KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 10 November 2015

PAS TOLAK MENTAH-MENTAH CADANGAN KHALID SAMAD KERAJAAN SELANGOR BUAT PERJANJIAN ANTARA PH DAN PAS.



PAS menolak cadangan untuk menandatangani perjanjian kerjasa sama dengan Pakatan Harapan (PH) di Selangor.

Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menjelaskan situasi yang berlaku sekarang bukan satu masalah besar kerana parti Islam itu masih menjalinkan kerjasama dengan PKR walaupun telah memutuskan tahaluf siyasinya dengan DAP.

“Kerajaan Selangor berjalan dengan baik dan PAS berpuas hati dengan perjalanan sekarang. Rasanya tiada apa yang perlu di selesaikan di Selangor kerana tiada masalah besar,” katanya ringkas.

Jelas Tuan Ibrahim lagi, semua pihak termasuk pemimpin Parti Amanah Negara (Amanah) di Selangor perlu memberikan sokongan kepada kerajaan negeri sedia ada kerana kepimpinan kini merupakan hasil kepercayaan rakyat dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu.

“Semua pihak perlu menyokong kerajaan negeri yang ada, kerana pemerintahan sekarang hasil mandat rakyat dalam PRU ke-13 lalu,” ujarnya lagi.

Sebelum ini, Pengarah Komunikasi Amanah yang juga Ahli Parlimen Shah Alam menang atas tiket PAS, Khalid Abdul Samad meminta supaya satu perjanjian kerjasama dibuat antara PH dan PAS di Selangor bagi mencari penyelesaian kemelut dalam pentadbiran negeri.

29 comments:

  1. Dahla PANkhianat tiada sambutan langsung di selangor..nak mengajar orang pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. kerja anai2...yg teguh berjalan elok nk dirobohnya...

      Delete
    3. wajah2 pengkianat perjuangan islam kerana dunia, jd tunggangan dap

      Delete
  2. Tutup kedai la wei...

    ReplyDelete
  3. PAN ni gila kuasa bkn nye nk martabat islam. Mcm kat selangor PAN cuba nk cari pngaruh bl cramahnya x smbutan masyarakat

    ReplyDelete
  4. PAN ni gila kuasa bkn nye nk martabat islam. Mcm kat selangor PAN cuba nk cari pngaruh bl cramahnya x smbutan masyarakat

    ReplyDelete
  5. Pas bodo...
    Jadi macam tikus nak gantung loceng kat leher kucing.

    Pas perasan dia cerdik tapi bodo bertingkat2..

    Ada ka nak jadi penasehat...kahkah...memang bahalol..

    Penasehat kepada bukit sesuai sangatlah...kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerja cam mubaligh kristian...diputarbelitkan ayat allah samada dia ambik sebahagaian dr ayat quran atau dia main tafisir sendiri ikut sir dia...pastu mudah2an org akan keliru lalu timbul syakwasangka...so pls...tgk betul2 video ucapan tghh...jgn jadi mcm mubaligh kristian

      Delete
    2. Sokong Haji Hadi kerana telah menggagalkan rancangan DAP & proxy-nya menawan Putrajaya.

      Delete
  6. Kah kah kah,,,baik kau selesaikan pelanggaran bai'ah ko tu khalid. Memang sah,,korang dah kena laknat. Lebih sudu drpd kuah. Ape ko lebih besau drpd mb azmin ke? Dasar org kena laknat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan itu sifat anai2 bab kata ustaz fadhil nor...janji memeuaskan nafsu serakah dan dendam mereka

      Delete
  7. Penyokong pan kna trima hakikat akan berkubur slps pru14.....spt berjasa dan hamim......tp kali ni pedih dan malunya terpalit pada dap.....atau mungkin jga pkr....tunggu dan lihat......

    ReplyDelete
  8. Siapa yg bodo..siapa yg nampak terdesak sgt skrg ni..terima la hakikat pan tak diterima..bkn d sngor sja..malah smua negeri..ceramah pun lebih ramai pnceramah dari pndengar

    ReplyDelete
  9. Dulu bukan main sombong lago LGE, secara sinis dia bertanya siapa lagi org PAS yg hendak memutuskan hubungan dg dap, akan di proses dan diluluskan dg segera.

    Sekarang pula menghantarkan budak suruhannya untuk merayu kpd PAS untuk sertari pakatan.

    Org ini memang muka tebal, muka tak malu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong lge

      memang pas patut diajar mcm tu

      pas ingt dgn modal isle jubah serban mereka sentiasa betul ke. pas ingt Allah blh ditipu dgn luaran ke

      pas ingat oleh kerana perasan isle pas blh buat apa dia suka pd org bukan islam ke. ini ke ajaran Nabi saw?

      sudahlh pas... pengkhianat penipu Allah dn Rasul saw... dgn menipu hudud

      Delete
    2. anai2 kerja dia memakan kayu yg teguh mcm PAN suka tgk kerajaan yg sedia ada tumbang...mudah2an akan ada undi x percaya lalu boleh disalahkan PAS...sifat dendam dan cemburu x abis2...dengki...dan khianat

      Delete
    3. Sokong Haji Hadi kerana telah menggagalkan rancangan DAP & proxy-nya menawan Putrajaya.

