KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 12 November 2015

DARI SEKUTU KUAT MENJADI SETERU KETAT ... EMPAT PERISTIWA BESAR YANG MENYEBABKAN PAS DAN DAP BERSENGKETA.


Satu setengah tahun lepas, PAS merupakan penyokong kuat Pakatan Rakyat yang sudah berkubur sekarang.

PAS sentiasa memenuhi janji mereka untuk berpakat dengan PKR dan DAP dan sentiasa menggerakkan jentera mereka yang besar untuk menyokong perhimpunan dan acara anjuran Pakatan.


Terima hakikat PAS mungkin bukan yang genius dalam hal berkaitan polisi pembangunan ekonomi tetapi sebagai sebuah parti berlandaskan agama, mereka dilihat sentiasa cuba untuk berpegang dengan prinsip mereka.

Jadi, bagaimana kerjasama ini boleh gagal begitu pantas dan mengapa PAS begitu keras dengan DAP sekarang? ... JOM TERJAH!!!

1) TIADA KEPUTUSAN KONSENSUS PAKATAN DALAM KES LANGKAH KAJANG. PAS TIDAK BERSETUJU DAN TIDAK DIBAWA BERUNDING.

Seperti yang disebutkan banyak kali oleh pemimpin DAP dan PKR, Pakatan berfungsi pada asas keputusan secara konsensus - bermakna kesemua 3 parti mesti bersetuju sebelum keputusan penting dibuat.

Ianya tidak beroperasi dengan asas keputusan majoriti 2/3. Ketiga-tiga mesti bersetuju.

PAS membantah keras Langkah Kajang ini tetapi ianya masih dilaksanakan tanpa persetujuan PAS - sesuatu yang pastinya melanggar perjanjian konsensus Pakatan.

Malah, ianya dilihat sebagai tindakan satu pihak iaitu PKR - sebagai satu strategi oleh Pengarah Strategi nya ketika itu, Rafizi Ramli.

Malah Setiausaha Agung Lim Guan Eng pun tidak mengetahuinya. Melainkan Lim Guan Eng menipu pada ketika itu, apabila Adun Kajang meletak jawatan untuk membenarkan Anwar bertanding di situ, maka hal ini bukan satu keputusan bersama.

Petikan akhbar - Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng telah menafikan mengetahui apa yang berlaku di Selangor berikutan peletakan jawatan Adun Kajang Lee Chin Cheh semalam.

Beliau berkata beliau tidak dimaklumkan dengan perkara itu oleh ketua de facto PKR dan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang akan bertanding di pilihanraya kecil Kajang. Lim juga berkata beliau baru mengetahuinya.

“Saya tidak diberitahu mengenai apa yang terjadi di Selangor berkenaan peletakan jawatan itu atau jawatan Menteri Besar Selangor.

“Adalah lebih baik sekiranya Anwar yang jawab. Saya tidak berhak menjawab atau memberikan pandangan. Pandangan saya terhadap hal ini tidak penting,” - Jan 28, 2014.
http://goo.gl/ti2pdW

Sebagai seorang yang suka mengambil kesempatan, DAP kemudiannya turut serta dalam rancangan PKR dan Rafizi ini - Tetapi PAS tetap enggan untuk turut serta kerana prinsip keputusan konsensus Pakatan telah dilanggar.


2) FITNAH TERHADAP BEKAS MENTERI BESAR SELANGOR TAN SRI KHALID IBRAHIM.

Melihatkan kerjasama yang baik dengan Tan Sri Khalid, PAS percaya Tan Sri Khalid telah dijadikan mangsa. Dan ianya tidak adil melihat seseorang seperti itu difitnah dan dimalukan - sesuatu yang bertentangan dengan ajaran Islam.

Ketika kempen memaksa Khalid meletak jawatan, PKR dan DAP mengeluarkan kenyataan 91 muka surat yang mengandungi tuduhan terhadap Khalid berkenaan segala macam tuduhan salah laku dan rasuah.

Tuduhan ini banyak kali diulang di dalam ceramah oleh pemimpin PKR dan DAP di seluruh negeri.

Khalid sudah semestinya marah dan telah menyaman malu PKR pada Ogos 2014.

Ketika itu, Khalid turut mengarahkan pembantunya untuk menyerahkan laporan PKR berkenaan kaitan pemimpin PKR dengan urusniaga yang meragukan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, yang memohon badan tersebut untuk menyiasat dakwaan parti - lalu menjadi orang pertama (dan masih satu-satunya) orang di Malaysia yang meminta diri beliau disiasat untuk kes rasuah.

Penilaian awal PAS yang Khalid difitnah terbukti benar apabila setahun kemudian, selepas Khalid diturunkan dari jawatan MB Selangor, Khalid menang saman malunya terhadap PKR apabila bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf secara terbuka di dalam mahkamah.

Permohonan maaf itu adalah tanpa syarat dan PKR mengakui setiap tuduhan dan dakwaan terhadap Khalid adalah tidak benar dan berniat memfitnah.

"...dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim (TSKI) adalah seorang yg korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salahlaku dan tidak layak menjadi MB Selangor.

"Bagi pihak PKR dan saya secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta TANPA SYARAT memohon maaf kpd TSKI. "

"Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kpd TSKI dan mahkamah yg mulia ini bhw kenyataan2 tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan dpd menyadatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan2 dlm dokumen tersebut dan apa2 kenyataan yg berkaitan dgn dokumen tersebut."
---
Dengan sifat tidak malu dan bermuka tebal, Rafizi Ramli dan PKR telah mengeluarkan satu siri tweet mengatakan yang Khalid Ibrahim dan PKR telah memohon maaf terhadap satu sama lain dan Khalid telah menarik balik saman malu tersebut!!
https://twitter.com/rafiziramli/status/632036888203821056
https://twitter.com/KEADILAN/status/632123254543519744

Khalid tidak menarik balik saman tetapi menerima permohonan maaf tanpa syarat itu sebagai penyelesaian.

Dan kononnya terdapat satu permohonan maaf Khalid terhadap PKR, ini dia. Sila baca dan ketawa. http://goo.gl/oR8omB

Bagaimana PKR dan Rafizi boleh menyalah anggap ‘maaf zahir dan batin’ sempena hari raya sebagai permohonan maaf, saya tak tahu. Putarbelit yang sungguh memalukan.

Walaubagaimanapun, PAS telah membuktikan kewajaran menegakkan keadilan dan mempertahan Khalid dari fitnah.


3) PAS PERCAYA PKR & DAP TELAH ‘MENCURI’ 2 ORANG ADUN PAS.

