KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 21 November 2015

JUMPA PUTERI SULTAN SULU BERSELFIE, MAKAN-MAKAN DAN BERSOLIDARITI ..... KENYATAAN NURUL IZZAH ANWAR.



KENYATAAN MEDIA

Saya sedia maklum kegusaran yang timbul akibat gambar saya bersama Jacel Kiram pada 9 November 2015


Di sini saya ingin menegaskan bahawa saya tidak sekali-kali memanggil mesyuarat atau pertemuan dan tidak pernah berkenalan dengan Jacel Kiram.


Dia merupakan salah seorang daripada 15 tetamu yang dijemput penganjur program, iaitu Council on Philippine Affairs & The Asian Institute for Democracy, pejabat Datuk Bandar Manila dan pejabat Naib Presiden Filipina.


Semua yang hadir di program tersebut telah bergambar dengan saya sebagai tanda sokongan terhadap laporan Kumpulan Kerja Mengenai Penahanan Tanpa Bicara Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (United Nation Working Group on Arbitrary Detention) yang menggesa agar Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan serta-merta.


Saya tahu dan faham ahli-ahli keluarga patriot dan perajurit yang terkorban akibat pencerobohan Lahad Datu dan rakyat Malaysia amnya cukup terasa dan marah akibat gambar saya dan Jacel Kiram, dan saya berasa amat kesal atas hakikat ini.


Simpati dan sokongan saya dari dulu hingga bila-bila adalah kepada para perajurit pahlawan negara yang terkorban serta komuniti-komuniti yang masih terkesan akibat konflik ini serta desakan puak pemisah.


Sebagai seorang Ahli Parlimen dan rakyat Malaysia yang setia kepada nusa dan bangsa, saya akan sentiasa mempertahan Sabah sebagai sebahagian daripada negara Malaysia yang tercinta.


Tidak ada apa-apa yang hendak saya sembunyikan, dan saya bersedia untuk memberi kerjasama dengan pihak berkuasa untuk menjelaskan lawatan saya yang dianjur Council on Philippine Affairs & The Asian Institute for Democracy, pejabat Datuk Bandar Manila dan pejabat Naib Presiden Filipina.


Nurul Izzah Anwar
Ahli Parlimen Lembah Pantai
Naib Presiden KEADILAN

21 November 2015

72 comments:

  1. apa akan jadi pada najib kalau dia tak sign tppa tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. obama sudah menanti dengan tali gantung! jadi macam saddam dan gadaffi! najib ada telur ke?

      Delete
    2. telur najib sudah obama pegang! kalau dia berdegil hantarlah lagu ziana zain sebagai ingatan tulus ikhlas! kah! kah! kah! tentulah dia akan sign! kah! kah! kah!

      Delete
    3. kalau nak berlembut pun hantarlah beg tangan kegemaran rosmah padanya! kah! kah! kah! tentu dia akan sign! apa nak disusahkan! kah! kah! kah!

      Delete
    4. Gambar ostad pas serang rumah emak bapak ahli Amansh Marang tak ada ker?

      Delete
    5. Bangang betul MCA..... DAP yg membela nasib org cina

      Delete
    6. Gejala budaya samseng semakin menjadi-jadi di dalam PAS dan lebih memalukan ia dilakukan oleh kumpulan yang mendakwa diri mereka pro-ulama dan bergelar "ustaz". Semasa di Muktamar PAS yang lalu sudah ada unsur samseng di dalam PAS, sekumpulan "50 gagak hitam" yang meninggalkan dewan semasa Timbalan presiden berucap dan ada kumpulan yang memboo semasa AJK PAS Pusat Hanipa Maidin berucap. Apakah ini akhlak Islam yang ditonjolkan oleh kumpulan yang mendabik dada menyatakan kononnya mereka pro-ulama, pro-MSU, pro Presiden?

      Selepas daripada tindakan keluar muktamar dan mengeboo ucapan penangguhan seorang AJK PAS Pusat, mereka sekali lagi membuat kacau dengan sekumpulan pemuda kononnya pro-ulamak berbadan besar yang telah mengepung Safwan Anang, Pengarah Eksekutif LENSA berhampiran bangunan pejabat PAS. Safwan bukan saja dikepung malah beliau diugut akan dipukul.

