KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 7 June 2015

SIKAP MULIA YANG DITUNJUKAN PAS SELAMA INI DICEMARI DENGAN SIKAP DAN KELAKUAN RAKAN-RAKAN DALAM PR SENDIRI KATA HADI AWANG.



Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tanpa berselindung kesal dengan sikap komponen rakan-rakan di dalam Pakatan Rakyat (PR).

Menurutnya, PAS sejak dahulu lagi merupakan parti yang berdisiplin dan tetap mengamalkan tahaluf siyasi walaupun ketika ‘berperang’.

Kata Ahli Parlimen Marang itu, pendekatan yang dipraktikkan itu bukan bermakna ia menutup pintu sebaliknya akan berdamai sekiranya diajak berbuat demiikian.

Jelasnya, apa yang dipraktik menunjukkan adalah bagi menggambarkan kemuliaan pendekatan Islam di antara komponen di dalam PR.

“Kita telah menghadapi liku-liku yang mencabar. Alhamdulillah, PAS tetap berdisiplin dalam bertahaluf siyasi serta PAS langsung tidak mengkhianati bahkan beradab dalam tahaluf,” katanya sewaktu berucap di dalam sesi penggulungan di Muktamar Tahunan PAS ke-61.

Bagaimanapun, sikap mulia yang ditunjukkan PAS itu telah dicemari dengan sikap dan kelakuan dari rakan-rakan dalam PR yang menyentuh isu aqidah, syariat dan kepimpinan parti.

“Kita juga langsung tidak berkempen dalam urusan parti lain,” ujar beliau lagi.

Bahkan, akibat salah laku dan sikap kurang baik yang ditunjukkan pemimpin dalam PR secara tidak langsung telah menyebabkan pemimpin dalam PAS menerima tempias dan kredibiliti mereka telah tercalar.

“Ini bukan silap kita tetapi silap rakan kita. Mereka mencuri ahli kita, tetapi kita tidak mencuri ahli. Ada juga kes salah laku pemimpin mereka, ia termasuk dalam isu-isu agama Islam,” jelasnya.

30 comments:

  1. Rafizi tu pembodek tegar Anuar tu. Kezaliman terhadap TSKI, derhaka kpd istana, menfitnah PAS dll takkan dah lupaaaaaaaaaaa.

    Yang jadi sebutan adalah lawas tetap lawas berbotolkan julap cap matang.
    Lawan tetap lawan adalah suara murni yg dirosakkan oleh gang lilin

    Kata dimulut
    Lawan tetap lawan

    Kata dihati
    Lawas tetap Lawas. Berak tak payah teran prussss keluarrrr hampas kuning bau tungkit

    Yang Benar

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist Yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujur Anuar keluar hospital, kalau Hari tu dia mampos, ada chance ayoru kenduri arwah

      Delete
    2. Tak takut ke pada Allah. mati adalah mula kehidupan kita.

      Delete
  2. Sembang deraih... menang pun harapkan perwakilan berotak cai.

    Konon kisah bermula dgn Langkah Kajang, hakikat sebenar adalah kemukakan calon lain di kawasan member Pakatan Rakyat... Ulama Besar Cai ni punya spin cerita dekat Kajang je... masa PRU13 dia buat onar dia buat senyap je... org mcm ni jadi pemimpin takkan ada rahmat Allah... tengoklah nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayoyo hari2 mau bohong

      Delete
  3. Ulama maksum dan suci murni nak salahkan orang lain pulak.

    Macam-macam gelaran diberi kepada ahli atau rakan dalam Pakatan.

    Tolol, Barua, Jebon, Parasit, Pil Kuda, Tidak Layak, Hawaii Five 0 dan berbagai gelaran yang tidak sepatutnya keluar dari jemaah yang suci murni.

    Sendiri mau ingat Kedah dan Terengganu jatuh angkara siapa.

    Tidak boleh ditegur, kalau ditegur dilabel sebagai Jebon dsbnya.

    Sebaiknya PAS keluar dari PR sebab PAS parti suci murni tidak boleh berkawan dengan parti yang tidak suci.

    PAS pon dah cukup kuat dan boleh berjuang bersendirian.

    Semua orang sokong termasuk dari kelab penyokong Cina dan India.

    Apalagi nak tunggu, istihar saja keluar.

    PAS boleh serang PKR dan DAP dari luar itu lebih baik.

