KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 12 June 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK RAKYAT SEMPENA MENYAMBUT BULAN RAMADAN ... TOL NAIK SEHINGGA RM1 DI 16 LEBUH RAYA MULAI OGOS DEPAN KATA BERITA HARIAN



Sebanyak 16 lebuh raya utama di seluruh negara dijangka menaikkan kadar tolnya sebanyak 20 sen hingga RM1 pada Ogos ini jika cadangan kenaikan itu diluluskan Kabinet, lapor Berita Harian hari ini.

Ia memetik Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, mengikut perjanjian konsesi, tol semua lebuh raya tersebut sudah lama dinaikkan.

"Kalau ada keputusan nanti, kita akan maklumkan," katanya.

Difahamkan, ekoran penangguhan kadar kenaikan tol itu, semua syarikat konsesi yang terbabit diberi pampasan berjumlah RM558.9 juta.

Antara kadar tol yang dijangka meningkat secara mendadak ialah Lebuhraya Besraya yang dijangka naik 70 sen, daripada RM1.30 kepada RM2.

Kadar tol Lebuhraya Pantai Baharu (NPE) bakal meningkat sebanyak 60 sen, daripada RM1.60 kepada RM2.20, Lebuhraya Damansara -Punchong (LDP) akan dinaikkan 50 sen, daripada RM1.60 kepada RM2.10.

Manakala Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) dan Lebuhraya Kuala Lumpur Kuala Selangor (Latar) turut akan mengalami peningkatan sebanyak 50 sen, daripada RM2 kepada RM2.50, dan Lebuhraya Penyuraian Trafik Lingkaran Kajang (SILK) naik 60 sen, daripada RM1 kepada RM1.60.

Lebuh raya lain yang bakal mengalami peningkatan drastik ialah Lebuhraya Kuala Lumpur-Putrajaya (MEX), Lebuhraya Kajang-Seremban (Lekas), Lebuhraya Cheras-Kajang (Grand Saga), Lebuhraya Kulim-Butterworth, Lebuhraya Koridor Guthrie dan Lebuhraya Pantai Timur 1.

Bagaimanapun, ketika diminta mengulas mengenai perkara itu, Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai menegaskan beliau tidak boleh mendedahkan isu berkaitan kenaikan tersebut sama ada ia akan dibahaskan di mesyuarat Kabinet atau tidak.

"Apa boleh saya katakan ialah, ia tidak dibincangkan dalam mesyuarat Kabinet minggu lalu," katanya.

Pada November tahun lalu, kerajaan memutuskan menangguhkan kenaikan kadar tol bagi 20 lebuh raya di seluruh negara yang sepatutnya dinaikkan tahun ini.

34 comments:

  1. Belum habis ke cerita nak mencekik rakyat ni wahai kerajaan. Dalam perkiraan kerajaan rakyat Mesia ni kaya raya agaknya ye.Makin di komlen makin di sembelih. Wahai UMNO. Yang tersiksa ni ramai Melayu lah. Kan kita ni majoriti. Hangpa ni takde perasaan ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau tak kenapa kera jaan suka mencekik... bukan sebab atas perkiraan rakyat mesia kaya tapi.....kerana rakyat ramai yg .....bodooo....macam lembu...buat apa pun rakyat tak peduli, dan bila pru , umno/bn tetap menang...
      bodo sokmo ....

      Delete
    2. Lupa pesan cuba tengok syarikat itu ada tol kerajaan negeri selangor punya dia orang pun tamak sekali ia nak salah bn pulak ia tak ada tol milik kerajaan pusat yg ada naik tol milik swasta dan tol milik kerajaan selangor ia jangan malu ia, omak kau telah memalukan diri nya dan pr itu sekali ia yg naik tol kerajaan negeri selangor itu ia omak kau tanya pada azmin kenapa tol keraajan selangor naik sekali ia

      Delete
    3. Tak.nak tol, ikut jalan lama.

      Delete
    4. Nak tengok samada dap dan pkr nak buat piket pasal tol naik.

      Delete
  2. La kenapa naik seringgit.

    Naik la empat ratus ringgit ke baru cukup nak bayar hutang dan mengkayakan kroni.

    Macai tak kesah pon naik berapa janji dapat BRIM.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, tinggal di P.pinang, rmh pula dekat dgn office,just 5 minit aje. Simpati pd org KL n Selangor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatut tanya pada kenapa tol2 syarikat milik kerajaan selangor naik ?, kuasa mengahapuskan tol milik kerajaan selangor itu ia

      Delete
    2. aku tengok omak kau telah memalukan diri sendir Sepatut tanya pada azmin kenapa tol2 syarikat milik kerajaan selangor naik ?, kuasa menghapuskan tol milik kerajaan selangor itu ia

      Delete
  4. Apa lu bising omak kau,taknak bayar tol lu lalu jalan lain lah.kalau lu duduk kl kalau nak pi penang lu pergi singapura dulu lah .ikut laut mana ada tol .kah.kah.kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii babi...anak ko berapa ekor?

