KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 11 November 2015

BAS RAPID KL TERBAKAR 20 PENUMPANG TERMASUK PEMANDU SEMPAT MENYELAMATKAN DIRI.



Kira-kira 20 penumpang cemas apabila bas yang dinaiki terbakar di Jalan Tropicana Selatan, di sini pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, bas Rapid KL dipercayai terbakar dari bahagian belakang.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Damansara, Mustada Silong berkata, pihaknya menerima panggilan kira-kira 7.33 pagi dan lima anggota bergegas ke tempat kejadian.

Menurutnya, kira-kira 20 penumpang termasuk pemandu bas sempat menyelamatkan diri ketika kejadian selepas menyedari asap tebal dari bahagian enjin di belakang bas.

“Apabila tiba di lokasi, bas tersebut sudah terbakar keseluruhan.

“Operasi tamat kira-kira satu jam kemudian selepas memastikan keadaan selamat,” katanya ketika dihubungi.

Katanya lagi, punca kejadian masih dalam siasatan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din mengesahkan kejadian tersebut.

Menurutnya, tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu.

29 comments:

  1. Bas ITU ibarat PAN Imayam yg terbakar hangus tanpa penyokong pabila election.

    Drebar dia macam President PAN yg akan lompat masuk DAP bila PAN Imayam hangus dilupakan Bani Melayu

    20 orang lagi tu macam Click Smart, Din Pudu, Mariah Kar DLL yg akan masuk BN bila PAN Hangus

    Benda ni akan Jadi reality tahun 2018 nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP anti Islam adalah pertubuhan suci dimata PAN Imayam.

      Silap baca bukti terlatest -DAP Mufti Pahang

      ADUN DAPigs KEMBALI 'MENGUTUK' MUFTI PAHANG!!!

      Kalau dah namanya "BARUA" tu, maka "BARUA" la jugak!!!
      Lepas KALAH dalam pemilihan di peringkat Negeri untuk merebut jawatan Pengerusi baru - baru ini ekoran 'diugut' oleh ahli DAPigs sendiri, mungkin membuatkan Si ADUN DAPigs ni 'Panas' sikit.

      Malah cubaan dia untuk meraih undi Popular dikalangan para perwakilan DAPigs juga GAGAL walaupun dia cuba mencetuskan kontroversi berkaitan dengan isu khutbah Aidiladha sebelum ini.

      Hakikatnya, nasib Si ADUN DAPigs tu tidak seperti Tony Puaka yang menimbulkan isu debat 1MDB berjaya menaikkan nama dia dan dipilih untuk mengekalkan jawatan Pengerusi Negeri.

      Maka, mungkin untuk membuktikan yang Si ADUN DAPigs tu tetap 'Taat Setia' kepada perjuangan parti membuatkan dia kembali membangkitkan isu berkaitan dengan khutbah tersebut.

      Tapi kali ini, Si ADUN DAPigs tu bertindak 'Lebih Biadap' dengan mengutuk isi kandungan khutbah tersebut. Bahkan dia juga turut menggelar Mufti Pahang sebagai 'Mufti Pasir Berdengung'.

      Gelaran itu jelas ditujukan kepada Mufti Besar Pahang hanya kerana telah memberikan nasihat kepada Si ADUN DAPigs tu supaya 'Beristighfar dan Meninggalkan DAPigs' tu sebelum ini.

      Dan dalam kenyataan itu juga, Si ADUN DAPigs tu secara terbuka turut membuat dakwaan terhadap Mufti Pahang yang katanya tidak dapat membezakan diantara 'Ideologi' dan 'Akidah'.
      “Saya pun terkejut sebenarnya. Pada raya (Aidiladha) lepas, saya tak beraya di Pahang, saya beraya di Negeri Sembilan, di tempat isteri saya. Jadi saya tak tahu khutbah itu khutbah apa lah... saya dimaklumkan kemudian.


