KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 10 June 2015

KERANA CINTA SEORANG LELAKI TERKANTOI MENDUDUKI PEPERIKSAAN MENYAMAR SEBAGAI KEKASIHNYA



Cinta kadang-kala boleh menyebabkan seseorang itu bertindak di luar jangkaan dan ia berlaku ke atas seorang pemuda berusia 20 tahun di Kazakhstan.

Ayan Zhademov didenda £1,400 atau RM8,066 gara-gara berpakaian wanita untuk menduduki peperiksaan akhir bagi pihak teman wanitanya.

Idea itu timbul, susulan teman wanitanya yang berusia 17 tahun terlalu gelisah dan gemuruh untuk menduduki Peperiksaan Gabungan Kebangsaan bagi memasuki universiti.

Menurut laporan The Daily Mail, Zhademov menyelinap ke dalam dewan peperiksaan di Bandar Zhetisai, selatan Kazakhstan, dengan berpakaian blaus putih, skirt kelabu, berambut palsu dan sedikit solekan.

Perbuatannya bagaimanapun terbongkar, apabila pegawai peperiksaan mendapati gambar dalam kad pengenalan calon tidak sama dengan orangnya.

“Kami mengesyaki dia mungkin wanita lain yang cuba mengambil tempat calon itu, tetapi kami tidak sangka dia adalah seorang lelaki sehingga dia membuka mulutnya.

“Dia cuba bercakap dalam nada tinggi, namun jelas dia seorang lelaki,” kata seorang jurucakap lembaga peperiksaan.

Pelajar, Dariga Nesterova menyifatkan tindakan itu bodoh tetapi sangat romantik.

“Kadang-kala cinta akan menyebabkan kita bertindak bodoh dan saya harap teman lelaki saya romantik sepertinya.”

Seorang peniaga, Olzhas Hudaibergenov yang tertarik dengan keberanian Zhademov, bertindak membayar separuh daripada denda itu untuknya, selepas berita mengenai perbuatannya itu tersebar.

Akibatnya, gadis berkenaan terpaksa menunggu sehingga tahun depan untuk mengambil peperiksaan itu.

17 comments:

  1. Kerana cinta Anwar sanggup memecat TSKI untuk diberi jawatan mb me bininya

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika sebelum ini, PAS menyatakan bahawa kedudukan mereka akan terjamin sekiranya Si Menteri Besar Selangor tu memilih mereka untuk kekal menjadi rakan sekutu dalam Rejim Selangor tu.

      Tambahan pulak, yang memberikan sokongan penuh supaya Si Menteri Besar Selangor tu dapat merampas jawatan daripada Khalid sebelum ini adalah dari kalangan puak - puak PAS tu sendiri.

      Jadi, memang logik la kalau PAS membuat tuntutan supaya Si Menteri Besar Selangor tu memilih mereka jika nak dibandingkan dengan DAPigs yang sebelum ini tidak akur dengan pilihan yang dibuat.

      Tapi dalam masa yang sama, puak - puak DAPigs tu juga turut membuat desakan dan mencabar Si Menteri Besar Selangor tu agar membuat pilihan dengan memberikan kata dua kepadanya.
      "Saya setuju. PAS mahu Azmin memilih parti mana yang beliau mahu. DAP juga berkongsi pandangan sama. Jadi, saya serahkan kepada Azmin untuk tentukan.

      "DAP akan bercakap dengan Azmin untuk melihat kedudukannya," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.
      Nah! Sekarang Si Menteri Besar Selangor tu memang sedang berada dalam keadaan tersepit. Pihak mana yang harus dipilih untuk menjadi rakan sekutunya untuk memerintah Selangor?

      Adakah dia akan memilih atas dasar untuk memelihara Kebajikan Rakyat atau sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diri dia sendiri? Kalau dia setakat nak buat pilihan berdasarkan kepada kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je, baik tak payah jadi pemimpin!!!

      Delete
    2. Bodo punya jeff ulu yam.tau la mak kau jenuh kena liwat ngan anwar.haha

      Delete
  2. Ni pun sakit jiwa jugak. Kalau pun terlepas dapat ambil periksa mungkin tak lulus. Orang sakit jiwa mana boleh berfikir. Hehe. Yang kaki menyumpah seranah kat sini pun sedar la bahawa anda tergolong dalam golongan ni. Kalau anda tidak berhati2 mungkin melarat dan anda mungkin di takdirkan penghuni tetap Hospital Tg. Rambutan. Lebih2 lagi yang suka mempermainkan ulamak. Jaga sikit ooi. Ade sempadannya. Allah dok tengok sentiasa lidah kita tu. Pesanan ikhlas saudara Islam la ni ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PostPosted: Tue Jun 09, 2015 11:19 pm Post subject: ganjilkan ketua pembangkang malaysia hilang lagi disabah Reply with quote
      Ketua pambangkang malaysia yang lemah itu gagal dijumpai ..jika petik kate beliAu hendak pergi sabah..melawat gempa kerana hanya kepala pkr belum nampak di sabah di kala orang kesusahan.

