Tuesday 9 June 2015

UPTOWN SHAH ALAM DITUTUP SELEPAS DI SERBU KPDNKK KERANA MENJUAL BARANGAN BERJENAMA TIRUAN MENYEBABKAN ADA PENIAGA TIDAK BERPUASHATI.




Uptown Shah Alam yang sering menjadi tumpuan orang ramai membeli barangan berjenama tetapi dijual dengan harga murah, diserbu sepasukan pegawai Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), semalam.

Akibatnya, Uptown Shah Alam ditutup lebih awal dari waktu kebiasaannya beroperasi. Pendapatan peniaga juga turut terjejas ekoran serbuan KPDNKK.

Rabiatul Adawiyah, antara peniaga yang terjejas meluahkan rasa tidak puas hatinya di laman Facebook.

"Uptown Shah Alam ditutup hari ini. Kena serbu dengan KPDNKK. Alasan, peniaga di sini kena jual barangan original dan semestinya ada GST.

"Apa bendalah, nama pun uptown, downtown. Apa yang originalnya? Apa yang GSTnya? Nak original, pergi beli di butiklah. Di sini untuk orang-orang yang tak berduit nak bergaya dengan barang ala-ala original. Fikir orang Shah Alam ini kaya?

"Nama je duduk Bandaraya Shah Alam, gaji RM3,000 sebulan pun silap-silap tak cukup nak menyimpan. Tolonglah, Petaling Street tak nak serbu ke? Di situ, otai, taiko banyak. Sekali saman, KPDNKK makan besar wo. Oh lupa, situ kan ada banyak jerung. Ke dah kena suap awal-awal?

"Lepas itu nak heboh Melayu tak membangun, Melayu tak maju, Melayu memilih, Melayu bla bla bla. Sekarang siapa yang bikin Melayu tak membangun? Siapa yang buat Melayu tak maju? Siapa yang buat Melayu memilih? Kalau dah banyak jalan di'sailang', lubang mana lagi Melayu mahu makan?

"Bangsa sendiri jual benda makan tepi jalan, KPDNKK kasi sailang, rembat semua barang tanpa ada amaran pertama. Bila bangsa Melayu nak buat lesen niaga, KPDNKK lambat-lambatkan proses. Bila Melayu tak buat apa-apa, kata Melayu pemalas. Kerajaan anak tirikan bangsa Melayu sendiri.

"Pendatang asing yang menumpang dan meragut kekayaan di sini, kerajaan bagi peluang besar buat perniagaan. Ada kedai makan, ada kedai runcit, siap ada pasar malam khas untuk mereka. Tanya lesen, semua ada. Tanya tinggal sini berapa lama? 5 tahun saja. 5 tahun dah ada kedai makan sendiri siap ada lesen? Apa barang? Tak sangka aku masih duduk di negara yang masih dijajah. Dijajah oleh bangsa sendiri!" katanya.

13 comments:

  1. Reformist tiruan pun ramai tergulung Dari orang yg fanatik Anuar bin beraheeem. Punyala fanatik sampai kata nepotism is okey bila sampai me keluarga Anuar keparat itu

    1998 dulu Anuar janji nak law an kronism Dan nepotism. Semarang dia kepala hanjing nepotism.

    So reformist tiruan go fudge your self. Fook u all

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  2. Aku setuju 900% ..melayu nak mampus melayu..kg melayu pun kena roboh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat pt buntar ada pasar kemboja.
      Kat k batas pun ada pasar kemboja.
      Petaling street dan kat chowrasta penang kpdnkk tak berani
      . Seban kpdnkk takut kat dap.

      Delete
  3. Aku setuju 900% ..melayu nak mampus melayu..kg melayu pun kena roboh.

    ReplyDelete
  4. Ada berani kaaa....ambush petaling street????

    ReplyDelete
  5. Macam kat penang sekarang ler. Dap sailang habis ekonomi melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak merdeka penang tak pernah diperintah melayu / mamak...gerakan tu parti bangsa apa....yang jual tanah2 milik melayu di penang dulu siapa??? Lim Chong Eu, Koh Su Koon bin apa erk???

      Delete
    2. Macam kat penang sekarang ler. Dap sailang habis ekonomi melayu.

      Delete
    3. Sejak merdeka penang tak pernah diperintah melayu / mamak...gerakan tu parti bangsa apa....yang jual tanah2 milik melayu di penang dulu siapa??? Lim Chong Eu, Koh Su Koon bin apa erk???

      Delete
  6. Bagi aku nak tangkap apek2 Petaling Street rasuah kddnkk makan duit itu, apek itu mereka ada woki toki berhubung dengan kdnkk itu kalau siasat siapa bagi cod itu.

    ReplyDelete
  7. Segalanya punca UMNO rembat billion2 diam.Bantai gst sokong.Bantai naik mnyak snyap2 sokong.Pasal kontrak kroni.

    Selagi PM dr UMNo.seluruh rakyat malaysia.tua muda alim atau tak.oku , insan biasa insan istimewa sujud shj..

    ReplyDelete
  8. alamak barang tiruan rupanya yang aku beli selama ni kat uptown, ingatkan Ori!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...