KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 15 November 2015

EDISI PULANG PAKU BUAH KERAS ..... PAS AKAN HALANG DAP ADAKAN PILIHANRAYA PIHAK BERKUASA TEMPATAN DEMI SEKAT CINA MENGUASAI BANDAR.



PAS memulang semula ‘paku buah keras’ kepada DAP selepas parti itu menuduh PAS mahu melakukan perkara jahat.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, PAS akan menghalang DAP daripada mengadakan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) dengan bertujuan mahu menyekat Cina menguasai bandar.

“Sebab itu kita (PAS) halang DAP daripada adakan pilihan raya PBT. Niat mereka mahu Cina kuasai bandar tanpa mempedulikan nasib kaum lain, kita tak akan benarkan.

“Jika bandar dikuasai DAP mereka halalkan arak dan judi kepada orang Islam,” katanya pada sidang media selepas Majlis Hi-Tea Dewan Muslimat parti itu di Pusat Konvensyen Shah Alam pada Ahad.

Sebelum ini, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, partinya perlu berada dalam kerajaan negeri Selangor bagi menghalang PAS melaksanakan ‘dasar yang tidak baik’ kepada rakyat negeri itu.

Dalam pada itu, Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang turut mengusulkan supaya mengkaji pilihanraya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) daripada diadakan.

“Sewajarnya pilihan raya PBT perlu dikaji berdasarkan sosiologi.

“Bandar mesti dihidupkan secara bersama oleh pelbagai kaum dan bukan terhad kepada orang Cina saja,” jelasnya.

44 comments:

  1. Bukan ke ini serupa dgn cara puak umno. Yelah terlupa kan sudah jadi tuan penasihat. Siapa yang nasihat siapa ni? Pening Ostad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti DAP Racist- Halang Masjid


      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

      Delete
    2. Tony Pua tak kesian kepada peniaga kecil kaum india- Dasar racist


      Ahli Parlimen Petalinga Jaya Utara, Tony Pua terpaksa melarikan diri daripada sekumpulan peniaga India di Sungai Way, Petaling Jaya selepas gagal memberi penjelasan mengenai pemindahan tapak perniagaan bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Peniaga India yang rata-ratanya usahawan kecil dan kais pagi makan pagi hasil perniagaan mereka bagi menyara keluarga, terpaksa berdepan kekurangan pelanggan berikutan perpindahan itu.

      Dan ketika Tony membuat lawatan bersama wakil media pro pembangkang untuk dimuatnaik di laman sosial kononnya dia wakil rakyat yang prihatin, ahli parlimen itu diserbu peniaga kecil yang tidak berpuashati dengan kedudukan bazar Deepavali yang dipindahkan.

      Sebelum ini, peniaga kecil India terlibat sudah beberapa kali ini ingin menemui Ahli Parlimen yang mereka pilih ketika Pilihanraya Umum ke-13 lalu namun Tony Pua enggan bertemu mereka tanpa sebarang alasan.





      Sebagaimana sifat Tony yang gemar melempar tuduhan tanpa asas melalui media pro pembangkang mahupun laman Facebooknya, ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony gagal membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali-kali oleh peniaga terbabit yang jelas ditindas, Tony terkedu dan menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota polis, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen ini pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota terbabit segera memberi bantuan selepas Tony yang gagal memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Delete
    3. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    4. DAP Racist- mahu camput Khutbah Aidl Adha di Pahang

      Agenda Daily) – PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam.

      “PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam.

      Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

      Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah.

      “Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

      Delete
    5. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

      Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


      Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
    6. Amanat Hj Hadi yang dibuat pada tahun 1981 dalam ceramahnya pada 7 April di Kpg Banggol Peradong, telah berlaku isu kafir mengkafir. 

      Amanat Haji Hadi itu berbunyi: 

      Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah 

      kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka. 
      Percayalah saudara-saudara sekelian, Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.

      Delete
    7. Hadi nak tunjuk taring tp ekor gelumang taik. Ikut contoh menteri umno nih..lebih gentleman . Menteri Yapeim lagi kerana mengaku pergi ke Amerika guna duit Yapeim.

      MB Kelantan sampai sekarang tak nak beritahu kemana duit RM14.6 juta tu digunakan. Adakah buat belanja Fastaqim? Simpan untuk bayar gaji baru? Belanja lawatan ke luar negara juga?

      Si songkok tinggi nampak lebih telus daripada si kepala balut serban besar bab duit. Lebih kembang hidung bila di ampu oleh pascai.

