KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 11 November 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK RAKYAT SELANGOR .... TARIF AIR NEGERI SELANGOR AKAN NAIK SELEPAS PENGAMBILALIHAN SYARIKAT KONSESI SELESAI



SHAH ALAM: Kerajaan Selangor tetap akan menaikkan tarif air selepas proses pengambilalihan keempat-empat syarikat konsesi air di negeri ini selesai, kata Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali.

Beliau berkata, sehingga kini hanya Syarikat Pengeluar Air Selangor Sdn Bhd (SPLASH) masih dalam proses rundingan pengambilalihan, manakala proses bagi tiga lagi konsesi iaitu Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS), Konsortium ABBAS Sdn Bhd (ABBAS) dan Puncak Niaga Holding Berhad (PNHB) berjaya diselesaikan.

"Pasti akan ada kenaikan tarif air ini kerana kos bagi proses pengambilalihan itu adalah untuk memastikan perkhidmatan air berkualiti dan efektif. "Bagaimanapun kita jamin kenaikan tarif ini tidak akan membebankan rakyat negeri Selangor," katanya pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan tambahan Mat Nadzari Ahmad Dahlan (BN-Batang Kali) berkaitan kenaikan tarif air di Selangor.

Katanya, sebelum ini, kerajaan negeri menawarkan RM250 juta kepada SPLASH namun jumlah tersebut ditolak syarikat berkenaan. "Tempoh rundingan untuk pengambilalihan SPLASH akan berakhir September 2016 dan kerajaan negeri akan pastikan proses tersebut selesai dalam tempoh itu.

"Berhubung perkara itu, kerajaan negeri telah melantik penilai bebas untuk melihat apa nilai yang adil untuk mengambil alih syarikat konsesi air berkenaan," katanya.

Mohamed Azmin berkata, kos pengambilalihan tiga syarikat konsesi lain adalah berjumlah RM1.68 bilion yang mana Puncak Niaga Holding Berhad (PNHB) sebanyak RM1.07 bilion, Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) (RM0.52 bilion) dan Konsortium ABBAS Sdn Berhad (ABBAS) (RM0.09 bilion). - BERNAMA

56 comments:

  1. Kelantan bagus....

    Benda lain tak pernah naik macam budu, belacan mana ada naik...

    Rakyat aman makmur kaya raya.

    Yang naik hanyalah gaji menteri besar, timbalan menteri besar, exco dan adun.

    Tu yang merengkok dalam khemah plastik di kuala krai/gua musang tu bukan negeri kelantan tu....

    Bagus kelantan di bawah Pas...rakyat tak susah. Duduk dalam khemah plastik pun kira dah syukur dah...kalu duduk padang pasir lagi teruk kan Omak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari2 OMK hentam Kerajaan Selangor. Tahniah. Aku ingat OMK dah taubat tp makin hanyut. Apa sebenarnya OMK hendak dr Azmin?

      Delete
    2. Terdedah lagi keburukan sifat pemimpin Pas yang tidak boleh ditegur.

      Hari ini Husam diarahkan keluar Pas dan diarah masuk Parti Amanah.

      Apa hal ni? 

      Husam hanya minta presiden jawab YA atau TIDAK kepada soalannya. Itu pun menimbulkan kemurkaan kepada juak-juak Presiden.

      Memang kerja juak pencacai ni melindungi apa jua kesalahan Presiden.

      Sebijik serupa Umno. Tegur presiden, pecat.

      Oleh sebab bau pun dah sama hancing, baiklah cepat-cepat berUG.

      Delete
    3. Pas kan parti bapakkk dia. Sbb tu klu tegur pas kena halau kuar.

      Delete
    4. Yang benarnya semua pemimpin Pas sekarang ni spesis tengkorak kering..tak ada kebijakan langsung.

      Sebab itu bila ditanya tak boleh jawab.

      Bila tak boleh jawab, cara mudah halau sajalah.

      Lain kali Pas jangan suka cakap melalut. Sekarang ni dah tak boleh berfikir guna kepala dah sebab selalu sangat guna siku lutut.

      Jadi yang keluar dari mulut pemimpin Pas sekarang ni bukan dari akal dikepala tetapi dari kepala lutut....

      Tak lama lagi mungkin keluar dari kepala xxxxx pula.

      Delete
    5. Jgn menghina orang ko tu ok ke...

      Delete
    6. Jgn menghina orang ko tu ok ke...

