KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 8 November 2015

SUASANA SAMBUTAN CERAMAH ANJURAN PAN DI BANTING MALAM TADI.


CERAMAH ISU SEMASA:  MUAFAKAT DEMI RAKYAT.

TARIKH:  7hb NOVEMBER 2015 JAM 9.00 MALAM

LOKASI:   PADANG AWAM, BANTING BARU (SEBELAH PEJABAT TS DEVELOPMENT)

Kalau begini berterusan sambutan diberikan oleh rakyat terhadap siri ceramah yang dianjurkan oleh parti serpihan PAS, PAN maka sudah sampai masanya suatu sayap baru dan khas diwujudkan ... iaitu Sayap Makhluk Halus ... khusus dan khas untuk penyokong dan pendokong dari kelompok makhluk halus seperti jin dan bunian dibolehkan menjadi ahli.

Ternyata apabila parti yang ditubuhkan oleh orang-orang kecewa hanya kerana tewas teruk tersungkur dalam pemilihan semasa Muktamar PAS ke-61 lalu, hanya mereka yang sama sejiwa dan sekepala kecewa juga yang sanggup dan tergamak nak menyokong dan menjadi ahli parti berkenaan .. rakyat yang cerdik dan berfikiran waras tidak mungkin akan terjerebak dan terpengaruh dengan taktik murahan politikus-politikus kecewa ini.

Jika beginilah sambutannya ... ikhlas mengajukan soalan ... ADA HARAPAN KE PAKATAN HARAPAN TANPA PAS TAWAN PUTRAJAYA??????

31 comments:

  1. Aku dah agak. Memang tak ada orang pas yg datang. Bila Hadi dah tak ada nanti bru PAN dan PAS akn bersatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceramah PAS di Pasir Tumbuh, Kok Lanas dan Lati yang diadakan serentak.


      Jarang-jarang berlaku ceramah Perdana dengan kehadiran tak sampai 40 orang terutama di negeri bergelar Serambi Mekah walaupun diadakan di sebuah Masjid di Lati dan kubu kuat PAS di Pasir Tumbuh.

      Pengundi yg pilih PAS dah mula meluat dgn telatah Penasihat UMNO nih. Hadi sangka semua pengundi PAS akan setia kepadanya. Pengundi sekarang dah cerdik sbb itu pas kena tendang Hadi jauh2.

      Delete
    2. Satu lagi fakta...

      Rumah mangsa banjir yang dibena di Kampung Telekong Kuala Krai Kelantan adalah sumbangan daripada Pusat Zakat Negeri Selangor, bukan wang kerajaan Pas Kelantan.

      Kerajaan Kelantan hanya bagi tapak rumah saja.

      Mana duit hasil balak...?

      Delete
    3. Keyataan husam bsaksikan Allah Taala. balaci yg nafi ni nape tak nafi bsaksikan Allah Taala jugak? Takut ek..? Geng2 Hadi nih mmg pro umno. Perangai pun spt umno. Jangan ada peluang buncitkan perut..pasti kebas. Boleh beli rover baru.

      Delete
    4. Ahli PAS tak djemput ke? Tengok kat back drop tak ada gambar bulan. Patutlah walaun PAS spin sakan gambar ni. Sakit hat sebab PAS dipinggirkan.

      Delete
    5. Meroyan gila vavi pennyokong pan-amoi...vavi pun x gila mcm pan-amoi...kah kah

      Delete
    6. Berdasarkan kajian merdekas central, kemungkinan pas kalah teruk ialah 82.8% dan kemungkinan kelantan terlepas ialah 96.21%.

      Patutlah tokkk lebai perot boroi cari kerja sbg penasihat......

      Delete
    7. Balaci kuali dan roket meroyan sakan sebab program kuali dan roket tidak mendapat sokongan orang Melayu. Bacalah komen-komen tahap sawan babi yang menggambarkan kekecewaan balaci tersebut !

