KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 30 November 2015

VIDEO .... BAPA HALAU ANAK DENGAN MENYIMBAH AIR SEBANYAK 3 KALI GARA-GARA ANAK MINTA BELIAU JADI WALI PERKAHWINANNYA.




Satu video berdurasi 3minit menunjukkan seorang bapa bertindak menghalau anak-anaknya yang datang ke rumah dengan menyimbah air.

Difahamkan anak-anak lelaki ini datang kerumah kerana ingin memohon bapanya untuk menjadi wali namun tidak berjaya kerana dihalang oleh isteri muda bapanya.



30 comments:

  1. Sebijik macam perangai PAN Imayam yang menghalau PAS dari kerajaan negeri Selangor. Yg kat gate tu sebijik macam PKR, yg di maki hamun oleh PAN Imayam.

    Wahai PAN Imayam. Sedarlah diri tu.Tau la ikut ajaran PAN Imayam boleh langgar sumpah, janji dan Baiah dgn membelanja 10 orang Asnaf dengan nasi Bariani

    Wahai Macai Pan Imayam, hentikanlah maki hamun and kepada DSAI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujahid Menghina Ayahnya Sendiri!

      Mujahid dan Kamarul Bahrin yang mengadakan sidang media di Parlimen pada 24 November 2015 lalu menyerang PAS kononnya PAS adalah parti ekstremis, mengalakkan cerai isteri talak 3, mengkafirkan orang Islam lain.

      Corak pemikiran inilah yang membentuk gaya Isis dan seumpamanya yang amat membahayakan masyarakat katanya pada sidang media tersebut.

      Mujahid Yusof Rawa menghina PAS, menghina pemikiran dan corak serta aliran pemikiran PAS. Sama dengan Faiz Fadhil yang banyak mempertikaikan tarbiyyah PAS. Mereka semua sebenarnya menghina dan mencerca ayahanda=ayahanda mereka sendiri.

      Mereka lupa bahawa berapa lama aliran pemikiran PAS dipengaruhi oleh pemikiran Dr Yusof Rawa dan Ustaz Fadhil Mohd Nor.

      Sama juga mereka lupa sebenarnya mereka juga menghina Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang kononnya AMANAH mengambil penghayatan perjuangaan TGNA.

      Apa yang berlaku adalah sinar kebenaran yang ingin mencerita kepada masyarakat bahawa Mujahid dan Faiz ini adalah mereka yang tidak bersama dengan Ayahandanya dalam perjuangan Islam PAS semasa hayat ayahanda mereka hidup. Mereka ada penyeleweng gerakan Islam.



      Nordin Bin Ali
      nordinbinali@gmail.com
      http://nordinali.blogspot.com/

      Delete
    2. Pas yg pasti tidak akan berkahwin dengan umno. Sebaliknya hanya akan bekerjasama dan memberi nasihat sahaja. Dengan kata lain tidak mungkin sama sekali pas berkahwin dengan umno. Cuma akan curi2 buat di belakang tabir atau lebih tepat lagi pas cuma minat berzina dengan umno

      Delete
    3. Anon 15:27 Macai PAN Imayam. Pi la jumpa blogger suci PAN Imayam Tulang Loser, dia bolei buat cerita rekaan world punya

      Delete
    4. Para ahli PAS dilarang sama sekali berkhwin dengan ahli umno sebaliknya di galakkan menjadi teman penasihat tapi mesra-mesra gitu di belakang. (Berzina???)
      Pasti seronokkan? kikiki

      Delete
    5. Wau PAN Imayam fitnah PAS, Azmin Dan DSAI tanpa henti

      Delete
    6. Ada juga spesis fitnah orang lain fitnah orang... macam abu lahab je... hmmm

      Delete
    7. RENUNGAN BERSAMA

      Jangan Menyibukkan Diri Dengan Aib Manusia

      Anas bin Malik radiyallahu anhu meriwayatkan bahawa Nabi saw bersabda:

      " طُوبى لمنْ شَغَلَهُ عَيبُه عن عُيُوبِ النّاسِ"
      أخرجه البَزّارُ بإسنَادٍ حَسن. ورواه أحمد والطبراني وابنُ حِبّان والحاكم

      "Berbahagialah sesiapa yang keaiban dirinya menyibukkan dirinya daripada berbicara tentang keaiban-keaiban manusia lain."

      [Hadis dikeluarkan oleh Bazzar dengan isnad yang Hasan. Juga diriwayatkan oleh Ahmad, Tabrani, Ibnu Hibban dan Hakim].

      HURAIAN

      1. Berkata Imam al-Munaawi; Berbahagialah seseorang yang disibukkan dengan keaiban dirinya lalu tidak berbicara tentang aib orang lain. Maka sewajarnya bagi orang yang berakal menguruskan keaiban-keaiban dirinya. Sekiranya didapati ada satu keaiban dan kelemahan sibukkanlah diri dengan memperbaiki keaiban tersebut lalu merasa malu untuk mengeji orang lain.