      Kemudian, kereta Mohd Hatta diserang dan dibakar, Dr.Dzulkefly Ahmad ditumbuk di waktu subuh hari.

      Delete
    7. Ooi DAPngok , tanpa usaha dp MCA, lu punya bapa sudah lama kena balik tongsan tau,

      Delete
    8. Amanat PAS versi 2015....

      Kami BEKERJASAMA dgn umno bukan kerana dia umno,kami BEKERJASAMA dgn umno kerana umno masih lagi MENGAMALKAN undang-undang penjajah.
      oleh itu wajarlah ahli-ahli PAS mentauladi rakan2 sesama melayu islam dalam umno/perkasa ,supaya Cina DAP kafir dapat di hapuskan.Amanah berkawan dgn Cina DAP KAFIR,mereka adalah PENGKHIANAT melayu dan islam........

      Delete
    9. Ahli2 pas yang mentalis sila dapatkan rawatan psikatrik di hospital tanjung rambutan dengan secepat yang mungkin. Kelewatan anda mungkin boleh menyebabkan anda menjadi gila. Sila rujuk laporan Dr Matt Davidson dari universiti California.

      Delete
  2. malaysia sudah ditapau dengan obama! dia lebih hebat dari mat saleh kulit putih! kah! kah! kah! baru 2 kali datang malaysia, sudah selesai! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  3. harta anak yatim pun boleh dirembat sama! kah! kah! kah! lepas nie jakim, yapeim dan kerajaan sekali bolehlah tulis terjemahan al-quran ikut sedap hati dan mata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadi sotong dan pas pun dah bagi restu dan green light! apa lagi ditunggu?

      Delete
    2. hadi mereng tu mental

      Delete
  4. Seorang ahli pas mereng dikesan mental akibat baiah gadai bini

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu..si Husam dikesan sakit mental akibat baiah talak bini...sekarang kat china utk reset balik otak dia tu...ngeh2

      Delete
    2. Mohon pihak bertanggungjawab tangkap dan penjarakan ahli pas Mereng yang sewel kepala tu. Rakyat Malaysia tidak memerlukan astat yang sewel kepala. Kesewelan mungkin akan menyebabkan lahir lebih banyak din ayam di dunia ini. harap maklum.

      Delete
  5. Hadikong selfie ngan katak puru ada tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada, gambar mat syabung selfie dgn biawak pun ada jugak. Pukul 11 nanti dlm tv Imayam Tamilnadu.

      Delete
    2. Siap berlaga perut dan gelak besar tu bhaiiii

      Delete
    3. Pas sudah lari dr perjuangan asal. Pas sudah bersekongkol dgn parti rasuah melalui program UG. Pad perlu dijauhi.

      Delete
    4. Pas perlu dijauhi kerana baiah cerai bini boleh menyebabkan masalah mental. Puas cari dalam Al-Quran tentang tajuk baiah isteri untuk kepentingan pemimpin politik tetapi tak ada. Tak tahulah pas ikut kitab mazhab apa entah....

      Delete
  6. Kebodohan makin terserlah....
    Dah tau husam ada kat china buat rawatan, din tunggu jugak kat dewan utk berdebat? Tak kan tak boleh nak tangguh seminggu lagi kot? Telo letak kat mana ha?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak TGNA meninggal dunia, byk betul benda2 pelik dilakukan oleh pemimpin dan ahli pas. Aku risau betul kelantan pun akan terlepas dari tangan pas.

      Delete
    2. menantu dan mertua sama2 bangang. sorang hanya berani suruh husam bersumpah taklik sorang2 dan sekoq lg berani ajak debat bila tahu husam x dak dlm negara...kah3, gilo ko apo nih...walaun totap akan walak cium kentut dua beranak tuh walau nampak bodoh piang..pascai mmg bangang dulu, kini dan bilo2 juo...hudud bilo nok bontang, jgn u turn laie sobab kes mahkamah solosai. duit guru yik bila nak byr balik, kesian kat dia orang. hudoh sungguh perangai geng ostad.

