Tuesday 2 June 2015

ZAM MENYATAKAN BAHAWA MUHYIDDIN SEORANG PEMIMPIN SAMPAH????????




Bekas Menteri Penerangan yang diketahui umum sebagai pengkagum Mahathir nombor satu Zainuddin Maidin a.k.a Zam berkata bahawa mereka yang menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak adalah sampah. Sampah ertinya sisa, tetapi bergantung kepada bagaimana anda menggunakan perkataan itu. Ia juga boleh bermakna sampah sarap atau sampah masyarakat. Zam juga berkata bahawa mereka yang menyokong Najib adalah terdiri dari meraka yang sudah tamat tempuh sebagai tamat ahli politik atau orang-orang yang tidak lagi relevan.

Tun Ghafar Baba pernah mengelar dirinya sebagai Quran Buruk atau Quran lama. Ghafar menjelaskan bahawa Quran Buruk adalah Al-Quran yang pudar, koyak dan compang-camping dan tidak lagi boleh dibaca. Walau bagaimanapun, atas rasa hormat, anda tidak boleh membuang Quran Buruk ke dalam bakul sampah,  jadi anda hanya meletakkannya di atas rak sebagai perhiasan atau luput dengan sendirinya tanpa ada siapa yang akan mengganggu lagi.

Sebagai seseorang yang pernah bergelar dan berjawatan sebagai menteri kabinet adalah lebih sopan dan wajar serta bijak memanggil seseorang itu Quran Buruk dari melabelkannya sebagai sampah.

Zam sebenarnya adalah seorang tokoh yang meiliki peribadi yang penuh dengan warna-warni. Pada bulan November 2007, Aljazeera telah menemuramahnya melalui TV secara langsung  bertanya kepadanya tentang kekejaman terhadap peserta Bersih apabila Seri Paduka Baginda Yang Agong telah bersetuju untuk menerima delegasi yang menyerahkan petisyen ke istana negara.

Zam menafikan dakwaan itu dan berkata bahawa tidak ada benda itu berlaku dan kemudian Aljazeera menunjukkan kepadanya klip video para  peserta Bersih ditembak dengan gas pemedih mata dan pancutan air dan puluhan sedang diserang dan ditangkap.

Zam terkejut kerana pembohongan beliau telah terdedah secara langsung di TV dan dia terus menyalahkan penunjuk perasaan dengan berkata Malaysia mempunyai ereksi (erection) setiap lima tahun, jika mana-mana rakyat tidak selesa dan senang dengan kerajaan apa yang perlu mereka lakukan untuk menunjukkan rasa tidak puas hati itu melalui peti undi. Zam dikatakan mengulangi beberapa kali bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang demokratik kerana ia mempunyai ereksi setiap lima tahun.

Zam sebagai Menteri Penerangan ketika itu sepatutnya tidak perlu keliru dan bercelaru antara pilihan raya (election)  dan ereksi (erection) memandangkan beliau sedang diwawancara secara langsung dan tiada apa yang banyak yang boleh lakukan ketika untuk menapis kenyataan yang amat memalukan itu.

Bagaimanapun, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin masih belum bertindak balas terhadap penghinaan ini. Mungkin Muhyiddin tidak menyokong Najib jadi dia merasakan bahawa penghinaan Zam tidak merujuk kepada dirinya kerana  Zam berkata hanya mereka yang menyokong Najib adalah sampah.

Sebaliknya, jika Muhyiddin menyatakan sokongan kepada Najib maka pasti labelan sampah juga terpalit keatas dirinya.

Maka lebih baik dan bijak Muhyiddin menyatakan pendirian secara terang kerana orang mungkin akan mentafsir mendiamkan diri sebagai makna bahawa dia bersetuju dengan penghinaan Zam lemparkan.

Jadi Muhyiddin, adakah anda Sampah atau yang anda tidak Sampah? Jika anda menyokong Najib maka anda adalah sampah tetapi jika anda tidak menyokong Najib maka anda tidak sampah. Wahai Muhyiddin .. bola kini berada di kaki anda, untuk memberitahu rakyat adakah anda ini sampah atau bukan sampah?

Najib berkata dua minggu lalu bahawa Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang menyokong dia. Oleh itu adakah Zam bermaksud bahawa Baginda adalah sampah kerana menyokong Najib?.

Malaysia adalah sebuah negara demokratik, kata Zam, dan bukti bahawa Malaysia adalah sebuah negara demokratik adalah kerana Malaysia mengadakan ereksi (erection) setiap lima tahun. Meskipun Malaysia adalah sebuah negara yang demokratik untuk mengadakan ereksi (erection) setiap lima tahun tanpa gagal sejak merdeka, demokrasi juga bermakna anda mempunyai hak untuk menyokong sesiapa yang anda ingin untuk menyokong.

