KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 15 November 2015

ISU MENTERI JAGA AGAMA ISLAM GUNA WANG ANAK YATIM DAN MISKIN MAIN GOLF DILUAR NEGARA ..... JAMIL KHIR BAHAROM SUDAH BUAT LAPORAN POLIS ... TINDAKAN SAMAN AKAN MENYUSUL SELEPAS INI


Sebagai maklumat saya baru sahaja selesai membuat polis repot di Balai Polis Putrajaya berkaitan tuduhan keji dan fitnah oleh Pengarah Now.Saya juga telah mengarahkan Peguam saya untuk mengambil tindakan undang undang keatas pemfitnah Now.Saya selesai membuat repot polis pada jam 3 45 petang.Terima kasih atas keprihatinan semua keatas saya.

Dato Sri Jamil Khir

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom akan meneruskan tindakan undang-undang jika tiada permohonan maaf terhadap Pengarah National Oversight and Whistleblowers (NOW), Akmal Nasir.

Jamil berkata beliau akan memberi Akmal sehingga Khamis untuk memohon maaf di mana pada hari Jumaat ini, beliau akan meneruskan tindakan undang-undang terhadapnya.

Bagaimanapun, peguamnya akan meneruskan surat tuntutan esok untuk memerintahkan Akmal meminta maaf atas kenyataannya.

Apabila ditanya mengenai dakwaan yang dibuat terhadapnya, Jamil Khir berkata beliau akan menjawab segala-galanya di mahkamah, tetapi menyatakan bahawa segala-galanya telah dinyatakan dalam laporan polis yang dibuat.

Beliau berkata, kenyataan yang dibuat terhadapnya adalah dakwaan fitnah.

“Saya menganggap ini satu isu yang amat serius yang merosakkan integriti saya sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

“Saya membuat laporan polis hari ini dan mengarahkan peguam saya untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Akmal,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Putrajaya di sini, hari ini.

Jamil Khir, yang juga menteri bagi hal ehwal agama, berkata beliau bersedia untuk disiasat berdasarkan dakwaan yang dibuat terhadapnya.

“Saya mengulangi kenyataan saya sebelum ini bahawa saya bersedia disiasat untuk mencari apa-apa salah laku yang didakwa,” katanya.

Ditanya sama ada beliau akan mengambil tindakan undang-undang yang sama terhadap portal berita yang menerbitkan berita fitnah, beliau berkata, terpulang kepada peguamnya untuk membuat keputusan.

Sementara itu, Peguam Jamil Khir, Adnan Seman berkata sebarang keputusan yang dibuat oleh Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM) tiadak mempunyai apa-apa kaitan dengan anak guamnya itu.

“Dari segi pengurusan mereka atau apa-apa keputusan yang mereka buat, beliau tidak mempunyai suara dalam yayasan itu.

“Sebab itu kita katakan tuduhan-tuduhan ini adalah serangan peribadi ke atas menteri,” jelasnya.

Terdahulu, Akmal yang juga membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi hari ini, mendesak polis menjalankan siasatan terhadap YaPEIM, susulan dakwaan penyalahgunaan wang dan kuasa dalam yayasan itu.

Menurut Akmal, siasatan polis perlu dijalankan bagi merungkai skandal yang didakwa berlaku.

Katanya, yayasan tersebut dilihat tidak memenuhi matlamat amal jariah dan kebajikan.

“Saya membuat laporan polis hari ini, supaya polis menjalankan siasatan terhadap YaPEIM, pemegang amanah serta Menteri yang terlibat.

“Dalam laporan ini, saya tidak sertakan bukti, kerana mahukan siasatan menyeluruh,” katanya.

Dalam pendedahan Akmal sebelum ini, beliau mendakwa wang anak yatim sebanyak RM410,978.56 digunakan untuk membiayai perjalanan menteri peringkat tertinggi Umno ke Amerika Syarikat, dengan sebahagian daripada jadual adalah membeli-belah dan bermain golf.

Beberapa invois yang diperolehi daripada sumber tidak dinamakan turut mendedahkan, bukan sekadar menteri, tetapi beliau turut disertai isterinya dan rombongan pada hari kesembilan ke Washington, Minnesota serta Iowa.

Jamil Khir baru-baru ini berkata, lawatan itu Mei 2014 telah dianjurkan oleh YaPEIM bersama-sama dengan bantuan Kedutaan Malaysia di Amerika Syarikat dan Education Malaysia (EM) Chicago.

24 comments:

  1. fitnatul akbaru minal khat.. Firman allah yg dilanggar oleh org yg mengaku islam sesuka hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klau benar2 fitnah ada ruang bagi Jamil utk membuktikannya. Bagi pihak Akmal dia telah mengemukakan sebuat bukti2 utk menyokong tuduhan yg dibuat. Smlm Jamil kata bagi Akmal tempoh 24jam utk minta maaf, hari ni pulak tunggu sampai Khamis. Sepatutnya klau benar2 fitnah cepat2lah bersihkan nama tu bukan bagi berbagai2 alasan. Klau nak saman lepas tempoh 24jam tu dah leh saman tak yah nak buat repot polis bagai

      Delete
    2. Mangkok jenis mata melilau ni mmg bahaya,tahi pun dia sapu!!!