      Delete
    3. macam mabuk ketum kot. dia maybe dah suruh balaci dan barua semak ke mana husam. dapat tahu husam tak ada cepat2 buat ceba. nanti bila husam balik ajak debat bagi alasan macam2 nipun ada macai pas yang bangang boleh percaya

      Delete
    4. Bangang sungguh macai PANDAP ni...dah terbukti si Husam tu jenis tak ada telor..penakut nak berdebat, kalau berjanji tu kena tepati, kalu tak munafik namanya..acu kalu buat balik minngu dpn, confirm si husam akan sakit balik..aparaa mcm sudin dlm cerita bujang lapok daa...

      Delete
    5. Din ayam mana ada telo.
      Dia mungkin mental jugak..

      Delete
    6. Ciri2 orang mental:
      1. beli beg tangan tapi tak mao bayar.
      2. cucuk tayar kereta orang
      3. ajak orang kat china debat kat melaka
      4. dah tau org dok kat china, dia tunggu jugak kat melaka
      5. ahli pas mereng

      Delete
  7. Byk caipus yg masalah mental rupanya. Patut la sanggup berUG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ingatkan walak, rupanya mental trouble.

      Delete
  8. Sakit ati btul geng2 pan kuali kat pas..kahkah..mroyan la korang..lantak durang la nak wat hape pun..dah dah pegi jilat bontot abuya korang lg bagus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni sakit mental ni....bahasa ko ni menunjukkan ko dah mula mereng. Elok ko pergi wad psikatrik kat hosp tanjung rambutan dapatkan rawatan. Lambat kalu ko mungkin jadi mcm hadikong.

      Delete
    2. Adakah budaya dan pemikiran ahli-ahli PAS sudah berubah selepas bekerjasama dengan Perkasa dan Umno? Apakah mereka sudah menerima sepenuhnya budaya Perkasa dan Umno? Sepatutnya pemimpin harus mengambil tindakkan sewajarnya agar budaya yang tidak sihat ini mencemarkan nama baik Islam. Jangan sampai nanti PAS dilabel dengan istilah samseng politik seperti Umno. Sepatutnya PAS berbesar hati kerana tertubuhnya Amanah yang memberikan cabang dalam perjuangan Islam di Malaysia. Setiap perjuangan mesti ada liku-likunya dan istiqamah bermaksud perjuangan Islam keseluruhannya bukan sekadar parti sahaja. Semoga semuanya akan dikurniakan hidayah dan pertunjuk oleh Allah.

      Delete
  9. Nasih Ulwan, pemuda yang didakwa menyerang keluarga Ust Miqdad......inikah ajaran islam yang diamalkan PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah kena virus hadi
      Jgn salahkan dia, salahkan hadi dan bapak dia.
      pas dah ada sedikit ciri2 taliban

      Delete
  10. Salam mana 2.6b?

    Kenapa DSAI ingin berubat di luar negara dengan pakar luar?

    DSAI ingin beritahu kita kenapa vvip Malaysia bila sakit berubat di luar hatta Singapore. Kenapa mereka tidak berubat di dalam negara?

    Anak-anak mereka juga dihantar belajar di luar negara. Sekolah-sekolah di dalam negara hanya untuk anak rakyat marhean, orang miskin dan kampung.

    Cuba speaking dengan tukang ajar anak-anak anda, tanya berapa kali naik pentas kecemerlangan waktu sekolah, dapat berapa A upsr dan spm.

    Tobat lahom tak jawab, last-last keluar akademik tak penting. Harap-harap jangan ada doktor cakap kesihatan tak penting sudahlah. Kami rakyat bukan macam perompak kat atas nun boleh berubat kat luar.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian ) spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am . Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai heee

    ReplyDelete
  11. Pas dah tak mcm zaman TGNA..pas dah jauh mnyimpang.. Tamak DUIT n pangkat.. Sanggup mencemarkan Islam demi kpntg Dr. Pas pengkhianat rakyat.. Memalukan islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman TGNA tak ada orang Pas mereng yang sewel.
      skang zaman sapa entah, pas dah banyak jugak yang otak mental.
      tu la...lain kali jangan suka membaruakan orang.
      tuhan dah balikkan kat ostat marang.....

