KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 8 November 2015

SUASANA SAMBUTAN CERAMAH PAKATAN HARAPAN TANPA PAS ANJURAN PAN BERSAMA DAP DI SEKIJANG JOHOR PETANG SEMALAM.


Pakatan Harapan tanpa PAS ada harapan ke nak tawan Putrajaya kalau dilihat akan sambutan ceramah seperti ini????

Tepuk dada tanya iman ....  cuitkan minda tanya akal logik .... perlu berlaku jujur dan menerima kenyataan secara berlapang dada dan ikhlas.

Tanpa PAS dalam Pakatan Harapan jangan harap nak tawan Putrajaya ... itu kenyataan dan realiti politik masa kini. Sebab itu para penyokong Pakatan Harapan jangan asyik berangan tanpa berpijak dibumi yang nyata betapa politik realiti negara ini kalau pembangkang nak tawan Putrajaya kena berbaik-baik dan bergabung dengan PAS.

Nak berbaik dengan PAS langkah pertama jangan nak berlagak sombong serang dan maki hamun serta memfitnah PAS.

Sudah jelas parti yang ditubuh dan dipimpin Mat Sabu tidak mampu dan boleh berikan undi masyarakat Melayu/Bumiputera/Islam kepada Pakatan Harapan.

Kekuatan PAN yang menumpang kepada pengaruh dan sokongan dari para penyokong DAP dan PKR.

PKR pun sudah terbukti jua walaupun sudah wujud sejak tahun 1999 lagi masih tidak mampu secara solo dan bersendirian tanpa bantuan PAS untuk meraih dan mendapatkan sokongan warga Bani Melayu/Islam dinegara ini.

PAN diakui agak popular kalangan masyarakat Tionghua itu pun disebabkan pertalian dan hubungan intim erat pekat kelatnya dengan DAP.

Sebab itu dikalangan pemimpin tertinggi PKR masih bertegas dan berpendirian keras mau juga PAS sebahagian dari Pakatan Harapan walaupun ianya membuat DAP dan PAN berasa tidak selesa.

29 comments:

  1. Kalu mcm ni, bukan pan-amoi je yg jd tepung bungkus...tokong dap pun hanyut pupus mcm balak hanyut...kah kah kah

    Balik umah tokong dua beranak lari lelaju sambil menghantuk kepala ke tiang lampu...kah kah kah

    Pupus la tokong yg memusuhi islam...pupus gak barua tokong sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....bungkus nasi ke mee saudara oii! Nak pupuskan tokong!! Saudara mati meninggalkan saudara tokong tetap wujud sejak islam belum ada buddha dah pun ada di muka bumi ini saudara oii!! Patutlah melayu masih ketinggalan dari bangsa lain sebab adanya melayu mcm saudara yg bodoh lg tak bijak lg nak kaitkan islam kutukkan agama lain, tidakkah saudara berajaran sesat cuba mengotorkan islam yg mana tiada ajaran di ajar oleh islam utk mengutuk menghina dll.

      Delete
    2. Dia bukan ikut islam pun.
      Dia ikut agama nenek moyang dia aje

      Delete
    3. Hahaha.....omak kau tak sudah2 cuba nak wujudkan peluang utk pas kembali dgn pakatan tetapi omak kau tidak pertikaikan apa yg telah pas lakukan, menyebabkan semua ini terjadi bukan sebaliknya terus bulat2 salahkan dap dan pan yg mana mrk pernah bersama berjuang tidakkah omak kau melihat sebelah mata, lg nak kata dirinya begitu telus jujur dgn segala berita yg omak kau utarakan. Maka tiada berita yg benar 100% dgn adanya pemberita yg tidak jujur lagi mementingkan wang dari berita yg mrk beritakan. .

      Delete
    4. Ni la barua tokong paling vangang aku tengok...x de sape nak ngutuk agama tokong kalu tokong x mencampuri hal ehwal islam...campuri hudud, campuri khutbah dll...