      Delete
    8. Sakit betul hati barua pas pada PAN. Siang malam tak habis-habis seru jemaah benci PAN. Tapi lupa ona yg barua pas buat. Lebih parah sejak pas bersahabat dan menjadi penasihat Umno ..bukan wang negara lesap tp juga wang anak yatim pun dirembat. Syukur Pas kembali bersama umno. Boleh tidur lena akhirnya ada tok guru dtg bersahabat. Semakin kuat jemaah umno/bn dgn adanya Pas. Majulah Pas demi Umno. Takbir...

      Delete
    9. hahaha.......bila pas dgn dap berperang siapa paling suka??? semua macai top copy bloger berpusu2 msk blog bagi hangatkan lg supaya rakyat melayu bumi benci dgn dap terutama cina ! inilah perkauman yg takut cina lebih kaya senang hidup selesa dari bangsa melayu kerana ini negara melayu yg punya!!! ya! ke kawasan bandar nak pas kuasai agar dap tak berkuasa dibandar menghalang kekuasan ekonomi cina !!! mampukah ??? cina boleh jual kalau mampu beli dan akan berpindah ke kawasan lain utk dibangunkan!!! cuma takut nanti kawasan bandar jadi kampung kawasan kampung jadi bandar . bandar bukan begitu mudah dikuasai apalg kalau hanya pandai bersandiwara bermimpi disiang hari. buat project dpt project hanya utk melayu tetapi yg buat project cina juga diharapkan !!!

      Delete
    10. Penjilat dapig memang bengong

      Delete
    11. Parti PAS itu milik Haji Hadi. Islam itu milik parti PAS. Hanya parti PAS yg memperjuangkan Islam. Hancur PAS bangsat lah Islam.

      Propaganda Pas sgt selari dan senada seirama dgn propaganda umno. Hanya umno yg memperjuangkan nasib melayu. Hancur umno bangsat la melayu!!

      Parti PAS milik mutlak org yg bergelar ustaz dan ulama. Hanya dlm PAS sahaja Ustaz dan Ulamak original dan ada cop syurga. Ulamak di luar PAS hanya ciplak2 dan cap ayam adanya!

      Begitu juga..di Kelantan itu hanya PAS yg layak mentadbir sebagai kerajaan. Parti Islam AMANAH jgn le kaco2 kerajaan islam kelantan. Pergi main jauh2 kat SABAH dan SARAWAK sana tu. Jgn saje2 nak buat pertandingan 3 penjuru. Nanti yg menang UMNO! 

      Parti PAS tetap tidak bersama umno. Korang kena yakin dan percaya tu! Jangan nak pertikai!! Sebab yg bagi warning tu bukan cikai2 punya orang. Ulamak pewaris nabi yg cakap. Ingkar pada ulamak. Maksudnya ulamak PAS seperti derhaka pada nabi. Jgn main2 tu. Boleh jatuh kafir dibuatnya. Malah sama level dgn kafir parti DAP.

      Parti MIC MCA dan GERAKAN tu...kapir le jugak. Tapi kapir mereka tu lain mcm sikit. Mereka tak hentam ulamak. Mereka ikut saluran yg betul. Walaupun dlm hati mereka sikit2 ada le tk faham Islam. Tapi tak biadap mcm Husam Musa.

      Kalau iyee...pun ada rasuah dan salah guna kuasa oleh kerajaan ulamak di Kelantan tu. Senyap2 dan ikut saluran yg betul udah le. Jangan le aibkan ulamak. Jaga aib orang lain. Allah akan jaga aib kita. Itu baru betul.

      Kalau Haji Hadi kata NO to UG. Maksudnya memang no le tu. Tk payah le paksa2 beliau ngaku. Yg HASSAN ALI dan NASHRUDDIN MAT ISA dok canang dan petik2 nama Mr. PRESIDENG dlm hal kerajaan perpaduang dgn umno tu...saja2 je. Bukan ada maksud lain. Betul. Memang tkde! Sumpah potong kepala ayam! Memang takde punya le...!!

      Tapi....AMANAH dan DAP memang jilake!! Suka sangat fitnah ulamak dan ustaz original dalam PAS. Mereka belum tau rasa kena karate guna siku dan lutut!! Belum lagi kena cakar rimau Ustaz Ketua Pemuda. Kalau kena jentik2 dgn Ustaz Haji Dr. Zuhdi jgn cakap le. Silap2 KIT SIANG dan Mat Sabu....3 minggu muntah2 darah bak perempuan muda mulai mengandung...!!

