KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 14 November 2015

KAIN RENTANG DESAK AHLI PARLIMEN KOTA RAJA LETAK JAWATAN YANG DI GANTUNG BEBERAPA LOKASI MENJADI PERBUALAN PENDUDUK TEMPATAN.


Nampaknya Ahli Parlimen Kota Raja yang juga Ketua Angkatan Wanita Amanah (AWAN) YB Dr Mariah Mahmud hari demi hari menerima tekanan semakin kuat dari penduduk tempatan agar beliau mengosonkan kerusi sebagai Ahli Parlimen Kota Raja dalam kadar segera atas alasan beliau memenanginya atas tiket PAS.

Tidak menjadi haolangan maupun tentangan jika beliau nak melompat parti mana pun tetapi sebagai individu yang bermaruah dan ada harga diri para pengundi Kota Raja berpendapat wajar beliau meletakkan jawatan dengan kadar segera sebagai Ahli Parlimen Kota Raja.

Kalau dikutkan secara hukum akal logik memang ada kebenarannya akan desakan itu.

Sebelum ini desakan dibuat secara berlapik dan beradab kini sudah masuk fasa kedua sampai sudah ada beberapa kain rentang desak beliau letak jawatan sebagai Ahli Parlimen Kota Raja dipasang dibeberapa lokasi yang mudah dilihat oleh orang lalu lalang.

Siapakah yang memasangnya tidaklah dikertahui kerana sehingga kini belum ada lagi pihak yang mengaku bertanggung jawab.

55 comments:

  1. Mariah Kari kalau dia ni lelaki namanya adalah Ibrahim Ali. PAN Imayam diketuai oleh gang kecewa kalah yg bertukar jadi amfibia.

    Dasar PAN Imayam, Barakah DAP dicari, Masalah nusa tak pedulj

    By Bye Kuali
    Pembenci PAN Imayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam bagi mereka DAP lebih afdhal Dari imam bukhari Dan imam Muslim.

      Alvin hina Al Quran pun PAN Imayam takut nak komen, takut DAP marah

      Delete
    2. Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, sekiranya ia sampai ke peringkat itu, kata pengerusinya Mohamad Sabu

      Delete
  2. Semasa mahu menjadi calon parti Islam , calon-calon berjanji sehidup semati dengan PAS maka orang ramai termasuk ahli PAS pun bekerjalah siang dan malam supaya calon tersebut tersebut menang.

    Apabila sudah menang, YB-YB mendapat penyakit Alzheimer iaitu mereka mudah lupa dan hilang ingatan menyebabkan mereka menubuhkan parti baru yang dinamakan parti Kuali Imayam PutuMayam di bawah naungan sifu roket penang mali yang menentang parti Islam dan perlaksanaan hukum Allah di negara ini.

    Sifu roket yang licik menggunakan parti Kuali Imayam Putu Mayam sebagai balaci roket untuk melemahkan parti Islam. Suku-sakat Alvin SeTan Babi sudah tentu gembira membaca berita roket ini !

    Inilah contoh transformasi seorang manusia biasa menjadi YB kemudian menjadi pengkhianat apabila mereka dijangkiti penyakit kecewa dan penyakit gila kuasa kerana rakyat tidak memilih mereka memimpin parti Islam.

    Selepas membaca komen ini sudah pasti balaci-balaci sekular liberal akan meroyan sakan kerana penyakit sawan babi telah kembali kepada mereka semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng geng hawai five o dan anwarinas dalam pas adalah ibarat berudu katak. Apabila mendapat restu abuya bukit segamboot dan abuya sifoo bukit penang maka berudu berudu politik ini tumbuh kaki jadi katak puru dan melompat masuk ke parti pan imayam cangkul kuali tayar traktor. Kebiasaanya kerjaya ahli politik katak tidak bertahan lama dan akan dilenyek oleh rakyat seperti lepernya katak dilenyek oleh kenderaan. Pan imayam loser ong ong ong

      Delete
  3. Kalau ikut logik gila babi omakkau, Khalid Ibrahim lah yg mula2 kena letak jawatan sebab rakyat pilih dia dulu kerana PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah solat maghrib belum. Pi solat la.