      Delete
    7. PAS ADALAH PARTI ORG BODOH

      MESTI SEMUA SOKONG AKU....kecuali yg bodoh je xsokong

      Delete
  2. Haku igt kalu kjaan s'ngor amik alih, tarif air akan turun...sbb kjaan negeri bukan berniaga dgn rakyat.

    Berbeza dgn syrkt, mrk mencari keuntungan melalui perniagaan air tersebut.

    Haku igt TSKI nak amik alih syrkt air utk elak mrk naik tarif air sesuka ati...

    Hadoi la azmin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonus sebulan gaji. Klu gaji RM 8000 dpt lg RM8000. Wow RM 16000. Naik tarif air tak ada hal punya. Berbanding Johor. Bonus RM500 campur gaji RM 8000= RM8500 je. Beza tu. Tarif air lebih kurang sama je. Aku pilih Pakatanlah . Tiap tahun masyuk lebih...

      Delete
    2. Oiiii ngong... yg dpt bonus sebulan setengah tu berapa kerat sangat laaa.. yg kena bayar kenaikai air tu berjuta2... tak kan la nak bg bonus sampai kena naik harga air? Duit 3 bilion tski simpan dulu tu dah licin ke?

      Delete
    3. Kami di Kelantan lg gembira. Air melimpah2 tak habis guna pun. Kami guna air utk cuci jalan raya. Nak cuci rumah x dapat sbb kami tinggal dlm khemah.

      Delete
    4. Pemimpin klu dah mula nak menyusahkan rakyat, itu tanda2 dah nak jatuh. Percayalah cakap saya.

      Delete
    5. Klu Azmin jatuh aku cadang ambil menantu Hadi jd MB. Bapak mertuanya cerdik dlm hal nasihat2.

      Delete
    6. Dlm byk2 mb selangor, tski jugak yg tak susahkan rakyat. Yang lain hampas.

      Delete
  3. Azmin...
    Ko turun mb kan lagi bsgus. Ko bole masuk pas sekali. Tak payah la ko sibuk2 nak pikir naikkan air kat selangor neh. Ko pun nak jadi fokimakk jugak yer? Nsjib naikkan tol, ko pulak naikkan air yer.... ko ni nak jadi apa ni, azmin. Dulu ko kata macam2 kat tski, skang ko lebih teruk dr tski pulak dah... wei..ko berenti la jadik mb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi MB ni senang je. Apu pon nak jd MB jugaklah.

      Delete
    2. BIAR HADI JADI MB. DULU KAT GANU TAHAN SATU PENGGAL. RASA TAK PUAS PULAK. JADI MB DAN PENASIHAT UMNO. BANYAK MASYUK BRO.

      Delete
    3. Jangan2 azmin ikut nasihat exco pas kot?
      Tu yg nak naikkan rega air turrr..

      Delete
    4. Ko ni byk minum daun ketu ke ...komen sedap mulut ko aje...

      Delete
  4. Bagi subsidi air 11 hinggit. Besok naik rega air berpoloh2 hinggit. Padan muke ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pun dah mcm najis juggak. Lanjiauu la

      Delete
    2. Kita kasi hajar sama dia. Kita kasi dia tegolek dog kat gombak. Biar dia turun mb. Kita carik mb baru yg boleh bela rakyat.

      Delete
    3. sapa kwn pas pasti jd bengong.... semua imam pas adalh umnu

      akhirnya PAN akan mendapat sokongan rakyat.... kecuali prnyokong penyu tk telur

      Delete
  5. Ingatkan bila kejaan selangor ambik urusan air selangor tarif air akan turun, rupanya naik jugak ye. Jadi apa bezanya dgn umno? Kalau gitu baik kita sokong umno aje lah. Senang, tak payah nak pening2 kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sokong umno. Kita calon Noh Omar. Nnt Noh akn ambil DUN pas jd exco. Baru cantik kerajaan perpaduan.

      Delete
    2. Setuju. Diorg nak main politik diorg punya pasalllll. Janji harga barang tak naik. Diorg naik harga barang, kita carik mb baru lagi. Setahun sekali pun tak apa.

      Delete
    3. GST PUNYA PASAL SEMUA HARGA BARANG NAIK. AKU TAK JUMPA LAGI HARGA BARANG YANG DAH TURUN HARGA.

      Delete
  6. Orang selangor kaya banyak duit, rumah 400k , taman perumahan siap pagar ada security,, kereta proton tak main, tol tak kisah asal jangan jam trafik light boleh mampu bayar , naik la naik la lagi. Azmin ni kau orang nak tau apa kerja dia,PEMANDU TEKSI, tax i taksee tax i tak c tax i tc tax i tax. See tax i tax xi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Johor WP Perak Kedah N9 harga rumah ada yg RM1000000.00 Apa barang dgn RM400k. Murah tu..Harga air mahal kena tanya Razali.. Gaji Razali lebih 400k sebulan.

