KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 4 June 2015

MOHON JANGAN KETAWA ATAS SIFAT HORMAT KEPADA BEKAS PRESIDEN PERSATUAN ULAMA MALAYSIA ... USTAZ AHMAD AWANG MAU GUNAKAN KEBOLEHANNYA BERBAHASA INGGERIS SEBAGAI ALAT UNTUK UNTUK MENYATUKAN AHLI PAS.



Selama ini ahli-ahli PAS berkomunikasi sesama mereka dalam bahasa Inggeris ke?

KUALA SELANGOR: Ahmad Awang mengakui memiliki kemahiran berbahasa Inggeris yang lebih baik berbanding Datuk Seri Abdul Hadi Awang.


Beliau yang menentang Abdul Hadi bagi jawatan Presiden Pas bagaimanapun meminta kelebihan itu tidak dijadikan isu dalam pemilihan kali ini.


Katanya, jika dipilih menjadi Presiden Pas yang baharu, beliau akan menggunakannya untuk menyatukan ahli Pas.


“Isu bahasa sememangnya tidak menjadi masalah kepada saya. Namun, saya tidak pasti siapa yang menjadikan isu bahasa itu sebagai suatu isu besar,” katanya ketika ditemui media pada Muktamar Pas ke-61 yang diadakan di Stadium Tertutup pada Khamis.

20 comments:

  1. Baik Bahasa Arab ... biar wartawan ternganga2 camner nak repot berita......warga perwakilan PAS takder masalah besar pun ucap B.Arab.... Org cina DAP MCA pun takder masalah cakap bhs depa MIC pun sama.....tak wujud pun masalah tak cinta bhs kebangsaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn gado2
      Meh ramai2 kita masuk umno.

      Delete
    2. masuk umno sial seumur hidup

      Delete
  2. Bukan x boleh guna bahasa inggeris tapi salah tempat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita melayu.
      buat apa agungkan b inggeris & b arab
      Masuk umno. Kita agungkan bahasa melayu. Bahasa melayu milik bangsa melayu. Umno kekal, bahasa melayu maju, bangsa melayu berjaya.

      Delete
    2. masuk umno sial seumur hidup

      Delete
  3. KAH KAH KAH

    BAHASA INGGERIS BUKAN BAHASA ALQURAN

    BAHASA INGGERIS BUKAN BAHASA SYURGA

    PAK USTAD DAH LUPA KE??

    PAK USTAD DAH PROMOTE BAHASA LAIN KE??

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari dulu lagi bagi nasihat tak nak dengar jugak. Nak jugak join pas, pkr, dap. Sekarang dah terbukti. Sebelum terlewat mari ramai2 kita masuk umno.

      Delete
  4. Woi mat Awang syiah. Baik ko repair Gigi palsu ko lagi baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best la wakil ulamak punya bahasa.
      Kalau tukar kat bahasa arab lagi best.

      Delete
    2. Jgn gado2
      Dua2 memang tak boleh ikut.
      yg terbaik hanyalah umno.
      meh join sebelum terlambat.

      Delete
    3. masuk umno sial seumur hidup

      Delete
  5. Takmo lah masuk UMNO zmn Anwar Ibrahim wat prog qiam dalam UMNO pun terkial2 Jakim pun sampai hilang suara tegur org UMNO dari dalam ini kan pulak Ajak Pas join UMNO lagi lah haram... baik PAS sendirian lambat menang pun tak per janji lambat laun org kafir lahanat pun boleh jadi pjuang islam sebenar mengalahkan melayu sendiri....Mati dalam UMNO pun bukan boleh kawtim malaikat guna wang 1MDB pun,,,,

    ReplyDelete
  6. Lawak pasmas, TGHH boleh bertutur di dalam bahasa inggeris dgn fasih.
    Nizar bodoh sahaja tak tahu, bukan semua negara yg dilawati TGHH menggunakan bahasa arab. Ingat apa, kami kat Sek Meng Agama tidak belajar B.I kah, B.I, B.A, B.M siap yg pergi afrika utara fasih berbahasa france, spain, hindi, tamil pun ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi satu ingat semua budak keluaran SMA jadi ustaz ustazah sahaja. Silaplaa berlambak jadi ahli professional dlm pelbagai bidang. Lepas SPM/SMA bidang pilihan kami lebih luas berbanding sahabat aliran kebangsaan. Kami ada SRP/SRA, SPM/SMA STPM/STAM, dpd peralihan atau tkt 1 subjek kami x 2.
      Sahabat amik 8 subjek kami ada 16 subjek setahun dalam waktu persekolahan yg sama tiada beza. Tkt 2 SRA, tkt 3 pmr, tkt 4 sma tkt 5 spm, enam rendah stam enam atas stpm. Tiap tahun ada major exam, tak lulus tidak boleh naik kelas.

      Delete
  7. nak minta tok2 guru mengajar kitab di surau dan masjid dlm bhs inggeris la pula... kerana nak tengok puak sekular dan juga geng Nizar pergi mengaji di situ....
    mat awang sila join mahadir kerana mahadir buat program ppsmi dlm bhs inggeris hingga semua budak sekolah kat melaisia dah bertutur english.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke nak menyatukan parti dgn bahasa inggeris..

      Delete
  8. masuk umno sial seumur hidup

    ReplyDelete
  9. Semua sekali bangang termasuk Omakkau kerana menganggap ini sebagai satu isu.

    Banyak isu besar lagi dalam muktamar tu, janganlah zoom in pada isu yang tak ada consequence ni.

    Yang bagi komen pun rata2 macam orang tak berpelajaran tinggi dan jenis tak boleh berbahasa Inggeris.

    Fasih Bahasa Arab bukan tiket untuk masuk syurga. Tolonglah gunakan otak sikit. Kita hidup kat alam ni yang berbilang bahasa. Cerita Bahasa Arab di syurga tu alam lain, jangan nak sibuk2 sebab isu bahasa dalam syurga bukan urusan kita pun.

    Susah bila berhadapan dengan orang bodoh yang tak reti nak guna akal.

    ReplyDelete
  10. Semua sekali bangang termasuk Omakkau kerana menganggap ini sebagai satu isu.

    Banyak isu besar lagi dalam muktamar tu, janganlah zoom in pada isu yang tak ada consequence ni.

    Yang bagi komen pun rata2 macam orang tak berpelajaran tinggi dan jenis tak boleh berbahasa Inggeris.

    Fasih Bahasa Arab bukan tiket untuk masuk syurga. Tolonglah gunakan otak sikit. Kita hidup kat alam ni yang berbilang bahasa. Cerita Bahasa Arab di syurga tu alam lain, jangan nak sibuk2 sebab isu bahasa dalam syurga bukan urusan kita pun.

    Susah bila berhadapan dengan orang bodoh yang tak reti nak guna akal.

    ReplyDelete