      Delete
    2. zaman TGNA din ayam ni umpama barua aje. Skang dah jadi mcm siyal. Cam pas tu bapakkkk mentua dia sorang aje.

      Delete
  12. KOTA KINABALU 20 Nov. – Pakatan Pro-Barisan Nasional (BN) Sabah membidas Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar kerana tidak peka terhadap sensitiviti rakyat terutama yang berada di negeri ini selain perlu dikenakan tindakan tegas.

    Mereka juga menggesa kerajaan negeri untuk mengharamkan Nurul Izzah daripada memasuki negeri ini.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka yg bersalam dgn presden israel pun perlu dikenakan tindakan tegas kerana tidak sensetif dgn nurani org islam yg saudaranya di bunuh di palestin oleh zionist yahudi israel.

      Delete
    2. jo li perlu disiasat kerana bergambar dgn najis dlm kapal.
      ini menimbulkan keresahan dlm 1mdb

      Delete
  13. KUALA LUMPUR 21 Nov. – MIC hari ini meluahkan rasa kecewa dengan sikap yang ditunjukkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang dikatakan tidak sensitif dan 'berhati batu’ dalam isu melibatkan kebajikan rakyat.

    Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC), Datuk Seri S. Vell Paari berkata, parti itu terkilan dengan sikap Guan Eng yang seperti 'terlupa’ untuk mendengar penderitaan yang dihadapi rakyat miskin di Pulau Pinang.
    “Semalam Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penanti PKR, Dr. Norlela Ariffin meluahkan rasa hati sehingga menangis ketika persidangan DUN di Pulau Pinang kerana katanya terpaksa ‘mengemis’ untuk (memohon) peruntukan selama hampir dua tahun bagi mewakili rata-rata masyarakat Melayu di kawasannya selama dua tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatkan walak.
      Rupanya otak sewel.

      Delete
    2. Siapa paria Vell Paari?? Siapa dia???

      Delete
  14. PULAU PINANG 21 Nov. – Ketua Menteri, Lim Guan Eng menggesa PKR meneliti sepenuhnya tindakan lima Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) parti itu yang memilih berkecuali dalam undian usul yang dibawa wakil kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) semalam.

    Menurut Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan jawatannya, pendirian lima ADUN PKR itu memberikan persepsi seolah-olah mereka bersama-sama ADUN BN.
    “Kita serahkan kepada PKR untuk meneliti sepenuhnya perkara ini dan saya akan membangkitkannya kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Dalam sidang DUN semalam, lima ADUN PKR memilih untuk berkecuali dalam usul yang dibawa ADUN Pulau Betong, Muhamad Farid Saad supaya sebarang projek tambak laut di negeri ini dibentang untuk pendengaran awam terlebih dahulu sebelum dimuktamadkan.
    Mereka ialah Ong Chin Wen (Bukit Tengah); Cheah Kah Peng (Kebun Bunga); Lee Khai Loon (Machang Bubuk); Dr. T. Jayabalan (Batu Uban) dan Dr. Norlela Ariffin (Penanti).

    Malah, Kerajaan DAP Pulau Pinang juga menerima tamparan hebat selepas ADUN Tanjong Bungah, Teh Yee Cheu memilih menyokong usul itu bersama-sama 10 ADUN BN.
    Ekoran itu, DAP mengadakan mesyuarat tergempar selepas sidang DUN semalam dan dalam sidang akhbar kemudiannya, Yee Cheu memohon maaf kepada DAP kerana tindakannya berpihak bersama ADUN BN dalam menyokong usul tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BANYAK JUGAK ORANG PAS YANG SAKIT MENTAL KAT DALAM NI YER.... PERGILAH BERUBAT.

