KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 23 November 2015

PAN ISTIHAR AKAN TANDING KERUSI PARLIMEN GOMBAK YANG KINI DISANDANG AZMIN ALI WAKILI PAKATAN HARAPAN PADA PRU KE-14 NANTI?????.


Ceramah Perdana PAN malam tadi di Dewan Orang Ramai AU2 Taman Keramat yang turut di hadiri Pemimpin Ulung DAP yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah YB Lim Kit Siang, Penasihat Umum PAN Ustaz Ahmad Awang, Timbalan Presiden PAN Sdr Salahuddin Ayub, Ketua Penerangan PKR Syed Ibrahim Syed Noh, Pengerusi PAN Kelantan Dato' Wan Rahim Wan Abdullah, Timbalan Pengerusi PAN Selangor yang juga ADUN Hulu Kelang YB Hj Shaari Sungip telah membuat pengumuman yang mengejutkan bahawa PAN akan bertanding di parlimen Gombak yang kini disandang Timbalan Presiden PKR yang juga Dato' Menteri Besar Selangor YAB Azmin Ali.

Agak pelik bin hairan kerana sejak penubuhan Pakatan Harapan terdiri dari PKR,DAP dan PAN yang dibuat secara gelojoh dan terburu-buru pada 22hb September lalu tidak lagi membincangkan pembahagian kerusi yang ditandingi pada PRU ke-14 namun mengapa Timbalan Pengerusi PAN Selangor tanpa segan sili dan malu tebal muka boleh tergamak dan sanggup mengisytiharkan bahawa pada PRU ke-14 nanti PAN akan bertanding di Parlimen Gombak kawasan parlimen Azmin Ali.

Pengumuman dibuat didepan Lim Kit Siang, Ustaz Ahmad Awang, Salahuddin Ayob dan beberapa pemimpin tinggi PKR. Apa motif sebenarnya pengumuman diumumkan dikawasan parlimen Gombak sendiri malam tadi.

Apakah ini ada kaitan dengan keengganan Azmin Ali mengiktiraf Selangor sebagai kerajaan Pakatan Harapan??? ... Adakah ini sebagai cara nak ambil hati pemimpin ulung DAP yang sudah pun menjadi rahsia umum agak kurang senang dengan pendirian Azmin Ali selaku MB Selangor yang masih bertegas betapa kerajaan Selangor sedia ada bersama PAS masih berfungsi dan tidak ada keperluan ianya diubah????

Mungkin kebiadapan dan luar dari amalan biasa sesuatu komponen dalam gabungan parti membuat pengumuman untuk tanding kerusi parlimen disandang oleh pihak kawan lebih-lebih lagi kalau kerusi itu diwakili pemimpin tertingginya berjawatan sebagai Timbalan Presiden sebagai cara mau menghantar mesej jelas tapi keras betapa PAN sudah bersedia bertempur dengan PKR jika keadaan memaksa apabila permintaannya tidak dipertimbangkan????

Walau apa pun tafsiran dan andaian dibuat tetapi suatu yang jelas ialah PAN ini parti yang sudah pun terbentuk suatu persepsi dalam minda rakyat adalah sebuah parti yang pelahap kuasa dan gelojoh dalam banyak tindak tanduknya dan sanggup buat apa sahaja waima memijak kaki dan tikam belakang kawan demi mengisi dan mencapai nafsu serakah politiknya.

69 comments:

  1. Sila ambil perhatian serius ... mulai sekarang mana-mana komen yang tidak ada kena mengena dengan artikel akan dipadamkan termasuklah komen maki hamun, melucah dan geng-geng togel dan juga komen-komen yang sama ditempel berulang kali .... Omak menjemput kepada semua penjenguk blog ini kita berhujah secara bertamadun dan berhemah .... kita bertukar-tukar pendapat demi mencari titik persamaan dan kebenaran ... Harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Abaikan shj komen2 yg bersifat provokasi yg byk dilakukan oleh mereka yg tanpa nama. Hujah2 yg baik samada yg dari penyokong atau pembangkang perlu dirai.