2 orang ADUN PAS telah mengabaikan arahan parti dan berpihak kepada DAP dan PKR untuk menandatangani akuan bersumpah menyokong Wan Azizah sebagai Menteri Besar. http://goo.gl/fY1BmD

Presiden PAS Hadi Awang begitu marah yang ahli partinya bertindak melanggar arahannya dan berbuat demikian terhadap partinya. Anda boleh dengar kemarahannya disini:
(Hadi bidas PKR 'curi' dua barua PAS sokong Azizah)
https://www.youtube.com/watch?v=O41WvJgpRHs&feature=youtu.be

Saya fikir tidak ada parti politik di dunia ini yang akan bertolak ansur dengan parti yang ‘mencuri’ wakilnya.

Jika anda hormat rakan kerjasama anda, anda pastinya tidak akan menerima akuan sumpah dari wakil rakan kerjasama anda dan membelakangi keputusan parti mereka sendiri.

Itu tikam belakang. Yang teruk.


4) PAS PERCAYA PKR & DAP TELAH MUNGKIR JANJI & TIDAK MENGHORMATI KEPUTUSAN KONSENSUS UNTUK MEMBENARKAN PAS MELAKSANAKAN KERAJAAN ISLAM SERTA HUDUD.

Perlu diingat, kewujudan PAS adalah untuk menegakkan ISLAM di Malaysia dan sangat mustahil PAS akan berhenti memperjuangkan hukum syariah dan hudud.

Sebab itulah, isu Hudud sentiasa menjadi duri dalam daging di dalam hubungan Pakatan yang menyebabkan beberapa perbalahan ketika tahun-tahun awal Pakatan Rakyat selepas 2008.

Ini telah menyebabkan berlakunya satu mesyuarat sulit pada September 2011 di antara mereka yang pada awalnya dilaporkan (tetapi dengan cepat dipadam oleh Malaysia Chronicle tetapi sempat disalin oleh beberapa blog):
---
"Selepas marathon mesyuarat dimana meja dihempas dan pengerusi DAP Karpal Singh ditengking oleh ahli parti sendiri supaya menyedari masalah yang sedang melanda Pakatan Harapan, satu persetujuan telah dicapai dan semua orang memperolehi apa yang diinginkan."

"Pertama, Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat telah diberikan kebenaran untuk melaksanakan agenda hukum hudud di Kelantan, di mana pada tahun 1993, lama sebelum Pakatan dibentuk, beliau telah mengusulkan hudud di Dewan Undangan Negeri."

"Ini adalah satu persetujuan dari DAP dan sebagai penghargaan sumbangan Nik Aziz kepada negara dan pakatan pembangkang. Penghargaan yang sama diberikan kepada Terengganu, di mana Presiden PAS Hadi Awang telah menggazetkan hukum hudud pada 2003 tetapi tidak berupaya melaksanakannya."

"Sebagai balasan, DAP telah mendapat pengiktirafan dari PAS yang manifesto bersama Pakatan dan Buku Jingga akan kekal, tanpa perlu melibatkan hudud." https://hornbillunleashed.wordpress.com/2011/09/30/23889/


Kebenaran untuk Kelantan melaksanakan hudud di Kelantan tidak pernah didedahkan di dalam ceramah dan ucapan Pakatan selepas itu kerana mereka memilih untuk menyebut “Hudud tidak termasuk di dalam Polisi Bersama Pakatan Rakyat”.

Akhirnya selepas PRU-13, PAS cuba menegakkan Hudud di Kelantan sekali lagi dan DAP membantah keras dan mula memperkecilkan PAS.

Kemudian segalanya mula meletup!

Pada April 2014, seorang pemimpin kanan wanita PAS berkata, “DAP pernah bersetuju PAS perjuang konsep Negara Islam.” http://goo.gl/oW67CK

Sehari kemudian pada April 2014, Naib Presiden PKR Tian Chua telah memberitahu media yang DAP dan PKR sememangnya telah bersetuju untuk Hudud di Kelantan - yang menyebabkan Lim Guan Eng memanggil Tian Chua sebagai ‘tidak bertanggungjawab dan penipu yang tidak beretika”. http://goo.gl/UxvkTl

Beberapa hari kemudian, Presiden PAS Abdul Hadi Awang JUGA berkata DAP telah bersetuju untuk PAS melaksanakan hudud. Tetapi Lim Guan Eng menafikannya dan menuntut Hadi memberikan bukti. http://goo.gl/kgogGy

Akhirnya, satu salinan surat yang ditandatangani bersama-sama oleh Abdul Hadi Awang dan Lim Guan Eng sebelum PRU-13 mula timbul. http://goo.gl/2FplaO

Di dalam surat tersebut, jelas ianya menyebut “PAS berhak memperjuangkan aqidah dan konsep Negara Islam secara sendiri.”

Sekarang, melainkan Lim Guan Eng jahil yang Negara Islam juga melibatkan hukum syariah dan hudud, ianya jelas yang DAP membenarkan PAS melaksanakan hudud kerana Lim Guan Eng menandatanganinya!

Surat itu juga disiarkan di laman Facebook rasmi Abdul Hadi Awang. https://goo.gl/W0ueW8

Dan jika anda percaya surat itu palsu atau Hadi Awang telah berbohong, anda boleh menonton videonya di sini dan lihat siapa yang ada di dalam video apabila mereka membacakan surat ini beberapa ketika sebelum PRU-13 di hadapan sekumpulan ahli PAS. https://www.youtube.com/watch?v=TPvyYjm7aNA&feature=youtu.be

Maka, di dalam fikiran mereka, PAS marah dengan DAP kerana DAP telah melanggar janji dan surat persetujuan yang telah ditandatangani. Dan tidak hanya itu, PAS marah yang pemimpin DAP telah menyerang pemimpin PAS dengan teruk dan kurang ajar - memanggil Abdul Hadi dengan pelbagai gelaran buruk.

Ini telah melanggar persetujuan bertulis serta keputusan konsensus dan penafian terbuka terang-terangan oleh DAP yang masih ada hati untuk menyerang semula PAS dan melabel PAS sebagai penipu membuat mereka hilang sabar.


Melihatkan semua peristiwa di atas, hubungan antara PAS dan DAP nampaknya tidak boleh dipulihkan.

Siapa yang menipu, siapa yang berkata benar, parti mana yang memegang prinsip dan parti mana yang tidak boleh dipercayai adalah jelas.... LSS

85 comments:

  1. Tkasih Omak Kau. Inilah bukti2 yg nyata disembunyikan oleh DAP dan. Balaci mereka.PAN Imayam.

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua salah hadi. Itu pasal nik aziz dulu marah sangat kat hadi. Sbb apa? Sbb hadi tu geng ug dgn si.......