      Delete
    8. Hahaha......belum pru 14 masih awal mengatakan dap pan tidak mendpt sokongan melayu sekiranya melayu mula sedar apa itu pembaharuan demi anak cucu bangsa semalaysia pada masa depan yg lebih bersatu sehati sejiwa bersama2 mengubah apa yg kurang atau lebih dlm pemerintahan negara lebih 50 tahun selama ini yg tidak menampakkan kemajuan rakyat terutama bumi yg masih ketinggalan. Namun nak ubah nelayu yg berfikiran sempit kaku beku batu sememangnya sukar tetapi kalau pan tidak berani sahut cabaran ini maka itu baru betul pan telah gagal pengecut takut yg akhirnya mrk akan terkubur begitu shj tiada harapan lansung utk mengubah malaysia yg tercinta. Dan pas hanyalah lambang kekuatan islam bagi melayu utk bersatu., namun pas tidak mampu mengubah hidup Rakyat mrk hanya berbekalkan islam sebagai keutamaan yg tidak mampu majukan negara dan rakyat malaysia. Dgn ini dap mampu utk membantu membangunkan negara dgn kebijakkan yg ada dan lebih pakar dlm semua bidang tetapi melayu masih takut mecurigai bimbang seribu bimbang melayu akan dipinggirkan. Namun mrk terus bermimpi dimanakah kedudukan melayu dlm peta malaysia kini!! Adakah melayu maju dari bangsa lain?? Adakah melayu sudah cukup bersedia bersaing dlm dunia yg semakin maju mencabar??? Melayu tetap ketinggalan dari semua aspek dan hanya mampu memerlukan bantuan kerajaan tanpa dpt bersusaha sdr dan ini membuktikan melayu tidak mampu bersaing apalg nak majukan malaysia yg kini berhutang berbilion2. Sedarlah melayu usah bermimpi kalau melayu itu tidak seribu kali berusaha berani yakin tanpa berfikiran sempit, lihat sj singapore saudara kita dahulunya kini jauh meninggalkan malaysia dari segi perbangunan kemajuan ekonomi tetapi malaysia masih tidak berani menerima kenyataan sebaliknya terus berusaha utk mendekatkan jurang, namun kini malaysia semakin jauh ketinggalan.

      Delete
  2. INI GAMBAR WAKTU MAGHRIB. JEMPUTAN SEDANG SOLAT. HANYA PETUGAS YG TINGGAL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. FITNAHKAH HUSAM BILA DIA KATA: DUIT CARUMAN GAJI CIKGU YIK YG TELAH DIPOTONG BERJUMLAH RM14 JUTA (14,000,000.00) BELUM DIBAYAR KPD AGENSI YG SRPATUTNYA. KALAU BELUM BAYAR, MANA PERGI DUIT TU? DAH POTONG KNAPA TAK BAYAR? DUIT TU PUSING UTK BAYAR APA PULAK? KLU LEBAI PAS TU ISLAM SEJATI, KENAPA NAK BUAT KERJA BUSUK MCM NEH? NI HUSSM FITNAH KER NI?

      Delete
    2. Tulis.dalam huruf besar anon 7:40. Meati Bangladesh ni. Kah kah kah

      Bangla perasan Malaysian

      Delete
    3. Bangla pun tau sapu duit cikgu tu hukum haram masuk neraka. Tok lebai serban 7 lapis tak kan bodo pulak....

      Delete
    4. Aku hanya pegang pada fakta.

      Faktanya - Pas yang mendakwa sebuah parti besar yang memunyai lebih sejuta ahli hanya mampu raih undi sebanyak 1,633,389 saja pada PRU 13.

      PKR yang dikatakan hanya mempunyai ahli tak sampai 100,000 pula mampu meraih undi 2,254,328 iaitu lebih banyak dari Pas 620,939.

      DAP pula dapat 1,736,267 undi, melebehi Pas sebanyak 102, 878.

      Persoalan dan juga fakta, kenapa parti yang lebih kecil berjaya menarik pengundi lebih ramai dariada parti Pas yang kononnya lebih besar, lebih ramai ahli dan lebih ramai penyokong, lebih besar serban, lebih labuh jubah lebih-lebih lagi bila dilihat kepada jumlah kehadhiran pada ceramah-ceramahnya mencecah ratusan ribu orang yang hadhir.