      Delete

  15. Difahamkan para pemimpin pembangkang mempersendakan rancangan kerjasama antara dua parti terbesar Melayu iaitu UMNO dan Pas. Sama ada Pas yang mahu bekerjasama dengan UMNO atau sebaliknya, ia adalah satu perkembangan yang amat ditunggu-tunggu oleh umat Melayu dan seluruh negara. Itulah yang ada di dalam hati bangsa itu sebenarnya selama ini. Di dalam hati kecil mereka walaupun orang UMNO atau orang Pas bahkan Melayu tanpa pegangan kepartian mahu melihat perpaduan itu tercapai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gejala budaya samseng semakin menjadi-jadi di dalam PAS dan lebih memalukan ia dilakukan oleh kumpulan yang mendakwa diri mereka pro-ulama dan bergelar "ustaz". Semasa di Muktamar PAS yang lalu sudah ada unsur samseng di dalam PAS, sekumpulan "50 gagak hitam" yang meninggalkan dewan semasa Timbalan presiden berucap dan ada kumpulan yang memboo semasa AJK PAS Pusat Hanipa Maidin berucap. Apakah ini akhlak Islam yang ditonjolkan oleh kumpulan yang mendabik dada menyatakan kononnya mereka pro-ulama, pro-MSU, pro Presiden?

      Selepas daripada tindakan keluar muktamar dan mengeboo ucapan penangguhan seorang AJK PAS Pusat, mereka sekali lagi membuat kacau dengan sekumpulan pemuda kononnya pro-ulamak berbadan besar yang telah mengepung Safwan Anang, Pengarah Eksekutif LENSA berhampiran bangunan pejabat PAS. Safwan bukan saja dikepung malah beliau diugut akan dipukul.

      Kemudian, kereta Mohd Hatta diserang dan dibakar, Dr.Dzulkefly Ahmad ditumbuk di waktu subuh hari.

      Delete
    2. DAP kasi sebulan berapa ooi??

      Delete
    3. Amanat PAS versi 2015

      Kami BEKERJASAMA dgn umno bukan kerana dia umno,kami BEKERJASAMA dgn umno kerana umno masih lagi MENGAMALKAN undang-undang penjajah.
      oleh itu wajarlah ahli-ahli PAS mentauladi rakan2 sesama melayu islam dalam umno/perkasa ,supaya Cina DAP kafir dapat di hapuskan.Amanah berkawan dgn Cina DAP KAFIR,mereka adalah PENGKHIANAT melayu dan islam........perlu dihapuskan.

      Delete
    4. Amanat PAS versi 2015

      Kami BEKERJASAMA dgn umno bukan kerana dia umno,kami BEKERJASAMA dgn umno kerana umno masih lagi MENGAMALKAN undang-undang penjajah.
      oleh itu wajarlah ahli-ahli PAS mentauladi rakan2 sesama melayu islam dalam umno/perkasa ,supaya Cina DAP kafir dapat di hapuskan.Amanah berkawan dgn Cina DAP KAFIR,mereka adalah PENGKHIANAT melayu dan islam........perlu dihapuskan.

      Delete
    5. Kalau rasa dah tak sayang otak tu, sila masuk pas.

      Delete
    6. PAK MENTUA DIN AYAM HARUS BERTANGGONGJAWAB KERANA MENYEBABKAN MASALAH MENTAL KEPADA OSTAT DI MERENG

      Delete
    7. Banyak2 orang nama DIN, din ayam la yang paling bengap di alam fana ini.

      Delete
  16. pas sarang teroris

    pas sarang syiah dn khawarij

    pas amat bahaya kpd negara

    really percayalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup....
      Pas dah mengamalkan budaya samseng.
      Mungkin ini petanda unsur taliban mula bersarang dalam pas?
      Atau pas sedang menuju ke arah ISIS?

      Fikir2kan....

      Delete
    2. PAS ialah ISIS.