      2. Berkata al-Hakiim; saya merasakan tiada orang yang sibuk memperkatakan aib orang lain melainkan kerana leka tentang dirinya sendiri. Sekiranya dia prihatin terhadap kelemahan dan aib dirinya tentulah dia tiada masa untuk memikirkan aib orang lain.

      3. Berkata ahli ilmu, tidak sewajarnya bagi seseorang mengintai dan mencari kelemahan dan keaiban saudaranya bahkan selayaknya setiap orang lebih sibuk memikirkan kelemahan dirinya. Seorang mukmin berusaha mendidik dirinya sebelum menyibukkan dirinya mencari keaiban dan kelemahan orang lain.

      4. Demikianlah juga, tiada seorang yang sempurna. Setiap orang pasti memiliki kelemahan di samping kebaikan. Timbanglah kebaikan dan kekuatan diri yang ada pada seseorang sebelum menyibukkan diri kita untuk menilai kelemahan dirinya kerana kita sendiri pun tidak sedikit kelemahannya. Apakah kita suka untuk manusia berbicara tentang segala keaiban kita yang masih disembunyikan oleh Allah?

      5. Di zaman perhubungan manusia menjadi mudah dan cepat menerusi aplikasi whatsapp dan facebook tidak sedikit yang terlalu sibuk membicarakan keaiban dan kelemahan orang lain secara terbuka sehingga menimbulkan pelbagai prasangka sedangkan dia sendiri berpeluang menegur secara tertutup.

      6. Berkata bijaksana Arab; "keaiban dan kelemahan seseorang dilipat simpan bukannya diriwayat dan disebarkan."

      7. Biarlah aplikasi perhubungan sosial semasa memberikan pahala bukannya menambahkan dosa.

      Delete
  2. PKR herus berfikir semula!

    "Assalamualaikum,,
    Kongress PKR menunjukkan tanda PKR perlu memikirkan semula kedudukannya dalam PH.Setelah Selangor masih lagi berfungsi sebagai PR, kini ada dua negeri yang memberi amaran yang sama, mahukan hubungan kerjasama dengan PAS diteruskan.Sementara PAS masih lagi sedia bertolak ansur dengan PKR, masanya juga sudah tiba bagi PKR membalas kesediaan PAS itu dengan kembali membentuk PR bersama PAS dan meninggalkan PH kepada DAP dan PAN.Situasi politik sekarang sedang berubah dan perubahan ini boleh memberikan laluan kepada pakatan PAS-PKR untuk naik kemuncak.

    Mat Sabu ketika masih tim presiden PAS pernah berkata kerajaan Najib sedang berdepan dengan bangkrap, dan satu ketika apabila kerajaan benar benar bangkrap ada kemungkinan UMNO akan meyerahkan kerajaan kepada PR(pada ketika itulah).Situasi bangkrap kerajaan dan UMNO adalah kemungkinan dengan isu 1MBD yang tidak kesudahan dan apa yang pernah dijangka oleh Mat Sabu boleh berlaku.

    Tetapi sekarang PR tiada lagi, oleh itu adalah baik bagi PKR memikirkan keujudan semula PR sama seperti ujudnya BA dulu apabila DAP menarik diri.PR yang dibentuk kali ni kelihatan lebih kukuh dan pempunyai harapan yang lebih cerah berbanding BA dulu kerana ketika BA tanpa DAP dibentuk, UMNO berada di kedudukannya yang terbaik untuk merencanakan penipuan peringkat tertinggi tetapi kali ini kedudukan UMNO jauh menjunam sehingga mereka enggan membenarkan liputan kepada PAUnya.

    PKR harus memikirkan semula kedudukannya bersama DAP dan PAN kerana ia nampak tidak menguntungkannya selain dari percubaan DAP mahu menggunakan PKR sebagai kuda tunggangannya sahaja, malah mungkin semasa kajang move juga PKR dipergunakan oleh DAP.Perwakilan dari Kedah dan Kelantan menghantar mesej penting kepada kepimpinan PKR agar menjalin hubungan baik dengan PAS dengan amaran yang cukup jelas, wakil Kedah berkata jangan berangan nak perintah Kedah tanpa PAS dan wakil Kelantan pula berkata jangan keruhkan hubungan dengan PAS dengan fitnah.

    Apa lagi PKR mahu? Bukankah matlamatnya mahu menewaskan UMNO, begitu juga PAS kerana matlamat menewaskan UMNO, PAS sanggup mengenepikan tindakan PKR bersubahat dengan ahlinya yang langgar bai'ah dan melupakan sementara dasar PKR yang liberal kerana PKR masih lagi menghormati dasar Islam PAS, bukan seperti DAP yang lancang menentang dan bukan juga PAN yang berani melanggar bai'ah yang mereka lafazkan sendiri.