      Maka jgn lagi cuba2 nak lawan PAS. PAS sgt kuat sama ada bersendirian maupun berUG dgn umno. PAS parti ulamak!! Umno yg jadi menteri dan kerajaan pun tau takut nak kutuk2 parti ulamak!! Mereka gentar takut ulamak dlm PAS buat doa laknat mcm dlm muktamar PAS yg lalu!! 

      Husam Musa jgn gatal2 mulut nak kritik ulamak no. 2 dlm ranking ulamak dunia!! Sekian. 

      Delete
    12. Mungkin ramai yang tak tahu bahawa sebenar UG di Selangor telah berjalan lebih 4 jam. Itu sebab mengapa Khalid Ibrahim bermatian mempertahankan kedudukan nya. Hayat UG tak panjang apabila dua ADUN PAS mengistiharkan diri mereka keluar dari PAS sehingga pelbagai kata nista di lemparkan kepada mereka oleh si Hadi. Sepatut nya rakyaat Selangor mengucapkan taniah kepada mereka berdua.

      Tak payah lah Hadi yang kecewa berkagak seolah olah tak tau kerana perancangan nya tak menjadi. Daripada rakaman video oleh Hassan Ally dan Nasa yang tak sedar diri mengokoh kan perkara itu. Sudah sudah lah Hadi, ramai yang meluat dengan peranggai kamu itu. Di sebab kan kamu yang tamak kan kuasa dan dunia setelah di tunjuk kan oleh UMNO/BN PAS kini sudah porak peranda. I just hate to see your bloody face. Kepada mereka yang masih mengharap kan perjuangan PAS berada di landasan nya yang betul, benar dan tetap, "USIR" Haji dan para "DAJJAL" nya.

      Buat Y.B Datuk Husam Musa, saya berdoa agar saudara terus beristiqamah untuk membongkar segala kepincangan yang berlaku di para pemimpin di Kelantan. 
      "YA ALLAH Kau tetap kan lah pendirian hamba Mu Datuk Husam Musa. Amin, amin ya Rabbalalamin"

      Delete
  2. Kah kah PAS ada ati nak halanh DAP buat pikihanraya PBT ...kah kah klu stakat iman mcm gampang wat ape....kena jolok masyuk adun PAS nnti cayoo la iman orge PAS tuh...kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

      Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


      Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
    2. ADUN DAPigs KEMBALI 'MENGUTUK' MUFTI PAHANG!!!

      Kalau dah namanya "BARUA" tu, maka "BARUA" la jugak!!!
      Lepas KALAH dalam pemilihan di peringkat Negeri untuk merebut jawatan Pengerusi baru - baru ini ekoran 'diugut' oleh ahli DAPigs sendiri, mungkin membuatkan Si ADUN DAPigs ni 'Panas' sikit.

      Malah cubaan dia untuk meraih undi Popular dikalangan para perwakilan DAPigs juga GAGAL walaupun dia cuba mencetuskan kontroversi berkaitan dengan isu khutbah Aidiladha sebelum ini.

      Hakikatnya, nasib Si ADUN DAPigs tu tidak seperti Tony Puaka yang menimbulkan isu debat 1MDB berjaya menaikkan nama dia dan dipilih untuk mengekalkan jawatan Pengerusi Negeri.

      Maka, mungkin untuk membuktikan yang Si ADUN DAPigs tu tetap 'Taat Setia' kepada perjuangan parti membuatkan dia kembali membangkitkan isu berkaitan dengan khutbah tersebut.

      Tapi kali ini, Si ADUN DAPigs tu bertindak 'Lebih Biadap' dengan mengutuk isi kandungan khutbah tersebut. Bahkan dia juga turut menggelar Mufti Pahang sebagai 'Mufti Pasir Berdengung'.

      Gelaran itu jelas ditujukan kepada Mufti Besar Pahang hanya kerana telah memberikan nasihat kepada Si ADUN DAPigs tu supaya 'Beristighfar dan Meninggalkan DAPigs' tu sebelum ini.

      Dan dalam kenyataan itu juga, Si ADUN DAPigs tu secara terbuka turut membuat dakwaan terhadap Mufti Pahang yang katanya tidak dapat membezakan diantara 'Ideologi' dan 'Akidah'.
      “Saya pun terkejut sebenarnya. Pada raya (Aidiladha) lepas, saya tak beraya di Pahang, saya beraya di Negeri Sembilan, di tempat isteri saya. Jadi saya tak tahu khutbah itu khutbah apa lah... saya dimaklumkan kemudian.


