KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 10 November 2015

BEGINILAH SUASANA SAMBUTAN CERAMAH SIRI JELAJAH TRELER PAKATAN HARAPAN TANPA PAS DI PASIR MAS KELANTAN MALAM TADI.

Lokasi Ceramah :   Wakaf Merah Padang Embun, Tendung,  Pasir Mas, Kelantan.

Penceramah:  Presiden PAN Hj Mohamad Sabu, Aziz Bari wakili DAP dan Dr Mohd Nur Manuty Pengerusi MPN PKR Perak wakili PKR.

Kehadiran lebih kurang antara 200 ke 250 orang ... tajuk dan isi ceramah seperti biasa serang dan sindir keras PAS serta kepimpinannya terutamanya Presiden PAS Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang .. beritahu musuh utamanya yang mau dilawannya adalah UMNO/BN tapi lebih 80 peratus isi kandung ceramah asyik menyerang PAS .. maknanya lawan UMNO tapi yang diserang bertalu-talunya adalah PAS sambil angkat darjat DAP begitu tinggi sekali.

Buat pengumuman jika Pakatan Harapan mampu tawan Terengganu calon Menteri Besarnya ialah Ahli Parlimen Kuala Terengganu Raja Kamarul Bahrin ... peliknya masa ceramah kat Bukit Payong, Marang, Terengganu malam kelmarin tidak pun disentuh dan sebut nama Raja Kamarul Bahrin sebagai calon MB Terengganu dari Pakatan Harapan tanpa PAS sedangkan disitulah lokasi yang paling afdal dan sesuai untuk dibuat pengumuman.

Setakat ini calon Pakatan Harapan untuk MB Kelantan masih belum ada mungkin tidak yakin kot kemampuan dan kebolehan Pakatan Harapan tawan Kelantan dari tangan PAS.

Malam tadi diadakan dua acara iaitu satu acara angkat plakad tertulis MANA RM2.6 BILION dan kedua upacara pakaikan kopiah keatas kepala Mat Sabu.

Ikut akal hukum logik walaupun hampir kesemua yang hadir diberikan setiap seorang satu keping plakad MANA RM2.6 BILION namun yang memegangnya tidak sampai pun 20 peratus. Bermaksud yang betul-betul hadirin yang menyokong Pakatan Harapan malam tadi sekitar lebih kurang 50-60 orang sahaja. Jadi dimana logik nya kata PAS di Kelantan sudah lumpuh????

74 comments:

  1. Kokok bergegar gegar ekor bergelumang tahi dap.itulah hakikat mat sabu n the geng.taraf bang brahim lebih baik dr mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kokok berdegar2, ekor bergelumang tahi. Kokok cakap pas kuat boleh hidup sendiri, ekor jumpa bos perkasa sanggup jadi penasihat kejaan umno bn mca gerakan cina. Depan ahli baca nas, belakang ahli jilat habis.....

      Delete
    2. Hahaha... tahi sana sini entah ajaran mana diikut masih tak malu kata islam memang dasar muka tak malu, hina org kutuk sana sini tetapi diri lagi kotor dari najis inikan didik islam yg dikatakan begitu suci!!! Patutlah melayu dipandang rendah dgn kebijakkan berfikir, apa guna islam itu diagungkan kalau pengikutnya secara tak langsung menghina kesuciannya. Inilah baru si kafir yg penguna islam utk kepentingannya.

      Delete
    3. hahaha....
      terasa bisa menyucuk jantung sampai delete ya?
      Rupanya Omak Kau yang buat komen terhina....

      sendiri posting artikel, sendiri pos komen PAN gila-gila hina...

      Delete
    4. Kalau cerita bab taik ni ........ taik imam syiah adalah first grade sbb puak2 balaci Dap berebut2 utk dapatkannya krn dipercayai boleh sucikan dosa !

      Delete
    5. Berapa hari sangat nak bertahannya pecacai Dap tu? Takpe, todi Dap masih ada lagi,,habis todi tu senyap la.

      Delete
    6. Anai2 gitula sifat dia...dh terbuang pun nk khianat lagi...

      Delete
  2. Boleh tahan ramai apa dan boleh dikatakan semua org2 dewasa...dibandingkan dgn ceramah@perhimpunan PAS yg mengangkut budak2 tafiz belum baligh tuk menampakkan ceramah@perhimpunan meriah dgn kedatangan yg ramai.