      Delete
    2. Bukti DAP Racist- Halang Masjid


      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

      Delete
    3. meroyan lg la barua syaiton...dap tu balaci syaiton, sbb tu tolok hudud / undang2 islam...

      barua g bangang sokong dap buat pe...kan dah jd barua syaiton...kah kah kah

      guan end kit sial! mintak bukti,
      skali PAS bawak bukti surat perjanjian bersama...terkedu guan end kit sial!...tu yg meroyan sampai skrg...maroh & kemaluan d tayang kpd umum...kah kah kah

      Delete
    4. thanks so much omakkau atas penerangan yg baik. gerak hati saya benar yg mana tski memang di fitnah...kasihan beliau bekerja dng penuh iklas.

      Delete
    5. sungguh dungu

      itu adalah pandangan penulis bukan bukti.

      pihak tertuduh belum diberi peluang menjawab

      kalau dap tu syaitan tolak hudud, maka umnu syaitan bersunat sebb tolak hudud juga

      yg ponteng bentang hudud pula boleh dianggap dajjal kerana RAJ PENIPU hudud

      yg islam hanyalah PAS dan seluruh isi balaknya

      jgn buat zalim kerana menuduh tanpa diberi peluang membela diri.

      org islam yg zalim tetap masuk neraka.. hadi yg ajar dulu... tapi kini hadi pun sama

      Delete
    6. Parti roket dan kuncu-kuncu malaunnya adalah parti pengkhianat yang telah mengkhianati parti Islam kerana parti Islam mahu melaksanakan hukum Allah di negara ini ! Maka tidak hairanlah kita melihat balaci-balaci malaun yang mengidap sawan babi meroyan sakan menfitnah parti Islam.

      Parti roket dan malaun-malaunnya berpisah tiada umpama tahi dengan tangkis najis.

      Delete
    7. Haha.. kelakar la tuan.. cuba baca balik .. Ini adalah satu persetujuan dari DAP dan sebagai penghargaan sumbangan Nik Aziz kepada negara dan pakatan pembangkang. Penghargaan yang sama diberikan kepada Terengganu, di mana Presiden PAS Hadi Awang telah menggazetkan hukum hudud pada 2003 tetapi tidak berupaya melaksanakannya.

      "Sebagai balasan, DAP telah mendapat pengiktirafan dari ....bla..bla

      Dah bagi greenlight untuk laksanakan hudud..bakpo tak laksanakan.. ini dok sibuk hudud kat kelantan. Satu lagi..apa itu konsesus dan apa yanv tercatat di dalam konsesus tu.. semua pengemar pas tak tahu apa catatan nya.. ada tak berkaita dgn hukum hudud dan perlaksanaannya..?

      Delete
  2. Hakikat kebenarannya ............ Balaci2 Dap dok kutuk2 serta maki hamun tghh kerana presiden Pas tak sanggup utk dicucuk hidung serta membawa anak buahnya ke jalan yg diredhai oleh tuan galu LKS dan LGE ! Sbb tu tghh cakap dia tidak bersedia membawa anak buahnya ke neraka ! Terima kasih tuan presiden krn terus memastikan kami berada di jalan diredhai Allah serta akan memudahkan hisab kami di padang mahsyar ............ insya' Allah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua sbb sahak gagap bagi jawatan kat anak menantu/ anak hantu tuk lobai serban 5 inci.

      Delete
    2. Tony Pua tak kesian kepada peniaga kecil kaum india- Dasar racist


      Ahli Parlimen Petalinga Jaya Utara, Tony Pua terpaksa melarikan diri daripada sekumpulan peniaga India di Sungai Way, Petaling Jaya selepas gagal memberi penjelasan mengenai pemindahan tapak perniagaan bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Peniaga India yang rata-ratanya usahawan kecil dan kais pagi makan pagi hasil perniagaan mereka bagi menyara keluarga, terpaksa berdepan kekurangan pelanggan berikutan perpindahan itu.

      Dan ketika Tony membuat lawatan bersama wakil media pro pembangkang untuk dimuatnaik di laman sosial kononnya dia wakil rakyat yang prihatin, ahli parlimen itu diserbu peniaga kecil yang tidak berpuashati dengan kedudukan bazar Deepavali yang dipindahkan.

      Sebelum ini, peniaga kecil India terlibat sudah beberapa kali ini ingin menemui Ahli Parlimen yang mereka pilih ketika Pilihanraya Umum ke-13 lalu namun Tony Pua enggan bertemu mereka tanpa sebarang alasan.





      Sebagaimana sifat Tony yang gemar melempar tuduhan tanpa asas melalui media pro pembangkang mahupun laman Facebooknya, ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony gagal membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali-kali oleh peniaga terbabit yang jelas ditindas, Tony terkedu dan menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota polis, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen ini pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota terbabit segera memberi bantuan selepas Tony yang gagal memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Delete
    3. Sesekali tengok gambar bibir merah omak kau berpinar jugak bijik mata. Meleeh ayer lior

      Delete
  3. Penulisan tersebut hanyalah telahan dan tuduhan penulis menurut persepsinya. Walhal, seluruh rakyat ikuti kisah tersebut dengan dekat. Pas sejak awal menunjukkan sikap mencurigakan. Pas hanya ambil kesempatan terhadap populariti Anwar. Apabila sedar Anwar akan disumbat ke penjara, Pas berlakon seolah-olah mereka berkecuali dalam apa jua tindakan pakatan rakyat. Pas mula suka dan selesa apabila kerajaan menunjukkan kasih sayangnya kepada Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua bala sebab hardy bercita2 nak jadi pm menggantikan dolah badawi dulu. Tak caya tanya nuar musa.

      Delete
    2. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
  4. Kau orang ni termasuk Omak kau cakap serupa tak sedra ,sama dengan orang gila ,dia bercakap tetapi tak tahu apa yang dia cakap,hari2 hentap DAP .macam2 lebel .sekarang baru ada 2 ekor yang komen kat atas ni.aku kata kalau dah menyampah kat DAP .benar2 benci .Cuba kau bagi alasan apa yang PAS masih bersma DAP di Selangor ni? untuk apa .mana maruah Pas ,sekarang Pas jadi babi tungangan DAP di Selangor ni .DAP senyum je.Tanya Hadi mengapa Pas tak cabut lari .biarakn DAP jadi pembnagkang dan Pas bergabung dengan PKR dan Umno .ini tidak .masih duduk dengan DAP ,ibaratkan Pas makan ayam ,PKR makan Ikan .dan DAP makan babi tetapi telah dimasak dalam satu periuk .Omak kau pun sama .WEEEEEEEK makan babi lah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP ckp nak keluar dr kerajaan Selangor..kemudian x hadi pulak.. dunia dunia

      Delete
    2. Awak kena faham tanpa bantuan dp PAS dlm PRU dulu, PKR & DAP jangan harap nak perintah selangor. Oleh itu PAS mempunyai hak untuk mentakbir selangor juga , jika DAP tak suka DAP boleh keluar..