      “Sebenarnya ada beza di antara ideologi dan akidah. Mungkin ‘Mufti’ daripada ‘Pasir Berdengung’ dia tak reti apa itu ideologi dan apa itu akidah.. Saya terpaksa sebut ‘mufti’ itulah, sebab dia daripada Negeri Pasir Berdengung kata P.Ramlee,” katanya.
      Jelas dari kenyataan dikeluarkan oleh Si ADUN DAPigs tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni tak menghormati institusi Islam di Malaysia bahkan di Negeri Pahang sendiri.

      Jika tidak, kenapa pulak sampai tahap Si ADUN DAPigs tu sendiri sanggup memberi gelaran sedemikian hanya kerana dia tak puas hati terhadap isi kandungan yang telah dikeluarkan?

      Yang herannya, sebelum ini Si ADUN DAPigs tu kuat sangat menyalak macam Anjing tak tentu arah kata nak saman pihak JAIP. Tapi, kenapa sampai hari ni dia tak ambik pun tindakan tu? Kalau dia setakat bercakap je, baik tak payah!!! Kerat je buah kerandut tu bagi Anjing!!!

      Delete
    2. semuga hadi taubat dan letak jawatan presiden pas segera.....

      sebelum umat lebih kacau bilau
      sebelum islam lebih dipandang hina
      sebelum umnu rampas kelantan
      sebelum israil datang bertandang
      sebelum penyu bertelur
      sebelum penyokong pas lebih sesat kerana taksub
      menganggap hadi adalah islam dan islam adalah hadi

      tak perlu nk sibuk urusan Allah bab pahala
      ini bab politik yg nyata

      yg jelas hadi perlu diseret turun dr jd presiden pas

      Delete
    3. Terdedah lagi keburukan sifat pemimpin Pas yang tidak boleh ditegur.

      Hari ini Husam diarahkan keluar Pas dan diarah masuk Parti Amanah.

      Apa hal ni? 

      Husam hanya minta presiden jawab YA atau TIDAK kepada soalannya. Itu pun menimbulkan kemurkaan kepada juak-juak Presiden.

      Memang kerja juak pencacai ni melindungi apa jua kesalahan Presiden.

      Sebijik serupa Umno. Tegur presiden, pecat.

      Oleh sebab bau pun dah sama hancing, baiklah cepat-cepat berUG.

      Delete
  2. Pas akan jadi seperti bas itu...terbakar hangus dalam perjalanan kerana enggan mendengar teguran.

    Bila ditegur oleh konduktor, pemandu bas halau turun. Konduktor cuma bagi tau yang wayar dalam bas itu rosak mesti ganti. Kalau tak ganti mesti bas terbakar.

    Tapi kerana kedunguan pemandu, dia bukannya nak baikpulih atau ganti wayar baru sebaliknya dia tendang konduktor terjun bas.

    Akhirnya terbakar Pas macam gambar bas terbakar tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon macai PAN pencinta DAP anti Islam

      Delete
    2. Bukti DAP Racist- Halang Masjid


      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

      Delete
    3. Lu mana ulu mari.... bas Rapit KL mana ada konduktor. Lu punya cita lebih pada fitnah... lu mau reka cita tapi tereka neraka lu sendiri.

      Delete
    4. Sedikit ketegangan berlaku pd kote hardy sebelum telo hardy berasap. Lepas tu telo hardy terbakor sepenuhnya. Kote hardy juga tidak dpt diselamatkan.

      Delete
  3. Adalah PAN Imayam akan gembira bila DAP halang masjid dan maki Mufti Pahang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telo hadi berasap dan terbakar.
      Bila bomba sampai, telo hadi dah terbakar srpenuhnya.

      Delete
    2. Pas ni macam budak manja yg suka merajuk. Otak tak matang. Dulu merajuk dgn umno terus keluar pakatan dgn umno. Skang merajuk dgn PR, lari keluar rumah bawak kain baju. Tapi pas lupa dia cuma budak manja yg tak mampu pun utk hidup sendiri......otak budak2.

      Delete
  4. Apa la panjang2 komen wat blog la weeiii...nk tgk klu ada sambutan atau idokkk...ringkas dan padat la nk komen....perangai org syiah perasan bagus...ratib jgn x ratib ya hana ya jubo jahanam 34.06X ....ahaksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dogs memang suka ratib jubo2 dan yanana. Sbb apa? Sbb telo dogs dah habis terbakar.

