KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 24 November 2015

PEGAWAI KHAS ROSMAH SINDIR AKMAL NASIR KERANA TOLAK PELAWAAN MINUM PETANG SESI "SAYA TANYA AWAK JAWAB AWAK TANYA SAYA JAWAB".


Dia mempersoal alasan Pengarah NOW kononnya tiada masa untuk minum petang dengannya.

Pegawai Khas kepada Isteri Perdana Menteri, Datuk Rizal Mansor menyindir Pengarah Malaysia National Oversight and Whistleblowers (NOW), Akmal Nasir selepas pelawaannya untuk bersemuka ditolak.

Kenyataan itu dimuat naik beliau di status Facebooknya.

“Bukan dia takde masa nak jumpa saya tapi dia dah gugel makna dan tugas PENAUNG..,” tulisnya ringkas di laman Facebook.

Sebelum ini, Rizal mengajak Akmal minum petang bagi menjelaskan kedudukan Datin Seri Rosmah Mansor dalam sebuah pertubuhan kebajikan yang dibangkitkan Akmal.

Bagaimanapun, dalam sidang akhbar pada Isnin, Akmal menjelaskan dia tidak mempunyai masa untuk bersemuka dengan Rizal kerana banyak lagi tugas besar yang perlu diselesaikan.

“Tidak ada masa, banyak lagi isu lain saya kena hadap, kena hadap polis, hadap saman. Ini ajak munum teh pula,” katanya yang dipetik dalam sidang akhbar itu.

38 comments:

  1. PENABUR FITNAH DAH KECUT BUAH KERANDUT OI!!!

    Hahaha!!! Memang memalukan sungguh!!! Bila dah kena saman, banyak pulak songehnya Pengarah syarikat NOW Sdn. Bhd. ni nak menutup kemaluan diri dia sendiri. Dah kecut buah kerandut la tu.

    Sampai tahap sanggup dia memper-BODOH-kan diri dia sendiri dengan mengajukan soalan - soalan yang boleh dikategorikan sebagai Bodoh Nak Mampus didalam kenyataan media.

    Hakikatnya, soalan yang diajukan tu tak masuk akal dan hanya setaraf dengan soalan budak sekolah tadika. Soal berapa banyak tuntutan yang difailkan itu bukan satu persoalan besar dikalangan rakyat.

    Sebaliknya, soal sama ada dakwaan yang dibuat oleh pengarah syarikat yang berorientasikan Fitnah itu terhadap Datuk Seri Jamil Khir benar atau tidak yang menjadi tanda tanya.

    Tapi dek kerana Si Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd tu sendiri pun tidak yakin dengan bukti yang dia ada, maka sebab itulah dia membangkitkan persoalan BODOH macam tu secara terbuka.

    Dalam kenyataan hari ini, Si Pengarah syarikat NOW Sdn. Bhd. tu tanya, kenapa Datuk Seri Jamil Khir membuat tuntutan ganti rugi sebanyak RM 10 juta didalam saman yang difailkan terhadapnya.

    Takkan itu je soalan yang nak diajukan oleh seorang Pengarah Syarikat yang KONONnya kata dia ada segala bukti terhadap tuduhan yang dibuat sebelum ini? Memang memalukan sungguh!!!

    Apa, tak cukup ke dia kena saman sebanyak itu? Atau, adakah dia nak Datuk Seri Jamil Khir saman dia dengan jumlah yang sama seperti yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu selama hari ini?

    Saman Si Ketua Penipu ni, dia tak nak tanya pulak???

    Kamon la! Apa layaknya dia nak disaman sampai RM 100 juta. Taraf Macai tepi Longkang yang setakat jadi Ketua Cabang PKR ni, cukup la setakat RM 10 juta. Itu pun dah kira banyak.

    Kalau nak diikutkan, nilai tuntutan sebanyak SERINGGIT pun tak layak untuk seorang Penabur Fitnah macam dia. Buat mengabihkan masa je layan kerenah orang yang Gila Publisiti Murahan macam Si Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka hati dialah nak cakap apa Yang ko sibuk2 nih buat apa. Ada masyukk ka?

      Delete
    2. CIKGU PA TAKUT BERDEBAT DGN HUSAM KENAPA HANG TAK KOMEN? INILAH AKIBAT BILA DAH BANYAK TERMINUM AIR JAMPI HARON DIN.

      Delete
    3. Yg lari ke China tu yg penakut. Dah tak ada masa lain ke? Isu tengah panas pegi lari ke China. Masam betullah bau ketiak.

      Delete
    4. 15.36....bodoh betul ko ni.
      Tertinggal bas jauh betul.
      Bengap din ayam ko ikut.
      Lebih teruk drp firaun.