      Delete
    3. Ini semua bala sebab tok lebai kelantan kelentong gaji cikgu2 YIK....

      Delete
    4. DAP Racist- mahu campur Khutbah Aidl Adha di Pahang

      Agenda Daily) – PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam.

      “PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam.

      Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

      Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah.

      “Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

      Komen aku

      PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

      Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


      Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Bodohlah anon 7.28 ....... pas hanya bergabung dgn pkr kat selangor dan tiada hubungan secara langsung dgn Dap ! Kah kah kah .......... analogi yg masakan haram halal dlm satu periuk tu pun satu kebodohan ....... sbb mcm lah tiada pilihan langsung hingga terpaksa guna satu periuk shj ! Tapi kalau dah balaci Dap tu aku tak tahulah sbb semata2 nak jaga hati Dap ada balaci sanggup makan satu dulang dgn puak2 ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua bala bila kita pilih pemimpin yg pernah mengkapirkan org umno. Sekarang kita terpaksa menerima balanya pulak.

      Delete
    2. SHAH ALAM – Tindakan Pas menolak cadangan Parti Amanah Negara (Amanah) untuk menjalin kerjasama bukanlah kerana degil, sebaliknya rasional kerana parti itu tidak akan berkompromi dengan gerakan yang jelas mempunyai perjuangan berbeza.

      Penganalisis politik dari Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof Dr Mohd Fuad Mat Jali berkata, Pas lebih senang dengan pendekatan bersendirian kerana parti Islam itu yakin dengan ideologi dan perjuangan mereka.

      “Pas tegas dan tidak mudah dilentur atau dicairkan Amanah, apatah lagi DAP. Pas mempunyai keyakinan kuat dan teguh. Tidak mustahil mereka bersendirian berdepan PRU14 dengan memperjuangkan kepercayaan yang menjadi asas keutuhan parti itu.

      “Amanah yang akan rugi. Mereka masih mencari tapak dan penyokong serta letak duduk perjuangan dalam Pakatan Harapan. Bahkan DAP dah caturkan kerusi bakal ditandingi. Jelasnya tiada kelebihan buat Amanah,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

      Mohd Fuad berkata, jika Pas bertoleransi dan terima cadangan Amanah, mereka akan kembali ke zaman bersama PR. Sudah tentu Pas tidak mahu mengorbankan perjuangan parti itu yang sentiasa dihalang DAP.

      Menurutnya, Amanah masih kabur dalam perjuangan, sebab itu mereka sangat perlukan Pas kerana parti akan sentiasa menjadi saingan hebat buat parti serpihan itu.

      “Tanpa penyertaan Pas dalam Pakatan Harapan adalah cabaran besar buat Amanah. DAP awal-awal lagi dah cop lapan kerusi Pas untuk dicabar,.Jelas sekali mereka tidak yakin dengan Amanah.

      “Analisis membuktikan calon Pas mendapat undi besar dalam PRU13 kerana faktor ideologi, matlamat dan calon. Perkara itu menjadi kekuatan Pas sebab itu mereka tidak kisah bergerak solo,” katanya.

      Ketua Kluster Governans, Perundangan dan Pengurusan Awam, Majlis Profesor Negara, Prof Dr Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood pula berkata, beliau yakin Pas boleh bergerak sendirian di Selangor kerana kekuatan dimiliki parti itu membuatkan Pakatan Harapan masih mengharapkan kehadiran Pas.

      “Walaupun PKR dan DAP kuat boleh bersama mereka (Amanah), namun Pas ialah parti yang banyak membantu mempertahankan Selangor .

      “Umum maklum Pas ada jaringan jentera efisyen berbanding Amanah. Pas mempunyai peranan penting dalam percaturan politik Selangor. Meskipun DAP tidak akan senang jika Pas kembali, namun kelangsungan politik memerlukan kerjasama utuh semua parti,” katanya

      Delete
    3. PELIK SANGAT KE KALAU KHALID SAMAD SOKONG DAPigs???

      Heran? Pelik? Tak payah la!!! Semua tu memang kita boleh duga dan ianya tidak perlu nak dinafikan lagi. Hakikatnya, Si Khalid Samad tu jiwanya bukan bersama dengan perjuangan PAS.

      Kalau Si Khalid Samad tu benar - benar menyokong dasar perjuangan PAS, sudah pasti dia tetap juga akan menyokong semua tindakan yang dilakukan oleh parti dan tidak membelakangkannya.

      Tapi malangnya, Si Khalid Samad ni la yang paling lantang mengutuk dan mengkritik Presiden PAS serta dilihat lebih kuat menyokong tindakan DAPigs memutuskan hubungan dengan Hadi Awang.

      Secara tak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu seolah - olah dia sendiri tidak bersetuju dengan perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh PAS Kelantan sebelum ini.

      Maka, jelas bahawa tindakan tersebut membuktikan bahawa Si Khalid Samad tu sudah mufarakah dari saf kepimpinan PAS dan sanggup menyokong DAPigs demi kepentingan Politik Peribadinya sendiri.

      Alasan Si Khalid Samad, DAPigs mempunyai sebab yang kukuh untuk memutuskan hubungan dengan Hadi Awang kerana Presiden PAS tu tak maklumkan lansung cadangan perlaksanaan Hukum Hudud tu sebelum ini.
      “Mungkin tindakan presiden dibuat tanpa berunding dengan pemimpin lain (kerana) Setiausaha Agung (Datuk Mustafa Ali) pun tidak mengetahuinya.

      “Kami pun tidak tahu… mungkin juga ada rundingan tetapi tidak menyeluruh… (timbang tara sendiri dalam hal ini) perkara ini mungkin kesuntukan masa kerana mahu mengejar tempoh dua minggu itu (notis 14 hari),”

      “Apabila presiden tidak berbincang dengan pihak lain, maka timbul salah faham ketika isu pindaan Kanun Jenayah Syariah II 1993 (pindaan 2015) hangat diperbahaskan, sekali gus semua orang termasuk saya menganggap Rang Undang-undang Persendirian itu berkaitan dengan enakmen berkenaan, bukannya Akta 335.