      Delete
    2. 400k ialah rumah bertingkat2.
      Yg 1000000 lagi banyak kt sgor.

      Delete
  7. Aku doa mintak2 bior ler pas join umno kasi tumbang si azmin tu. Makin meluat aku tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si cibai tu tak bising ke mb dia nak nak naikkan tarif air? Tak kan la tol naik aje si cibai tu bising?

      Delete
    2. Azmin...
      Tol naik
      Barang naik
      GST
      Minyak naik
      Air naik
      Mengapa ikut rentak bn yg saban hari menyeksa rakyat.

      Delete
    3. Sbb GST kos pengurusan air meningkat. Tarif air terpaksa dinaikkan utk cover 6% cukai GST. Harap rakyat selangor maklum. Caipus & caimeno tolong jgn buat2 tak faham mcm org bodo.

      Delete
    4. pas tk join umnu punya.... sbb umnu menyampah tgk hj hadi

      hnya berahim katak sygkn hadi

      katak peluk penyu...dua2 tk telur

      Delete
  8. Ayat yg selalu digunakan oleh pemimpin apabila hendak menaikkan harga barang/ perkhidmatan ialah:
    - kenaikan itu tidak dapat dielakkan untuk menampung kos.
    - saya beri jaminan kenaikan itu tidak akan menyusahkan rakyat.
    - kenaikan itu adalah pada kadar paling minimum.

    Kepala otak!!!!!

    ReplyDelete
  9. Jangan panic semua. Kenaikan tu tak tahu berapa % lagi. Bil air bukan Nya banyak Macam Bil letrik. Bil Astro, Bil unify, Bil tepon Dan sebagainya. Lagi pun keputusan belum muktamat. Kena bincang dgn wan Azizah dulu. Azmin boleh cakap dulu nak test market. Lebih baik tumpu sepenuh perhatian untuk putrajaya. Banyak benda Kita boleh ubah nanti

    ReplyDelete
  10. Pan parti org terbuang kebarat tak diterima ketimur tak diterima.jd lah si kera sumbang.kemana pergi digelak org krn sudah membawa tahi dap yg telah terpalit.mmg sesuai kalau namanya pandir pandikutty ckppun berbelit belit.diselangor khalid semak ingin bergabung dgn pas dikelantan mat sabu nak lawan pas.tak ubahnya tamil mabuk todi.sudahnya pancai buat meroyan dibloq omakkau.wei pandikutty imayam kalau nak bising aku komen tak ikut tajuk knpa kamu sibuk omakkau tuan punya bloqpun tak kata apa.kau org mmg pandir terlebih sudu dr kuah.azmin dah kata dia ok dgn pas diselangor.dap n pkr pun sama.malanglah korang kalau kuahpun tak ingin diberi org.mkn lah korang tulang yg dilempar dap tu.

    ReplyDelete
  11. Tak habis2 dgn dap. Orang dah nak sampai putrajaya, kau masih dgn dap. Ketinggalan zaman sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mestilah dia selet dap sebab dap yang jadi ketua kita nak ke putrajaya
      Ko kena ingat walaupun nuar yg jadi pm dia hanya bayangan kepada dap penghulu dlm pakatan, HIDUP DAP...
      Ubah.. ubah.. ubah.. ini kali kasi ubah satu Malaysia... kasi ubah nasib Melayu... hanya DAP yg boleh ubah Malayu tak caya tanya pak said samad. MALAI YU kalau nak berubah teruslah sokong Pakatan Harapan yang diketuai Dap yg akan ubah nasib kita.

      Delete
  12. Wooiii...

    Kalu nak air murah pindah gi duduk Kelantan la...free jer nak berapa juta gelen pun.

    Kalu tak ada rumah nak tinggal...Pas boleh sponsor khemah.

    Seronot tau tinggal dalam khemah plastik. Tak caya tanya abudoh....