      Delete
  2. Nampak tak ramai yang datang....banyak kerusi kosong jer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sakit ati tul tengok w.rahim tersengeh mcm kerang busuk sblah kit sial...
      Nampak sgt w.rahim yg terhegeh2 ke kit sial...kit sial jgn kan sengeh, muka angkuh lagak abg besar...cis!

      Hinanya w.rahim d mata kit sial...sumpah lahanat dah mkn diri?

      Delete
    2. Hj Hadi adalah seorang ahli politik yang hebat dan berakhlak mulia, terpuji dan berbudi bahasa. Sekian terima kasih.

      Delete
    3. Setuju sgt2 anon 22:06.. sbbnya beliau x langgar sumpah baiah serta harta wakaf..

      Delete
    4. Setuju sgt2 anon 22:06.. sbbnya beliau x langgar sumpah baiah serta harta wakaf..

      Delete
  3. Jangan beri amaran saja OMK. Delete terus terutama yg pro Amanah. OMK kan penyokong kuat Khalid @ pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah nama bukan Amanah tapi PAN Imayam. Nama pun silap

      Delete
    2. Siapa sebut Amanah saja mestilah di delete. Amanah ialah musuh kita di dunia dan akhirat. Siapa sebut amanah saja dia sudah tidak wala. Ini amaran tegas, siapa yg cuba bersifat amanah akan dipecat.

      Delete
    3. Walak pd dap setia semati...syafaat smou ke akhirat...nenbangun bersama dap

      Delete
    4. Sy x setuju komen2 penyokong pan didelete krn kita kena tgk jgk hujah diaorg.. setakat ni x ada hujah pan yg boleh menggugat tghh.. dan satu lagi sy jg x setuju perkataan amanah digunakan utk parti pan kerana mana ada org yg amanah dgn muka selamba langgar sumpah baiah serta harta wakaf.. Sekian.

      Delete
  4. Setuju. Sesiapa yg komen tak sokong pas mesti di delete. Komen yg memuji pas mesti ditingkatkan. Kewalakan kpd pemimpin adalah penting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIFAT SOMBONG GUAN ENG SEMAKIN TERSERLAH!!!

      Kesombongan dan keangkuhan Si Tokong DAPigs ni nampak gayanya semakin menyerlah. Nak pulak sejak DAPigs berjaya menyingkirkan PAS dari Pakatan Haprak tu baru - baru ini.

      Jadi, puak - puak DAPigs tu menjadi semakin sombong dan bongkak kerana menganggap diri mereka sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan dimana semua orang kena 'Kow-Tow' pada kehendak mereka.

      Tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng yang menuduh lima wakil rakyat PKR 'bersama Umno' menunjukkan berlakunya keretakan hubungan antara DAPigs dan PKR di Pulau Pinang.

      Ketua Pemuda MCA, Senator Chong Sin Woon berkata, keretakan ini berlaku kerana lima wakil rakyat tersebut bertindak berkecuali ‎daripada mengundi usul tebus guna tanah di Pulau Pinang.
      ‎"Kita nampak sangat keretakan dan perpecahan di pakatan selepas pergaduhan di antara DAP dan PAS. Sekarang PKR juga menunjukkan ketidakpuasan hati mereka," katanya sewaktu ditemui pemberita di Parlimen, hari ini.
      Mengulas lanjut, Sin Woon juga turt menjelaskan bahawa Guan Eng kini dilihat semakin angkuh dan langsung tidak boleh menerima sebarang komen dan kritikan dari sesiapa pun.
      "Sudah ada di depan mata kita bagaimana keangkuhan Guan Eng dan menjadikan dia seorang yang tidak boleh menerima sebarang komen termasuk di Pulau Pinang," katanya lagi.
      Sebelum ini, Pemuda PKR Pulau Pinang mendesak Guan Eng menarik balik dan memohon maaf secara terbuka atas keterlanjuran membuat tuduhan melulu terhadap lima wakil rakyat PKR berikutan isu usul tambakan laut.

