KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 30 November 2015

SYUKUR ALHAMDULILLAH .... BUKAN SAHAJA MANUSIA MENYOKONG PAN ... MAKHLUK-MAKHLUK HALUS, JIN DAN BUNIAN PUN TURUT MEMBERIKAN SOKONGAN PADU.


Ini adalah suasana sambutan ceramah PAN yang di adakan di Sijangkang, Kuala Langat, Selangor malam tadi ... dengan hebahan mendabik dada oleh Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu @ Mat Sabu bahawa cukup tahun ini keahlian PAN bakal mencecah 100,000 maka kata-kata berdegar-degar itu sememang realistik bukan kata-kata bombastik dan retorik omong-omong kosong.

PAN mungkin akan mencipta sejarah kerana bakal satu-satunya parti didunia dimana membuka keahliannya kepada makhluk-makhluk halus, jin dan bunian kerana sambutan yang dahsyat, hebat dan hangat.

23 comments:

  1. Kerana mahu mensabotage kerusi Azmin, PAN Imayam dibenci oleh ahli PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Omak...
      Memang syaitan yang ambil gambar-gambar tu dari celah-celah pokok.

      Memang kerja babi bukit la ni....

      Delete
  2. Huiii.... hebatnya majlis cerah pan penuh sesak muntah ruah dgn sambutan dari seluruh pelusuk alam. "Nampak tak terkedek2 mengelitek berhimpit sesak tuuu..." Siapa tak nampak dia anak luar nikah"kata p ramlee " eh.. eh.. nampakkkk...... 100 ribu tuuu..." kata mat sabu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli PAN lagi ramai Dari penduduk Asia Tenggara

      Delete
    2. Bihun sup xtra msg satu!!

      Delete
  3. Golongan PAN Imayam jangankan orang lain Ayah sendiri dia boleh sardin saja hina

    Mujahid Menghina Ayahnya Sendiri!



    Mujahid dan Kamarul Bahrin yang mengadakan sidang media di Parlimen pada 24 November 2015 lalu menyerang PAS kononnya PAS adalah parti ekstremis, mengalakkan cerai isteri talak 3, mengkafirkan orang Islam lain.

    Corak pemikiran inilah yang membentuk gaya Isis dan seumpamanya yang amat membahayakan masyarakat katanya pada sidang media tersebut.

    Mujahid Yusof Rawa menghina PAS, menghina pemikiran dan corak serta aliran pemikiran PAS. Sama dengan Faiz Fadhil yang banyak mempertikaikan tarbiyyah PAS. Mereka semua sebenarnya menghina dan mencerca ayahanda=ayahanda mereka sendiri.

    Mereka lupa bahawa berapa lama aliran pemikiran PAS dipengaruhi oleh pemikiran Dr Yusof Rawa dan Ustaz Fadhil Mohd Nor.

    Sama juga mereka lupa sebenarnya mereka juga menghina Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang kononnya AMANAH mengambil penghayatan perjuangaan TGNA.

    Apa yang berlaku adalah sinar kebenaran yang ingin mencerita kepada masyarakat bahawa Mujahid dan Faiz ini adalah mereka yang tidak bersama dengan Ayahandanya dalam perjuangan Islam PAS semasa hayat ayahanda mereka hidup. Mereka ada penyeleweng gerakan Islam.



    Nordin Bin Ali
    nordinbinali@gmail.com
    http://nordinali.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. RENUNGAN BERSAMA

      Jangan Menyibukkan Diri Dengan Aib Manusia

      Anas bin Malik radiyallahu anhu meriwayatkan bahawa Nabi saw bersabda:

      " طُوبى لمنْ شَغَلَهُ عَيبُه عن عُيُوبِ النّاسِ"
      أخرجه البَزّارُ بإسنَادٍ حَسن. ورواه أحمد والطبراني وابنُ حِبّان والحاكم

      "Berbahagialah sesiapa yang keaiban dirinya menyibukkan dirinya daripada berbicara tentang keaiban-keaiban manusia lain."

      [Hadis dikeluarkan oleh Bazzar dengan isnad yang Hasan. Juga diriwayatkan oleh Ahmad, Tabrani, Ibnu Hibban dan Hakim].