      Adekah wan jemah ditelan bumi? Atau enak mkn sezfood?
      PR dah nak karam tetapi ketua pe bangkang tetap lembab buat keje..ganjil

      Delete
    2. Brp kali mau copypaste.ni bodo

      Delete
  3. Sorong papan tarik papan,
    Buah keranji dalam perahu,
    Suruh makan dia makan,
    Suruh belajar dia tak mahu.

    Buah keranji dalam perahu,
    Perahu belayar ke Mongolia,
    Suruh belajar dia tak mahu,
    SPM tak ada A pun najib beri degree juga.

    ReplyDelete
  4. Kt mesia lgi best. Xpandai. Ramai2 jmpe lecturer kowtim. Assignment upah org atau copy paste. Attendance minta kawan tanda. Grad dapat degree buat cari rezeki bagi mak bapa anak bini makan. Selamatttt.

    "Setiap daging yang tumbuh dari rezeki yang haram, api nerakalah bahan bakarnya" -hadis

    ReplyDelete
  5. Kalau adik mb tu duduk Kazakhstan mesti dh bnyk kali kena denda....hehehe

    ReplyDelete
  6. Yang tu memang sah mulut longkang. Tapi adik dengan abang kadang2 memang perangai tak sama. Ada berbillion umat manusia dalam dunia ni. Cuba bayangkan perangai semua berbeza. Itu la kebesaran Allah SWT.

    ReplyDelete
  7. Berapa banyak pulak suadara kembar yang telah menipu dalam banyak urusan peperiksaan, ujian termasuk dikaunter kaunter kerajaan yg tidak memerlukan pemeriksaan cap jari ? Perkara ini turut berlaku diMalaysia cuma tidak menjadi viral kerana tiada pendedahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa banyak De facto menipu. Dia cakap kami tentang nepotism Dan kronism. Rupanya dialah bapak nepotism. Pecat TSKI nak bagi jawatan kat Bini. Stalin pun tak gila macam tu

      Delete
    2. Bodo punya komen.bangang nak.mampus

      Delete
  8. Jika sebelum ini, PAS menyatakan bahawa kedudukan mereka akan terjamin sekiranya Si Menteri Besar Selangor tu memilih mereka untuk kekal menjadi rakan sekutu dalam Rejim Selangor tu.

    Tambahan pulak, yang memberikan sokongan penuh supaya Si Menteri Besar Selangor tu dapat merampas jawatan daripada Khalid sebelum ini adalah dari kalangan puak - puak PAS tu sendiri.

    Jadi, memang logik la kalau PAS membuat tuntutan supaya Si Menteri Besar Selangor tu memilih mereka jika nak dibandingkan dengan DAPigs yang sebelum ini tidak akur dengan pilihan yang dibuat.

    Tapi dalam masa yang sama, puak - puak DAPigs tu juga turut membuat desakan dan mencabar Si Menteri Besar Selangor tu agar membuat pilihan dengan memberikan kata dua kepadanya.
    "Saya setuju. PAS mahu Azmin memilih parti mana yang beliau mahu. DAP juga berkongsi pandangan sama. Jadi, saya serahkan kepada Azmin untuk tentukan.

    "DAP akan bercakap dengan Azmin untuk melihat kedudukannya," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.
    Nah! Sekarang Si Menteri Besar Selangor tu memang sedang berada dalam keadaan tersepit. Pihak mana yang harus dipilih untuk menjadi rakan sekutunya untuk memerintah Selangor?

    Adakah dia akan memilih atas dasar untuk memelihara Kebajikan Rakyat atau sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diri dia sendiri? Kalau dia setakat nak buat pilihan berdasarkan kepada kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je, baik tak payah jadi pemimpin!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lg sekor bangang copypaste

      Delete
  9. Aq x paham Asal Yg komen ni Bangang abadi nak mampos.........tajuk yg omak kau bawa ni x der kaitan langsung dengan politik malaysia........Tapi haramjadah2 kat atas Ni campur adukkkan dengan politik malaysia

    ReplyDelete
  10. Anwar suka lelaki pakai skirt..senang nak masuk

    ReplyDelete