      Beberapa persoalan muncul:

      1. Adakah manusia yang hadhir berdedai-dedai di ceramah Pas itu tidak terpengaruh langsung dengan kempen Pas?

      2. Kalau tidak terpengaruh langsung, apa tujuan mereka hadhir ceramah Pas?

      3. Adakah Pas gagal menyediakan penceramah berkualiti sebaliknya hanya mampu menampilkan penceramah kelas Raja Lawak?

      4. Adakah orang yang hadhir ceramah Pas itu sememangnya sudah pasang niat untuk datang menikmati hiburan Raja Lawak Pas sahaja dan bila angkat punggung balik, semua yang ditempik sorak oleh penceramah itu dicampak ke longkang saja?

      5. Atau yang hadhir ceramah itu manusia yang sama saja yang akan mengikut kemana saja tempat Pas berceramah.

      Persoalan diatas sukar dinafikan berdasarkan angka undi yang diraih oleh Pas terlalu sedikit pertambahanya pada PRU 13 berbanding PRU 12.

      Pada PRU 12 Pas dapat 1,140,676 undi. Bermakna pada PRU 13 undi Pas hanya bertambah 492,713 untuk tempuh 5 tahun.

      Manakala untuk PKR pula pada PRU 12 berjaya mendapat 1,509,080 undi, bermakna untuk PRU 13 PKR mendapat tambahan 745,248 undi.

      Bagi DAP, pada PRU 12 meraih 1,118,025 undi dan mendapat pertambahan sebanyak 618,242 pada PRU 13. Kedua-dua parti PKR dan DAP jauh meninggalkan Pas dalam meraih tambahan undi walau pun kedua-dua parti ini tidak sehebat Pas dari sudut jumlah keahlian berdaftar ahli mereka.

      Fakta diatas tidak boleh dinafikan lagi bila dibuktikan lagi dengan jumlah kerusi yang dimenangi oleh Pas hanya 21 berbanding 30 PKR dan 38 DAP.

      Daripada fakta diatas ternyata perasaan bangga diri ahli dan pemimpin Pas diatas jumlah kehadhiran manusia di ceramah-ceramah Pas tidak membawa apa-apa manafaat pada saat yang diperlukan iaitu pada PRU.

      Sebagai bekas penyokong PKR, Omak Kau tidak perlulah memperkecil-kecilkan jumlah kehadhiran pada ceramah-ceramah Parti Amanah. Bukti-bukti telah termaktub bukan setakat PRU 12 dan 13 sahaja malah sejak PRU 10 dan PRU 11 lagi trend kehadhiran pada ceramah Pas sangat kontra dengan jumlah undi yang berjaya diraih oleh Pas.

      Jadi adakah masih relevan Omak Kau berkelakuan sinis seperti ini terhadap parti yang lebih kecil, lebih baru dan lebih miskin dari parti Pas?

      Delete
    5. Faktanya, tanpa PAS dlm PH, dan tanpa Anwar Ibrahim..PRU14, PKR akan kalah teruk...contohnya N25 Bukit besi..PKR hilang deposit, undi yg PKR dpt masa PRU13 banyak dr penyolong PAS...kaum cina undi ikut bangsa, letak apek tua pun diorg pangkah, diorg tak akan undi calon PH drp bangsa melayu...harapan parti PAN nak kaut undi kaum cina tak akan tercapai...

      Delete
  3. yg penting hadi adalah umnu dn perkasa.. bukan lg pas

    foto sekeping tu bkn gambaran sebenar

    ia adalah hiasan saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkinkah ipp janakuasa akan dikuasai 100% oleh sykt asing demi melunas hutang 1mdb? Skng sykt asing boleh pegang 49% je.....

      Beli dr ananda da mahal.
      Tnb bida 8 B shj.
      Sykt cina & qatar bida 10 B.
      Agak2 najib ambik sapa?