      HURAIAN

      1. Berkata Imam al-Munaawi; Berbahagialah seseorang yang disibukkan dengan keaiban dirinya lalu tidak berbicara tentang aib orang lain. Maka sewajarnya bagi orang yang berakal menguruskan keaiban-keaiban dirinya. Sekiranya didapati ada satu keaiban dan kelemahan sibukkanlah diri dengan memperbaiki keaiban tersebut lalu merasa malu untuk mengeji orang lain.

      2. Berkata al-Hakiim; saya merasakan tiada orang yang sibuk memperkatakan aib orang lain melainkan kerana leka tentang dirinya sendiri. Sekiranya dia prihatin terhadap kelemahan dan aib dirinya tentulah dia tiada masa untuk memikirkan aib orang lain.

      3. Berkata ahli ilmu, tidak sewajarnya bagi seseorang mengintai dan mencari kelemahan dan keaiban saudaranya bahkan selayaknya setiap orang lebih sibuk memikirkan kelemahan dirinya. Seorang mukmin berusaha mendidik dirinya sebelum menyibukkan dirinya mencari keaiban dan kelemahan orang lain.

      4. Demikianlah juga, tiada seorang yang sempurna. Setiap orang pasti memiliki kelemahan di samping kebaikan. Timbanglah kebaikan dan kekuatan diri yang ada pada seseorang sebelum menyibukkan diri kita untuk menilai kelemahan dirinya kerana kita sendiri pun tidak sedikit kelemahannya. Apakah kita suka untuk manusia berbicara tentang segala keaiban kita yang masih disembunyikan oleh Allah?

      5. Di zaman perhubungan manusia menjadi mudah dan cepat menerusi aplikasi whatsapp dan facebook tidak sedikit yang terlalu sibuk membicarakan keaiban dan kelemahan orang lain secara terbuka sehingga menimbulkan pelbagai prasangka sedangkan dia sendiri berpeluang menegur secara tertutup.

      6. Berkata bijaksana Arab; "keaiban dan kelemahan seseorang dilipat simpan bukannya diriwayat dan disebarkan."

      7. Biarlah aplikasi perhubungan sosial semasa memberikan pahala bukannya menambahkan dosa.

      Delete
    2. Betoi tu, tapi PAN Imayam panggil TGHA macam macam,
      PAN Imayam panggil DSAI dengan perkataan lucah
      PAN Imayam menfitnah orang IS padahal ramai daripada mereka adalah Wahabbi dan Syiah
      PAN Imayam memalukan Azmin dan DSWA

      Semua dilakukan demi Barakah DAP

      Delete
  4. Punca balaci low class PAN Imayam meroyan dan menfitnah kepimpinan PKR

    PAN JADI "BADUT"!!!

    PAS gembira Parti Amanah Negara (PAN) dan DAP tidak mendapat sokongan padu ahli dan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) seperti yang ditonjolkan dalam Kongres PKR 2015 kelmarin.

    Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, senario itu turut diakui oleh Timbalan PKR merangkap Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

    “Suasana di Kongres PKR kelmarin ketika nama parti PAS disebut, delegasi yang mewakili akar umbi PKR memberikan tepukan gemuruh berbanding bila disebut DAP dan PAN yang hanya diberikan tepukan ala kadar.

    “Timbalan Presiden PKR bila ditanya wartawan berhubung senario itu langsung tidak berselindung bila berkata itulah gambaran sentimen akar umbi PKR,” ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

    Ahmad dalam pada itu mendakwa, pada waktu ini sedang berlaku tentangan terbuka oleh masyakat cina terhadap kepimpinan DAP yang diketuai anak-beranak Lim iaitu Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

    Beliau memberi contoh tindakan sekumpulan kaum Cina yang di Pulau Pinang menaikkan sepanduk meminta Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang supaya pulang saja ke Melaka.

    “Ini mungkin babak awal tantangan masyarakat cina tempatan kepada kepimpinan Lim itu,” katanya.

    Malah, katanya, beliau dimaklumkan satu program utama PAN peringkat nasional di Selangor baru-baru ini berada dalam suasana sugul, hambar, tidak ceria dan dipenuhi aura negatif. – mynewshub.