      “Walaupun ia bukan berkaitan Kanun Jenayah Syariah II 1993, sepatutnya dari segi prinsip sebagai parti dalam satu pakatan, cadangan itu harus dimaklumkan kepada semua supaya tidak terkejut,” Khalid dilaporkan sebagai berkata.
      Tapi, adakah Si Khalid Samad tu lupa, PKR sendiri tidak pernah berbincang dengan Pakatan Haramjadah berhubung isu perlaksanaan agenda Langkah Kajang untuk menggulingkan Khalid Ibrahim.

      Bahkan, kepimpinan PKR dilihat lansung tidak mengendahkan pandangan serta pendirian yang dikemukakan oleh PAS dalam isu berhubung perencanaan agenda tersebut sebelum ini.

      Adakah Si Khalid Samad tu sedar mengenai perkara tersebut? Atau dia sengaja buat - buat tak nampak? Realitinya, Si Khalid Samad tu sayang pada DAPigs kerana dahagakan sokongan Politik dari mereka.

      Mungkin Si Khalid Samad tu sedar, tanpa sokongan dari kalangan DAPigs, maka sudah pasti dia tidak akan mempunyai peluang untuk menjadi Ahli Parlimen. Jadi, sebab itulah dia sanggup jadi pencacai kepada DAPigs demi untuk memastikan yang dia ada jawatan!!!

      Delete
  7. CARA ORANG MELAYU PAS ESCAPISME/ LARI DARI MASALAH IALAH MENYERAHKAN MASALAH MEREKA KPD ORG LAIN. CONTOHNYA:

    1. LANGKAH KAJANG ANJURAN RAFIZI, ANWAR - SALAH DAP.

    2. DUA ADUN PAS TAK SOKONG UG SELANGOR - PUN SALAH DAP. PAS BER UG TAK SALAH.

    3. PKR PECAT TSKI/ TUDUH TDKI MCM2 - SALAH DAP JUGAK. PKR TAK SALAH.

    4. PERJANJIAN TU LAIN KALI BIAR JELAS. SEBUT TERANG "BOLEH LAKSANA HUDUD DI KELANTAN". MCM TU BARU KAFIR FAHAM - DAH LGE TAK FAHAM, DAP JUGAK KENA MAKI. KESALAHAN TAK BAGI PERKATAAN "HUDUD" TAK NAK MENGAKU PULAK.

    JENIS GAJAH DEPAN MATA TAK NAMPAK, KUMAN SEBERANG LAUT NAMPAK PULAK.
    PELIK MANUSIA MUNAFIK NEH........

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7.50... tak baca artikel tu sampai habis ke??. Ckp bodoh nanti marah, tapi nak baca pun malas, pandai komen mengarut saja. Mabuk ketum ke???

      Delete
    2. 7.50... tak baca artikel tu sampai habis ke??. Ckp bodoh nanti marah, tapi nak baca pun malas, pandai komen mengarut saja. Mabuk ketum ke???

      Delete
    3. sapo nak baco kisah parti anjing lwn parti babi....pigi mampus le dua2

      Delete
    4. 8.45/ 8.44...
      Melayu pas dari dulu sampai skang memang cam tu. Salah sendri x nampak. Salah org lain yg 7 batu kaitannya nampak pulak. Dia aje ler yg betul. Org lain tegur, org lain bg pendapat tak bole trima, maki hamun, baruakan, halau keluar. Parti gila, pemimpin gila, pengikut gila

      Delete
    5. Komen 7.50 memang tepat. Berasasksn fakta. Tepat2 kena kat batang hidung caipus dan hadi.

      Telo hadi berasap..
      Hangit..

      Delete
    6. Kesian walaon.
      Tok lebai kentot pom korang kata amanat tok lebai hang.
      Ambik cirit tok lebai sapu kat muke. Bole hilangkan kesan2 jerawat....

      Delete
    7. Hadi Penyu Tak Telur12 November 2015 at 11:06

      bukan wajib baca sampai habis.. kenal omak dh tau isi tulisannya tk perlu baca sgt.. terus jawab je

      lagi pun tulisan omak kekasih sahak gagap ni bukan Quran yg wajib dibaca.

      aku pun tk baca... terus jawab je

      Delete
  8. omak dokong sgt2 parti anjing salak babi dap sbb sahak gagap aje...ape kau ingat sahak best sgt ke? pigidah settle loan bankpun meragukan, lebih kurang pik jib jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua bala sebab anak pemimpim tok lebai dufuk dlm banglo tapi rakyat miskin kena banjir duduk bawah khemah.

      Delete
    2. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
  9. baguih... aku doakan moga2 parti anjing dan parti babi ni terus bercakaran sampai dua2 mampuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua bala sbb tok ketua naikkan elaun sendiri walaipun gaji cikgi agama yik telaj dikelepet entah ke mana pergi.. Serban si lebai bukan penentu kejujuran

      Delete
  10. Mana 2.6b aku...sapa ambik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas yg ambik...nak ganti duit guru yik!

      Delete
    2. Dah masuk ke deig .. jumlah deig la ni 42.6b

      Delete
    3. REJIM DAPigs HENTIKAN BANTUAN SEKOLAH AGAMA!!!

      Hah! Kan orang dah kata. Puak - puak DAPigs tu semuanya memang Anti Islam dan memusuhi Islam. Perkara tu memang terang lagi nyata dan ianya tak perlu dipertikaikan lagi dah.

      Bukan setakat perlaksanaan Hukum Hudud je yang puak - puak DAPigs ni bantah. Dan bukan setakat pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam je yang buat diorang Gila Meroyan.

      Bahkan apa sahaja yang ada kaitan dengan Islam pun tetap akan mereka perlekehkan secara terang - terangan. Takkan itu pun masih ramai lagi yang tak faham dan cuba nak menafikannya?

      Cuba bagi tau, pernah tak puak - puak DAPigs tu anjurkan program solat Hajat, Tilawah Al-Qur'an, atau pun doa selamat oleh ahli mereka yang beragama Islam bagi meneruskan penghayatan Islam dikawasan mereka?

      Jawapannya, TAK PERNAH! Tak kira la sama ada dia ADUN atau Ahli Parlimen sekali pun, benda macam tu tak pernah dibuat oleh pemimpin - pemimpin DAPigs yang beragama Islam ni.

      Sedangkan khutbah yang menyeru agar umat Islam menyatukan Perpaduan Ummah pun puak - puak DAPigs yang beragama Islam ni sendiri bantah dan ugut nak ambik tindakan undang - undang.

      Jadi, apa nak heran kalau Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu nak hentikan sebarang bantuan kepada Sekolah - Sekolah Agama, terutama sekali yang dimiliki oleh PAS.