      Hadi ialah Rasis

      Delete
  17. Gejala samseng memang sudah berakar umbi dalam PAS sejak muktamar PAS yang lalu. Sebelum ini GB sudah ulas:

    Gejala budaya samseng semakin menjadi-jadi di dalam PAS dan lebih memalukan ia dilakukan oleh kumpulan yang mendakwa diri mereka pro-ulama dan bergelar "ustaz". Semasa di Muktamar PAS yang lalu sudah ada unsur samseng di dalam PAS, sekumpulan "50 gagak hitam" yang meninggalkan dewan semasa Timbalan presiden berucap dan ada kumpulan yang memboo semasa AJK PAS Pusat Hanipa Maidin berucap. Apakah ini akhlak Islam yang ditonjolkan oleh kumpulan yang mendabik dada menyatakan kononnya mereka pro-ulama, pro-MSU, pro Presiden?

    Selepas daripada tindakan keluar muktamar dan mengeboo ucapan penangguhan seorang AJK PAS Pusat, mereka sekali lagi membuat kacau dengan sekumpulan pemuda kononnya pro-ulamak berbadan besar yang telah mengepung Safwan Anang, Pengarah Eksekutif LENSA berhampiran bangunan pejabat PAS. Safwan bukan saja dikepung malah beliau diugut akan dipukul.

    Kemudian, kereta Mohd Hatta diserang dan dibakar, Dr.Dzulkefly Ahmad ditumbuk di waktu subuh hari.

    Kesemua budaya berkenaan adalah budaya samseng dan budaya liar yang jauh dari akhlak Islamiah ... tetapi tiada sebarang tindakan diambil hanya semata-mata kerana mereka kononnya kumpulan pro-ulamak.

    ReplyDelete
  18. TENGOKLAH KEBENGAPAN DING AYANG:

    "Apabila saya minta Husam buktikan berlakunya penyelewengan, dia ajak dialog isu Kedah dan Terengganu. Bila saya bagi tarikh 21 (November), dia kata tak ajak (secara) rasmi dan label saya lebih teruk daripada Firaun.

    JENIS ORANG TAK PAHAM BAHASA. BUKANKAH HUSAM DAH BAGITAU, 21 NOVEMBER DIA KAT CHINA BUAT RAWATAN. NAPA NAK JUGAK BUAT PADA 21 NOVEMBER? APA PUNYA OSTAT MACAM NEH?

    MEMANG SAH OSTAT MENTAL.....

    ReplyDelete
  19. As-salam:

    Astarfirulah'halazim...mengucap banyak2..wahai ahli-ahli PAS,INGATLAH TUHAN SAMA,nak rebut-rebut dunia,kita hidup hanyalah sementara sahaja.

    Hadi dah dcelared nak jadi PENASIHAT umno:
    Tak terfikir kah HADI nak nasihat?,balak kat kelantan,YIK kat kelantan?,ahli2 boo kat muktamar?pukul-memukul dr.HATTA?MAKI HAMUN orang2 yg tak sehaluan?ponteng-memonteng semasa kerja? dan terbaru ugut-mengugut orang yg tak sehaluan?

    Ataupun amanat Hadi 1981 sudah ditukar pada 2015 MENJADI:

    Kami BEKERJASAMA dgn umno bukan kerana dia umno,kami BEKERJASAMA dgn umno kerana umno masih lagi MENGAMALKAN undang-undang penjajah.
    oleh itu wajarlah ahli-ahli PAS mentauladi rakan2 sesama melayu islam dalam umno/perkasa ,supaya Cina DAP kafir dapat di hapuskan.Amanah berkawan dgn Cina DAP KAFIR,mereka adalah PENGKHIANAT melayu dan islam........

    wALLAH'UALAM.

    ReplyDelete
  20. Tanpa Nama berkata...
    Tak ade kerja lain dah puak2 ustaz pas hadi sekarang nih. Ke hulu ke hilir macam anjing gila mengejar orang berbaju oren. Dah penat menyalak, menggigit le pulak. Perintah tuan kena ikutlah. Ada kau dengar hadi kata apa2 tentang hal ini? Tak ada punya. Malah tersenyum gumbira melihat ustaz2nya beraksi jihad.