      Ia ekoran tindakan lima wakil PKR tidak mengundi di dalam usul isu tebus guna tanah seluas lebih 2,600 hektar sewaktu dalam sidang Dewan Undangan Negeri yang diadakan baru - baru ini.

      Delete
  5. Biar betul!! Statment tim.pengerusi PANilayam sel tu? Adakah SALAH petik statment dia? Atau dia bercakap dlm keadaan TIDAK WARAS? Atau dia DISANTAU? Kalau betul dia ucap statment tu, memang dia "TIDAK WARAS mengeluarkan statment yg SALAH seolah2 dia DISANTAU mentor disebelahnya"- fastaqim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello BigMama 79...

      Klu Amanah lawan Azmin pun apa salahnya. Azmin sayangkan kerusi MB. Sama spt Khalid. Presiden PKR ditolak tepi. Hadi jadi rakan akrab. Azmin tolong jgn percayakan pas. Aku tak faham. Entahlah PAS nak bawa ahli-ahlinya ka mana?

      Sekejap nak bawa dasar islam,menentang undang2 penjajah!!REALITYnya dia bersama orng yg bawa undang2 penjajah.
      Sekejap kata orang pengkianat "Bah'iah':REALITYnya Hadi telah memungkiri perjanjian bertulis masa PR dulu.
      Sekejap kata nak jadi "PENASIHAT!!:REALITYnya mereka2 yg dinasihat adalah orang yg ada kuasa,ada harta, ada kemudahan.Ahli-ahli/pemimpin2 sendiri yg sapu duit rakyat?president sendiri yg menjadi "PEMONTENG" BERSIRI,dan cacian yg dituju pada pehat lawan tak pula dinasihati.
      Sekejap kata DAP Kafir pemusnah islam dan melayu:REALITYnya tidor sebantal di Selangor.
      Sekejap nak "BERDEBAT:REALITYnya mencari beribu-ribu alasan supaya tak berdebat.
      Sekejap kata tak nak pergi putrajaya:REALITYNYA nak bertanding di semua kawasan.

      Wahai pemimipin-pemimpin PAS ,kamu nak bawa ahli-ahli kamu kemana?nak jadi "PENDAKWAH" kah!!nak jadikaan negara islam kah!!nak berkawan dgn umno kah?nak jadi parti politik kah?nak jadi kaki putaralam kah?walau bagaimanapun sikap dan tindakkan kamu,yg untung adalah kamu, (pemimpin-pemimpin PAS),Elaun Hadi sahaja 90k sebulan.dan beberapa MP/dun PAS yg lain mendapat elaun,itu tak kira menantu Hadi lagi.Bagaimana keringat ahli-ahli biasa yg menderma,kerja2 keras semasa pilihanraya,ada yg sibuk bekerja-keras dlm internet nak cuba kata kamu okay.

      Hadi jadilah saorang yg "gentlement",declare secara resmi,join dgn umno habis cerita.

      Delete
    2. Keteserlahan TGHA akan lebih terpampang jika beliau bergabung dgn umno dan azmin. Rebutlah peluang ini, tn haji. Jangan toleh kebelakang lagi. Teruskan. Kami ahli2 yg wala akan menyokong tn haji. Hidup tn hj.

      Delete
  6. Wau Dap sudah naik tocang ! Manakala barua2nya pula turut meroyan sakan ! Ini semua krn Azmin tak walak kpd tuan galu LKS dan LGE ! Pantang disentuh sikit Dap terus depa maki hamun dan mencarut ! Alahai bertuahnya Dap dpt penyokong2 yg walak sebegini ! Ini yg buatkan Dap makin keras kepala manakala walaun2 pula makin keras kapla banana apabila diumpan dgn amoi2 seksi apatah lagi apabila dipeluk utk selfie ......... kah kah kah ........ walak jgn tak walak walaun !

