Monday 2 November 2015

MANA-MANA PEMIMPIN PKR DESAK KERAJAAN SELANGOR GUGUR EXCO PAS MESTI DIKENAKAN TINDAKAN



Pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mendesak kerajaan Selangor supaya menggugurkan EXCO Pas perlu dikenakan tindakan.

Saranan itu dibuat oleh Ketua Penerangan PKR Selangor yang juga Setiausaha Politik Menteri Besar, Shuhaimie Shafie.

Katanya, desakan itu bertentangan dengan keputusan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) pada 11 Oktober lalu yang telah memutuskan untuk memanjangkan hubungan kerjasama dengan semua parti politik termasuk melibatkan Adun Pas dalam membentuk ‘kerjasama pentadbiran’ di Negeri Selangor dengan sokongan semua Adun.

“Kenyataan tertentu yang dibuat seolah-olah mendesak untuk Menteri Besar menggugurkan Exco daripada Pas adalah suatu saranan yang bertentangan dengan resolusi mesyuarat MPP.

“Maka perlu suatu tindakan disiplin serta penyiasatan diambil terhadap mana-mana pimpinan PKR yang jelas menolak pendirian semasa pada masa ini yang telah diputuskan oleh MPP. Harus diingatkan semula, MPP adalah badan pemutus tertinggi dalam PKR,” katanya menerusi kenyataan media.

Shuhaimie berkata, anggota serta pimpinan parti seharusnya memahami situasi ini dan tidak memberikan suatu sisi pandangan yang tersasar daripada maksud resolusi yang telah diputuskan oleh MPP PKR.

Dalam masa sama, dia juga menafikan sikap Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali yang masih mengekalkan Adun-Adun Pas sebagai Exco adalah suatu bentuk langkah peribadi.

16 comments:

  1. Pada muka PAN Kuali Imayam. take THIS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Racist DAP bersama2 dengan bantuan Balacinya PAN mahu merampas Selangor dari PKR


      Dilema Dap terhadap istana



      1. Dap ada cita-cita besar untuk memjadi MB di Selangor. Azmin menjadi MB atas pilihan Pas. Dap mahukan Wan Azizah supaya senang dipegang.

      2. Dap gagal menobatkan Wan Azizah sebagai MB proksi. Semua orang tahu termasuk istana. Dap juga gagal mendekati istana kerana sikap jeuvanismenya. Yang itu pun semua orang tahu termasuk yang diluar istana.

      3. Dap tahu hanya orang Melayu Islam sahaja boleh menjadi MB di Selangor. Tugas ini bukan susah selepas ramai orang melayu bertaraf celebriti menjadi ahli Dap.

      4. Langkah seterusnya ialah menobatkan ahli Melayu Dap tadi agar menjadi Adun di mana-mana bumi Selangor. Jika bertanding di kawasan majoriti Cina, tentu menang.

      5. Untuk lebih dramatik, mereka akan bertanding di 8 kerusi Pas sekarang. Ada ahli Dap itu bekas ahli Pas. Tentu dia teruja melawan partinya kembali bagi menunjukkan kesetiaannya kepada Dap.

      6. Selepas ahli melayu Dap menjadi Adun maka hajat Dap menjadi MB sangatllah cerah. Tinggal lagi halangannya ialah pintu pagar istana. Buat masa sekarang tiada mana-mana pihak berani berdemonstrasi depan pintu istana.

      7. Dap mungkin berani kerana mendapat kerusi majoriti selepas bertanding 3 penjuru di 8 kerusi Pas. Dulu pun Dap pernah masuk istana tanpa bersongkok. Itu waktu menang tak berapa banyak kerusi. Tapi situasi tentu berbeza bila menang majoriti.

      8. Istana tidak berpolitik. Mana yang rakyat pilih itu yang istana berkenan. Cuma peribadi yang menang tu perlu dilihat mesra istana. Jadinya, mana-mana ahli Melayu Dap yang nak jadi MB perlulah dilihat Melayu tulen iaitu Melayu bersunat bukan Melayu proksi atau Melayu kulup, Melayu yang tak cukup Melayu.

      Haji Harun Sheikh Malik
      Pemikir Strategik Muda

      Delete
    2. Al Quran surah al hujurat ayat 11 berbunyi " Wahai orang orang beriman janganlah satu kaum menghina satu kaum yang lain kerana boleh jadi mereka yang dihina lebih baik dari yang menghina, dan janganlah pula perempuan2 menghina perempuan2 yg lain boleh jadi perempuan yg dihina lebih baik dari perempuan yg menghina .janganlah kamu saling mencela satu sama lain dan janganlah kamu menggelar yg buruk2 . Seburuk2 panggilan adalah panggilan yg buruk setelah beriman. dan barangsiapa yg tidak bertaubat maka mereka itulah orang2 yg zalim"..
      Adalah amat memalukan sekiranya yg menggelar ini lahir dari parti yg beraskan Islam yg mulia.

      Delete
  2. Hahaha!!! Kalau bab nak menyalahkan orang lain diatas tindakan mereka sendiri, memang puak - puak DAPigs ni cukup pandai. Nak pulak kalau Si Tony Puaka tu. Memang itu kemahiran dia.

    Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu pernah menggunakan taktik yang sama bila cabaran untuk berdebat yang dibuat telah disahut oleh Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB secara terbuka.

    Maka mula la Si Tony Puaka tu menggelupor tak tentu arah dan cuba menyalahkan orang lain. Kali ini, bila puak - puak DAPigs tu dilihat terus terjerat dalam perangkap mereka sendiri.

    Bila isu mengenai tindakan DAPigs yang berhasrat nak merampas kerusi PAS di Selangor, Si Tony Puaka tu dilihat cuba nak mengheret PKR dan menunding jari ke arah Si Menteri Besar Selangor tu.

    Alasan yang diberikan oleh Si Tony Puaka, tindakan Si Menteri Besar Selangor tu masih tetap mahu menjalinkan bekerjasama dengan PAS membuatkan mereka bertindak sedemikian.

    Walaubagaimana pun, tindakan Si Tony Puaka tu dilihat hanya cuba nak memberikan tekanan kepada PKR agar lebih tegas terhadap Si Menteri Besar Selangor tu berhubung isu tersebut.


    Malah keputusan Si Menteri Besar Selangor tu yang tetap enggan mengiktiraf pembentukan Pakatan Haprak tu juga turut tidak disenangi oleh pelbagai pihak. Terutamanya dikalangan DAPigs.

    Jadi, nampak sangat la yang puak - puak DAPigs nak memberikan tekanan dan mendesak PKR agar mengambil tindakan segara terhadap Si Menteri Besar Selangor tu. Mungkin termasuk 'Memecat Keahlian' Si Menteri Besar tu pada ketika ini!!!

    ReplyDelete
  3. "bekerjasama (tidak lagi disebut sebagai tahaluf) didlm mentadbir" ?? ... besarlah harapan agar si yahudi dan palestin dapat menghantar para perunding mereka untuk "mempelajari" bagaimana untuk "bekerjasama dlm mentadbir" wilayah yg sekian lama direbutkan ... nauzubillahiminzalik .. (hebat betul tipu daya yg diperbuat oleh sekalian serigala yg membentuk kerajaan di selangor) ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serigala yg sebenarnya adlh dap.mereka akan kena sekali ini krn topeng n sarung biri biri mereka akan dibakar oleh pas.teruskan mengembala tanpa risau ustaz unknown serigala itu akan dpt ditangkap.bila nak sudah siasat najib tu.apa semua dap selangor dibantai cina.pancai tepok tangan la ni.apa hal sekalipun dap mmg pandai.pan hanya layak buat goreng bkn utk jd calun.teruskan bertepok n bersorak pancai biar kg hampir tergadai

      Delete
  4. Org selangor khasnya Melayu Islam sangat cerdik.Mrk hanya akan pilih Pas Pkr Islam dan Umno shj dlm PRU 14 nanti.....

    ReplyDelete
  5. Kat sini la pas dilihat tak ade pendirian...demi kuasa di Sgor PAS ssgup jadi barua pkr...di pulau pinang PAS dihumban dlm lubang jamban...ego lebih tebal dari imam....ngata orang lebih2..diri sendiri bergrlumang dengan taik....Ingat PAS ingat baiaah...ingat pas ingat u turn....barua ...ooo ...barua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elehhhhhh Anon PAN Imayam baliklaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Delete
    2. Piiiirraahhhh dap. Dah tak boleh nak goreng Pas, kini cuba jentik Pkr pulak dgn menggunakan calon pkr & dap yg sekulit dgnnya. Puak Amanah tetap dijadikan alas kaki oleh dap. Akhirnya kuasa Pakatan harapan jadi milik mutlak dap dan tak kemana jua akhirnya. Sesungguhnya dap bukan jenis yg boleh dipercayai utk dibuat rakan kongsi.

      Delete
    3. Apa maksud: .....ego lebih tebal dari imam......
      Pi belajar agama dulu supaya faham maksud imam tu apa. Tak peliklah jdi macai dap.

      Delete
    4. Iman org PAS ni macam gampang.sbb tu nnpk mcm iman tapi ego yg lebih....iman u turn mcm tok guru gampang tuhh...kikiki

      Delete
  6. Majlis MPP PKR telah digunakan oleh geng Azmin untuk menghalalkan kerjasama dengan PAS dengan cara ugutan secara halus kepada Presiden mereka sendiri. Balik2 cakap keputusan MPP, padahal usul tu disuap secara paksa kepada MPP. Kuat kencing geng Azmin, nanti lah ko PRU nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni satu lagu macai PAN Kuali Imayam Balaci DAP d Racist

      Delete
    2. Macai dap lah lu. Jgn harap dapat kencing kat Azmin.

      Delete
  7. jika anda ingin merasakan kemenangan di dalam
    bermain togel hbg mbah WOWO di nmr
    (_0853_2888_0180_) jika ingin mengubah nasib
    seperti kami sudah 3 x terbukti trim’s roo,mx
    sobat

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...