      Sedangkan dengan rakan sekutu sendiri pun puak - puak DAPigs tu sanggup khianati dan tikam dari belakang secara terang - terangan. Inikan pulak kita yang takde kaitan lansung dengan diorang. Takkan itu pun kita masih lagi nak biarkan diorang pijak kepala kita!!!
      SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

      Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

      "Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

      "Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu. Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


      Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

      Delete
  11. Sokong Haji Hadi kerana telah cuba menyekat kafirun & pengkhianat daripada mara ke Putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan kacau hadi. Dia skang otak tgh kacau. Dia tgh pikir nak jwb YA atau TIDAK.
      Jawab TIDAK - dosa menipu. Masuk neraka jahanam. Jawab YA - takut walaon lari ke Amanah. Tak dpt la jadi TPM duduk sbelah najib.

      Pening kaple hadi.
      Telo dah berasap.

      Delete
    2. Ulamak bisu.
      Penolong sja jwb pertanyaan.
      Ulamak hanya membarua

      Delete
    3. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

      Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

      Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

      Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

      Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

      Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

      Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

      Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

      Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

      Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

      Delete
    4. hadi pula sekarang nk minta jawatan HAMMAN kepada FIRAUN putrajaya

      Delete
  12. Penjelasan yg terang lagi mudah difahami. Terbaek dari omakkau.... Yg x fhm tu cuma sengaja x mahu fhm sbb hati dah kelam..... Nk wat camne masing2 habuan....nti kat sana masing2 jgk kite nk jwb.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Bro Musa,

      Gang2 PAN Imayam memang macam tu, yg suci adalah DAP. DAP adalah lebih afdhal dari Imam Muslim, Imam Bukari dan Imam Ghazali

      Delete
    2. Caipas & caimeno yg menysmat:

      Terimalah hakikat bhwa hadi & pemimpin anda sama hebatnya dgn pemimpin umno dlm hal memutar alasan supaya yg haram jadi halal.

      Delete
    3. Ini semua bala sbb pemimpin suka membaruakan anak buah dengan perkataan2 yg buruk dan kotor. Allah marah pemimpin mcm tu.

      Delete
    4. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

      Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs. Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting.

      Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

      Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan.. Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

      Delete
  13. Dan jgn lupa RBA ada di mana2........ RBA red bean army........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut apa dg RBA, la ni PAS sedang berbincang dg UMNO cara2 untuk menghalau keluar DAP dp SUK Selangor.

      Delete
    2. BILA AHLI AHLI BERI PENDAPAT, BERI TEGURAN, BILA AHLI TANYA, PEMIMPIN PAS KATA BARUA, KATA PENGKHIANAT. BILA ORG AWAM KOMEN, DIKATA RBA..... JENIS WALAON TAK BOLEH DITEGUR...24 JAM SEHARI ASIK CARI SLASAN UTK ESCAPISME..... PATUTLAH DUIT CIKGU YIK PUN KENA SEBAT..

      Delete
    3. andiwara PAN Berjalan Terus Dalam Siri Ceramah Kali Ini.


      Mana dia Konsep Islamik yg dibanggakan oleh Pengkhianat Amanah No-hal.

      Nak gang sama DAP digunakan bagi memutuskan silaurahim dan terus jadi pengkhianat.

      Tapi dah 2 bulan lebih dah PAN namun tidak kedengaran ura2 pun untuk memperjuangkan hokum Shariah tersebut.

      Cumanya Mat Sabu ada guna alasan nak dapat restu DAP.

      Kononnya hendak lebih progressive, inclusive dan locomotive.

      Cumanya, alasan PAN tak boleh pakai.

      Sebabnya apa2 agenda mengenai Shariah restu tidak muktamad.


      Tiada alasan yang kukuh untuk menangguhkan perjuangan Shariah.

      Jelas pada kita, PAN hanyalah alat untuk memecahkan Ummah.

      PAN hanya alat untuk memulakan permusuhan antara golongan mukminin.

      Kalau Mat Sabu ikhlas dgn Islam sudah tentu tentu MAT Sabu tak sebut bukan kerana Islam dan setuju dgn Karl Marx waktu di interview oleh Malaysiakini.


      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Tapi Mat Sabu lawan orang cintakan Jemaah.

      Kita semua dah kena tipu dgn sandiwara Mat Sabu dan rakan2 JIM.

      Mat Sabu dan PAN guna agama untuk menipu ahli dan rakyat MAlaysia.

      Jangan biarkan diri kita ditipu PAN.

      Faktanya, Mat Sabu tentang orang yg cintakan Islam

      DAP pada masa bersuara menyokong PAN.

      Ahli PAN kena tipu hidup2 dgn Mat Sabu dan rakan2. DAP pula kena tipu dengan PAN yg kata ahli dia ramai, tapi pemimpin lagi ramai dari ahli

      TIN BISKUT (TB)
      MombasaWaves

      Delete
    4. hukum syariah tu apa?

      tadbir urus yg cemerlang tidak rasuah tipu membela rakyat kebajikan rakyat adil amanah dlm menjaga hak rakyat

      nk tukar undang2 mcmana kalau PAS tknk menang PRU

      takat ceramah degar2 nk martabat islam boleh lah
      penyu pun blh ceramah mcm ni

      tapi kerja buatnya apa?

      jgn bodoh tk faham syariah tu apa

      hukum Islam jgn difaham HUKUMAN terhadap pesalah syariah

      hukum islam adalah ketetapan perintah dan larangan bukan nk menghukum semata2

      silap faham makna HUKUM dlm islam

      seolah2 selagi tk potong tgn org selagi itu rasa tk islam

      kalau dh dpt potong tgn org, maka rasa puashati rasa dh selamat dunia akhirat sebb dh bukan syariah kununnya

      sempit sungguh fahaman islam PAS tu sebb khemah belum diganti lagi.

      Delete
  14. Takdak sapa2 buat repot poliskah tentang kehilangan si Tony Pua.Semenjak dua minggu ni dia tidak lagi dapat kesan.Hari tu kan hari2 dia dok menyalak..tiba2 sekarang ni kan sunyi saje. Heran la kemana dia pergi ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii bodo.....
      Dia kan anggota pac yg tgh siasat kes najibur tu... kang tebarai rshsia najibur susah pulak ydp dewan.... berasap telo najibur kang...

      Ngan rafizi x berani ker?

      Delete
    2. Ha ha ha telur dah hilang.jgn terjumpa dlm tong dram yg disimen sudah tak sempat nak mintak maaf n taubat.melalak lah lg kawan kawannya ya

      Delete
    3. Oiii...dgn rafizi tak berani ker?
      Rafizi bukan anggota pac.
      Bila2 masa boleh. Tv mana nak siar?
      Takut lawan fizi nanti mcm menteri buih plak kang..kah4

      Delete
    4. Rafizi pondan tu? Yg ajak tony puaka gg jongang kapak tumpul tu, bila keling kandasamy tu sahut betul, terus telur yg selama ini besar, terus tembelang. Rafizi konon nak tunjuk hero. Nak cover cina babi jongang tu pulak. MP Pandan (pondan) yg fitnah tski dlm langkah kajang (kangkang).