    ReplyDelete
  5. Tak ada apa pun depa tu.kutuk la nak kutuk pas apapun sudah tak akan menjejaskan apa apa.apa lg yg membuatkan mereka perlu jd begitu menyedihkan spt itu kalau bukan kerana kerjanya menjilat dap.sudah dikatakan tak akan kemananya mereka tu krn tak ada jati diri.org mudapun tak akan rela jd balaci dap.tali gangtung sudah dileher tunggu mati sj kalau tak ditolong tokong bukit penang.tokongpun nak buat mereka tu bagai perisai sj sbb tu la puji n puja melambung.jika dipuji tokong pinang tentulah ada yg tak kena itu sbb tokong sendiri bermasalah n dihalau balik kemelaka.khalid semak ratib ug lg.org dah habis modal la katakan.greenboc camna sajakku utkmu.kamu ini bagaimana.aku sokong dap kamu kata aku pengkianat.aku sokong dap utk tolong org melayu tp aku tak faham kenapa adun pkr menangis dipulau pinang.otakku jd beku fikiranku bercelaru.gara gara aku penjilat dap

    ReplyDelete
  6. Gambar pun ambik curi-curi dari celah pokok. Nampak sangat juru gambarnya ada niat jahat. Blog Si Goblok ni pulak main hantam je percaya tanpa usul periksa. Bodoh pu ya OK.

    ReplyDelete
  7. Tak ada orang, tak ada satu website, blog atau surat khabar panggil PAN. PAN tu apa? Peterpan? Parti Amanah Negara? Totally wrong. Tolong betulkan kesalahan anda. Sebetulnya adalah AMANAH. Macam Beras Jati, ada orang panggil BJ?? Fikirlah sikit sebelum makin ramai orang dok menghina pasal kita macam tak berapa cerdik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama PAN khas untuk pertubuhan pakai logo Cable TV kat Uttar Pradesh!!!!

      Delete
    2. PAN PAN PAN PAN PAN PAN PANdai.

      Delete
  8. Usah bergaduh sesama islam..biarlah aliran berbeza ...jdilah islam cerdik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami lawan DAP, tapi DAP pakai hamba abdi namanya PAN Imayam

      Delete
  9. Usah bergaduh sesama islam..biarlah aliran berbeza ...jdilah islam cerdik

    ReplyDelete
  10. Buat apa gadoh?? Ini dia saya bagi tips hilang Kutu.

    Berikut adalah cara menghilangkan kutu pada rambut yang menimbulkan rasa gatal seperti disadur Top 10 Home Remedies.

    1. Almond
    Almond adalah bahan yang paling efektif untuk menghilangkan kutu dengan menjalankan perawatan rumahan, begitu menurut Ayurveda.
    Rendam 10 biji almond dalam air semalaman.
    Di pagi hari, kupas dan giling atau tumbuk almond menjadi pasta pekat.
    Tambahkan tiga sendok air perasan lemon atau jeruk nipis dalam pasta.
    Oleskan krim yang telah jadi pada kulit kepala dan rambut secara merata.
    Tunggu hingga kurang lebih dua jam.
    Bersihkan pasta yang menempel dengan air dingin.

    Perawatan tersebut dapat Anda lakukan seminggu sekali dalam kurun waktu dua bulan berturut-turut.

    2. Alkohol
    Alkohol yang mengandung 70 persen kandungan isopropil atau alkohol absolut dapat juga Anda gunakan untuk membasmi kutu. Bahan ini ini aman digunakan dan keberhasilannya sangat terjamin, tergantung seberapa berani Anda mencobanya.
    Siapkan wadah berupa baskom atau mangkuk, tuang alkohol.
    Gunakan jari untuk mengusap alkohol ke seluruh rambut dan kulit kepala Anda, setelah itu gosok perlahan.
    Diamkan selama beberapa menit.
    Jangan dibershkan dulu, tambahkan kondisioner secukupnya untuk menggosok kulit kapala.
    Gunakan sisir khusus kutu untuk mengeluarkan semua kutu pada rambut.
    Jika dirasa sudah, bersihkan rambut dengan cara keramas.

    Perawatan ini hanya boleh Anda lakukan seminggu sekali selama satu atau dua bulan.

    3. Jus Lemon
    Cukup menggunakan jus lemon kutu pada rambut akan tersiksa oleh sifat asam yang dimilikinya.
    Buatlah jus lemon dari buah yang segar, kemudian basuh rambut dengan jus lemon.
    Diamkan selama setengh jam, barulah bilas dengan cuka dan air hangat.