      Delete
    2. Cerita di kaunter bas express..

      Pak Lebai : Nak tiket bas satu!
      Kaunter : Ayah Haji nak kemana?
      Pak Lebai : Ana nak tiket bas satu!
      Kaunter : Ye la Ayah Haji nak kemana?
      Pak Lebai : Apa pulak duk sibuk tanya nak kemana-mana.. Ana nak tiket Bas Ekpress satu! Faham tak! Ada ke tak?!
      Kaunter : Tiket Bas nak kemana Ayah Haji? Tiket memang ada.. tapi lokasinya kemana?!
      Pak Lebai : Apa la bahlol dan tolol sangat kamu ni.. ana nak tiket bas satu.. itu pun tak reti ke? Jenuh dah duk cakap kat kamu dari tadi.. macam anjing salak babi dalam bukit je cakap ngan kamu ni! (Sambil meninggikan suara!)
      Kaunter : ?????! (Sambil garu kepala yang tak gatal dan kebingungan).

      Tiba-tiba satu uncle cina mencelah, tiket bas ke Putrajaya satu. Terus kaunter tadi bagi tiket dan uncle tu bayar seterusnya beredar menaiki bas.

      Pak Lebai : Sah kamu ni barua cina. Ana dari tadi nak tiket tak kasi, cina datang terus kasi je. Barua Cina! Anti Islam dan Anti Melayu.
      Kaunter : Apa hal Ayah Haji marah-marah ni. Bawa bertenang dan kita berbincang di meja bulat dulu!
      Pak Lebai : Sapa nak bincang dengan kamu. Ana tak akan kerjasama dengan barua cina dan orang yang anti Islam macam kamu!
      Kaunter : Sapa anti Islam? Saya nak pastikan Ayah Haji nak tiket kemana? Nak pergi mana?
      Pak Lebai : Ahhhh.. ikut suka aku la nak kemana pun! Kau peduli apa?! Kamu tu munafik! Pengkhianat! Barua! Tolol! Anjing! Kera! Babi! Monyet! (Sambil membuka belitan serbannya dan hanya tinggal ketayap sahaja dikepala terus berlalu pergi dengan bebelan yang tak jelas butir katanya..)

      Delete
  5. yang ratib panjang ni pascai...
    penat ratib dia copy paste ratib lama

    itulah bodohnya pascai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu caimeno menyamar jd caipus.

      Delete
    2. asal sentuh hadi saja macai dap

      husam org pas... hadi pas... isu UG

      apa kena mengena dgn dap

      jgn memalukn melayu dn islam

      hadi ditanya soalan objektif yg mudah... kenapa ambik masa bertahun2 tk berani jwb

      org pas dn org umnu sedang tungu jwpan hadi

      klu hadi kt yaaaa... senang lah berduyun2 org pas keluar parti.. umnu mngkin happy dn blh tawar hadi jawatan penasihat perkasa..
      dgn sedikit habuan tshirt free dn melancong percuma ke nippon

      hadi bkn nk duit sgt tp mengharap akhirat

      klu hadi jwb NOOO ... maka senanglah umnu nk lupakan hadi dn org pas blh terus bertakbir bersama hadi

      berahim ali pun senanglah nk samak baju yg dia pakai masa peluk hadi

      Delete
  6. Nampak gayanya pru14 ni lion dan cheetah kena buang ego masing2 sikit.Sikit je! kerana dua2 nya perlu pakat2 baham dog sampai lunyai semoleknya biar kojo terus sbb dog ni teruja sangat nampak dok nak kacau dgn menyalak king! king! king! kepada cheetah dan lion. Yang sedihnya hasil buruan tu kalau dapat pada dog pun dog tak boleh guna sebab dia kena bagi ke tuan dia...kacau dog ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telo dog berasap.
      Bila bomba sampai telo dog dah terbakar sepenuhnya. Skang dog dah x ada telo. Bulu pun dah habis terbakor....