    ReplyDelete
  3. Cakap terus terang la, sebenarnya aktiviti Amanah ni terlalu kurang promosi. Bahagian promosi perlu lebih aktif menyebatkan maklumat terutamanya menerusi laman2 sosial terkini, banner dan menerbitkan akhbat parti. Saya percaya Amanah mampu menjadi lebih kuat berbanding parti melayu yg lain. Giatkan lagi aktiviti

    ReplyDelete
  4. Geng geng mcamicdap cakap " Kita memang kerja kita dari dulu dok pelaga hampa sama sendiri,, kami org cina jadi undi penentu,, kami ong banyak ma,,lihat saja la kedudukan kami sekarang mcmna? Kami berlakon saja bergaduh sama sendiri,,padahal kami agama yg satu ma, kami manyak syok lo tengok itu melayu semua ala gaduh ma, gaduh lagi ma,,lu orang manyak pandai main itu politik ma,,,",,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik drp jd cai mak badak

      Delete
    2. Tok guru ko tu eloknya bukak gerai tepi jalan jual ikan belukang masak asam.

      Delete
    3. Omak kau kemaruk sangat dgn berita PAN...skali skala cerita lah pasal penasihat BN..

      Delete
    4. Sbb pan$%$ bila ceramah xde keje lain...jadi anai2

      Delete
  5. Nk sembang tunjuk la gambar atas ni ambk bahagian tepi je,dah 3,4 kali kantoi menipu.Ulamak ajar ke menipu ni..ngeh3

    ReplyDelete
  6. TGHA perlu bertindak segera untuk menghentikan teka-teki ahli pas sebelum mereka berasa muak dan meninggalkan pas sedikit demi sedikit.

    TGHA perlu menjawab soalan Husam tentang penglibatan beliau dengan isu UG di Selangor dan di negara ini amnya. Jawablah "ya" atau "tidak" pada soalan itu. Jujurlah pada Allah walaupun ia amat pahit.

    TGHA juga perlu menjelaskan kenyataan beliau yg menyentak jiwa ahli pas iaitu kerjasama dgn Perkasa, menjadi penasihat kerajaan BN dan kesediaan bekerjasama dgn Umno. Benarkah perkara itu akan berlaku atau hanya strategi untuk menakutkan Amanah?

    TGHA juga perlu menjawab punca TG Nik Aziz yg dikatakan memarahi beliau atas sebab UG. Benarkah apa yv diucapkan oleh TGNA dalam youtube tersebut?

    Minta TGHA beri jawapan jika betul beliau sayangkan Pas dan ingin Pas hidup lebih lams.

    Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia brani.
      Jwb ya - hilang ahli.
      Jwb tidak - tipu Allah. Dosa masuk neraka.

      Tu jadi bisu turr

      Delete
    2. Sifat anai2...modal ceramah hina pas

      Delete
  7. SEMBANG KENCANG...
    DUIT CIKGU YIK PUN KORANG "TER"TIBAI.
    JARI TENGAH UTK KORANG LA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kejer fitnah skrg pun krjer fitnah

      Delete
  8. Parti2 lain berceramah 2 minggu sebelum PRU, tapi PAN nampaknya berceramah setiap hari, setiap minggu dan setiap bulan, sudah tentu memakan belanja yang besar, harap2 jangan duit haram dari daPIG sudahlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi tak la tadah tin milo mintak sedekah masa ceramah. Duit jual balak tak cukup lagi ke?

      Delete
    2. Hahaha...
      Sejak tahun 1960 hingga 2015, tak habis2 tadah tin milo. Camne la nak jd penasihat kejaan?

      Delete
    3. Cuba Omak selidik tengok, yang datang tu selain dp dapat plakad adakah juga dapat sampul-surat lain, yang isi rm50 ke rm100. Kalau ada dah sah lah untung dari jualan babi oleh puak dap itu.