      Delete
    3. Mangkok jenis mata melilau ni mmg bahaya,tahi pun dia sapu!!!

      Delete
  2. Tak betul terus saman. Tak perlu minta maaf. Nanti dia buat lagi.

    ReplyDelete
  3. Celaka punya umno..tak abis2 mencuri duit rakyat.
    Tadi beli barang dapur harga semua da naik.kata gst harga barang turun.rupanya kepala bapak dia yg turun.
    Sial punya umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg turun hanya tulur PAN imayam hingga lanjut selanjut2nya krn takut nak kutuk si Alvin seTan krn khuatir tak disenangi oleh Dap ........ ada penyokong PAN tetap pertahankan Alvin dan menyalahkan Islam dgn pelbagai kes yg timbul serta putar belitkan isu dgn memainkan isu lain spt kes pembunuhan di Perancis ......... betapa hinanya PAN yg berjiwa kapitalis dan komunis demi penguasaan ekonomi dan kuasa , agama sendiri dikeji ! .......... walaun mmg bolo punya olang !

      Delete
    2. PAN bukan tak nak kutuk Alvin. Dia bukan cam kau tonggong, konon nak tunjuk emo, pejuang Islam bagai. PAN klau mengecam, lebih2 lagi mengancam Alvin cuma memanjangkan hayat Alvin aja kat US. Ini baca ni bonggok...
      Imam Muda Hilal Dedah Punca Sebenar Mengapa Alvin Tan Sering Hina Agama Islam Semalam sekali lagi Alvin Tan memuat naik status yang sangat menjijikkan. Korang pun tahu kan apa yang dia buat sampai rakyat Malaysia terutamanya umat Islam? Jadi kami tak payah nak sebut sekali lagi kat sini sebab kami pun tak sanggup. Imam Muda Hilal kongsi di laman Facebook bahawa ada sebab Alvin Tan buat benda terkutuk macam tu. Nak tahu kenapa? Lepas ni kita buat tak tahu je.. Jangan layan orang macam tu. Ini sebab kenapa kita kena abaikan status Alvin Tan.. Asbab wajar diabaikan posting Alvin Tan oleh rakyat Malaysia. Sepatutnya perlu ada gerakan jangan layan budak Alvin Tan ni seluruh malaysia. Ada pelajar di Amerika beritahu saya bahawa setiap 2 atau 3 bulan, sesiapa yang berada bawah suaka politik (seperti Alvin Tan) perlu mengemukakan bukti bahawa nyawa dia terancam jika pulang. Maka setiap 2-3 bulan dia akan keluarkan penghinaan terhadap rakyat Malaysia. Bila dia buat posting sebegini, beliau dapat banyak ancaman bunuh di twitter, facebook dan sebagainya yang berusur politik perkauman dan keagamaan. Maka, atas sebab itu, perlindungan suaka politik akan diteruskan. Kalau macam ni, sampai ke tua dia akan dapat perlindungan. Wallahualam, kena research sikit tentang undang-undang suaka politik di Amerika Syarikat seperti syarat-syarat dan sebagainya. Jika betul, satu Malaysia kena buat tak reti je dengan budak ni. Baru ada sebab permohonan perlindungan suaka politik beliau ditolak. Bila perlindungan suaka politik dia ditolak, dia terpaksa balik ke Malaysia. Masa tu kita sambut dia dengan kompang dan bunga manggar.

      Delete
    3. Pan tak usah dolak dalih ......... demi raih simpati Dap pelbagai isu diputar belitkan ....... mula2 kau kata ikut strategi ..... last2 kaum diamkan aje !

      Delete
  4. Jeng jeng jeng .......... kita lihat siapa yg kena .......... adakah umnu kaki rembat duit yapeim atau Pan Imayam dan barua Dap kaki firnah utk survival politik depa ? Tungguuuuuuuu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya tu kita nonton sj.kaitkan dgn pas kita bedal.jamil khir kata itu duit pengurusan harta anak yatim yg nak derma dia jln jln sambil buat kerja n shoping.ianya jemputan n dia tak ada kena mengena jd kalau nak kutuk kutuk pengurusan harta anak yatim bkn dia.wpun dia yg lantik org org tu.jd jgn nak burukkan nama baik dia dia bkn cari derma utk parti.dia n rombongan hanya jemputan kehormat yg dibayar utk main golf n jln jln di us sambil buat kerja.pening tuh.sebagai menteri agama dia sepatutnya menasihatkan utk jgn membazir lg pula harta anak yatim.apa kah dia tak berkuasa langsung dlm pengurusan harta anak yatim itu atau dia hanya tumpang enjoy sekaki.

      Delete
    2. Bodoh juga penyokong PAN ni. Kondem Alvin Al Jahanam tidak semestinya dlm fb dia, guna lah saluran media lain.... bukannya tak bolehkan... fikir dalam sikit boleh tak???