    DAP walaubagaimanapun, masih boleh bersama dengan syarat yang pernah diberikan oleh Ustaz Nik Zawawi ia itu meminta maaf kepada PAS dan menerima dasar Islam PAS.Oleh itu sebenarnya tindakan PKR kembali membina PR bersama PAS adalah juga tekanan kepada DAP untuk memikirkan semula keceluparan mereka dan turut memikikan semula sokongan mereka kepada PAN.

    sekarang bola di kaki PKR! PAS hanya menunggu apa yang akan dilakukan, ingat desakan untuk bersama PAS datang dari dalam PKR ,tiada tekanan dari pihak PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN JADI "BADUT"!!!

      PAS gembira Parti Amanah Negara (PAN) dan DAP tidak mendapat sokongan padu ahli dan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) seperti yang ditonjolkan dalam Kongres PKR 2015 kelmarin.

      Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, senario itu turut diakui oleh Timbalan PKR merangkap Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      “Suasana di Kongres PKR kelmarin ketika nama parti PAS disebut, delegasi yang mewakili akar umbi PKR memberikan tepukan gemuruh berbanding bila disebut DAP dan PAN yang hanya diberikan tepukan ala kadar.

      “Timbalan Presiden PKR bila ditanya wartawan berhubung senario itu langsung tidak berselindung bila berkata itulah gambaran sentimen akar umbi PKR,” ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

      Ahmad dalam pada itu mendakwa, pada waktu ini sedang berlaku tentangan terbuka oleh masyakat cina terhadap kepimpinan DAP yang diketuai anak-beranak Lim iaitu Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

      Beliau memberi contoh tindakan sekumpulan kaum Cina yang di Pulau Pinang menaikkan sepanduk meminta Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang supaya pulang saja ke Melaka.

      “Ini mungkin babak awal tantangan masyarakat cina tempatan kepada kepimpinan Lim itu,” katanya.

      Malah, katanya, beliau dimaklumkan satu program utama PAN peringkat nasional di Selangor baru-baru ini berada dalam suasana sugul, hambar, tidak ceria dan dipenuhi aura negatif. – mynewshub.cc

      Delete
    2. PAS PEREMPUAN SIMPANAN UMNO(PELACUR)

      PAS tidak bersesia untuk berkahwin dengan umno. Hanya akan buat2 memberi nasihat atau bekerjasama dengan umno. Pas akan jadi teman rapat umno tapi MESRA!! mmmmm....

      Delete
    3. Bahasa PAN Imayam amat indah sekali. Buat fitnah plak tu

      Mujahid pun tak kisah kutuk ayah dia. Padan PAN Imayam bahasa lucah bercampur fitnah

      Delete
    4. Barua! babi! anjing! broker! Wow...! Sungguh gemersik alunan bahasa . Seumpama dari makhluk yg bertanduk tapi... berserban??? Alahai...

      Delete
  3. aduhai... sedey pun ada.. apa pun yang kat belah luaq tu anak anak.. depa pun minta cara elok. tak kasaq maki apa pun.. apa la salah dengaqla depa nak sembang apa dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebijik perangai Khalid Samad. Menghalau PAS dari Kerajaan Selangor.

      Khalid, nasi baryani 10 bungkus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. Lebih buruk lagi kalau di buat secara sembunyi2 seperti PAS dan UMNO berzina. Sebab PAS tidak akan berkahwin dengan umno cuma akan jadi teman penasihat tapi MESRA.. yum
      ..yum..

      Delete
    3. Wau fitnah lagi. Padahal satu Malaya tau PAN Imayam tu hamba abdi DAP

      Delete
    4. Ye betul... fitnah tu. Tak ada saksi 4 orang. Lain kali fitnah pas jual pil kuda dan penyembah komunis. Yang tu tak perlu saksi ..

      Delete
  4. bahloll punya jantan.
    dapat umbut muda lupa segalanya macam mabuk air ketum..
    bila bulu semua kena cukur baru nampak dunia sebenar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa kan macam PAN Imayam

      bahloll punya PAN Imayam. dapat umbut muda lupa segalanya macam mabuk air ketum.. bila bulu semua kena cukur baru nampak dunia sebenar

      Delete
    2. LAKNAT macam PAS. Menyerah diri dengan murah tanpa sebarang permintaan umpama bohsia kepadaUMNO dengan menawarkan diri jadi teman penasihat... Tapi MESRA.

      Delete
    3. 10 Bukti DAP Anti Islam


      klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan

      Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Jelaslah tindakan biadap DAP ini seperti cuba memusuhi umat Islam. Apa pula yang akan dimusuhi DAP selepas menyaman ucapan khutbah hari raya Aidiladha ini? Adakah umat Islam Malaysia mahu parti roket DAP persoalkan setiap teks ucapan khutbah termasuk khutbah jumaat? Di mana maruah kita?