      Delete
  10. PAN dah putus asa nak kuasai selangor dgn kebijaksanaan yab azmin memilih intan pas dari kaca berkilat pan yg tak berharga dan menyusahkan. Akhirnya utk terus relevan pan merayu kpd pas utk terima mereka dan pakatan harapan sama dan bkn dgn pkr saja. Itulah Pan bila tersisih di persada kepimpinan kerajaan selangor akhirnya sangup melutut di celah kangkan pas utk terus bernafas kerana majoriti melayu menolak keujudan mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anai2 gitula keje dia...xbleh merosak dari dalam..cuba dirosak dari luar plak...semuanya krn dendam cemburu dan khianat...

      Delete
    2. Apalah yang 'progresif' sangat dengan PAN, sekadar mendapat phd dengan menulis tesis 'layang layang'. Terlalu gilakan kuasa ushkan sanggup tunggu 2 tahun, azan maghrib yang sudah di buat didepan mata dan solat jemaah dah nak dibuat sebentar lagi pun tak sanggup tunggu kononnya ada urusan penting. Beginikah contoh pemimpin Islam? sudah nampak tembelang, memang nisbah nafsu lebih besar dari otak. Sejak menjadi yb di parlimen t-shirt putih apek sudah tidak kelihatan langsung dipakai maklum sajalah budak kampung dah jadi pegawai.PAN oh PAN, tahukah engkau semua penyokong penyokong pimpinan ulamk tidak sebesar nafsu macam engkau. ?Yang pakar kejurueraan, perubatan, jutwan dan sebagainya dengan diam menyokong pimpinan PAS. Mereka mereka ini semua doktor doktor yang bukan tulis tesis layang layang. Sedarlah diri, tawadhuklah diri kamu PAN oh PAN wahai budak kampong jadi pegawai. Cobs mengajarlah lagi di pondok pondok kampung macam sebelum jadi yb dulu,....

      Delete
    3. Adakah ahli PAN yang dimaksudkan di atas ENCIK mujahid yusuf rawa yang menulis tesis phd 'layang layang' dan bukan pasal sains politik sapetimana yang digembar gemburkan. adakah dia yang dimaksudkan sebagai budakkampung jadi pegawai?

      Delete
    4. "The result of an international survey reveals that Christianity has no future in our society"

      Quote:
      In October 2011, the Sinus Institute in Heidelberg, Germany published data revealing that in Germany alone ‘one million people intended to leave the Catholic or Protestant Church. Extrapolating this figure world-wide on a per-population basis, the possible number of people abandoning the Christian religion extends into hundreds of millions.
      I have said in previous posts that organized Christianity (called the Corporate Christianity Machine) is going bonkers as their churches (and I used this word) "hemorrhage" members.

      Quote:
      The apostasy also affects the Protestant Church whose followers are leaving in droves, with only 8 people in every 1,000 in the UK now bothering to worship, and that number is ‘reducing by 2500 people every week’ (‘Does Christianity have a Future?’, BBC1, April 17th, 2011). If these figures continue to depreciate at this rate, then within five years there will be no Christian worshippers in the UK.
      Figures like those of the UK reveal that the Christian faith is in terminal decline

      Delete
    5. O Children of Israel! I am the messenger of Allah {Almighty God} (sent) to you, confirming the Law (Torah or Old Testament) before me, and giving glad tidings of a messenger to come after me, whose name shall be Ahmad."
      [Holy Quran 61:6]

      Delete
  11. Kalau layan manusia 3 suku, pengkianat, pas akan jadi 3 suku juga.. Biar ia mampus gitu lah.. Itu manusia tiada otak..

    ReplyDelete
  12. Kalau layan manusia 3 suku, pengkianat, pas akan jadi 3 suku juga.. Biar ia mampus gitu lah.. Itu manusia tiada otak..

    ReplyDelete
  13. Betul betul..bikin panas seja pan imayam..org tak kata kat depa..depa dok kata kat kita..jilake..jgn kita ikut mnjilat sudah..ptrajaya konon..ahli ciput

    ReplyDelete
  14. Woittt..otak ada laa..tp taruh lutut..tu manusia tiada pegangan..sama mcm bos durang..janji masyukkkk

    ReplyDelete
  15. Nape fokus kpd penolakan PAS...itu cucu aku pun tau..mesti la tolak pnye...hakikat nya org cerdik dlm PAN wat gitu supaya dunia tau..diorang dh offer krjesama skarang...sblum PRU...jdi akan dtg..PAs xley wat alasan PAN tolak dia..bodo...

    ReplyDelete