Tun M dan tak habis2 berdendam dengan Azmin Ali.

    Aku jadi betul2 menyampah dengan pompuan lalang upahan seperti Omakkau.

    Bila tersilap spin - konon memperlekehkan kehadiran Tun M untuk hadir, terus terdiam dan tak mintak maaf pun.

    Ko siapa nak buat penilaian kat Tun M tu? Kalau hidup sendiri pun tak tentu arah tujuan, tak payah nak menyebok menilai orang lain.

    Ko berlagak tau segala benda yang berlaku kat Pejabat PM, ko keje dengan PM ke?

    Yang ko sibuk campur hal ehwal dalaman UMNO ni, ko ingat ko sapa?

    Hidup biar bermaruah dan berprinsip. Jangan jadi lalang murahan. Biar hidup menjanda tapi hidup dengan rezeki yang halal.

    Satu hari nanti, Omakkau akan juga diperlakukan begitu dan dapat pembalasan juga.

    Omakkau suka bercakap pasal hukum karma tapi elok cermin diri ko tu dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik bro.......

      Delete
    2. Hahaha......
      Omak kau org kuat najib jadi hati2 nanti omak kau marah suruh org tangkapnya saudara.
      Malaysia dlm perubahan sejarah malaysia yg akan menampakkan perubahan yg sgt besar. Rakyat malaysia dah bersedia????

      Delete
  6. Info dari Malaysia bnyk.. Info dari Indon gak yg dicari..
    Tun steady berucap wlupn sekerat Jln..

    ReplyDelete
  7. Sejahat2 tun mahadir minyak tidak kerap naik dan cukai barang tak naik hidup rakyat tidak tertekan....sebaik2 sri najib minyak kerap naik dan harga barang pon naik dengan gst dan nilai rm jatuh terjunam kehidupan rakyat bertambah tertekan malaysia bertambah mundur dari segi ekonomi jadi dipilihanraya akan datang pilih la peminpin2 yang boleh membangun ekonomi dan memaju malaysia dan jadikan malaysia dihormati dunia seperti dulu

    ReplyDelete
  8. najib oo najib..berundur lah demi kemaslahatan rakyat..tarik smula GST yg menindas rakyat

    ReplyDelete
  9. Ramai sokong PEMIMPIN ZALIM & MEMENANGKAN NYA.Sedangkn Allah dh pesan .Keputusan Allah yakni bala akan dtg brtimpa timpa.Nikmatilah skrg dgn lapang dada jika tdk insaf lagi.

    ReplyDelete
  10. sejahat jahat mahathir tidak pernah pulak dia buat kerja jijik jubo menjjubo mcm anuwar.ngeh3

    ReplyDelete
  11. perompak dah bergaduh dengan perompak...
    dulu boleh pula bahagi harta rompakan..
    hang satu aku satu...hang dua aku empat..ha..ha..
    sikarang apa hal nak debat sama perompak..
    ya la yg satu sudah kenyang..yg satu lagi tengah dok pelahap tanpa henti...
    yg pelik lagi ada penyamun berjiwa rakyat konon beri sedekah boleh makan setahun..
    yg kasihan ada pencuri susu kena jel 6 bulan..mencuri kerana anak lapar...
    yg merompak pula beli tanah dan banglo atau beli kereta harga juta utk anak.

    ReplyDelete