      Barua tokong bodo makan nasi kankang tokong je vangang tahap gaban...tokong hina islam ko boleh buat bodo...memang ko bodo pun...kah kah kah

      Aku nak tengok, ade tak tokong ajo ko mengucap 2 klimah syahadah nak mampus nnt...heheh

      Delete
    5. bila taasub datang, otak akan hilang. jika Amanah dan DAP begitu tidak popular maka tak payahlah pemimpin PAS atau macai2 PAS spt OMAKKAU bimbang, tak kah begitu....namun pimpinan PAS dan macai2nya spt nak gila menyerang DAP dan Amanah...apa yang mereka ni takut....atau mereka ni tak bijaksana berpolitik....

      Delete
    6. Hahaha....anon 1222 ....sejak bila org hina islam..... yg sy lihat saudara yg secara tak lansung hina islam secara halus bila. Mempergunakan islam sebagai alasan utk menutup kelemahan sdr. Apa guna agung2 kan islam yg telah pun teragung sejak dulu lg, sedangkan melayu seperti saudara sehina ini. Malukan bangsa negara apalg agama turut diperlekehkan!!

      Delete
    7. haha..bangang punya hujah tak boleh kutuk tokong...hei cina barua tokong, yg korang sibuk dok kacau islam, lawan hudud tu apa kebendanyer..no more vote for DAP PRU14 nnt...bye2

      Delete
  2. Hahaha.....
    Kami semua sokong hadi
    Hadi masuk jamban pun kami follow
    Kami bergantung pd punai hadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku hanya pegang pada fakta.

      Faktanya - Pas yang mendakwa sebuah parti besar yang memunyai lebih sejuta ahli hanya mampu raih undi sebanyak 1,633,389 saja pada PRU 13.

      PKR yang dikatakan hanya mempunyai ahli tak sampai 100,000 pula mampu meraih undi 2,254,328 iaitu lebih banyak dari Pas 620,939.

      DAP pula dapat 1,736,267 undi, melebehi Pas sebanyak 102, 878.

      Persoalan dan juga fakta, kenapa parti yang lebih kecil berjaya menarik pengundi lebih ramai dariada parti Pas yang kononnya lebih besar, lebih ramai ahli dan lebih ramai penyokong, lebih besar serban, lebih labuh jubah lebih-lebih lagi bila dilihat kepada jumlah kehadhiran pada ceramah-ceramahnya mencecah ratusan ribu orang yang hadhir.

      Beberapa persoalan muncul:

      1. Adakah manusia yang hadhir berdedai-dedai di ceramah Pas itu tidak terpengaruh langsung dengan kempen Pas?

      2. Kalau tidak terpengaruh langsung, apa tujuan mereka hadhir ceramah Pas?

      3. Adakah Pas gagal menyediakan penceramah berkualiti sebaliknya hanya mampu menampilkan penceramah kelas Raja Lawak?

      4. Adakah orang yang hadhir ceramah Pas itu sememangnya sudah pasang niat untuk datang menikmati hiburan Raja Lawak Pas sahaja dan bila angkat punggung balik, semua yang ditempik sorak oleh penceramah itu dicampak ke longkang saja?

      5. Atau yang hadhir ceramah itu manusia yang sama saja yang akan mengikut kemana saja tempat Pas berceramah.

      Persoalan diatas sukar dinafikan berdasarkan angka undi yang diraih oleh Pas terlalu sedikit pertambahanya pada PRU 13 berbanding PRU 12.

      Pada PRU 12 Pas dapat 1,140,676 undi. Bermakna pada PRU 13 undi Pas hanya bertambah 492,713 untuk tempuh 5 tahun.

      Manakala untuk PKR pula pada PRU 12 berjaya mendapat 1,509,080 undi, bermakna untuk PRU 13 PKR mendapat tambahan 745,248 undi.

      Bagi DAP, pada PRU 12 meraih 1,118,025 undi dan mendapat pertambahan sebanyak 618,242 pada PRU 13. Kedua-dua parti PKR dan DAP jauh meninggalkan Pas dalam meraih tambahan undi walau pun kedua-dua parti ini tidak sehebat Pas dari sudut jumlah keahlian berdaftar ahli mereka.

      Fakta diatas tidak boleh dinafikan lagi bila dibuktikan lagi dengan jumlah kerusi yang dimenangi oleh Pas hanya 21 berbanding 30 PKR dan 38 DAP.