    Jangan serang rakan kalau masih bersama itu KHIANAT namanya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham TM...kepala hotak ko...babi lahanat ko..bugimak ko..ko anak haram...puki bini ko bosok...kurang ajo ko...tongong ko...cilako ko...dilaknat oleh Allah ko..mampos bahang tanoh ko...dungu bengap ko...semua tu terkena selain kpd ko ialah anok2 ko keluarga ko bapok ko atok ko nenek ko kawan2 ko sedaro maro ko. Kuring ngu sulo sak isang ngo solo yam yam koko hing koko hing. Berkat lailaha illallah muhammadurrasulullah.

      Delete
    2. inilah ajaran dr ulamak suci murni, smpi pengikut jd sesat.

      Delete
    3. hoi malaun....apa jampi mentera yg ko baca hah.....tak paham langsung la....kalo ko baca doa lagi baik la....
      pagi2 dah menyumpah seranah....belum makan ubat lagi ke.....

      Delete
    4. Biasa lah..macai pas nampaknya terlebih bodoh daripada macai umno.

      Delete
  4. anon 7;28 ni islam ke kapir ni.
    nk komen x pyh la keterlaluan.
    ko pon ada ank bini mak bapak.
    xde pun org doa mcm ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga doa laknat tu akan kembali kpd tuannya.
      aminnnn....

      Delete
    2. Aminn....

      Delete
  5. Kahkahkah ... Brader atas angin satu badan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkahkahkahkahkah...

      Delete
  6. Salam dan Takbir yang di persendakan. Sembahyang hajat memohon jahanam untuk saudara sendiri. Mengangkat musuh teman sebantal konon boleh menjadi realiti nafsu serakah yang sama. Segala kemugkaran di pandang indah, menjalin renda konon mencantikkan pakaian hodoh !

    Apa lagi gantinama jelik di larang Islam, di jenamakan kepada sesiapa yang tidak seangkatan. Umno lunyai di maki hina, tunggak sentri menjaga kehidupan mereka, yang ahli-ahli Umno juga menyembah, bersyahadah kepada Tuhan yang Satu Yang Sama ! Nabi yang satu yang sama, di anggap musuh ke tulang hitam !

    Musuh nyata di jadikan pergantungan ! Kini mereka menyembur racun kepada parasit menidakjan urusan mereka ! Say No, You Go !!!

    Begini lah keangkuhan manusia. Maka angkuh Allah itu lebih besar sehingga melaknat mereka-mereka yang memecahbelahkan ummah, Akidah Islam dan Keimanan sebagaimana mirip nya Allah melaknat Yahud dan Nasara ! Memusnahkan Majusi dan kezaliman pengikut Nabi Lut. Menenggelamkan Firaun dan kebongkakan nya. Melaknat Abu Lahab ke tahap palng hina !

    Islam itu indah. Yang bermuka-muka itu lah pelaku yang derhaka kepada Pencipta, menjadikan Islam itu hodoh dan jumud. Sombong, takbur, riak, angkuh sehingga mata hati dan pendengaran tertutup. Maka di masukkan istidraj dan di tambahkan lagi penyakit-penyakit ke dalam hati mereka sehingga mereka menyangka mereka telah beriman dengan sempurna ! Walhal Allah itu lah sebaik-baik pembalas tipu daya !

    He..he.. omakkau jaga lah pakaian zahir dan bathin mu ! Bukan aku kata, Allah yang kata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak Kau maae, nak tanya sedikit saudara sedar ke ke apa yang saudara cakap ni konon "ahli-ahli Umno juga menyembah, bersyahadah kepada Tuhan yang Satu Yang Sama! Nabi yang satu yang sama, di anggap musuh ke tulang hitam!". Kesimpulanya saudara sarankan tidak patut dihina dan dikeji!

      Yang menarik perhatian ialah Apa saudara tulis? "kata aku kata Allah" ?. Mashaallah, saudara sudah kenal diri saudara rata-rata ke? Satu lagi jangan terlalu ambil senang bercakap, seolah-olah jika dilunak halus,seolah-olah suadara berpergertian tuhan bernama Allah itu miskin papa kedana, sebab itu Dia akan balas dendam, atau Dia terpaksa memberi Pahala atau Dosa pada setiap keburukan atau kebaikan perbuatan manusia.