      Delete
    2. agaknya geng sahak yang taruk itu kain, maklumle sedang mabuk ketum sama geng jepong

      Delete
    3. ye betul sahak gagap tk guna

      Delete
  4. Jangan bagi muka lagi dgn dr mariah.penngundi Pas Parlimen Kota Raja perlu dan demo depan pusat khidmat masyarakat Parlimen Kota Raja beramai.ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pigidah, pengundi pas kunun
      ahli pasiku x sampai 3k, pengundi 38k
      apa kaorang ingat 35 ribu lagi tu org pasiku ke...kirim salam,
      mmg geng pasiku otak kemetot

      Delete
    2. 3k ahli ... kluar PAS masuk PAN 2k. yang pasang kain rentang 30 orang je. Pengundi 38k ... ya ke tidak ... ya ke idak ... ye ke dak

      Delete
    3. wow..2K penyokong PAS masuk PAN...ye ke idak ni awe? mabuk ketum ek

      Delete
  5. Sedangkan presiden Pas pun sewenang-wenang mengeluarkan perkataan barua, broker, anjing, babi dan sebagainya.

    Apa sangatlah dengan pengikutnya yang boleh buat apa saja kerja gila.

    Kita tak pelik....kita tak risau denan kerja gantung kain retnag macam ni. Berapa sen sangat ksnya.

    Omak kau pun boleh buat kerja macam ni. 3 banner tu baru RM200. Pas bai berapa sebulan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gang PAN NGANG mmg mcm tu... gila kuasa

      Delete
    2. Kita tunggu lepas PRU14 nanti, siapa pulak akan keluar Amanah dan tubuh parti baru kalau kalah dlm pemilihan parti. Tubuh parti baru automatik jadi ketua. Best. Yg penting pangkat!!! Kalah p/raya pun tak apa, janji dpt jadi ketua dan ada pengikut, biaq pi la pengikut mangkuk pun.

      Delete
  6. Jgn sama kan kes khalid dgn dr mariah.kes khallid kerana kesilapan kajang move..manakala kes dr mariah kerana ia khianat pada Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh... bila kena btg idung sdri kes tetiba jadi tak sama. Bila kena kat org lain, lena letak jawatan bagai..

      Celaka punya BN

      Delete
    2. 20:06 BODO natang anak anjing nih

      Delete
    3. 21:17 bodo natang anak babi nih

      Delete
    4. canteeek....anak anjing ahli parti menyalak dlm bukit,
      anak babi ahli parti tuan penang bukit bendera

      Delete
  7. Dr Mariah bukan khianat kepada pengundi.

    Pas yang khianat kepada pengundi yang mahukan Pakatan Rakyat mengambilalih Putrajaya tetapi Pas yan menghancurkan Harapan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baca beritakah? Parti roket yang sabotaj dan musnahkan PR sebab parti Islam tidak mahu menjadi balaci roket ! Anon 19:50 sama bangang dengan sifu penang mali !

      Delete
  8. Salam mana 2.6b,

    Melayu umpama ikan dalam akuarium malas mandom menunggu makanan ditabur, mereka pun nganga dan ngap.

    Bila mereka lihat bangsa lain seperti burung mencari rezeki bangun sebelum subuh bergerak tangkas ke sana ke mari, lebih maju berumah besar berkereta mewah, mereka dengki.

    Mereka tak berani nak berlumba cara gentleman. Mereka mula merengek membentak-bentak mahu pemimpin mereka yang rasis buat undang undang supaya bangsa lain slow sedikit agar mereka boleh potong dengan mandomnya.

    Maka wujudlah hak istimewa dan kuota. Dalam pendidikan pakai 3A boleh masuk ipt, gred 3 jadi tukang ajar, nak beli rumah ada diskaun, nak berniaga ada mara, tekun, ada kedai murah.

    Dengan begitu banyak tongkat sepatutnya babi pun boleh terbang. Tapi bagi kat Melayu result nya tetap sama, malas, manja, harap sembang je kencang. tanah air sendiri tapi kalau sikap macam ikan dalam akuarium indon baru datang boleh jadi jutawan dulu.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEDEPAN boleh kumpulkan semua koleksi komen bodoh anda....buat satu salinan fail dan kirim kepada abuya sifoo bukit penang atau mana mana cawangan dapig. Gerenti KEDEPAN akan dipanggil untuk temuduga jawatankuasa pusat dapig

      Delete
    2. Berdasarkan komen itu, kita tahu Anon 19:53 mempunyai pertalian keluarga dengan Alvin SeTan sebab mereka suka menghina kaum lain. Berdasarkan komen bodoh tersebut, kita yakin Anon 19:53 mempunyai taraf pendidikan sekolah rendah dan sedang bekerja mengangkat tahi.

      Komen perkauman Anon 19:53 sangat jelas menfitnah dan menghina orang Melayu. Jika benar dakwaan Babi 19:53, sudah tentu orang Melayu sudah lama pupus kerana malas! Kejayaan dan kerajinan orang-orang Melayu dalam kerjaya mereka membuktikan Anon 19:53 adalah pendusta yang amat jahat dan hina ! Mungkin babpa dan emaknya menjadi ahli PKM.

