KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 10 November 2015

SETELAH DIKRITIK KERAS PERMAINAN BERBENTUK BABI SUDAH DITUKAR MENJADI BENTUK BURUNG



Sebuah gambar permainan menyerupai bentuk babi mula menjadi viral di laman-laman sosial baru-baru ini.

Gambar yang dimuat naik oleh Setiausaha Gabungan NGO Muslim Pulau Pinang, Ahmad Yakqub Nazri di laman Facebooknya, memaparkan imej mainan yang menyerupai wajah babi.

“Terkejut sgt apabila aku terlihat salah sebuah alat permainan di Taman Permainan di Padang Kota Lama berbentuk binatang BABI.

Dalam posting itu, Ahmad Yakqub memegang jawatan sebagai Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MBPP) menegaskan kerajaan negeri di bawah DAP bertanggungjawab dalam pemasangan kemudahan mainan di taman permainan itu dan menyatakan bahawa pihak berkuasa bodoh di dalam sensitiviti kaum dan budaya yang melibatkan orang Islam dan Melayu di negeri itu.

“Moga Allah pelihara negara ku dari diperintah oleh golongan Kuffar yang anti Islam,” katanya.

Gambar yang dimuat naik pada Sabtu lalu telah menerima hampir 20 perkongsian malah tersebar di beberapa blog tempatan dan laman-laman sosial.

Posting terbabit juga turut mendapat perhatian netizens yang berdebat mengenai perkara itu.

Ramai pengguna sosial turut sama bersetuju dengan pendapat Ahmad Yakqub.

Pengguna Facebook, Azdy Mohd Arshad berkata, mainan itu jelas menunjukan sensitiviti Islam yang lemah dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang harus bertanggungjawab.

Seorang lagi pengguna media sosial Mohd Ismail Jalal Khan mencadangkan bahawa memorandum perlu dihantar kepada pihak berkuasa untuk menyelesaikan isu itu.

Sementara itu, ada pula yang berpendapat bahawa orang ramai tidak perlu terlalu sensitif dengan perkara itu.

Pengguna Facebook, Hakim Hassan Gyeah menyatakan bahawa orang ramai tidak perlu berfikiran sempit dan umat Islam di Malaysia sepatutnya tidak berterusan menjadi swinophobia.

Manakala pengguna lain, Najmi Faris Idham berpendapat bahawa tingkah laku etnosentrik itu tidak harus dibiarkan jikan ingin Malaysia maju bergerak ke hadapan: “Sampai bila bani Melayu nak takut dan menakut-nakutkan sesame sendiri dengan babi ni. Buka mata lebarkan minda. Cukuplah dengan pemikiran kolot ini.”

Dalam perkembangan terbaru, Ahmad Yakqub menjelaskan bahawa imej mainan di taman permainan itu telah digantikan dengan haiwan yang kurang sensitif, iaitu burung.

22 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Kan DAP dinasihat oleh PAN? Atau PAN dah tak rasa apa2 dgn BABI ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti DAP Racist- Halang Masjid


      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

      Delete
    2. haha babi kadbord yg pasug umnu sibukkan

      babi dlm bukit yg diidamkn seorg ulamak kau tk sibuk

      sgt bodoh sibukkan babi kadboard

      hahagahshshagaha

      Delete
  3. Ini salah siapa?

    Tidak syak lagi semua ini salah Pas!!!

    Sepatutnya Pas jadi penasehat kepada DAP bukan penasehat Umno.

    Umno itu sama ugama denga Pas. Bangsa pun sama. Bila dah sama tentulah semuanya sama. Tak perlu Pas nak jadi penasehat.

    DAP memang berbeza. Ugama berbeza, bangsa pun berbeza. Patut sangatlah Pas jadi penasehat kepada DAP dalam hal-hal seperti ini kerana DAP tidak tahu.

    Tapi sebaliknya DAP dijadikan seteru. Bila berlaku perkara seperti ini nak marah DAP macam mana? Dah kerja dia makan babi sejak azali lagi.

    Dah elok-elok berkawan dijadikan musuh pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP dah nasihatkan Mat Sabu yg selfie laga Dada dgn Amoy ITU halal

      Delete
    2. Dipanggil pendatang marah.klu dah lama kat malaysia ni takkan tak tahu sensitiviti pribumi. Orang bodoh ja percaya klu percaya dap terlepas pandang. Tak pegang malaysia pun dah kurang ajar. Klu dah perintah malaysia lg teruk perangainya