      Daripada fakta diatas ternyata perasaan bangga diri ahli dan pemimpin Pas diatas jumlah kehadhiran manusia di ceramah-ceramah Pas tidak membawa apa-apa manafaat pada saat yang diperlukan iaitu pada PRU.

      Sebagai bekas penyokong PKR, Omak Kau tidak perlulah memperkecil-kecilkan jumlah kehadhiran pada ceramah-ceramah Parti Amanah. Bukti-bukti telah termaktub bukan setakat PRU 12 dan 13 sahaja malah sejak PRU 10 dan PRU 11 lagi trend kehadhiran pada ceramah Pas sangat kontra dengan jumlah undi yang berjaya diraih oleh Pas.

      Jadi adakah masih relevan Omak Kau berkelakuan sinis seperti ini terhadap parti yang lebih kecil, lebih baru dan lebih miskin dari parti Pas?

      Delete
    2. Omakkau takabbur dgn jumlah penyokong yg hadir......rakyat sebenarnya bkn x nak dgr ceramah PAN ke DAP ke tp dah meluat dgn PAS....kita tunggu pilihanraya nanti senang citer cakap byk dan menghambur kata jahat kat PAN atau DAP tidak memberi bekas kepada mereka kerana rakyat menunggu utk menghukum PAS....omakkau cari makan jadi sesuai dgn hamba bekerja utk tuannya so xde maknanya dok hambur citer begini baik buat citer kebaikan PAS sebb citer begini akan memberi lebih ihsan pengundi kepada PAN dan DAP tak terfikir ke reverse psikologi oh omakkau...demo bunuh PAS sebenarnya

      Delete
  3. Hadi melalui penasihatnya menafikan dia cuba berUG di Selangor.
    Husam tanya "ya" atau "tidak". Husam bersaksikan Allah.
    Hadi jawab "ya" pun tidak, "tidak" pun tidak. Hadi bersaksikan siapa pulak? Tok lebai mana bole tipu masuk neraka jahanam. Tok lebai jgn tipu jadi munapik yer....

    ReplyDelete
  4. PUKIMAK PUNYA PENJUAL GORENG PISANG DI SEKSYEN 7 BANDAR BARU BANGI. DAH BUTA AGAKNYA MATA AZMIN DAN MPKJ. TEMPAT JALAN SESAK DEPAN PETRONAS CAM TU PUN BOLE BUAT DEKKKKK BAGI ORG BUAT NIAGA GORENG PUSANG NGAN PATUNG BEAR BESAR.

    TU JALAN UTAMA LA BODO...BUTA KE MATA MB NGAN YDP MPKJ. SEMALAM NYARIS2 BAPAK AKU KENA LANGAR SBB KERETA BERENTI TEPI JALAN BELI GORENG PISANG. PUKIMAK NI SAPA BAGI KEBENARAN JUAL GORENG PISANG & BEAR TEPI JALAN BESAR ONE WAY. BODO PUNYA MPKJ & MB MCM NI. BYK ORG LALU SUMPAH KORANG SSMPAI MAMPOS.

    OII MPKJ MB.....KORANG MAKAN GAJI BUTA KE? PUKIMAK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiii.....jgn bising boleh tak..azmin tgh sibok jaga exco paspispus. Korang pi settle sendiri la

      Delete
  5. Dulu PKR ......lagi teruk...bukan aje gabung dengan PAS.....tapi sekali dengan The Pig DAP.........TAK MENANG punnnnnnnnnn.....jangan mimpi lah kalau PAN AMANAH...nak menang ...BODOH NAK MAMPUS punya OMAKKAU.......bole nak citer lagi .....blog kau ni namakan aje ...PUKIMAKKAU.........hahahahah....HIDUP UMNO....HIDUP UMNO....HIDUP NAJIB....HIDUP ROSMAH.....mai kita orang Melayu reramai SEMBAH najib dan Rosmah......nanti kita Orang Melayu ...reramai MASUK SYURGA.......macam orang melayu PAS.......KAHAKAHAKAHAK