      Delete
    4. Setahu ambo hok jahil ni kalu duit dari sumber haram seperti faedah bank dsbnya bleh kita bagi kat masjid utk buat tandas atau buat jalanraya dan sebagainya jadi apa masalah kalau (sekiranya fitnah ini betul laaa) jualan babi diberi kepada parti utk menggerakkan parti xde plak jadi masalah so bukan jadi isu bab ni tp dah hati rasa dia saja yg betul org lain semua salah hanya dia saja yg berjuang utk Islam org lain semua x bleh pakai tu dah bersalahan dgn kata Yusuf Qardhawi plak bahawa tiada masalah kiranya ada byk parti sekiranya perjuangan utk memertabatkan Islam...mungkin pendekatan berbeza tp apa yg penting matlamat....sepatutnya mu cara mu aku cara aku....

      Delete
    5. Aku toksir hudud...janji gi mapohla...amoi aku berahi...harto intelek tu gapo...lawe 3 penjuru takpo...janji umno menne...sekoloh agamo kene tarik.geren xpo..padey muko...sukonsgt aku klu pah mapuh

      Delete
  9. anom 1038 bukan itu saje adala sorang dua yang dok melalak kat blog ni tak henti2 menghantar komen mengutuk tghh dan najib siang dan malam pagi dan petang supaya PAN tu nampak ada sokongan utk ambil perhatian seefool bukit pinang. Kesiannyaa penjilat2 dapig ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lanun berlebai cilok balak dan duit cikgu yik memang patut kita kutuk. Lanun 2.6 pun perlu kita kutuk. Tak kan lanun kita nak puji sanjung. Dosa tau bersubahat dgn lanun.

      Delete
    2. Lanun akan pertahankan lanun.
      Harap maklum.

      Delete
    3. Kalau cina lebih efisien, cekap dan bersih dari org Islam yg berserban mu nak ikut sapa? Betulkan siasah diri dulu jgn sampai org kafir dok mengata pakai serban tapi balak dok baham......camno nak dakwah masuk Islam?

      Delete
    4. Kejer buat fitnah...senang ringannkeluar dr mulut...reka la selagi ada.tenaga...kekgi nok mapuh dokleh nok ngucap baru noknsedor...dok dang doh

      Delete
  10. KOMEN AMANAH ADA FAKTA. KOMEN PAD/ UMNO PENUH CACIAN DAN HAMPAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakta butoh butoh bapak hang.
      Fakta menjubooori ada la.

      Delete
    2. Bodoh punya PANtat
      Jilat bontot dspigs
      Makanlah kau babi panggang.

      Delete
    3. Fakta? mana fakya adala...ngeh2

      Delete
    4. Yg fakta mmg dah mcm anai2 skrg...kejer nk roboh pas

      Delete
  11. Dapig tu kafir harbi weii penuh dengan auta takkan itu pun kau tak tahu Kerakusan mereka sangatlah nyata hinggakan bumiputera non muslim sabah sarawak pun tahu.Yang buat2 tak tahunya ialah melayu penyokong PAN yang bodoh lagi bangang.

    ReplyDelete
  12. Penyokong PAN tahu itu semua.

    Penyokong Pas pun tahu umno tu bapak segala perasuah tapi pemimpin Pas jilat habis taik umno sampai sanggup gadai body nak jadi penaseahat umno...sanggup serah jiwa raga...memang sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. murah betul maruah Pas

      Delete
    2. Samada anon 1133 bebal.x.fhm apa yg diucap atau pengfitnah putar alam...aku akan bersangka baik...so kau ni jenis bebal x fhm bahsa melayu yg simple

      Delete
  13. Pakatan nampaknya serius Dan penuh Semangat. Aku pun tak tahu Ada ceramah seluruh negara. Nasib baik si mangkuk ayun omak Ni lapor. Tentu hebat PRU 14, Harapan lawan BN Dan pas. Tak pe, Kita Cuba yang terbaik. Pas tak kisah sangat, sebab dia nak keredhoan saja. Dah tentu dia ambil lewa saja nanti. Janji cukup Kan Korom untuk bertanding. Aku rasa nak dekat PRU nanti, BN tak jadi bagi kerusi yang depa dah janji. Kena lawan 3 penjuru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Redho dap penting bro...apa2.refer.dulu.dn dap...tu kata mat saby...allah taala tolak tepi