      Delete
  7. Pan imayam@amanah..pigi dah..amanah la sgt..khianat dan fitnah berpisah tiada..ahli ciput tp temberang ngalahkan guruh di langit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang baru Pas tahu betapa berharganya PKR kepada Pas di Selangor. 
      Masa isu Kajang, MB Selangor dan PRK Permatang Pauh dulu bukan main angkuh dan sombong Haji Hadi membuli Pas.

      Sekarang baru sedar diri di Selangor, Di Selangor Pas hanya berharap belas ehsan PKR saja.

      Kalaulah PKR berhati busuk macam Haji Hadi, dah lama boleh tendang Pas keluar dari kerajaan Selangor lebih-lebih lagi bila Amanah ditubuhkan.

      Tak percaya ka?

      Cuba kira berapa kerusi dun selangor yang Pas ada, 13!!!.

      Jumlah kerusi PKR + Pas + Amanah + DAP ialah 43. Tolah Pas keluar tinggal 30 - masih ada majoriti.

      Kalu tolak DAP keluar tinggal 28 saja - tolak speaker 1 kerusi dah jadi 27. Hilang majoriti.

      Sebab itu baru sekarang Pas sedar dan jilat balik ludah dan kahak yang disembur ke muka PKR demi jawatan.

      Buang Pas, kerajaan Pakatan masih hidup. Buang DAP kerajaan Pakatan Selangor hancur.

      Delete
    2. asal sentuh hadi saja macai dap

      husam org pas... hadi pas... isu UG

      apa kena mengena dgn dap

      jgn memalukn melayu dn islam

      hadi ditanya soalan objektif yg mudah... kenapa ambik masa bertahun2 tk berani jwb

      org pas dn org umnu sedang tungu jwpan hadi

      klu hadi kt yaaaa... senang lah berduyun2 org pas keluar parti.. umnu mngkin happy dn blh tawar hadi jawatan penasihat perkasa..
      dgn sedikit habuan tshirt free dn melancong percuma ke nippon

      hadi bkn nk duit sgt tp mengharap akhirat

      klu hadi jwb NOOO ... maka senanglah umnu nk lupakan hadi dn org pas blh terus bertakbir bersama hadi

      berahim ali pun senanglah nk samak baju yg dia pakai masa peluk hadi

      Delete
    3. Ooi barang curi pun nak kira ke, dua adun pas tu korang curi mana boleh kira... tak malu punya budak.... apa punya harbi la...

      Delete
  8. Kahkahkah bodoh btl blog ni dok melalak pan imayam.hadi jd sotong xsedar2.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ni macam budak manja yg suka merajuk. Otak tak matang. Dulu merajuk dgn umno terus keluar pakatan dgn umno. Skang merajuk dgn PR, lari keluar rumah bawak kain baju. Tapi pas lupa dia cuma budak manja yg tak mampu pun utk hidup sendiri......otak budak2. Sembang kencang di Selangor tp lupa kerusi tinggal ciput. Mejoriti yg pangkah pas dulu dr kump cerdik pandai. Mereka benci umno. Sekarang mereka benci pas sbb Hadi jd penasihat umno.

      Delete
  9. Khalid semak nak berbaik dgn pas diselangor.katanya tak nampak ke keihlasan n hati suci murni mereka tp dlm masa yg sama mat sabu nak tawan kelantan.kata pas yg berbelit tapi puak pandikuty imayam ni lebih belit lg dr cerita tamil.padan la kalau logopun tiru tamil punya.dasar biawak n kera sumbang yg tak diterima org.diterima dap n pkrpun sbb agenda politik diaorg.itupun dah bersorak sakan.kokok berderai ekor bergelumang tahi dap.dimana pergi org mengangap hanya badut dlm sarkas dap.

    ReplyDelete
  10. Bas tu umpama jubo mat sabu yg terbakar tu pasal dia tak lgi boleh duduk senang..kepanasan. .hee3

    ReplyDelete
  11. Sokong Haji Hadi kerana telah berjaya menyekat DAP & proxy daripada mara ke Putrajaya.

    ReplyDelete