      Kita semua telah menyaksikan bagaimana orang Melayu bangun waktu subuh dan solat. Selepas itu, mereka berkejar ke tempat kerja untuk melaksanakan tugas harian supaya mereka boleh menyara keluarga mereka.

      Sudah pasti guru Melayu pernah mengajar Anon 19:53 dan anak-anaknya. Doktor dan jururawat Melayu merawat keluarga Anon 19:53 ! Keluarga Anon 19:53 pernah makan ikan, daging, ayam, nasi dan sayur hasil usaha dan titik peluh orang Melayu!

      Polis Melayu meronda kawasan rumah Anon 19:53 supaya keluarga 19:53 selamat dari gangguan penjenayah. Ahli politik Melayu mungkin memberi projek kepada keluarga Anon 19:53 ! Mungkin Anon dan gengnya mungkin pernah mengutip wang perlindungan dari orang Melayu !

      Malangnya babi 19:53 ini membalas budi baik orang Melayu dengan penghinaan dan fitnah untuk memburuk-burukkan orang Melayu. Celakalah babi 19:53 dan Alvin SeTan ! Racist ini sepatutnya balik ke negara asal moyang mereka. Jika mereka bernasib baik, mereka boleh menjadi kuli penternakan babi yang sesuai dengan jiwa mereka !

      Delete
    3. ha3, taktik murah mcm jualan murah
      korang ingat dr mariah mng sbb undi ahli pas ke?
      geng walaun mmg x tahu malu, pitis guru yik pun dikebasnya

      Delete
    4. Woi kedepan.itu sbb ada hak istimewa lah maka melayu masih wujud lg agaknya.kalau tak ada semua dah kena halau oleh cina pengambil kesempatan dr kelemahan melayu.syukurlah supaya Tuhan tambah lg jgn semua tahu nak kutuk sj.ada yg patut kutuk mcm duit derma atau duit anak yatim tu kutuk lah.jgn jd mcm ada org tu hal yg baik utk agama mcm jakim tu pun nak kutuk.apa org melayu ni lebih bingung dr alvin the chippig ke.

      Delete
    5. Woi Anon 22:27......Orang Melayu telah wujud beribu tahun sebelum hak istimewa diwujudkan. Ini bererti kewujudan orang Melayu tidak bergantung kepada hak istimewa ! Nampaknya kamu dan Alvin Babi tidak pernah baca buku sejarah !

      Delete
    6. Woi anon 22:47.itu sebelum cina pengambil kecempatan kapir harbi dap tu datang buat kacau n huru hara.tgok peristiwa 13 may jika bkn krn pertolongan dr segi hak keistimewaan barangkali sesuatu yg lebih teruk akan berlaku.ia bknnya buat org melayu jd manja tp sebagai penolong sj.sedarlah juga jgn lah nak menjilat dap tu sgt.org melayu cuma perlu disedarkan utk mengunakan kesempatan itu sebaiknya.membuang kesempatan yg dikurniakan Tuhan hanya kerja org bodoh.

      Delete
    7. Woi anon 21.57, ko ingat kalu penyokong PAS tak undi mariah, ko ingat dia boleh menang ker? ..walaun PAN

      Delete
  9. Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, sekiranya ia sampai ke peringkat itu, kata pengerusinya Mohamad Sabu

    ReplyDelete
  10. Kah kah kah PAS sesama PAS bergaduh...PKR dan DAP yg tuai hasilnya....kikiki...bodo...bodo...dan PAS dihina mcm babi dan anjing.....bahana ego lebih tebal dari iman....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebaliknya balaci sekular liberal seperti anon 20:44 yang menjadi anjing dan babi roket menyebarkan fitnah memburuk-burukkan parti Islam. Upahnya ialah sektul tulang ! Eloklah tu, balaci makan tulang, sifu roket penang mali makan daging ! Banggang!

      Delete
  11. Aku tak pernah lihat suatu bangsa yg paling biadap di Malaysia melainkan ........... Depa campur tangan hal ehwal agama lain dgn marahkan org hendak laksanakan Islam dikalangan umat Islam shj di Kelantan , kutuk khutbah Jumaat di Pahang dan terkini si Alvin celaka telah jadikan mashaf al-Quran sbg sapu punggung selepas berak ! Tapi balaci dan barua Dap senyap dan terus menyanjung Dap sbb depa terdiri dpd golongan kapitalis dan komunis yg lebih mementingkan nilai2 ekonomi dan kuasa dpd agama ! Tunggulah apabila Dap berkuasa muka balaci2 dan barua2 spt PAN de tat pula akan dijadikan alas pencuci punggung depa selepas berak atau sememangnya puak2 ni reda jadi penjilat taik2 mereka ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALVIN SE-TAN DAN PENYOKONG-PENYOKONGNYA ADALAH MUSUH NEGARA. SEPATUTNYA MEREKA MENAIKI ROKET BALIK TONGSAN !