      “Sebenarnya ada beza di antara ideologi dan akidah. Mungkin ‘Mufti’ daripada ‘Pasir Berdengung’ dia tak reti apa itu ideologi dan apa itu akidah.. Saya terpaksa sebut ‘mufti’ itulah, sebab dia daripada Negeri Pasir Berdengung kata P.Ramlee,” katanya.
      Jelas dari kenyataan dikeluarkan oleh Si ADUN DAPigs tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni tak menghormati institusi Islam di Malaysia bahkan di Negeri Pahang sendiri.

      Jika tidak, kenapa pulak sampai tahap Si ADUN DAPigs tu sendiri sanggup memberi gelaran sedemikian hanya kerana dia tak puas hati terhadap isi kandungan yang telah dikeluarkan?

      Yang herannya, sebelum ini Si ADUN DAPigs tu kuat sangat menyalak macam Anjing tak tentu arah kata nak saman pihak JAIP. Tapi, kenapa sampai hari ni dia tak ambik pun tindakan tu? Kalau dia setakat bercakap je, baik tak payah!!! Kerat je buah kerandut tu bagi Anjing!!!

      Delete
  3. 10 Bukti DAP Anti Islam


    klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan

    Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Jelaslah tindakan biadap DAP ini seperti cuba memusuhi umat Islam. Apa pula yang akan dimusuhi DAP selepas menyaman ucapan khutbah hari raya Aidiladha ini? Adakah umat Islam Malaysia mahu parti roket DAP persoalkan setiap teks ucapan khutbah termasuk khutbah jumaat? Di mana maruah kita?

    Sampai tahap mana umat Islam Malaysia mahu membiarkan DAP terus masuk campur? Belum memerintah sudah begini, jangan sampai nanti isi ucapan khutbah juga ditulis oleh DAP, pasti janggal melihat khatib mimbar menyokong segala bentuk kebebasan termasuk LGBT.

    ReplyDelete
  4. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

    Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


    Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

    ReplyDelete
  5. DAP ada macai hamba abdi, Namanya PAN Imayam. Mandur PAN Imayam Namanya Mat Sabu.

    PAS pulak talda balaci dan tak balacikan orang lain

    Maknanya DAP balacikan PAN Imayam, tapi PAN Imayam sukarela Jadi balaci.

    Kah Kah Kah

    ReplyDelete
  6. Aku tak pernah lihat suatu bangsa yg paling biadap di Malaysia melainkan ........... Depa campur tangan hal ehwal agama lain dgn marahkan org hendak laksanakan Islam dikalangan umat Islam shj di Kelantan , kutuk khutbah Jumaat di Pahang dan terkini si Alvin celaka telah jadikan mashaf al-Quran sbg sapu punggung selepas berak ! Tapi balaci dan barua Dap senyap dan terus menyanjung Dap sbb depa terdiri dpd golongan kapitalis dan komunis yg lebih mementingkan nilai2 ekonomi dan kuasa dpd agama ! Tunggulah apabila Dap berkuasa muka balaci2 dan barua2 spt PAN de tat pula akan dijadikan alas pencuci punggung depa selepas berak atau sememangnya puak2 ni reda jadi penjilat taik2 mereka ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi perang laa bro nko melalak kat sini buek apa....ada DAP takut? Perang sabil dan berjuang tuk mati syahid BILA LAGI dah DAP confirm melawan ISLAM.....melalak saja dlm blog PUIII telur xde

      Delete
    2. Boleh aja bang, bila bila masa dan di mana mana sahaja. Di hadapan plaza lowyat rasanya lebih afdal dan bagus, dan lepas in polis diharap jangan masuk campur macam pergaduhan lepas.

      Delete
  7. Berdasarkan komen2 yg dihantar keblog Omakkau ini jelas sekali yang banyak menghentam Pas dan Umno dan memberi bermacam-macam gelaran buruk kpd nya adalah terdiri dari mereka yang bukan islam.Mereka ini menyamar dgn bertindak mempertahankan PAN sambil menyerang bertali arus Pas dan Umno supaya menampakkan kedua2 parti Melayu terbesar itu berimej yang sangat buruk. Kalau tak percaya tengok komen2 mereka di posting omakkau yang bertajuk " Alvin Tan mati ditemba??".Sejahil mana pun orang islam dia tidak akan mengatakan bahawa orang islam memeluk islam kerana dia dipaksa..Awas RBA sedang berada dimana2 utk mengkucar kacir kan orang melayu islam Mereka tidak ramai pun tapi secara aktif masuk dalam blog2 politik baik yg pro BN mahu pun PR

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh mmg puak amnu setan, pas pulak parti anjing, nak buat camno...elok le tu dap pulak parti babi, parti kuali mat sabun...semua penipu, auta, barua

      Delete
    2. Amanat Hj Hadi yang dibuat pada tahun 1981 dalam ceramahnya pada 7 April di Kpg Banggol Peradong, telah berlaku isu kafir mengkafir. 