      Delete
  2. Ko tu yg kna mnum air jampi..biar bersih skit ati..ni tak.. ati busuk..pnuh ngan dosa fitnah benci ulamak..ape nak jdi la..kna ingat mati juga bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menjawab Anon 14:20 yg menjadi Balaci PAN Imayam saya lampirkan hujah panjang lebar wokey

      TAKUT BERSUMPAH TALAK ISTERI, HUSAM LARI KE CHINA!!!

      Huh! Dasar "Cakap Tak Serupa Bikin" betul Si Husam Musa ni rupanya. Kita ingatkan bila dia bercakap berdegar - degar atas pentas sebelum ni, dia berani la nak tunaikan apa yang dia cakap.

      Rupanya, perangai Haramjadah Si Husam Musa ni lebih kurang sama je dengan Si Tony Puaka tu. Berani buat cabaran tapi Kecut Buah Kerandut bila nak memenuhi cabaran dia sendiri.

      Tapi perangai Haramjadah Si Husam ni lagi teruk. Lepas dia buat cabaran untuk angkat sumpah Talak Isteri bagi membuktikan yang dakwaan terhadap Hadi Awang tu benar, dia terus cabut lari.

      Sekarang ni, kata Si Husam dia berada di China. Rajin betul Si Husam tu ke China. Apa yang dia cari kat Negara China tu, kita tak pasti la pulak. Mungkin dia tengah cari buah kerandut dia kot.

      Tapi Si Husam tu dengan lagak sombongnya kata, dia sedia untuk berhadapan dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat seperti mana yang dinyatakan oleh Setiausaha Agung parti itu sebelum ini.

      Tinggal lagi, Si Husam tu kata, sehingga hari ini dia masih belum terima sebarang notis, surat arahan atau pun dihubungi oleh sesiapa untuk mendesak dia melakukan tindakan tersebut.
      "Kini saya di China tetapi jika benar notis itu dikeluarkan, saya tetap boleh dihubungi melalui sms, whatsapp atau e mail. Namun tidak satu cara pun saya dihubungi," katanya dalam satu kenyataan.
      Yang herannya, kenapa pulak Si Husam tu nak susah - susahkan diri mengadap Jawatankuasa Harian PAS Pusat sedangkan dia dah buat cabaran untuk angkat Sumpah Talak Isteri?

      Takkan Si Husam tu dah lupa dengan cabaran yang dia buat? Atau, adakah Si Husam tu saja je buat - buat lupa dengan cabaran tersebut? Adakah Si Husam tu ingat orang akan lupa apa yang dia cakap sebelum ini?

      Sekarang kenapa Si Husam tu tak buat je tindakan yang dia sebut sebelum ini? Kenapa sehingga hari ini dia masih tak bersumpah Talak Isteri dia seperti mana yang dinyatakan? Kalau dia setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

      Delete
    2. OMAK......
      CERITA MELAYU JUAL EDRA IPP KAT CHINA MAKAN BABI TAK ADA KER?

      Delete
    3. Klu din ayam setuju, sabtu depan boleh tak?
      Tapi tempat tu carilah besar sikit.
      Setakat 20 bijik kerusi tak best la.
      Buat kat dataran kota bharu baru best.
      Ramai org pas nak dengar....

      Delete
    4. Din....
      Klu nsk ajak husam debat, ajak la elok2 din.
      Tulis surat elok2. Tampal setem. Kasi pos.
      Jgn main ajak2 ayam aje din.
      Tempah tempat ikut prosedur. Jangan main masuk tempat orang ikut suka aje din. Tak elok mcm tu.
      Buat promosi besar2an din. Bior ramai org dtg tengok. Panggil wartawan baru gempaq.

      Ko ada telo ker?

      Delete
  3. Sebenarnya buang masa saja, big mama tu sape,penting sangat ke dia? Dulu2 punya pm isteri mereka tak campur pun urusan negara,kalau big mama nak campur boleh tapi bertandinglah nanti boleh jadi pm???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akmal.penakut, sesi minum the pun tak berani.

      Saya sebagai ahli Keadilan sejati menasihatkan Akmal berhenti sebagai ahli PKR dan boleh join parti PAN pimpinan Mat Selfie.

      Alang2 cakap tak serupa bikin boleh tukar jad PAN yg Inclusive Progressive Dan faham kehendak DAP yg racist


      Ariosss. Buat malu reformist saja

      Jeff ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. 1mdb jual reta dia 100% kpd sykt china.
      Tak pernah sykt luar dpt keistimewaan mcm neh.

      Delete
  4. Zaman perhambaan di Malaysia baru bermula. Lain tempat sudah tiada.

    PAN hamba abdi DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikit hari lg awak akan jadi hamba china komunis. Ketua awak jual harta strategik tu utk bayar hutang 1mdb ker?

      Delete
  5. Nampak macam budak lembam je budak ni.