    ReplyDelete
  6. PAN..ke.....PKR...ke...PAS..ke...DAP..ke.....Kau orang semua kena sedar diri sikit.....mai aku bagi tau kau orang melayu sial dan cina babi .......SELAGI KAMI UMNO MEMERINTAH DENGAN DEMOKRASI TERPIMPIN........SELAGI TU LAH KAU ORANG SEMUA TAK KAN MENANG DAN MEMERINTAH NEGARA NI.......HIDUP UMNO...HIDUP UMNO ....MAI KITA ...HIDUP NAJIB DAN ROSMAH....MAI SEMUA ORANG MELAYU KITA SEMBAH DAN JILAT NAJIB DAN ROSMAH.........WAJIB UMNO MENANG DULU DAN SELAMANYA.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. HA3 AKU SETUJU BRO. DAP PARTI BABI, PAS PARTI HANJING, PKR PARTI JUBO, PAN PARTI KUALI MAT SABUN...HIDUP UMNO MAPUIH OMAK KAO KUI3
      hudud bila nak bentang?

      Delete
  7. Untuk bukan islam shj!..
    Nombor ekoq ramalan hari ini 5022.

    ReplyDelete
  8. Banyak Nya activity pakatan. Macam Ni boleh bungkus BN Dan penasihat 20%.
    Tak pe la Sha, janji bukan BN Dan pas yang bercita cita nak jadi penasihat Dan pembangkang beradab.

    ReplyDelete
  9. Kalau dah kena baiah, taik hadi pun ko kata harum semerbak. Bodoh cam amno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hardie bagi cirit dia dlm botol pun ko akan sapu kat bulu mata korang. Ambik berkat...

      Delete
  10. Sesuai sungguh ahli2 pengomen dlam blog Oamak kau .standardnay sam aje,otak sama aje dengan Oka kau .nak kat ahli Amanah bukan.nak kata ahli umno pun bukan .nak kata ahli PKR jauh sekali,nak kata ahli DAP lagi jauh mungkin Ahli Pas kot.kesian kau orang semua.lebih bernilai gelangdangan yang tidur diruang masjid2.

    ReplyDelete
  11. Dulu masa pas perintah trengganu pun setiap kali ceramah melaut2 manusia..bn punya ceramah banyak kerusi dari org..last2 lps pru pas bungkus..apa cer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Terengganu serik nak serah negeri pada PAS.... rakus dan pelahap macam jembalang dikurung zaman Nabi Sulaiman terlepas dari botol kurungan.

      Delete
    2. eleh biasa le...parti hanjing ooooooo

      Delete
  12. OMAKKAU CARI MAKAN DARI PAS SO BIASA LAA CITER BEGINI NANTI TAK CITER TAK DAPAT FULUS....MISS MAKAN BRO...PAS KALAH PILIHANRAYA OMAKKAU X KISAH NANTI DIA MELOMPAT KE PARTI LAIN PLAK HAHAHAHA

    ReplyDelete
  13. Korang ada tak mengalami masalah macamni
    ~Duit kereta sangkut tak mampu bayar,kereta takut kena tarik nanti nama plak blacklist dengan bank.
    ~Niat nak beli kereta baru,tapi masih ada hutang lagi,nak tolak dekat use car rugi,harga market tak cover hutang kereta lama,kena topup lagi ada ler.
    ~Duit muka beli kereta baru da ada,nama pula blacklist nak buat loan dengan bank.Macamana nak pakai kereta idaman.

    Jika korang ada simptom2 kat atas jangan bimbang,kita cari jalan penyelesaian.saya sedia memmbantu anda.
    Pm saya 014 226 4506.amar

    ReplyDelete
  14. Pasal aku sekelurga pangkah dapigs dulu kerana boleh berunding, rupa2 dia mai n orang PAS dan kutuk pemimpin aku . Dari hari ni memang aku tak perduli kumpulan dapigs ni .cakap baik tapi nak kuasa. Sorry dapigs takan aku pangkah kumpulan Kami lagi. Cukup lah dua penggal.

    ReplyDelete
  15. Pasal aku sekelurga pangkah dapigs dulu kerana boleh berunding, rupa2 dia mai n orang PAS dan kutuk pemimpin aku . Dari hari ni memang aku tak perduli kumpulan dapigs ni .cakap baik tapi nak kuasa. Sorry dapigs takan aku pangkah kumpulan Kamu lagi. Cukup lah dua penggal.

    ReplyDelete