      Amanat Haji Hadi itu berbunyi: 

      Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah 

      kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka. 
      Percayalah saudara-saudara sekelian, Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.

      Delete
  8. Ni edisi pulang paku buah pelir namanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing gila nih

      Delete
  9. Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, sekiranya ia sampai ke peringkat itu, kata pengerusinya Mohamad Sabu

    ReplyDelete
  10. pembetulan...pulang pu_ _ buah punai sehat

    ReplyDelete
  11. Komen otak kementot daripada tuang presiden kapung. Pahang ada pusat judi terbesar di asia tenggara, selangor ada kilang arak terbesar di malaya, KL, JB, Ipoh, penang bersepah kedai judi dan arak, kecuali penang tempat lain semua melayu yg perintah, nape luluskan jugak lesen menatang harang tuh! mung bagi le punai sehat siket kat kerajaang tuh. kelah kapung terus tuang presideng nih...
    Bile nok ssupoh lawang dgn husang...dua2 ssupoh talak bining kalu berani dand ade batu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang bengong nih

      Delete
  12. Aku dan keluarga confirm undi pas. Hidup Tok Guru Hadi, g mampos anjing dap.

    ReplyDelete
  13. Kalau inilah pas yang sebenar...kamu layak mendapat semua undi melayu islam...hidup pas...tak sabar nak tengok kebangkitan pas yg sebenar....

    ReplyDelete
  14. dap yg buat onar baruah dap pan pulak yg kepanasan. hehehe

    ReplyDelete
  15. aku harap Gen Y Amanah tidak bergabung dgn DAP....
    kebaikan tak boleh mengatasi kebenaran...
    jgn sampai Amanah dah tak boleh menilai kebenaran...
    keluar lah Pakatan Harapan....
    rasanya kontra DAP hampa dh tak nampak...
    bg chance kat hampa....
    sampai masa , mmg aku akan serang hampa...
    wait and see....

    ReplyDelete
  16. Syukur Pas akhirnya kembali bersahabat dengan Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha bila dah kawan dengan parti rasis ,isu yang dimainkan pun isu rasis.

      Delete
  17. Pas???! Bila nak lemas, tail pun capai...

    ReplyDelete
  18. TOLONG BG LALUAN. .. TOLONG BG LALUAN..... HADI NAK U TENG TU..

    ReplyDelete
  19. PAS...???!!....kalau DAH nak lemas, taik pun capai..

    ReplyDelete
  20. Dap amat licik . Apabila Dap menguasai otak orang2 melayu yang bodoh . Jahil dalam agama . Dengan mudah akan jadi haiwan ternakan kafir Dap .

    ReplyDelete
  21. Dap amat licik . Apabila Dap menguasai otak orang2 melayu yang bodoh . Jahil dalam agama . Dengan mudah akan jadi haiwan ternakan kafir Dap .

    ReplyDelete
  22. Jangan Takut & Risau..Kepada ..Semua Ahli & Penyokong PAS........Apa Apa pun yang Berlaku dan Terjadi.......Semua ORANG DAP atau Sekutu DAPIGS akan dan bakal masuk NERAKA.............Dan Semua Orang PAS yang Maha SUCI akan MASUK SYURGA.....AMINNNN...Takbir...Takbir....Takbir....Betul Tak Tuan Guru President Haji Hadi.Awang?

    ReplyDelete
  23. TQ OMAK

    I SUKA FOTO HADI DGN DAP TU

    MANA TAU SATU HARI HADI MASUK DAP

    KALAU DPD AMANAT HENTAM UMNO BOLEH BAIK DGN UMNU SEKARANG

    TAK MUSTAHIL SEKARANG BELASAH DAP... SATU MASA NNTI MASUK DAP

    EWAAH BERGAYA LAH KALAU HADI MASUK DAP.. JADI MURSYIDUL AM DAP

    MANA TAU MASA TU DAP LEBIH ISLAM DPD PAS YG SUDAH LEBIH TERUK DR UMNU

    TAKDE YG MUSTAHIL... JGN KUTUK LEBIH2 NNTI DIBALIKKAN ALLAH

    AMIIIINN

    ReplyDelete