    ReplyDelete
  6. Banyak sial woo minum dengan rosmah.. kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh kau ni,...sapa yg suruh minum dgn Rosmah? Rizal ajak budak lembam tu minum, bukan suruh minum dgn Rosmah.

      Nak menyampuk tak tau hujung pangkal. Kau ni kelas pemulihan ke masa sekolah rendah dulu?

      Kalau ikut en KEDEPAN, org mcm kau yg dia kata "bodo buat kerja bodo "

      Delete
    2. Nasib baik budak tu tak ikut gi minum. Klu tak terus jd lembam.

      Delete
  7. Akmal mana? Penakut punya bangkai. Orang yg kepoh tapi penakut ni yg PAN Imayam cari untuk Jadi ahli

    PAN Imayam hamba abdi DAP kah kah kah. Baca komen kat blog ni pun dah nampak macam mana Sherpa PAN Imayam melompat betul bila DAP dikritik.

    Bukan Sherpa naik Everest tapi Sherpa naik Bukit bendera penang

    Aduiiiiii Myanmar tukang mop opis lagi ada class

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak tolong delete komen di atas.
      Konen tidak ilmiah.
      Tiada fakta kecuali penghinaan.

      Delete
    2. Adehhh..!! Si Akmal di pelawa minum petang... tapi dia tak nak...!! Naper nak susah hati pulak.. Suka dia lar nak.minum ker tak..?

      Penakut ker si Akmal ni..? Rasa nya tidak.. Dia sanggup ke mahkamah.. Tak lar dia gentar pon..!!

      Delete
  8. Askum..mano artikal arwah meor fahmi tu..den tak sompek nak copy paste ekou dah padam..humang aikk...ekou takuk ko..apa laaaa....hhehehehe

    ReplyDelete
  9. Klu setakat teh tarik secawan tak payah tunggu kak ros belanja la. Minum sendiri kedai mamak pun mampu lagi.

    ReplyDelete
  10. Yang komen dalam blog ini hanya 2,3ekor je ,tetapi rajin menulis,.

    ReplyDelete
  11. Berapa harga 1mdb beli ipp edra?
    Berapa harga 1mdb jual kat sykt china?
    Berapa unrung?
    Berbaloikah 1ndb jual harta tenaga ekektrik ipp tu 100% kpd china dlm jangka pjg?
    Ada tak sykt luar negara yg lain beli harta ptg negara dgn nilai 100%?
    Boleh ker klu 1mdb nak beli ipp di china 100% milikan syarikat kita?
    Kenapa tak jual kpd tnb? Tak untungkah?
    Agak2 boleh ker klu kita nak beli balik? Agak2 rega dia berapa?
    Agak2 kalu sykt china tu nak naikkan rega perkhidmatan dia, bole ke dia halang?
    Klu lepas ni sykt china tu jual kat israel pulak sbb nak untung besar, kita boleh halang ker?
    Siapa yg jual edra tu? Dapigs atau melayu?
    Team baju merah ok ker? Redo?
    Pas redo tak?

    Jual la selagi boleh jual......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pusing keliling carik duit nak bayar hutang.
      Fuhhhhh...

      Delete
    2. Nape ler tak jual kat TNB...
      Pelik betul ler

      Delete
  12. Oiiii bangang...
    Berapa kali nak cakap?
    Tolong jangan hina hadi.
    Nanti omak delete.

    Puji-pujian tak apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari2 saya puji najib. Najib hebat

      Delete
    2. hadi lg hebat sbb boleh nasihatkan najib

      Delete
  13. 1mdb adalah pemilik terbesar ipp di Mesir dan Bangladesh. Dan dia masih kekal disitu .Jadi ada apa2 masaalah kepada Mesir dan Bangladesh. Pusing selagi boleh pusing

    ReplyDelete
  14. apa pun...pru 14 BN boleh menang ...pembangkang nak menang mcm mana..dlm pembangkang sendiri wujud pulak pembangkang

    ReplyDelete
  15. Akibat dari serangan bertubi-tubi pihak yang tidak bertanggungjawab sehingga imej 1MDB rosak, 1MDB tidak dapat menerbitkan IPO mereka pada November 2014 dan Mac 2015. Ini membawa kepada masalah aliran tunai. .....

    harga RM17.26 billion ini adalah lebih tinggi daripada harga bidaan TNB yang dikhabarkan sebanyak RM15 bilion.