      Ini jawapan saya, yang nyata di Atas perbuatan syariatnya sahaja - ahli-ahli Umno juga menyembah, bersyahadah kepada Tuhan yang Satu Yang Sama! Nabi yang satu yang sama! Belum tentu mereka mengerti erti kata hakikat apa yang mereka sebut tu?

      Wal hal pengertian pelaksanaan tuntutan syariat "Amar ma'ruf nahi munkar" keatas diri mereka pun mereka masih gigil tak tau. Itu le sebabnya mereka masih tak IKHLAS DIRI, tidak berganjak mendokong kepimimpinan UNMO berperangai dan bernafu biawak hidup!

      Juga maae kamu tulis "...Umno lunyai di maki hina, tunggak sentri menjaga kehidupan mereka" ???? Apa kamu sedar apa kamu kata ni?

      Nak tau mengapa aku tanya maae, kau dah kenal diri kamu rata-rata atau kamu syok sendiri kata kamu kata Allah, apa hakikatnya bila kamu kata ""tunggak sentri menjaga kehidupan mereka"? Bukan ke hakikatnya perbuatannya lidah kamu mendirikan syirik namanya! UMNO medahului Allah? Awas, nak cakap macam tok alim lidah masih tersasul namanya.

      Delete
  7. Ya itulah yang sepatutnya dilakukan. Betul kata En Sham TM. Keluar dari pakatan. Terus join UMNO dalam BN. Kemudian tu boleh serang DAP, PKR dan puak-puak lain yang tak suci. Bila tertubuhnye Kerajaan Perpaduan, geng ulamak tak ayah lagi bagi kuliah, tazkirah, berforum dan berkhutbah. Sebab dah jadi menteri, pengarah GLC, pengerusi jawatankuasa itu dan ini tentu sibuk sekali. Lagi pun gaji dan elaun dah beribu-ribu tentulah hidup senang lenang. Ayoh apa tunggu lagi keluar dari PR dan masuk BN. Jangan malu tambahan pula TGNA dah jadi Almarhum. Ayoh!!

    ReplyDelete
  8. Yang katakan tu ada juga faktanya. DAP yang memulakan menyerang akidah dan asas perjuangan Islam yang dibawa PAS hangpa diam saje. Sebaliknya sesama Islam memaki hamun macam takde ugama.Cuba la fikir sikit. Kita ni Islam ooi. Jangan terikut macam UMngok. Yang berfikir pakai kepala lutut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno toksah buat sucilah.... buat2 tak salah. Kita tahu sangat isi perut hangpa tu terhadap Islam, kalau betul ikhlas pada Islam apa kejadahnya kenakan gst pada rakyat. Bukankah zalim namanya orang2 miskin dikenakan cukai.... sedangkan pemimpin kamu bermewah2 dengan gaji yang dinaikan.

      Delete
  9. Ulama suci ni x ikut arahan dia jangan harap nak masuk syurga..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahu takpa

      Delete
    2. Korg kutuk org agama nih tak elok tau ... ulamak tegur bukan mintak servis pun nak mintak korang jadi manusia bukan jadi haiwan ternakan...taknak ikut takperla jgn la di lekehnya ulamak tuh

      Delete
  10. Hebat sangat ke pas... Bagaikan semua betul.. jangan mimpi pru14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas memang hebat!

      Delete
    2. Undi PAS sama macam undi UMNO, Undi UMNO sama macam undi PAS. Ini slogan PRU akan datang!!

      Delete
  11. Walaupun hadi selalu dikutuk tapi hadi tak pernah buat keje terkutuk jubur menjubur mcm nuar peliwat tua kutuk tu..ngeh3

    ReplyDelete
  12. Hadi ini Bahalol

    Speaking no English takut debat , kata orang lain macam macam

    Tengok muka pun tahu Otak Kosong si Hadi ini , sedih nya orang Mekayu BODOH ter makan Al-Tolol punya cakap

    Sudah bangsa BODOH , tak boleh di ubah dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. butuh pun pandai dari awak... faham..walaupun kepala butuh kosong ...
      nak bangga boleh cakap ong puteh konon tapi mengucap pun tersangkut2..

      Delete
  13. Sokong sham TM ... ularmak Pas syiookkk sendiri ... tngok pru14 nnti bape kusi je menang ntah2 klantan pun lesap

    ReplyDelete