    ReplyDelete
  7. Tahniah kpd pas. Sudah tiba masanya pas membantu azmin di gombak. Kita perlu bergabung dgn umno utk menewaskan dap, pkr dan amanah. Takbir 3X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untunglah umno dpt satu lg kerusi percuma. Yang aku konfuse nih ttg pas...nak gabung dgn umno ke atau pkr?
      Demi pangkat pas akan lakukan apa saja...

      Delete
    2. 21.21..ko jangan hina pas. Pas adalah pojaan hatiku. Percayalah kpd kehebatan hadi. Di mana wala kamu Jika kamu sayang malaysia, sayangilah pas. Hanya pas yabg menentang tppa. Yang lain semua sokong tppa.

      Delete
  8. saya puji pas...hari-hari saya puji pas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya puji haji hadi....hari-hari saya puji haji hadi

      Delete
  9. Aku tabik sbb jkkk pas penang letak jawatan. Tahniah kerana bertindak tegas. Lagipun tsk guna pegang jawatan tu sbb dah tak ada gaji kerana dap sudah pecat kita. Sia2 aje pegang jkkkkkkkk tu kalau tak dpt elaun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Letak jawatan ke atau dipecat ? KAH..KAH..KAH.. LAWOK3...

      Delete
  10. Ini semua kesan drpd kesan2 laknat yg mereka permainkan. Dan Allah akan menyempunkan urusanNya...amiin!-fastaqim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Laknat kpd puak2 Hadi yg terang2 tipu pengundi.

      Delete
    2. 21.25.....jangan hina hj hadi. Nanti omak delete. Kita mesti puji hj hadi.

      Delete
  11. Ya Allah, kesiannye Ahmad Awang, dah terlalu jauh sekongkolannya dgn DAP .... berdekad mmperjuangkan Islam dn hudud, akhirnya menentang bersama2 DAP. Benarlah bahawa hati itu milik Allah, sangat mudah bagi Allah untuk membaliknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia terlebih mkn taik busuk dapig..semoga mukanya tak menjadi hitam diakhirat kelak kerana bersekongkol dngn golongan kuffar.

      Delete
    2. Siapalah ahmad awang jika hendak dibanding dgn hj hadi. Dari segi kehensemannys saja pun ahmad awang sudah tewas jauh kebelakang.
      Takbir 3X

      Delete
  12. Omak. Tolong delete komen yg tak puji hj hadi yer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segala puji-pujian adalah untuk TGHA.

      Delete
  13. Ini semua kesan drpd kesan2 laknat yg mereka permainkan. Dan Allah akan menyempunkan urusanNya...amiin!-fastaqim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Tidak ada di dunia ini ahli politik sebijak dan sepintar haji hadi. Jika beliau jadi pm malaysia akan maju setanding jepun dan usa. Saya sokong hadi.

      Delete
    2. Hadi tidak pernah mengeluarkan perkataan barua. Ini semua adalah fitnah macsi2 dap sahaja. Mustahil ulamak terhebat mengeluarkan kata2 itu. Mustahil. Mustahil. Mustahil. Tak logik langsung.

      Delete
  14. Pan dan haprak berpisah tiada..bikin kacau saja..loser pelahap..ada pulak pancai2 bangang yg mnyokong..dunia..dunia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong. Hanya kpd hadi kita harus wala. Dialah pemimpin pujaan kits

      Delete

  15. Sekarang hanya ada 141 orang sahaja ahli parlimen beragama Islam iaitu kurang daripada 2/3 kesemua kerusi parlimen. Oleh itu isu hukum hudud yang memerlukan undi 2/3 di parlimen adalah hampir mustahil dilaksana di Malaysia walau sekalipun semua ahli parlimen beragama Islam menyetujuinya. Jadi Parti Pas kena kaji semula arithmetik ini dan strategi ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janganlah saudara bimbang. Dengan kebijaksanaan hj hadi semua masalah itu dapat diatasi dengan sekelip mata sahaja. Apa yg penting kita kena wala dan sanggup berbaiah kpd beliau.
      Takbir 3x

      Delete
  16. Janganlah risau. Kelantan tidak akan jatuh ke tangan parti lain selagi TGHA menjadi presiden pas. Umno akan membantu pas dan mengundi pas untuk mengekalkan kemenangan pas kelantan. Duit cijgu yik 14 juta tu hanya mainan dap. Semua duit cikgu yik tak ada 1 sen pun yg belum settle.