      Delete
    2. 21:24 lagi bangang bebal bodo anak babi.kahkahkahkah

      Delete
    3. Anon 21:42 adalah makhluk yang tidak bermoral kerana mempertahankan kejahatan dan jenayah Alvin SeTan. Ini membuktikan Anon 21:42 adalah anak babi yang teramat bangang lagi bebal. The fact is Anon 21:42 is a PIECE of shit.

      Delete
  12. PAN Imayam akan terima Alvin sebagai ahli jika Alvin memohon. Ini sebab mereka PAN Imayam progressive, selfie Amoy Dan faham. Paling printing ideology PAN Imayam yg hebat. Ideology Asalkan dapat barakah DAP the racist

    ReplyDelete
  13. Apa punya pancai sbb kucewa n malu husam walaupun telah beberapa kali dihalau tak juga ingin joint the gengnya maka terpaksa la kutuk ustaz mahfoz pula.apa kalau keluar pas husam dah tak boleh kutuk pas ke.nak jd spy elok lantik husam tu jd exco semula.bg upah sbb kutuk pas.bkn mcm geng pancai tu melalak lalak supaya azmin tendang pas.bila azmin tak layan n dikatakan bkn tindakan yg bijak oleh amk.eh merayu rayu pulak mintak adunnya jd exco.sudah lah dah kalah sabung tu duduk saja la diam diam lg nak malukan dap sj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuk! mahfoz ni sapa? loyar buruk? magic street? ahli muzik? udah le...kalau x ada jasa kepada parti (rakyat) x payah sembang kencang, buek malu kaum ajo...mahfoz ni kalau nak banding dgn husam mcm langit dgn bumi bro...(dari segi jasa kpd parti dan rakyat)
      ...kawe pengundi dun salor
      (buke dap babi, pkr jubo atau pan kuali)

      Delete
    2. Anon 22:46 mendakwa dia adalah pengundi dun salor. Berdasarkan loghat dia, dia fikir salor terletak dalam negeri sembilan ....Kah...kah....kah....kah...kah...lawak !.

      Delete
  14. aku x suka dap parti babi, tapi aku lebih benci parti anjing yg tergamak biarkan rakyat duduk dlm khemah dekat setahun (bln 12 nanti bah akan datang lagi), tergamak kebas duit guru2 YIK (yg sememangnya bergaji kecil) untuk caruman kwsp, bayaran loan rumah dsb...sedangkan ketua parti naik elaun sampai berbelas ribu, kereta mahal2, rumah semuanya besar2. aku juga bencikan parti setan yang kebas wang negara kononnnya derma, sampai hati gunakan duit derma yapeim untuk tanggung menteri makan angin. kamu membuatkan bukan islam memandang rendah kpd umat islam sbb dap parti babi kapir jauh lebih amanah daripada korang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak 2015 "parti roket lebih amanah daripada korang" ! Anon 22:40 adalah pelawak zaman batu ! ....Kah...kah...kah...kah....kah...kah !

      Berapa banyak kampung Melayu telah dan sedang dihapuskankan di Pulau Pinang oleh parti roket ? Berapa banyak tanah di Perak telah disapu bersih oleh parti roket semasa pembangkang memerintah Perak? Bekas Naib Pengerusi parti roket berkata dia ambil keputusan untuk keluar dari roket adalah kerana amalan rasuh yang amat teruk di dalam parti itu. Amanah konon ! Ptui !

      Delete
  15. Sempoi..Hasil tarbiah ulama cai!