    Mari kita tengok. Kalau hadi tidak komen dan tegur perbuatan ustaznya ini, anggaplah hadi adalah kepala isis di malaysia sekarang ini. Hadi menjadi orang yang paling bahaya lagi sangat2 mengancam keselamatan negara.

    Oleh kerana dia bertambah rapat dengan umno, kita khuatir upco akan memberi pelepasan dari sebarang tindakan. Malah akan bersorak gumbira. Ha. Kita dah dapat orangnya. Komandernya. Mampos kau ummat melayu islam. Jahanam kau rakyat malaysia dia kerjakan!

    Adakah ajaran nabi suruh tebas dulu orang2 islam yang tak sebulu? Lepas tu baru jumpa orang kapir. Cerita betapa indahnya islam dan nilai2 kasih sayangnya. Betapa islam itu lembut dan suka berkawan. Orang kapir tidak akan percaya setiap ucapan kamu. Malah akan cabut lari apabila melihat kamu datang. Nak cerita kebaikkan islam konon.

    ReplyDelete
  21. Tanpa Nama berkata...
    Skrg ni umno dh relax,dulu tgs2 gertak dan ugut ni semua depa buat,la ni..pas yg buat plak,umno skrg dok perkemas siap siaga utk pru14,slps ni imej samseng umno mgkin kurang mnyerlah,pas pulok yg sambung kerja2 mcm ni,umno dh berjaya menyusup dr dalam!

    ReplyDelete
  22. Tanpa Nama berkata...
    Hancur PAS hancur!! Hancur hanya kerana seorang orang tua yang digelar ulamak tetapi perangai huduh, mulut celupar, khianat pada kawan-kawan, sudah terserlah perangai mencari harta dunia dan tidak peduli akan nasihat orang dan juga tidak peduli apa akan terjadi terhadap masa hadapan kerana tindakan serta perangainya yang huduh. Yang ada disekelilingnya pun sama juga!!
    22 November 2015 7:31 PG

    ReplyDelete
  23. BODEK PUNYA YAPIEM

    BODEK Punca YaPEIM Habiskan Beratus Ribu RM Untuk Kursus Kahwin - Dr Maszlee Malik


    Ramai bertanyakan saya isu YAPEIM... Isunya senang sahaja, bukan masalah nak anjurkan kursus kahwin ataupun nak buat program untuk pelajar pelajar Malaysia Muslim di luar negara.

    Banyak pertubuhan Islam bukan Kerajaan lain dah buat semenjak berpuluh tahun, tak habis belanja sampai ratusan ribu, dan tidak perlu melibatkan dana awam.

    Jika tidak percaya cubalah tanyakan kepada IKRAM, ABIM dan Pas. Selama lebih tiga puluh tahun wadah wadah ini menganjurkan program-program untuk para pelajar Melayu Muslim di luar negara.

    Setahun sampai empat lima acara besar besaran yang melibatkan ratusan peserta dan memberikan manfaat kepada ramai pelajar Malaysia, hatta kepada bukan Islam pun. Tidak pula timbul isu perbelanjaan ratusan ribu.

    Isunya ialah mengapa perlu majlis-majlis anjuran YAPEIM itu melibatkan perasmian menteri?

    Ini masalahnya bila program-program yang melibatkan agensi kerajaan dan juga badan badan rasmi kerajaan, ramai yang nak score points, terutamanya orang-orang yang ada jawatan yang ingin mendekati dan membodek orang politik. Termasuk juga pihak berwajib di negara-negara tersebut dan para pelajar yang menganjurkan.

    Orang politik, pak-pak menteri pun suka sebab mau makan angin. Maka itulah penyebabnya berbelanja sampai ratusan ribu.

    Jika menteri melawat, ada pakej lain yang kaki pengampu dan pembodek akan sediakan untuk menghiburkan pak-pak menteri. Jika tidak golf, pergi shopping, jika tidak shopping, pergi Casino, jika tidak casino, ke tempat-tempat liburan.

    Maka dana awamlah yang akan digunakan. Untuk justifikasi, digunakan nama agama, untuk berdakwahlah, untuk fi sabilillah lah, untuk perangi maksiat liberal bagailah....yang sebenarnya mau free riding sahaja.