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah. Nampaknya semua komen amat positif. Semua komen memuji TGHA. inilah yang kita mahu. Memang terserlah sudah kehebatan TGHA.

    ReplyDelete
  18. Wangi sungguh kentut hadi. Kentut mat sabu busuk.

    ReplyDelete
  19. Ikut suka hati mu la PAN, bertandingla di mana saja yg mu suka, demokrasi membenarkan...kita tgk jer PAN ni dpt sokongan atau terus bungkus

    ReplyDelete
  20. Dimana Presiden PKR aka ketua pembangkang..dah lama tak dgr berita...ni parti PAN nak amik satu kerusi PKR utk PRU14..takan senyap jugak..tolong komen sikit la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak patut....tak patut.... tempat tu patutnya bagi kat pas. Sebab pas ada exco. Pan ada apa? Hidup ayatulah hadi. Takbir 3x

      Delete
  21. KELAB GREEN BOC MEMANG SIAL . TAK PERNAH BAGI PELUANG UNTUK BUAT APA2 KOMEN TERHADAP PAN DAP . ORANG2 KELAB GREENBOC BANYAK BUAT KOMEN TAK SENONOH DAN MERAPU DALAM OMAKKAU

    ReplyDelete
  22. GENG2 KELAB GREEN CELAKA . SILA BERAMBUS KELUAR DARIPADA OMAKKAU . SEBAB KELAB GREEN BOC MEMANG KOMEN TEROK KEPADA PARTI PAS DAN PIMPINAN ULAMAK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abanglim mai bulan ek...pi jahanam la Abanglim...tuan tanah tak suka tuan tanah boleh padam...Abanglim relax sudah..upah pun dah dapat kan?

      Delete
  23. Rilek ler abglim..gengpan imayam greenboc mmg jilake..wat semak..durg meroyan teruk dah tu..alang2 mnjilat biar licin ye tak..kahkah..pas nak wat apa pun lantak la..simpan skit busuk hati n komen bngang2 tu k..kahkah

    ReplyDelete
  24. Abanglim tak baik kita sesama islam doa org celaka biar lah org nak kutuk.jika yg dikutuk tu tak bersalah mereka akan dpt pahala.lain la kalau org tu barua jd mmg tak ada nama lain utknya.kita patut mendoakan yg baik kpda saudara kita.sesungguhnya muslim itu bersaudara.kalau bloq bloq pejilat dap tu nak kutuk pas pun biar depa la.sifat hipokrit mereka akan terlihat kenapa kutuk pas sj.apa dap tak buat salah.ada org pas buat org pkr sampai menangis nangis tp dap buat.bila dap buat silap mereka sikitpun tak bersuara tp bila pas buat silap mereka bagai nak bising satu dunia.pan batu api n badut dap tu sedang buat kerja pecah belah mereka.pkr n dap bagai retak yg menanti belah.jika dilayan
    habis terbakar semuanya gara gara penjilat dap.api lawan nya dgn air jd kita bersikap cool sj.biar depa letih menggoreng

    ReplyDelete
  25. Sudah nampak dah mereka tu penjilat semuanya.ug tak nampak lg.bising mengoreng sj yg lebih.jika bkn penjilat kenapa tak bising isu dap tambak laut sama.bkn ke itu akan merosakkan hidupan marin n menjejaskan nelayan melayu.kenapa diam membisu bila adun pkr menangis.dah tahu dah stategi mereka utk mengelak dikata pengkianat n penjilat mereka buat bising dgn mengutuk pas n tghh.habisla korang pekung pan kuali tukang goreng utk dap sudah terbuka n pekung dap juga.lebih teruk dr umno.sekurang umno ada menjaga agama islam juga.puak dap buat menghina sj tahu.mana tony monkney nanti valentine nak sambut dimana pula.malaysia ini susah semua haram.byk sgt penguat kuasa agama jakim la jais la mais la macam macam.teruk la nak kena kejar.kami mahu bebas kami mahu pesta mahu peluk kpop.hapuskkan jakim

    ReplyDelete
  26. Maaf mencelah...PAN tu menatang apa?