      Delete
    3. Mcm mana la ada melayu/umat islam dlm pakatan harapan dan penyokong mereka tidak langsung sensitif dgn perbuatan menghina islam oleh kerajaan negeri di bawah dap? Sejak kebelakangan ini byk tindakan kerajaan negeri yg menunjukkan penentangan/agenda jahat berterusan kpd org melayu dan umat islam spt sekat bantuan peruntukan kpd SAR, tindakan hendak robohkan penempatan kg org melayu, menyingkirkan pegawai yg dilantik dari pas, melarang pengunaan pembesar suara utk majlis keraian umat islam, menyediakan kemudahahan permainan bentuk babi yg berniat menyinggung umat islam dan entah apa lagilah perancangan jahat yg akan mereka lakukan kpd umat islam. Malangnya parti amanah tidak berketak langsung dgn tindakan biadap dap. Apakah PAN hya fikirkan kejayaan keputrajaya hga sangup jadi syaitan bisu walau pun merugikan umat islam?

      Delete
  4. Mgkn PAN dah mula menyayangi apa2 karekter berkaitan dgn babi ! ......... ini semua hasil barakah didikan dpd tuan galu LKS dan LGE ! teruskan ratib yg diajarkan oleh imam Syiah ....... Ya Amana ! Ya Amana ! Ya Bahana ! Ya Bahana ! Ya kapla Banana ! Ya kapla Banana ! ....... sebanyak mungkin nescaya kebodohan , ketololan dan kebangganggan anda bertambah2 serta sentiasa menjadi walaun yg walak dan patuh kpd DAP serta jgn lupa utk makan taik imam Syiah kerana segala dosa anda ditanggung beres !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadi pro syiah iran bashar hezbosyaitan laknatullah

      sebenar benarnya ayatollat pas maksum adalah hadi

      Delete
    2. Terima kasih Haji Hadi kerana telah menggagalkan rancangan DAP menawan Putrajaya.

      Delete
  5. UMNU PASUG SGT BODOH..... SIBUKKAN BABI KADBOARD...

    PERANGAI MASING2 MCM KHINZIR YG MENJUAL PERMAINKN AGAMA BUAT TK TAU AJE

    PASUG UMNU KLU DUDUK KT KADBOARD BABI TU JGN LUPA SEGHETU BONTOT KORANG TAU.... NAJIS BERAT TU

    HAHAHAHAHAHA LAWAK

    ReplyDelete
  6. Berbagai tindakan biadap celaka dap yg mengusai pp akhir ini dilakukan keatas umat islam. Dap agresif sekali dgn dasar2nya menyisihkan kepentingan melayu dan umat islam kerana mereka spt mendapat tenaga dari proxi mereka parti amanah yg sama2 berkepentingan gila kuasa utk keputra jaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mengutuk BN ke......sebab BN yang berkuasa sekarang......jadi mereka2 ni tunggul kayu lah sebab membuat penduduk PP tersisih....mmg jenis pencacai angkat najis.....

      Delete
  7. Rintih2 dan titik2 melunturkan sensitivit orang melayu terhadap islam yang sekian lama didalangi oleh Dap sudah mula melekat pada beberapa orang seperti Hakim Hassan dan Najmi Faris yang tidak rasa jijik langsung dengan babi. Bayangkan jika dibiarkan parti rasis cina ini diberikan mandat memerintah negara!! Malang sekali kumpulan yang kononnya prograsif, yang telah mabuk dengan pelukan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng telah lenyap perasaan sensitif mereka terhadap kebiadapan Dap terhadap islam. Kepada anak2 melayu yang merasakan segalanya tidak apa dan tidak peka kepada unsor2 penghinaan terhadap

    ReplyDelete
    Replies
    1. 55 dari 222 kerusi bolih perintah Mesia ke....Matematik dari atuk ko ke......

      Delete
    2. 55 drpd 222 bole "remote controlkn" & memperkudakan untuk perintah Malaysia brbekalkn boneka yg tunduk kpd syaiton d kalangan manusia.. atuk ko belajor matematik??

      Delete
    3. Tulah ko....ko mengangap orang islam selain dari pas semuanya bolih diremote control.....tu andaian ko je......Amanat tahun 80an digunapakai lagi ke.......kalau masih releven. ....nampaknya banyaklah masjid2 dinegara ini takde jemaah......sebab semua ditadbir olih kerajaan BN....... Kerana ikut andaian ko semua orang Islam selain dari Pas bolih diremote control.......

      Delete
    4. Terima kasih Haji Hadi kerana telah menggagalkan rancangan DAP menawan Putrajaya.

      Delete
    5. Terima kasih juga kerana memberi BN memerintah Nganu Kita.....dapat sepenggal pun kira ok lah.....

      Delete
  8. Mana penisehat pandapips uat tak tahu ajer. Pemimpin mereka bukan Islam ker .atau uat orang melayu Islam sakit hati. Walau pahit kena berpandang jauh2 jangan dampai mereka berkuasa.

    ReplyDelete