      Kalau Rafizi hebat dia akan bertanding di Kemaman sbb dia ketua di Kemaman, ini tidak, lari bertanding di pandan sbb cina ramai. Bila menang kena backing cina.

      Tak dapat jilat taik cina jongang tu, dpt hidu bau kentut pun jadilah. Pegi mampuslah kau

      Delete
    5. mari aku repot poliss.. ini Rani Kulop dataaaang

      Delete
  15. Dalam paspispus dah ada jawatan budak nakal. Tugas utama hantar sms ugutan dan toreh tayar kereta. Time pru dia panjat pokok pasang bendera. Mereka ni samseng taik kucing.

    ReplyDelete
  16. Kan dia dah lama dah anggota PAC tak kan dia tak tahu tapi nyaringnya dia dok menyalak tapi semenjak 2 minggu ni hilang itu yang heran tu..saja je nak tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ydp x bagi.
      Ydp suruh dia berenti pac.
      Hohoho....dia berenti pac, gelak bosar ler big mama

      Tony bukan bodo cam caipus...
      Bukang bodo macam tuan penasihat 20%

      Delete
  17. Dap n pas sudah jd musuh ketat.pkr bakal menjadi mangsa bantaian.pan telah bertemu.jln yg mati gara gara tersilap masuk lorong.sedang tercungap cungap ditimpa tanah runtuh pula.pan the tat adalah parti yg sudah tak punya arah n berserabut hanya dpt meneruskan hidup dgn membuat ceramah mengutuk pas.nothing over progresif then barua

    ReplyDelete
  18. maka benarlah bagi golongan yg berilmu dan berakal untuk mengetahui bahawasanya ikatan diantara tiga kelompok penipu daya yg berpura2 sambil berkata "kami sedang bertahaluf siasyi" adalah kejayaan "tipu daya" yg paling hebat pernah berlaku dlm sejarah manusia ... kini satu dari puak yg diperleceh dan sering diperbodohkan (PAS) membuka lagi pembuktian yg nyata dengan berkata "setiap keputusan perlukan persetujuan konsesus" .. marilah aku khabarkan kepada kamu wahai manusia yg jahil lagi sombong .. sesungguhnya sifat yg mengikat ketiga2 puak yg menipu daya itu bukanlah sebuah tahaluf siasyi .. ia adalah "persetujuan" yg digunapakai oleh dua pihak yg tidak meredhai diantara satu sama lain terutama didlm perperangan , persaingan merebut sesuatu , atau perdamaian sementara didlm memenuhi keperluan bersama (tiada kuasa pemutus..hanya perlu kepada persetujuan kedua2 belah pihak dlm sesuatu rundingan) ... tahaluf siasyi itu tunjangnya adalah wajib perlu kepada kuasa pemutus ( agar kamu menurut dan mentaati pada keputusannya setelah selesai perundingan) .setelah matinya B.A (barisan alternatif) dengan keluarnya gerombolan kafir harbi dari DAP (diwaktu itu PAS dan PKR saling mengikat terlebih dahulu untuk dituruti oleh si kafir ) .. kemudian para penipu daya itu datang lagi dengan PR ... Maha suci Allah di tunjukkan kejelikan golongan ini maka hancur luluh tipu dayanya sekali lagi .. PAS merupakan penipu daya ditinggalkan didlm PR .. tidak jemu dengan sifat khianat golongan ini muncul lagi dengan PHB ... tahukah kamu persamaan diantara ketiga2 usahasama mereka itu (mereka tidak meredhai diantara satu sama lain) ... kerana itu mereka tidak pernah mampu mengangkat kuasa pemutus didlm kalangan mereka ... sesungguhnya kelak mereka akan kembali berkelahi demi berebutkan habuan masing2 ... bersiap sedialah kamu wahai sibiri2 ... mungkin diwaktu itu giliran PKR (mungkin juga PAN atau DAP) pula untuk dihina dan difitnahkan sebagai punca kepada terlerainya GHB ... nauzubillah ...benarlah janji Allahswt inilah seburuk2 golongan yg diangkat sebagai pemerintah buat manusia2 yg jahil , sombong dan tidak mahu bersyukur .. :) .. sekadar bertanya masih ingatkah lagi tatkala si penipu daya itu beramai2 berkata " bersetuju untuk tidak bersejutu" ... tatkala ditanya apa hasil dari rundingan mereka ... nasib baik aku tak pengsan ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko hanya sekor biri2 minum kencing najis

      Delete
    2. Unknown adalah macai PARTI iMAYAM yag Mat Sabu Al Selfie Amoy menjadi President

      Delete
  19. Dulu abang mat ayam sabung PAS..Sekarang dah jadi beruk mat yeh DAP keh keh keh

    ReplyDelete
  20. Dengan kata lain dan mudahnya ..........PKR Al Juburi ( Melayu Bekas Umno) PAS Sotong ( Melayu Islam Yang Fasik Munafik ) DAP Babi (Cina Kafir makan Babi dan Minum Arak MABUK)......Sudah Di JUBUR kan Oleh.....SHEIKH AL JUBURI SAUDARA ANUAR IBRAHIM AL MUNAFIQ........kahkahakahkaahakh PADAN DENGAN MUKA KAU ORANG .............HIDUP Najib ....Hidup Rosmah...Hidup Melayu KAYU............Puihhhhhhhhhhhhhh.....Yang jadi Gila Dan Sewel ialah OMAKKAU....PUKIMAK.....frust Khalid Ibrahim MB Selangor kena SONDOL dengan ANUAR AL JUBURI............

    ReplyDelete
  21. Putar kot mana pun Pas lah yang bodoh.
    Pusing kot mana pun Pas lah bangang.
    Belit kot mana pun haji hadi lah pembohong.