    Isunya ialah budaya politik patronage yang berakar umbi dalam masyarakat Melayu Muslim di Malaysia.

    Ubatnya ialah good governance, perlu ketelusan. Perlu akauntabiliti. Perlu integriti. Buat pekeliling, tidak perlu para menteri rasmikan program-program pelajar di luar negara.

    Biarkan para pemimpin tempatan negara-negara tersebut sahaja dilibatkan dan tidak perlu membazir untuk menjemput para menteri.

    Engagement bersama komuniti lokal lebih penting kepada para pelajar di luar negara untuk membuka minda dan menambahkan pengalaman. Para menteri boleh jumpa di Malaysia sahaja.

    Untuk program-program Islami pula, yang diperlukan pula ialah para pendakwah yang ikhlas, dan bukannya orang politik dan juak-juak mereka yang berkepentingan.

    Dipetik dari FB Dr Maszlee Malik

    ReplyDelete
  24. KEBANGANGAN DING AYANG TERSERLAH:

    "Sambil memuat naik beberapa keping gambar, Zaharudin berkata, disebeabkan Datuk Husam Musa tidak muncul seperti dirancangnya pada hari ini, dia menganggap kenyataan bekas exco kanan Kelantan itu mengenai "penyelewengan" sebagai "fitnah"."

    TAKKAN LER DING AYANG TAK TAU HUSAM TENGAH BUAT RAWATAN KAT CHINA. TAK KANG DAH TAU ORG ADA KOT CHINA, LU MAU TUNGGU LAGI KAT TEMPAT LU...LEPAS TU LU CAKAP TAK DATANG LU ANGGAP APA HUSAM CAKAP SEBAGAI FITNAH????

    OIIII DENG AYANG.....KALU LU MAU BUKTI...LU TOLONG BAGI HUSAM 1 MINGGU LAGI. TUNGGU DIA BALIK. ISLAM ITU SENTIASA BAGI PELUANG. ISLAM TU BUKAN MACAM LU AMALKAN. IKUT SUKA LU PUNYA TIME. IKUT SUKA LU PUNYA TEMPAT.. WEII BHAIIII...KALU LU ADA TELO, LU TUNGGU HUSAM BALIK CHINA. KALU LU ADA TELO LA... TAPI GUA RASA LU MEMANG TAK ADA TELO CAM PAK MENTUA LU BHAII..HAHAHA

    ReplyDelete
  25. PELEK BIN AJAIB, LAIN MAK JANDA OMAK KAU TU TUNJULKAN DIBLOGNYA MELALUT PULA KOMEN-KOMEN KT BAWAH TU...BANYAK PELURU DITUJU KEPADA PAS, ADA JUGA YANG DIBALAS OLEH PAS TAPI LEBIH BNYAK PAS MENERIMA HUJAN PELURU DARI LUAR. MUNGKIN DARI PAN ATAU UMNO.
    SAYA TAK MAHU NAK SENTUH APA-APA DALAM HAL NI...CUMA KEDUA YANG MENULIS...EMAK KAU HANISYAH ABDUL HAMID DAN NURUL IZZAH TAK TERBUKA HATIKAH NAK TERIMA ABANG BARU, RAMAI KAT LUAR SANA TU DUK TERGILAKAN KECUNAN KAU BERDUA TU...BUKTI APA YANG DITULIS LAIN DAH TERKOMENNYA...KADANG TAK BERKAITAN DENGAN APA YANG DITULIS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bongoknyer komen.. Punya hensem suami omak kau.. Lu apa citer bro

      Delete
    2. Woi Hussin bongook. Belajar pakai komputer dulu. Usah pakai caps lock kalu nak komen gendutlah ko

      Delete
  26. en hussin nie tak sensitif langsung...
    aduihh...
    jgn dok menyibuk bole dk....
    janji bahagia....
    tak dak kena mengena ngan kecantikan...
    cantik kat dlm lg bagus...

    ReplyDelete