      Delete
    2. Jalan ke neraka jahanam tak ada tol! Ptuih! Silalah gunakan jalan tu! Tak payah nak susah!

      Delete
  5. Macai yg telah dikasi pemikirannya.
    Janji dpt BRIM.

    ReplyDelete
  6. KUALA LUMPUR: Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) menafikan artikel 'Kadar Tol Naik Ogos Ini?' yang dimuat naik dalam laman web Free Malaysia Today semalam. Ketua Pengarah LLM, Datuk Ir Ismail Md Salleh berkata hingga kini kerajaan belum membuat sebarang keputusan mengenai kenaikan kadar tol. "Tiada sebarang arahan dikeluarkan kepada syarikat-syarikat konsesi berhubung perkara ini. Oleh itu sebarang kenyataan atau laporan berhubung kenaikan kadar tol adalah tidak benar," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

    Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/53284

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni bebal ke? Mmglah mula2 menafikn yg tol naik, ko tgk je nanti tpt jam 12 semua naik termasuklah pelir ko!

      Delete
  7. Najib... Najib. Mesti LPs ni ko berlakun macam ko taktau ape2 kan. Bangkai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama macam azmin pelakon peliwat dia naik harga tol2 di selangor kemudian salahkan bn ia

      Delete
    2. 1923....ko ni babi betol la.
      Selangor ada tol sendiri ke?
      Anak ko berapa ekor sekarang?

      Delete
    3. Liwat bapak kau la! Darah bugis dah bercampur dengan babi sial! Anak haram jadah razak!

      Delete
  8. Dema janganlah marah BN.... kan kita yang pilih BN so tanggung sendirilah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita pun boleh hapus dan bakar hidup-hidup binatang nie sekali!

      Delete
  9. La bodoooo nya macai Anonymous12 June 2015 at 19:23

    Patutlah Najib kata bloger umngok ni BANGANG and Mahathir kata yang bodoh sahaja duk dalam umngok. Woi BAHALOOL sejak bila pulak kerajaan negeri ada kuasa naikkan tol. Urusan Tol dan jalanraya urusan Kerajaan Persekutuan bongok

    ReplyDelete
    Replies
    1. tol ada urusan kerajaan negeri ia pkr jangan menipu orang sedang kerajaan serawak pun hapuskan tol dia dengan kuasa dia ada kerajaaan serawak tutup konsis tol itu ia, sila pkr hapuskan tol2 diselangor itu ia terutama tol milik kerajaan negeri ia

      Delete
    2. 2000.....
      ko ni babi lahir kat hutan mana?
      Tanzania ye?

      Delete
    3. Hapuskan BN lagi bagus! Semua benih BN patut dimusnahkan sama sekali! Bakar aje hidup-hidup!

      Delete
    4. Ia ia ia abah kau..macai umno bodoh bckp pn mcm org sindrom

      Delete
  10. yg kerajaan mansuhkan tol tu bkn tol lebuhraya la bangang,tp tol jambatan Lanang la buduhhh.. dlm kes lebuhraya kerajaan negeri hanye memberi kebenaran pengambilan tanah utk bina lebuhraya, manakala penetapan harga tol dan kadar kenaikan bertahap adalah perjanjian antara pemegang konsesi dengan kerajaan persekutuan..kerajaan negeri mane ade kuasa nak hapuskan tol lah buduhhhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan aku dah kata....kerana ramai lagi rakyat yg buduhhh lah, menjadikan kera jaan bermaharaja lela mencekik darah rakyat....tapi bila pru bn tetap menang....
      bodooo selamanya...

      Delete
    2. perjanjian antara pemegang konsesi siapa bukah kerajaan selangor punya syarikat jadi kerajaan selangor pun ada sama ia kenaikan itu, aku nak tengok macai dari pkr dan dap ada mogok aku sendiri yakin azmin tak akan ikut merusuh sekali sebab konsis tol syarikat kerajaan negeri selangor ada

      Delete
  11. Anak bugis sial pukimak keturunan haram jadah binatang razak celaka! Ptuih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tahu malu, selangor di tubuh oleh bugis ia, jangan malu ia, kalau tak malu tinggal di selangor ia, macai sila tinggal penang ia negeri apek ia

      Delete
  12. Allah pun dah online dengan PAS! Bila lagi neraka kau nak kenakan tol?

    ReplyDelete
  13. seuntai coretan untuk macai2 amno yg buduhh (najib yg gelar mrk buduhh,bkn org pkr/dap yg gelar mrk buduhh) :
    'tidak salah dijadikan buduhh, bukan berdosa dilahirkan buduhh dan bukanlah satu jenayah menjadi buduhh,tapi simpan2lah kebuduhan itu krn apabila kebuduhan itu kerap sangat ditonjol2kan, maka diketahuilah akan ramai manusia bhw anda tu buduhhh'

    ReplyDelete
  14. OMAK KAU ! ! !


    TOL. OKAK KAU NAIKKKKK ????

    ReplyDelete