    Plan rasionalisasi 1MDB sudah hampir sempurna. Penjualan 60% ekuiti Bandar Malaysia akan selesai tidak lama lagi. In sya Allah jika penjualan ekuiti tersebut berjaya, masalah hutang 1MDB akan selesai dan 1MDB dijangka akan memperolehi lebihan asset sekitar RM10-12 billion. Dengan modal RM 1 juta yang diberikan oleh kerajaan, 1MDB berjaya raih keuntungan yang banyak. Ini semua di sebabkan oleh orang yng berpenyakit hasad dengki seperi Tony Pua, Rafizi dan Tun Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ek ee lee...orang kalau betoi kena tibai macam mana pon...steady ja dok tegak...hang tengok TUN, walaupun masa dia jadi PM dia di tuduh menyamun kaw kaw, tapi rakyat tak terasa pon beban ekonomi semasa, doktor la katakan. Dia akan bagi bius yang cukup supaya rakyat rasa kebas kejap...habis bius, masalah pun berlalu dan rakyat pun lupa. Tapi, apa yang Dato Seri Najib bikin...bikin panas, semua orang terasa..tu pasai orang meluat. Kalau 1mdb tu kena boh...haa, hang tunggu apa lagi...jawap la...ni dak dok menongkoi buat bodoh...allo bro...politik ini adalah mengenai pandangan..awat 1mdb gagal mengubah pandangan rakyat? Sebab bagi jawapan merapu. Ada ka patut. Tiba tiba PM boleh pulak buat PENGAKUAN yang dia ada menerima DERMA. Dari mana, kenapa, untuk apa? Semua jawapan dinantikan untuk lagi 3 minggu. Tapi satu saja untuk hang bro...hang memang penjilat tegar Dato Seri Najib. Kalau dia tak nampak apa yang hang buat...memang saja laa. Aku harap dia bagi kat hang something...Kalau x, hahahahaha...kesian kat hang bro.
      Aku simpati.

      Delete
  16. Cerita minum air teh tak best sgt la omakkau tp bleh la buat mengulas sikit sikit.husam tu pegi cina bukan lari la dia pegi berubat rasanya.doalah dia cepat sembuh biar la dia kutuk pas pun sekurangnya dia masih duduk dlm pas lg.biar la nampak lebih teruk dr geng mat sabupun.geng mat sabu tu dah tak dpt nak diselamatkan lg.ibarat perahu nak tunggu masuk juram je.husam kata zahirudin firaun.mujahid kata pas is.fuyoo hebat belaka kenyataan geng mat sabu ni tak padan dgn taraf keilmuan n jawatan yg diamanahkan kpdnya.jika pas sama dgn is sudah lama geng kome tu hilang kepala.nak kira dia sj kena kutuk yg org kutuk pas n tghh tu tak kira.sudah dasar pengkianat tu gelaplah masa depan.husam cepat cabar debat kami nak tengelam ni.lge buat hal pula

    ReplyDelete
  17. Anom 1740 1mdb ada pegangan 100% ipp di Port Said dan Terusan Suez dan dia juga adalah pemegang ipp terbesar seluruh Mesir.1mdb juga adalah pemegang terbesar ipp di Bangladesh iaitu sebanyak 55% pegangan.Ada 13 ipp 1mdb diluar negara termasuk juga di Pakistan dan UAE dan hanya ada 5 sahaja di Malaysia. Edra hanya menguasai 14% sahaja perbekalan tenaga kpd TNB berbanding dgn TNB sendiri menguasai 50% pasaran.Selebehnya ialah syk2 lain.Ipp bukan syk strategik spt yg didakwa yang strtegiknya ialah TNB dan dia tiada apa2 kaitan dgnnya melain kan hanya pelanggan.Penjualan Edra kpd syk luar bermakna meningkatnya FDI kpd negara krn ia adalah suntikan modal dari luar.Ini sudah semestinya mempengaruhi perdagangan dan tukaran asing pada negara.Jangan pakai hentam saja bro..kalau Mesir dan Bangladesh boleh terima kenapa kita disini nak kecoh2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesir dengan Bangladesh tu hang suruh buat panduan. Hahahaha. Hang memang baguih la.

      Dato Seri Najib, hallo Dato..ni ada satu hamba Allah cukup bagus dok ada Dato. Dia dah buat banyak benda Dato, apa saja...ribut lentang taufan badai semua dia hadap Dato. Tak pernah dia biar nama Dato dikotak main oleh pembangkang. Laju saja bangun pertahan nama Dato dan juga kerajaan kita, Dato. Jadi saya rasa Dato atau pihak kerajaan patut iktiraf perjuangan seperti ini. Patut dijaga supaya maruah bangsa kita tak tercemar. Cadangan saya Dato, apa kata kita bagi dia masuk skim pencen. Sekurangnya ada juga tanda terima kasih pihak kerajaan pada beliau. Lagi bagus jika diletakkan dalam kategori pegawai atasan ke, JUSA ke atau skim pencen menteri.
      Hanya cadangan Dato Seri, tapi dia ni memang jilat baik punya. Jasanya harus dibalas...

      Delete