    Jawab YA atau TIDAK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. YAAAAAAAAAAAAAAA

      hadi adalah pembohong yg kena bohong oleh umnu

      Delete
  22. Kepada seluruh ahli Parti PAS kalau kamu ialah orang- orang muslim dan mukmin yang berada di jalan memperjuangkan KEBENARAN YANG BENAR LAGI SUCI KERANA ALLAH DAN RASUL...sila lah TINGGALKAN dan BOIKOTLAH SISTEM DEMOKRASI dan PILIHANRAYA ciptaan ciptaan YAHUDI DAN NASRANI ini dan Balik ke pangkal jalan kepada Ajaran Rasullullah SAW...iaitu AL QURAN dan SUNNAH dengan MENDIDIK DIRI SENDIRI, KELUARGA, MASYARAKAT SERTA RAKYAT MALAYSIA UNTUK MENGENALI ALLAH SWT DAN RASULLULAH SAW.......itulah jalan kemenangan yang Benar dan Sebenarnya. INSYALLAH ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu dan berhenti dpd mencela ahli sendiri dn jgn tipu hudud

      jd penasihat diri srndiri sebelum nk nasihat firaun

      dn jgn dirisaukn babi dlm bukit.. itu kerja mergastua

      Delete
  23. Unknown 10:22 sila jgn berselindung.......bubuh nama terang2........ Itu salah satu ciri2 org yg berani kerana benar....

    ReplyDelete
  24. Anon 10:22 nmpaknya mcm org kasyaf nmpk di sebalik yg org awam x nmpk..... Tp x dpt nmpk jgk yg UMNO merupakan harimau jadian sejak sekian lama......... Terbatas jgk rupanya penghayatan tuan.....

    ReplyDelete
  25. Anon 12:14 nmpk pndangan tuan spt pengikut hizbut tahrir..... Buat masa ini demokrasi masih relevan..... Itu pilihan yg ada......ulama2 dahulu dh bincang benda ni buat apa kita buang masa pertikai.... Jika dah tiba masa jihad cara lain.....akan berlaku lah apa yg Dia kehendaki......

    ReplyDelete
  26. Selama ini LGE perasan dia tonggang kuda rupa2nya dia tonggang Singa, Singa itu sekarang ni sedang menerkam LGE,. maka lge pun lari terkincit2 bersembunyi di sebalik pulau.

    ReplyDelete
  27. Lagi cepat Hadi keluar PAs dan tubuhkan Parti Ulamak SeMalaysia lagi cepat aman negara ni. Dulu ada anjing kurap kata semua kekecohan ni sebab Anwar. Anwar dah direhatkan. Ada yang kata Karpal Singh. Karpal pun dah pergi. Ada yang mulut berkudis dan bernanah maki hamun Almarhum Tuan Guru Nik Aziz, Almarhum pun sudah pergi juga. Negara masih kecoh juga, nampakya Hadi pun kena pergi dan Umno juga kena berundur sekali baru dunia ni aman damai!!! Undilah parti cap ayam!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seluruh tanah2 org Melayu bolehlah di jadikan kandang babi, bela babi lagi untung kan??

      Delete
    2. Melayu mana ada tanah?? Habis dijual dek ketua-ketua Melayu contoh terbaik Genting Highlands. Bela babi tak untung bro. Jual daging babi baru boleh kaya. Macam Melayu bela lembu mana boleh kaya, jual daging lembu macam Ramli Burger baru boleh kaya!!!!

      Delete
    3. Kalau nak kaya, org melayu kena buat macam cinalah, penipu, pemberi rasuah, peras ugut, colek org kaya, jual amoi, nama put kena tukar sekalilah, contoh KTM jadi KTC(keretapi Tanah Cina)

      Delete
  28. KAHWIN JANGAN TAK KAHWIN

    Wanji Wanhussin Wanji
    4 hrs •

    UMNO TIDAK WAJAR TOLAK PINANGAN PAS
    Jika benar PAS gabung dengan UMNO, ia adalah sejarah yang berulang kembali yang menarik untuk direnungi. Namun, gabungan PAS dan UMNO pada kali ini tidak boleh disamakan dengan sejarah dahulu. Ini kerana, UMNO dahulu tidak sokong cadangan hudud PAS, sedangkan pada kali ini, pimpinan UMNO sendiri yang mencadangkan agar “hudud” dibawa oleh PAS ke parlimen.
    Mufti Perlis menyatakan bahawa perbedaan PAS dan UMNO sudah tidak ketara lagi, malahan kesamaan antara keduanya amat banyak sekali. Dari sudut pandang ramai pula, kelihatan dalam banyak isu yang melibatkan negara, ternyata PAS lebih ramah dengan UMNO/BN, dan agak marah-marah dengan kalangan yang memusuhi UMNO/BN.
    Di awal terbinanya kerajaan Pakatan Rakyat antara PAS, PKR dan DAP, kelihatan UMNO sahaja selalu menyebarkan propaganda bahawa kononnya DAP anti-Islam dan anti-melayu. Namun kini, propaganda yang sama dilaksanakan oleh sebilangan besar pendokong dan sebilangan pemimpin PAS.
    Jika dahulu, suara PAS amat selaras dengan rakan-rakan PKR dan DAP dalam banyak isu. Hatta dalam isu hudud, Presiden PAS sendiri akui bahawa ia bukan keutamaan. Malahan, menyatakan hudud dilaksanakan selepas wujud gaji minima. Pendapat presiden PAS itu, dikukuhkan lagi dengan kenyataan ramai tokoh, seperti Mufti Perlis dan al-Qaradawi. Namun, keadaan itu berbeda kini. Walaupun tidak wujud gaji minima lagi, PAS seperti menganggap perlaksanaan hudud adalah keutamaan.
    Jika Enakmen hudud Kelantan dinyatakan Presiden PAS syarat perlaksanaannya selepas wujud gaji minima, sudah pasti tidak boleh dianggap salah, jauh sekali menuduh sebagai musuh islam, jika tidak menyokong enakmen itu pada saat ini. Ini kerana, sampai hari ini gaji minima masih belum dilaksanakan.
    Lebih-lebih lagi, enakmen itu sendiri adalah pindaan 2015 yang kandungannya sudah tidak sama dengan enakmen hudud 1993 yang lalu. Ia dipinda oleh ulama-ulama PAS sendiri. Jika meminda tidak salah, sudah pasti tidak menyokong juga tidak salah. Jika tidak menyokong boleh dituduh rosak aqidah, sudah pasti tidak salah menuduh rosak aqidah pada ulama-ulama PAS yang meminda enakmen tersebut.
    Melihat scenario kini pula, kelihatan UMNO seakan-akan bersungguh-sungguh mahu membantu PAS untuk melaksanakan enakmen tersebut. Ia adalah isyarat, dengan PAS bergabung dengan UMNO boleh menjayakan hasrat PAS itu.
    Sebilangan pemimpin tertinggi PAS pula, sudah berkali-kali memberi isyarat meminang UMNO, tetapi pinangan itu seperti buat-buat tidak faham oleh pemimpin UMNO. Sewajarnya UMNO memahami keikhlasan PAS itu, dan tidak wajar menolak pinangan tersebut.
    Wallahu ‘Alam.

    ReplyDelete