      Delete
  14. Nik abduh, jangan lupa ucapkan Selamat Pulang anak Kelantan ke Pasir MAS pada PRU 14 nanti. Dekat kuala Krai lagi demo doh sambut. Aku biasa Nya Pulang bawa balik undi Satu JE kepada pas sebab Ayah demo. Kali Ni Aku bawa balik juga tapi kepada ore lain pulak. Tak tahu siapa lagi. Tengok la, Kita bincang dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iman tak dapat diwarisi.......sebenarnya itu yg betul

      Delete
    2. Yup...bincang dgn dap dulu...nnt dap marah...sial lo

      Delete
  15. Pan memang parti tak berguna kpd rakyat khususnya melayu dsn umat islam. Mereka mengunakan kaedah 'matlamat halalkan cara' yg digunakan oleh golongan sekular termasuk penjajah negara ini dulu. Di depan melayu mereka kata nak bela melayu dan konon bergerak sama atas dasar islam tetapi semasa bertemu dgn bkn islam mereka bersalin kulit menyetujui apa saja dasar dap sbb itu pan jadi syaitan bisu atau lembu kenyang bila berdepan dgn tindakkan dap yg menguasai pp dgn tindakkan yg byk menekan ,merugikan dan menyingung melayu dan umat islam spt sekat peruntuk bantuan kpd SAR, melarang pengunaan pembesar suara utk majlis keraiaan umat islam,merobohkan gerai penjaja melayu, bertindak utk merobohkan penempatan kg org melayu, bertindak zalim memecat serta merta pegawai lantikan dikalangan org melayu yg tak sebulu dgn dasar zalim mereka, membina permainan kanak2 di taman rekerasi awan berbentuk babi dll tindak jahat bakal menyusul. Memang pan layak digelar barua pengkhianat yg rela bersekongkol dgn musuh islam dan melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya komen......macamlah Mesia ni Dap yg perintah.........PP tu kan sebahgian dari Mesia....semua yang diatas tu melayu2 belaka....kita ada undang2 ada akta.....saolah2 menggangap mereka2 ni tunggul kayu....membiar je orang2 melayu islam tertindas.....

      Delete
    2. Org Islam pun jauh dgn amalan Islam...lagi jahat dr org kafir dan lagi perasuah dari mereka....dan sekrg nak canang gendang nak lawan mereka? Hehehhee susah bila rasa diri dah terlampau Islam dari Islam....hikmah dah hilang

      Delete
  16. Balak dah rembat ratusan ribu hektar tp gaji x mampu nak bayar,pakai serban tp rembat duit itu lebih bahaya dari yg dah terang2 kafir..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
    2. Akhlak pejuang Islam ko ni? Sapa yg kata kat sesiapa jika dok betul akan kembali kepadanya.....so hati2lah

      Delete
  17. Pas lagi tak guna...hari-hari tadah tin milo minta sedekah...
    Dapat duit tin milo tu entah campak kemana?
    Tak cukup lagi kebas pula duit caruman cikgu YIK 14.6 juta.

    Ni lebai jenis apa Pas ni?

    Macam ni punya tidak jujur pun cai-cai masih sokong lagi...

    serupa juga dengan cai amno...2.6 bilion pun masih sokong najib.

    Perangai dah sama dari pemimpin sampai ke penyokong patutlah dua-dua bergilir cium bontot..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
    2. hahaha....

      anjing ada dalam Pas jer...kerja dia salak babi dalam bukit..

      Bukan aku kata, Presideng Pas Tuan Haji Abdul Hadi bin Awang yang kata.

      Delete
  18. Omak kau ni kecik2 banyak sangat makan taik hidung tu sebab bodoh dan tolol sampai ketua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
  19. apa guna berhimpun/berceramah mcm pas sampai beratus2 ribu tp pilihanraya....asyik kalah...kedah ...terengganu x menang pun.....next pru pun.. jangan berangan sangat....majoriti anak muda dah x sokong pas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ceramah bukan nak menang.

      Pas ceramah nak ambik peluang tadah tin milo.

      Tau la kan apa yang ada dalam tin milo tu?

      Delete
  20. Lupakan politik kotor seketika mari bersama cuba nasib tikam ekor.. 4918 dijangka naik tempat ketiga. Happy deepavali

    ReplyDelete
    Replies
    1. daripada main ekor yang sah haram dan tak tentu menang ka kalah, baik buat ceramah kemudian tadah tin milo...grenti dapat duit.