    ReplyDelete
  16. Kepada Semua BANI Melayu Terutama Pejuang PAS.......JAWAB DENGAN JUJUR DAN HATI YANG IKHLAS..Adekah ..DAP ke yang memaki kamu BANGSA MELAYU TERBANGSAT..? Adekah DAP ke yang menumpahkan darah MEMALI 30 tahun dulu ? Adekah DAP jugak yang menahan ROYALTY PETRONAS yang sahih milik KELANTAN ..? Adekah DAP yang selalu menahan ahli2 PAS bawah kuasa ISA ....? Tanyalah Allayarham Tuan Guru Nik Aziz adakah DAP musuh PAS yang Utama dalam PRU13?....Bukankah Arwah Tuan Guru Fadzli Noor pernah mengingatkan PAS ..."Kalau musuh berbuat baik pade kita ...sudah semestinya ADE SESUATU yang tak kena?......Tapi HAIRAN BIN AJAIB BILA TUAN PRESIDENT KITA ULAMA BERTARAF DUNIA Berkata BIAR PAS JADI PENASIHAT PADE MUSUH PAS........Pelik Tapi BENAR.......Hanya ALLAH SWT MAHA MENGETAHUI.....Subhanaullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh ni baca cerita sekerat utk tabur fitnah.tghh kata kalau umno tukar dasar partinya pas rela jd penasihat.maknanya mengunakan islam sepenuhnya termasuk dgn hukumnya.dasar penjilat dap pemutar belit cerita.dlm al quran jelas tertulis yahudi n nasrani tak akan reda dgn kamu.masa tgna adalah percubaan utk dap.ternyata mereka tak ingin terima islam.tak terima islam lantak depa la tp knpa nak marah org nak perjuangkan hukum islam.

      Delete
    2. 23:33..Kau terlebih makan taik dapig sebab tu kau mengelebah tak tentu hala semoga perut kau tak membuncit mcm perut mat sabu kerana kekenyangan mkn taik dapig.

      Delete
    3. PAS adalah Islam dan UMNO juga adalah Islam

      Semua kafir harbi adalah musuh Islam..... ada faham

      Delete
  17. SEMUA AHLI PARLIMEN PASUG PUN KENA BERAMBUS DPD JAWATAN
    SEBAB PENGUNDI DULU UNDI PASUG UTK LAWAN UMNO... BUKAN SURUH JJADI PENASIHAT TAHI KUCING

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahi kucing bapak kau.

      Delete



    2. SEMUA AHLI PARLIMEN DAP PUN KENA BERAMBUS DPD JAWATAN
      KERANA MEREKA MEMBELAKANGI PERLEMBAGAAN YANG MENGEHENDAKAN ISLAM MENJADII AGAMA RASMI , SEBALIKNYA MEREKA MEMBELAKANGI PERLEMBAGAAN DG MEMPERLEKEHKAN AGAMA ISLAM.



      Delete
  18. Kalau letak jawatan Ahli Parlimen atau ADUN tanpa ada apa2 keperluan maknanya lepas 5 tahun plak dibenarkan bertanding...so sabar2 lah woii lagi 2 tahun masuk laa bertanding yg dok ada ni biarkanlah dah terlepas nak buat camno ni puak2 yg suruh letak jawatan xde ilmu tentang politik.....tapi nak berpolitik hahaha

    ReplyDelete
  19. Kepada Semua BANI Melayu Terutama Para Pejuang Islam dalam Parti PAS.......JAWAB DENGAN JUJUR DAN HATI YANG IKHLAS..Kerana ALLAH SWT....Adekah ..Nabi Kita yang Mulia RASULULLAH SAW MUHAMMAD B. ABDULLAH SAW itu mengajar kita sebagai orang islam supaya MEMAKI HAMUN dan MENCARUT kepada orang-orang yang Bukan Islam iaitu KAFIR HARBI dan ZIMMI........Adekah AKHLAK NABI Kita Yang Mulia lagi di PUJI oleh ALLAH SWT di dalam AL QURAN itu SAMA JUGAK dengan akhlak Bani Melayu dan serta Ulama dan Tuan President Kita Hari ini.......?????...JAWABLAH DENGAN HATI YANG JUJUR....

    ReplyDelete
  20. Kepada Semua BANI Melayu Terutama Para Pejuang Islam dalam Parti PAS.......JAWAB DENGAN JUJUR DAN HATI YANG IKHLAS..Kerana ALLAH SWT....Adekah ..Nabi Kita yang Mulia RASULULLAH SAW MUHAMMAD B. ABDULLAH SAW itu mengajar Kita Umat ISLAM Agar Terlibat Dengan PILIHANRAYA ciptaan YAHUDI dan NASRANI di dalam DEMOKRASI TERPIMPIN UMNO Untuk memilih Calon Pemimpin Umat Islam kita Hari ini???? PEMIMPIN UMAT ISLAM YANG SEJATI DIPILIH OLEH ALLAH SWT DI TUNJUK DAN DI IKAT DENGAN HATI YANG BERTAQWA KEPADA ALLAH SWT....Bukan Di Pilih oleh JARI DAN CAI KERTAS PETI UNDI CIPTAAN YAHUDI & NASRANI Dalam SISTEM DEMOKRASI DAN SENTIASA TERTIPU LAGI. Fikir-Fikirkanlah Wahai Umat dan Para Pejuang Islam

    ReplyDelete