    Perawatan dengan jus lemon dan sedikit cuka ini dapat menghilangkan kutu dengan cepat. Mulai dari orang dewasa hingga anak-anak sangat cocok menggunakan cara yang ini karena tidak membahayakan rambut.

    4. Minyak Zaitun
    Minyak hasil ekstraksi buah zaitun ini merupakan bahan perawatan kulit yang tidak pernah kehabisan peminat, hal ini dikarenakan minyak zaitun memberikan segudang khasiat untuk kesehatan maupun kecantikan, salah satunya menghilangkan kutu rambut.
    Sebelum penggunaan, oleskan minyak zaitun ke seluruh kulit kepala dan tiap helai rambut menjelang tidur malam.
    Tutup kulit kepala dan rambut menggunakan shower-cap, tidurlah dengan posisi telentang.
    Keesokan harinya bersihkan rambut dengan air bersih, kemudian akhiri dengan keramas.

    Ritual kecantikan ini bisa Anda laksanakan setiap hari, minyak zaitun tidak memiliki efek samping terhadap kondisi kulit rambut.

    [Baca: Khasiat Minyak Zaitun Untuk Mengusir Kutu Rambut]

    5. Bawang Merah

    Rempah ini biasa dijadikan bumbu dapur dan obat sejumlah penyakit, tapi siapa yang mengira kandungan sulfur di dalam bawang putih dapat dimanfaatkan untuk hilangkan kutu.

    6. Minyak Tanah

    Siram yang mencukupi. Lepas itu nyalakan api dan bakar kawasan yang ada kutu

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7. Bom dan bahan letupan.

      Delete
  11. Alhamdulillah...syukur kehadrat Allah Yang maha Kaya

    Pas ada 1.6 juta ahli dan dapat 1.6 juta undi dengan 14 kerusi parlimen.

    Allahuakbar....

    PKR ada tak sampai 400 ribu ahli dan dapat 2.2 juta undi dengan 30 kerusi.

    Amanah entah berapa kerat ahli dapat 7 kerusi free

    Itu semua ujian juga dari Allah

    ReplyDelete
  12. Puak puak YB yang bawa lari kerusi Pas memang patut dihina. Mereka mangangkat baiah sebelum bertanding dan sekiranya mereka khianat maka laknat oleh Allah dan dari segala makluk yang melaknat keatas mereka. Jadi kita kena terus melaknat setan2 ni. Kita sebagai makhluk kena melakanat mereka kerana itu perjanjian mereka dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka itu bukan setan2 tapi taik buruk dan busuk yg bertopengkan manusia suci.

      Delete
  13. Didalam al-Quran banyak Allah ceritakan berbagai azaB yang ditimpa oleh Allah keatas umat-umat yang terdahulu sebagai iktibar UNTUK KITA , maka kalau APA YANG DI BAWA OLEH OMAKKAU ini adalah fakta-fakta sebenar elok juga diVIRALKAN DAN jadikan iktibar pertanda balasan Allah kepada mereka-mereka yang melanggar Baiah dalam perjuangan Islam.
    Bagi saya mereka telah berikrar dalam setiap kali perhimpunan besar-besaran di serata negara terutama sebelum piliharan ke 13lalu, ikrar untuk meperjuangkan Islam melalui PAS,
    Selagi parti tersebut berasaskan kepada AL-QURAN DAN HADITH" selama itu mereka terikat dengan baiah tersebut.
    ADAKAH PAS TELAH LARI DARI ASAS PERJUANGAN INI? KITA TIDAK TAASUB KEPADA INDIVIDU TAPI KEPADA ISLAM....MELALUI WADDAH PERJUANGAN PAS...TAPI KAMu LARI DARI PERJUANGAN SETELAH KAMU IKRAR UNTUK TERUS BERJUANG....INILAH YANG DI KATAKAN PENGKHIANAT...SEMUGA ALLAH KEMBALIKAN KAMU KETEMPAT ASALNYA.(HIDAYAH)..atau DI TUNJUK JALAN KELUAR /(AZAB) DI DUNIA INI AGAR MENJADI IKTIBAR KEPADA ORANG-ORANG LAIN.

    ReplyDelete