KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 3 June 2015

INI APA KES ... PEGAWAI KANAN SPRM BARU BERUMUR 35 TAHUN KECURIAN BEBERAPA UTAS JAM TANGAN MEWAH BERNILAI RM273,000?????


Suatu laporan polis yang kini tersebar ligat dimedia sosial yang dikutip dari suatu akuan dilaman sosial Facebook Kami Anti Rasuah mengenai suatu laporan polis dibuat oleh seorang Penolong Pengarah Kanan 1 SPRM yang baru berusia 35 tahun 6 bulan mendapti rumahnya di Condominium & Golf Resort Pesiaran Puteri Batu 9 Cheras telah dimasuki pencuri

Selain 2 bentuk cincin berlian yang tidak dinyatakan harganya, 3 pasang subang berlian dan duit dari tabung anak-anaknya kena curi di rakamkan juga 5 utas jam tangan mewah dengan pelbagai jenama yang kesemuanya bernilai RM273,000 turut dicuri.

Apakah yang dihebahkan ini benar???? .. Mohon pihak yang terlibat memberikan respon demi pencerahan dan kebenaran kerana dari komen-komen yang diluahkan jelas terbit rasa curiga dan sangsi kalngan rakyat betapa seorang pegawai kerajaan terutamanya pegawai SPRM mampu memiliki sebegitu banyak jam tangan berjenama mewah selain beberapa bentuk cincin dan subang belian.

22 comments:

  1. Orang Gomen kalau tak jadi Mat Kampau tak leh kaya ber gaya

    Kalau dah dalam SPRM memang tuk jadi Bilionaire lah

    Kes 1 M D B memsng tak da hal punya....

    Belom tengok duit dalam Tabung Haji , ASB dan keta2 nama Bini Abang Adik campur lagi tanah tanah getah tak mana mana....


    Itu kan Melayu. Biasa lah kalau hal pau pau ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat kes datuk saidin thamby? Jam tangan mewah diberi kpd pegawai penyiasat sprm sbg ganti kpd wang tunai. Kurang bukti & dibebaskan. Aku sokong kerajaan tapi tak suka kakitangan kerajaan terima rasuah & burukkan nama kerajaan. Muda2 dah kaya secara mudah & takde segan silu terima rasuah. Siasat individu tersebut & tak payah cover2 cerita.

      Delete
    2. -FITNAH
      -PEGAWAI TERSEBUT BARU MELAPOR DIRI KERJA HARI PERTAMA DI SPRM PADA HARI TERSEBUT
      -SUAMI PEGAWAI ADALAH CEO SYARIKAT

      Delete
  2. Saya bersangka baik dengan pegawai SPRM. ni.

    Beliau mengumpul kekayaan kerana menabung semenjak kecil macam Kak Mah kita.

    Tapi kalau BN, sah kaki rembat punya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  3. SPRM sila siasat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orangkita memang kemaruk pada kesenangan dunia.Hidup berzuhud dan mementingkan kehidupan akhirat yang lebih kekal dah macam hanyut kelaut bersama Rohingya. Mazhab ajaran siapa ke tu agaknya ye?.

      Delete
    2. 0743....
      buruk sangka betoi ko ni
      dia gred 44, laki dia peniaga la
      laki dia bukan opis boi la....

      Delete
  4. Gaji pen pengarah kanan gred 44 atau 48, 6K masuk elaun boleh 8.5K. Katalah gaji bini lebih krg sama, jumlah sudah 17K sebulan.

    Jadi jumlah perbelanjaan utk beli brg2 tu masih dalan kemampuan jika dibeli secara ansuran bulanan.

    Ini pengiraan kira bersangka baik la.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah - 2K sebulan
      Kereta - 2K sebulan
      Makan - 2K sebulan
      Belanja - 2K sebulan
      Lain2. - 2K sebulan

      Ada baki 7K lagi utk brg2 mewah sebulan. Aku bersangka baik aje lah.......:)

      Delete
    2. Bersangka baik mmg bagus...tp fakta salah. Yg bt report tu bini..tak baca report ke terus bg komen backing kakitangan awam. Gred 44, gaji 4 ribu lbh je...campur elaun nk dkt 5-5 lebih. "Ada baki 7k utk brg2 mewah sebulan"...kahkahkah.

      Delete
    3. dia komen "katalah bini......"
      Kalu bini report, maknanya "katalah suami....."
      Tak ada hal punya.

      Terkini, maklumat kata suami niaga.
      kalu niaga memang tak ada hal la nak beli barang banyak tu.
      Kita kalu kerja dispes boi memang rasa barang tu mahal, tapi orang niaga tarak kisah pun kalu banyak turrr.

      Tak caya?
      cuba belajar niaga...

      Delete
    4. elehhhhh...bini tak keja pun bole beli cencen jota2, beg tangan jota2, jam tangan jota2. Ini pulak suami niaga, tarak hal punya la

      Delete
    5. Kakitangan awam terutama agensi penguatkuasa banyak makan rasuah. Terima je kenyataan..contohnya imigresen bahagian pekerja asing. Dulu kaya raya, datang keje pakai kereta besar tp parking jauh2, nak bercuti taukeh tanggung, yg jaga kaunter hari2 makan duit tepi. Muda2 lg siap berlagak ckp bulan2 gaji tak usik langsung. Duit renew permit selit celah pasport. Skrg kaunter tutup, myeg ambik alih. Padan muka kau lahanat2 yg mkn duit haram tu. Beli rumah, beli kereta besar, tanggung hutang keliling pinggang. Nak beli cash takut kantoi. Babi lakhanat keturunan diorang.

      Delete
  5. Jika ada jawatan kosong kat sprm. Saya nak mohon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ada degree?
      isi borang spa 8

      Delete
  6. Jangan2 barang2 rosmah punya suruh dia simpan.Memang patut pun hilang sbb tak bayar zakat

    ReplyDelete
  7. Jam Omega ada tak ?

    Mungkin 'member' ini bergiat aktif dalam ngo2 Soros tak ? he..he..

    Apa-apa pun undang-undang boleh beri keadilan. Buat salah, penjara. Tidak buat salah, teraniaya, buktikan ! Ternyata salah makan rasuah, silakan ke neraka jahannam !

    Jangan kita buat salah SUKA FITNAH ORANG ! Ini dosa muflis atau kebangkrapan, laknatullah di dunia dan akhirat ! Darkil asphal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah la maae...
      kat kajang tu, hang antara yang paling kuat buat fitnah
      jangan nak pura2 jadi ostat la

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. tak nak siarkan explanation sprm ttg isu ini ke? Kesiannya buat fitnah kat cyber ni dosa berkoyan2 kak oi.... sempat x nak minta maaf kt empunya bdn nnti

    ReplyDelete
  11. Yang buat laporan polis tu tak cerdik...

    ReplyDelete