Demokrasi di Malaysia tidak semata-mata bermakna negara ini mengadakan ereksi (erection) setiap lima tahun. Tetapi demokrasi ini termasuk juga kebebasan untuk menyokong sesiapa yang anda mahu menyokong. Tetapi pada pandangan Zam, demokrasi di Malaysia hanya boleh dikatakan demokrasi kalau ikut akan kemahuan dan pandangan serta sokongan yang sepatutnya mengikut kemahuannya.

Zam memberi makna dan tafsiran baru kepada konsep demokrasi. Anda mempunyai kebebasan untuk bercakap apa yang saya membolehkan anda untuk bercakap. Anda mempunyai kebebasan untuk menyokong sesiapa yang saya membolehkan anda untuk menyokong. Malah, anda mempunyai kebebasan untuk melakukan apa-apa yang saya katakan yang anda boleh lakukan selagi anda tidak melakukan apa yang saya tidak membenarkan anda lakukan.

Itulah Zam untuk anda, orang yang hanya empat bulan sebelum pilihan raya umum 2008 berkata, Internet dan media sosial adalah tidak relevan dan tidak ada ancaman kepada Umno dan Barisan Nasional dan empat bulan selepas pilihan raya tersipu-sipu malu muka tebal mengakui bahawa beliau pandang ringan pengaruh Internet dan media sosial dan sebab itu Umno/BN dihukum teruk sehingga buat julung kali hilang majoriti 2/3 di parlimen.

Sekarang Zam tidak Menteri Penerangan Malaysia. Dan beliau adalah individu yang sama yang mencetuskan krisis diplomatik dan hampir memulakan perang dengan Indonesia apabila mengelar Presiden Indonesia ketika itu Bapak B.J Habibie sebagai Anjing Imperialis.

Yang pastinya  seorang yang pernah dinobatkan sebagai tokoh kewartawanan tidak dapat membezakan istilah mudah lagi asas perkataan Election (Pilihanraya) dengan Erection (ereksi) ketika ditemuramah secara langsung oleh stesen TV antarabangsa Aljazeera.

Kini sudah ada yang mulai memanggil dan menggelar Zam dengan panggilan ZAM EREKSI.

20 comments:

  1. Apa2 mengenai ZAM tak perlu diterbitkan dalam mana2 blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Air ZAM ZAM camana? Bro.

      Delete
    2. Hidup dalam kalangan sampah

      Delete
  2. Erection hanya untuk anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan Erectile Disfunction untuk Hang...KWANG KWANG KWANG (Bunyi mcm dalam cerita P.Ramlee).


      Jeff Ulu Yam
      (Ereksi 24 Jam)

      Delete
  3. Omak kau tau baca tak tau baca ?
    Yg buat tun gaffar macam sampah dan tolak masuk longkang anwar ibrahim ar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atas arahan Dr.Mahathir (Character Assassination).................


      Jeff Ulu Yam
      (Penyokong Tegar UMNO)

      Delete
  4. Hahaha.....
    Sampah sampah jadi yg sokong umno juga sampah. Bloger umno juga sampah mana bloger tak bising malah omak kau pun bising kalau muhidin tak jadi sampah sebab omak kau pun sampah hahaha......umno dah jadi sampah dah perlu cari penganti kalau tak negara malaysia pula jadi sampah boleh kah kita hidup dgn sampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa brader...TONG SAMPAH sekali.

      Delete
  5. Hahaha bukan aje muyidin sampah ...ramai lg pemimpin umno sampah...umno dan sampah tk dapat dipisahkan...pasal tula busuk sampai usus.,..macai umno apamacam???? Korang lg lebih busuk dari sampah....tuuuiiiih!

    ReplyDelete
  6. Sape sokong Zam dia dapat erection cuma sekali saje dalam masa 5 tahun. Naya bro.. Sape sokong Najib dia boleh dapat erection 5 kali dlm masa 1 hari. Power bro...

    ReplyDelete
  7. jangan suka menyampahkan orang...
    kerana yg kata orang itu lebih sampah dari segala sampah.. kalau lebih sampah bermakna ialah tong sampah..
    tong sampah lebih kotor dan jijik dari sampah kerana di dalam perutnya ada segala bangkai babi, anjing, muntah manusia ulat bangkai dan segalanya yg busuk2 belaka...
    jadi kalau sampahkan orang maka dialah tong sampah yg dlm perutnya ada segala bangkai...

    ReplyDelete
  8. Yeye berita baik. Ameno kini huruhara. Sama sendiri pun bertumbuk. Lawan jangan tak lawan. Najib and the gang jangan letak jawatan. Lawan itu orang tua. Helo Dr M jangan diam lawan itu Najib. Suruh dia undur. Kalau ada modal ini boleh bikin filem!! Kah kah kah. Sure HEboh satu Malaya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang sampah2 dalam tong sampah
      Bau sampah sudah busuk sangat
      Byk ulat sudah keluar

      Delete
  9. Zam ....kau tu sampah .....kau jadi menteri pun bukan sbb kepandaian kau tapi sbb kolum telur madey.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua pun sampah sarap
      Sampah lama sampah baru

      Delete
    2. Sampah tetap sampah walau cucuk botox sebulan sekali

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...