      Delete
  5. Korg ,aku nk cter ckit ni..aritu aku ada apply pinjaman beli kereta baru.Niat ati nk beli myvi.Gaji aku xda besar sgt.Dalam RM900 je cmtu.Sampai je showroom tu aku trus dismbut oleh sorg dealer ni.Aku ckp la kt dealer ni psl nk bli kereta.Cter pnye cter dia pun amek dokumen aku untuk diproses kt bank.Tggu pnye tggu,lme jg la dlm 2 mggu cmtu.Aku mmg hrp sgtla lulus.Tgk mmber2 pkai kereta baru jeles jgk la atini.NK jdikan cter pinjaman aku XLuLus beb.Baru nk berangan pkai kereta baru.Dalam bank aku mmg da standby duit deposit bagai.Aku kecewa.Aku yang nama clear xblacklist pun xlulus.Ntah mcm mn aku dpt la no sorg dealer kereta ni.Nama dia En Amar.Orangnya pun low profile n steady.aku cter mslh aku kt dia ni.Dia pn amek dokumen aku.Xlme kemudian xsmpai 2mggu bank call aku.Pinjaman aku lulus.Ni aku bgi korg no telefon dia.mana lah tahu korg pn ada masalah cm aku.xpayah pkai gerentor bagai.014 226 4506 En.Amar(No dia).Memang aku respect dgn brother ni.Ntah ilmu apa dia pakai.huhu.Thans a lot bro.sekarang aku bahagia dgn kereta baru aku.

    ReplyDelete
  6. Terkejut jugalah tengok tambang kapal terbang laki bini guna. Anak yatim pulak kena tanggung tambang mereka. Sakitnya hati, sumbang derma pd yapeim. Minta penderma yg potong gaji dan juga yg lain, hentikan dan derma pd rumah anak yatim yg berdekatan. Semua selindung atas nama Islam macam pas dgn YIK.

    ReplyDelete
  7. berangkatnya seekor serigala yg turut membuat laporan polis tetapi tanpa disertakan "pembuktian" kepada pihak yg di buat aduan (polis) ... dengan alasan mahukan penyiasatan penuh terhadap Yapiem ... maka si biri2 yg sombong dan jahil itu pun menganggukkan kepalanya .... nauzubillahi minzalik .. gelombang "pertanyaan" yg dibawa oleh sekalian pemimpin yg bersifat serigala (seburuk2 pemimpin) ... diisi didlm "pertanyaannya" itu .. prasangka buruk .. yg kemudiannya pasti akan dipanjangkan khabar itu sebagai "sahih" .. untuk si biri2 mempercayai lalu lancarlah lisan sekalian biri2 itu mencela dan merintih pada khabar yg dibawa oleh para serigala itu ..

    ReplyDelete
  8. nurul izzah , shamsul iskandar , rafizi ramli , tian chua , nizar jamaludin ,saifuddin nasution antara serigala (seburuk2 pemimpin) .. yg sangat mahir didlm urusan begini .. yg akhirnya mereka akan memohon maaf tatkala mereka sedar khabar yg dibawanya akan membuat mereka terhukum ( denda berupa wang ringgit atau penjara) ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan gumbiralah ostad berbiri ini menghukum sesiapa saja yang bukan dari golongan walaun dan macai yang mulia lagi dihormati...

      Delete
  9. Biarkanlah mereka salah, macam mana nak jawab tambang kapal terbang. Cari punya cari, tiada tambang kelas pertama yg begitu tinggi. Tak haramkah guna duit anak yatim. Ntah berapa byk duit negara di salah guna begini macam harga satu spannar puluh ringgit di claim beratus. Pemimpin permainkan Islam.

    ReplyDelete
  10. Pemimpin lahanat umno ni da mcm muka babi tak tau malu..perjuangan kepala butuh.
    Tak cukup2 mencuri..
    Ahli bawahan org2 bodoh..hidup melayu melayu..
    Sial betul..

    ReplyDelete
  11. Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, sekiranya ia sampai ke peringkat itu, kata pengerusinya Mohamad Sabu

    ReplyDelete
  12. Suruh PAS sahabat Umno pergi nasihat jamil. Jgn risau Pas tetap dibelakang Umno sbg tuan penasihat.

    ReplyDelete
  13. Sejak Pas bersahabat dan menjadi penasihat Umno ..bukan wang negara lesap tp juga wang anak yatim pun dirembat. Syukur Pas kembali bersama umno. Boleh tidur lena akhirnya ada tok guru dtg bersahabat. Semakin kuat jemaah umno/bn dgn adanya Pas. Majulah Pas demi Umno. Takbir...

    ReplyDelete
  14. Suruh tuang presideng nasihat pemimpin umno jangan beli tiket berkali ganda dari harga sebenar. Ape ke bende ni, duit anak yatim pun angkut.

    ReplyDelete
  15. wooo orang sedaka, yan pandai curik duit. Mana Bashori?

    ReplyDelete