      Delete
  4. malangnya hj hadi dah x mau jd kerajaan tp nak jd punai sehat najib...kui3

    ReplyDelete
  5. Aljuboori nak buat pembedaghan kat bahu lla pulakkk....kat swiss garden otel ada pluralist gay jadi imam...lelaki pempuan satu saf....mintak kamdin jaapa IKD barua terakhir aljuboori diterajang dari PAS pluralist bagi komen sikit......sokong ke idok kejadian di swiss otel tuhh....aljuboori dah nk mampos dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa najib x jawab isu 2600 juta. Tiga juta ahli umno sdg tunggu. Asyik2 balaci yg makan dedak sibuk nak jawab. Klu nak bodek agak2 lah sikit.

      Delete
    2. Anwar ada kongsi ke duit yg najib songlap? Duduk dlm jel buat apa dgn duit. Kat dlm makan minum free. Hanya orang x ada agama saja dok menyalak org dlm jel. Bodoh piang punya macai umno.

      Delete
    3. Cakap pd penyokong, tak payah menyalak pd kerajaan suruh bebaskan Anwar sbb Anwar lebih suka duduk dalam jel.

      Duduk dlm jel bukan perlu duit punn..
      Makan minum dah free
      Kalau Anwar keluar pun, bukan boleh kongsi duit 2.6b tuuu.

      Lagipun, kalau Anwar keluar, paling jauh pun dia pergi menyorok di kedutaan turki. Lebih baik lepak dan piknik dlm jel.

      Delete
  6. Kah kah...balaci dan malaun pan dap meroyan tiada keruan. Betullah kata tuan guru Hj Hadi,,biar anjing melalak kiri kanan,,khafilah tetap meneruskan perjalanan.... Biarkan anjing2 upahan pan dap melalak,,,bila dah penat tu, balik la ke bukit bendera pekena todi Dap, pastu melalak la lagi, orang tak hairan pun...

    ReplyDelete
  7. Btul tu anon 0840,biarkan balaci pan dap melalak kuat2 sampai x de suara dh.kui kui kui

    ReplyDelete
  8. Sha, ini semua tak penting. Kita tak nak bersama dgn pas yang bercita cita kecik nak jadi penasihat Dan pembangkang beradab sampai bila bila?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macammana nak jadi penasihat kalu kaki belit seropa najib toya.

      Delete
  9. Sha, Kalau Idris berani, suruh dia bawa kes Kenyataan terhadap Hadi ke mahkamah. Dia tak akan berani. Sebab apa yang di katakan oleh husam adalah Betul. Benda Ni dah setahun lebih berlalu, cuma kali Ni di suarajan oleh Bekas naib president pas. Tengok muka abduh kat sebelah tu. Gabra semacam.

    ReplyDelete
  10. Tghh beri je peluang geng pandikutty pandir meroyan.jika awal awal lg sudah tak ada modal nak melalak cam ne nak panggil org masuk parti mereka.kesian je awal awal dah jadi kera sumbang.kalau dah bg peluangpun panggil org tp org tak nak dtg juga apanamanya parti tu.jwbnya jd parti melalak lebih la.terlebih sudu dr kuah padahal kuahpun org tak nak bg.jadilah parti mkn sudu.

    ReplyDelete
  11. Omak kau...tolonglah kesian sikit dengan penyokong PAN yg banyak buat komen macam akhlak UMNgOk kat sini..
    ...makin banyak OmakKau beri bukti bergambar betapa 'dasatnya' sambutan ceramah PAN, makin meroyan diaorang!
    ...cumq OmakKau 'super impose's suasana meriah ceramah PAS dalam gambar suasana muram ceramah PAN, mungkin komen cabul akhlak UMNgOk yg sudah bersemi dalam hati penyokong PAN dapan dikurangkan sedikit!! Maklumlah penyokong parti yg bersekongkol dengan parti Sekular DAP mmg ingat dunia jer..sampai kepit amoi pun kira 'syubahat,' jer!!

    ReplyDelete
  12. tak menang putrajaya tak pa lg...
    biar Amanah berkualiti tinggi dulu...
    dh byk terburai PAS nie...
    PAS kena tumbang...

    #DoaUntukKebebasanAnwar
    #InsyaAllah

    ReplyDelete