      Delete
    2. Masalah berjudi??? Masalah jadi pengemis jalanan??

      Kami bolih bantu anda.

      Nombor Pusat-Biro Bantuan di Selangor

      H/P: 0176451620

      Pusat Wasalaam: 03-77723702 (24jam)

      Jeff Ulu Bernam Keadilan Reform

      Delete
  21. husam bersaksikan Allah atas dakwaan hj hadi nak berUG dgn meno kat selangor...din ayam ari tu bersumpah nak bela pak mertua lwn husam...bersaksikan apa ye? ayamnya kah, bmwnya kah, superbikenya kah atau pe_ _ _nya kah? kah3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
  22. Nombor Pusat-Biro Bantuan di Selangor

    Siapa-siapa yang punyai masalah2 bolih berhubung.

    H/P: 0176451620

    Pusat Wasalaam: 03-77723702 (24jam)

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  23. PAS mahu menjadi "Tuan Penasihat" kerajaan UMNO BN.

    Sedangkan Rasulullah saw pernah ditawar dengan pelbagai tawaran oleh Quraisy Mekah, ditawarkan habuan berbentuk jawatan-jawatan tertinggi, namun Rasulullah menolak mentah segala tawaran itu. Berbeza dengan Presiden PAS, tak ditawarkan jawatan apa-apa, tetapi tak semena-mena menyatakan mahu menjadi Penasihat kerajaan UMNO BN.


    HJ HAJI X KAN LA LUPA SIRAH NABI.....

    ReplyDelete
  24. pompang pompang kehadiran sikit..kahkahkah...yg paling penting SILENT VOTERS!!!!tgu je la nanti...anak muda bangkit n pandai pilih pejuangan yg betul..

    ReplyDelete
  25. betapa sakitnya hati kami sebagai ahlil Pan Dap pabila omak kau menyindir parti PAN kami yang dah tak laku . menanti bagai buah tak gugur . yang datang ciput . entah2 PRU 14 hasinya ciput . alkhirnya kami terkentut . tahi keluar berkerut2 . nak tak nak kami sapu muka mat sabu yang berkerepot . lalu ketawa terhenjut2 . amooi datang tunjuk lubang perut . mutaah pun kami dengan awek cina tut .

    ReplyDelete
  26. betapa sakitnya hati kami sebagai ahlil Pan Dap pabila omak kau menyindir parti PAN kami yang dah tak laku . menanti bagai buah tak gugur . yang datang ciput . entah2 PRU 14 hasinya ciput . alkhirnya kami terkentut . tahi keluar berkerut2 . nak tak nak kami sapu muka mat sabu yang berkerepot . lalu ketawa terhenjut2 . amooi datang tunjuk lubang perut . mutaah pun kami dengan awek cina tu

    ReplyDelete
  27. yakinlah Pakatan Harapan takkan ke putrajaya..
    mengarut ja amik putrajaya...
    hutang banyak , keje dok dlm pejabat ja...
    tak rajin turun padang....
    kita sebagai rakyat kena berfikir secara bijak dan patuh syariah serta membuat keputusan menguntungkan kita...
    kita yg dapat balik...

    #DoaUntukKebebasanAnwar

    ReplyDelete
  28. Kami para-para ahli pan berasa amat yakin bahawa pemimpin kami abuya mat sabu karbala akan berjaya melenyapkan pengaruh caipas pada pru ke 14 nanti. Dengan prinsip amanah propesional progresive inklusive lokomotive dan pahemm kami yakin rakyat kelantan akan lebih terpikat kepada pan jika dibandingkan dengan caipas yang berfikiran kolot dan jumud. Kami juga berharap agar abuya kami mat sabu karbala dapat memajukan kelantan jika menjadi mb sepertimana majunya penang di bawah kepimpinan abuya sifoo bukit penang. Kemacaian adalah kejayaan.

    Mek imaye molek
    Awang oreng jusoh
    Kelate PAN fan club

    ReplyDelete
    Replies
    1. abuya mat sabu karbala kepala taik..ngeh3

      Delete
  29. Tadah tin milo...bukan apa, nk semua orang dapat saham akhirat.sama2 menyumbang utk islam . walaupun dipandang hina usaha itu, insyaAllah dipandang mulia di sisi Allah

    ReplyDelete