      Sampai tahap mana umat Islam Malaysia mahu membiarkan DAP terus masuk campur? Belum memerintah sudah begini, jangan sampai nanti isi ucapan khutbah juga ditulis oleh DAP, pasti janggal melihat khatib mimbar menyokong segala bentuk kebebasan termasuk LGBT.


      Delete
    4. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

      Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


      Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
  5. Oiiii..melayu...bila yang zalim korang cover..bila rasuah korang anggap enteng..bila agama korang jual belikan..itu tanda bangsa hang telah binasa..bukan secara fizikal..tetapi spiritual...bangsa hang telah hancur.jadi..jangan gatal nak salahkan bangsa lain.kasihan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila penduduk kampung di Penang kena ludah dgn DAP. PAN Imayam hanya tersenyum

      Delete
    2. DAPigs KERAT PERUNTUKAN KAWASAN PERKAMPUNGAN!!!

      ADUN daripada PKR Dr Norlela Ariffin mempersoalkan Bajet 2016 Rejim pimpinan DAPigs yang tidak memberi peruntukan kepada kawasan perkampungan untuk mewujudkan produk pelancongan baharu.

      Dr Norlela (PKR-Penanti) berkata dalam Bajet 2016 yang dibentang Ketua Menteri pada 6 November lepas, sebanyak RM31.93 juta hanya diperuntukkan untuk produk pelancongan di bahagian pulau Negeri itu sahaja.

      Turut dipersoalkan sama ada Rejim Pakatan Harapan benar - benar melaksanakan janji untuk memperjuangkan nasib golongan yang tertindas dan paling memerlukan di Negeri ini.
      "Jika ya, Bajet 2016 perlu mencerminkan belanjawan yang memperjuangkan nasib golongan yang paling memerlukan dan bajet yang dapat bantu kawasan yang paling memerlukan," katanya ketika membahaskan Bajet 2016 Pulau Pinang pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.
      Katanya, Rejim DAPigs juga perlu mengiktiraf dan mempromosi industri inap desa sebagai produk pelancongan namun malangnya dalam Bajet 2016, ianya lansung tidak memberi peruntukan khususnya di kawasan kampung.
      "Bajet 2016 ini tidak nampak peruntukan yang jelas untuk pembangunan pelancongan kampung, homestay (inap desa) dan sungai tetapi hanya tertumpu kepada pelancongan di kawasan bandar," katanya.
      ADUN PKR itu juga berkata, kawasan kampung seperti di Penanti tidak harus diabaikan oleh kerajaan negeri kerana ia juga mempunyai potensi untuk menjana pertumbuhan ekonomi.

      Tambahnya lagi, Rejim DAPigs perlu memberi lebih perhatian kepada pembangunan perkampungan dengan membina lebih banyak infrastruktur seperti jalan, parit dan dewan orang ramai.

      Luahan Norlela itu turut mendapat sokongan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang Datuk Jahara Hamid (BN-Teluk Ayer Tawar) yang memahami masalah dihadapi wakil rakyat PKR itu.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak DAPigs tu memang sengaja mengabaikan kawasan - kawasan Kampung yang majoritinya terdiri daripada kalangan orang - orang Melayu. Diorang nak orang Melayu ni merempat!!!

      Delete
    3. Bahloh punya macai PAN imayam.
      Bila nampak betis putih gebu dada montok amoi, terus nak rapat sambil selfie laga dada.
      Yang berbungkus atas ke bawah dalam pas tak pandang pulak.
      Dapai amoi lupa segalanya, macam pucuk muda dan bulu baru bercukur, nampak semua kudis dan kurap.
      Kesemuanya demi mencari keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang dan pengundi cina. Pan pandikutty poodachitt

      Delete
  6. Pergi kawin siam je la.. Malaysia ni nama saja negara islam tapi org islam nak kawin punyalah sulit.
    Yg kelakarnya masih ada ustaz2 yg kata islam itu agama yg indah dan mudah.. Hihihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. celaka sungguh komen ni. kau klu bukan islam jgn ckp pasal islam. aku tak tau apa agama kau. tapi jgn biadap nak kutuk agama aku...

      Delete
    2. Biarkan dia brader..dia lahir dari pepek anjing ni...apa bapa dia pikir masa doggie style anjing tu yer..kesian..ada anjing puddle..suruh bapak hang tukar black label brother..tulah masalahnya kalau dunk thaisong...cheep der...ini kalau bapanya minum samsu haram..dari pepek babi dia keluar ni.mmhahahhahaha...kesian..ada anak haram masuk sini laaaaa......

      Delete