    ReplyDelete
  13. Kelantan memang banyak sungai bro, tapi tak cukup tempat untuk process Dan tak cukup Tangki Dan sistem Paip. Tak percaya kau Tanya Nik abduh. Mana Ada air kat Pasir MAS? Banyak Rumah Pam air bawah tanah

    ReplyDelete
  14. Omak, mana update ceramah Dan jumlah kehadiran. Tak boleh jadi Ni. Selalu Nya Ada ceramah Harapan di mana mana

    ReplyDelete
  15. suatu ketika dahulu para serigala berjanji kepada manusia2 yg bersifat laksana biri2 segala2nya akan lebih menyenangkan hatta pada perihal air bersih ... di waktu itu sekalian biri2 itu sangat membuak didlm dadanya akan nafsu yg bergejolak ... sangat sadis tatkala kini para serigala itu "membacakan" kembali kepada sekalian manusia2 yg bersifat biri2 itu "kenaikan harga air tidak akan membebankan si biri2" .... ajaib sekali tiba2 sahaja si biri2 itu tidak merasa dizalimi , tidak pula merintih dan berduka cita , paling lucu sekali tidak sekalipun lisan dan perilakunya ibarat lagak si pemabuk ... lalu terdengar satu bisikan " mereka digembala dengan begitu baik sekali" ..... pengajarannya bukan nilai kenaikan harga air yg menjadi pokok persoalan .. tetapi yg menjadi keanehan dimana nilai akal manusia2 yg jahil dan sombong itu ? .... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha3 mari dah ostad berbiri...bila hadi nak jwb pertanyaan husam. x kan harapkan ketua ulamak suruh halau husam kuar. ish3 bangang betul parti anjing semalaysia

      Delete
    2. kamu boleh teruskan dengan buruknya lisan sebagai zikir dan makanan harianmu ... tetapi mengapa tidak mampu untuk mengkalungkan sedikit sebanyak celaanmu kepada para serigala pengembalamu itu ... adakah kamu "suka" pada kenaikan harga air ? ... bukan aku yg memfitnahkan kamu sebagai biri2 mahupun para pemimpin2 mu sebagai serigala ... bahkan kamu lah yg terlalu bangga untuk memiliki sifat2 sedemikian ... :)

      Delete
  16. PUKIMAK punya ajmin sialan!

    ReplyDelete
  17. Kah kah kah ......... padan muka kpd balaci2 PKR dan PAN kena kencing dgn pemimpin mereka ....... tu la dulu elok tski jadi mb kau org jugalah yg gatal pi jolok ...... besok kalau PAN dan DAP yg perintah silap2 kau org pun kena jual jadi hamba abdi ngeh3 !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.boleh jual kat tamil nadu tukang angkat air dlm tempayang lepas tu buat adengan gaduh mcm fiem tamil lepas tu tuduh tghh n pas yg buat salah.apa punya pandikutty imayam inikulek.tu apa pulak husam kena ugut kereta pandikulek kena calar.sudah habis modal buat keluar cerita suspen pulak.aku sarankan kalau ada yg buat kianat tu kasi letup je kereta tu baru puas hati.calar calar apa barang.menyeluk pekasam biar sampai ke pankal lengan.setakat calar tayar berapa sgt kena.ahli pandikutty semua kaya kaya biar depa beli kereta baru.biar polis siasat tgok sapa yg kena.apa brg main tuduh tuduh tanpa bukti mmg skrip husam la tu.sudah gitu nak tghh menjawab pula.hang hebat sgt bg bukti pd serawak report biar satu dunia tahu.cabar org sesuka hati.gua cabar hang masuk pan habis cerita jd cam mat sabu n the geng jual cerita tak laku.

      Delete
  18. PUKIMAK punya PKR DAP UMNO PAN
    Sialan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha gila sorang2.

      tktahan bc politik pi tgk doraemon kt youtube la dungu

      Delete
  19. aku ingat aku sorang jer perasan pakatan mcm umno... huhu...
    lg mau percaya ka?...
    siapa yg susah, apa yg habis?
    marilah berpikir sejenak...
    aku cuma wait and see...
    nasib baik aku tak masuk parti...
    tgk la hampa susah payah , senang2 depa naik gaji...
    aku tak tau nk ckp mcm mana lg...
    bila difikirkan mmg terkilan....
    tu belum cita pasal nasib agama kita nie....
    sabaq ja la...
    amar maaruf nahi mungkar...

    ReplyDelete
  20. Syukurlah byk macai2 umno komen melaga laga kat sini..

    ReplyDelete
  21. buang la logo dap kat gambo blog tu. kn omakkau x suka depa tu.

    ReplyDelete
  22. Kenapa nak bising? Sungai kelang kan ada..
    Cedok ajalah air sungai kelang tu buat mandi basuh baju basuh vera basuh kereta kahkahkah..mana pigi dasar air percuma kerajaan selangor yang selalu dibanggakan tu? Selangor kan negeri kaya lagi mewah, mesti mampu tanggung kos air percuma kankankan

    ReplyDelete