    ReplyDelete
  27. Satu undi PAS maknanya satu undi untuk UMNO. Tahniah Haji Hadi. Hidup AMANAHHHHH

    ReplyDelete
  28. Pan the badut lori penjilat dap sudah kantoi.awal awal ketuanya sudah tempek amoi kemudian ckp pula nak tolak hudud.dap buat hal pula dgn adun pkr dipulau pinang.pan pula nak buat hal dgn azmin.habislah korang peluru akan mkn tuan.

    ReplyDelete
  29. Bukan ke hari tu dah setuju nak sokong kerajaan selangor ini dah ckp lain pulak betul punya flip flop kump ni tak boleh dipercayai langsung.nampak tu tuan tuan sudah terang lg bersuluh tak payah tunggu lamapun utk putar cerita.baru je hari tu jumpa azmin ni dah cerita lain pulak .putar alam punya kump pengkianat.ingat tuan tuan pengkianat tak boleh dipercayai sekejab sj sudah mungkir janji

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan2 dan puan2.
      Lihatlah kesetiaan exco2 pas kepada azmin. Kesetiaan yg tidak berbelah bagi. Kpd tski setia dijunjung. Kpd azmin kesetiaan dijunjung. Dan jika noh omar menjadi mb, kesetiaan kpd noh omar akan dijunjung juga. Jika teresa kok nenjadi mb, kesetiaan kpd teresa juga akan dijunjung. Bukan soal elaun tinggi tetapi kerana kesetiaan kepada pas. Elaun tak bagi pun tak apa.

      Delete
    2. Kalau Pas depa kata u-turn. Depa buat semua betul. Pungkok ayam.

      Delete
  30. Wahai rakan2 pas..
    Kenapa kita nesti sokong hadi?
    Jangankan kentutnya, taiknya pun wangi.
    Ada mat sabu atau guan eng berkentut wangi?
    Tak ada kan...
    Sebab itulah kita perlu wala kpd hadi.

    ReplyDelete
  31. Alhamdulillah . . Setakat ni tghh masih belum berjaya digugat oleh parti dap dan pan.. sbb tu husam meroyan kerana apa yg dihajati x kesampaian..

    ReplyDelete
  32. Alhamdulillah . . Setakat ni tghh masih belum berjaya digugat oleh parti dap dan pan.. sbb tu husam meroyan kerana apa yg dihajati x kesampaian..

    ReplyDelete
  33. Haji hadi standard dia tinggi setaraf dgn obama. Bezanya hj hadi suka merendah diri. Tidak seperti obama, hj hadi hanya menggunakan bahasa yg mulia2 sahaja. Tengok muka hj hadi pun kita rasa seronok memanjang. Itulah ciri2 ulamak yg kita cari2.

    ReplyDelete
  34. Bukan semua pemimpin boleh menjala ikan belukang. Malah presiden usa pun tak mampu melakukannya. Apatah lagi mat sabu dan lim guan eng. Kemahiran ini penting untuk menjadi seorang pm yang berkualiti tinggi. Obama pun respek habis kpd hj hadi. Mungkin lain kali obama akan menjemput hj hadi main golf bersama2 di washington DC.

    ReplyDelete
  35. Mcm mana tak geram, diserang bertubi2 pun Hj. Hadi tetap tegak berdiri. Berlori2 Dap bekalkan panah & peluru kpd PAN, tapi Hadi tetap kebal. Dah larat agaknya kini panah mula dihalakan kpd Azmin pulak. Hancur Melayu, Dap berpesta!!!......

    ReplyDelete
  36. Parti mana agak2nya jd macai yg tolong parti dap tu?

    ReplyDelete
  37. Parti mana agak2nya jd macai yg tolong parti dap tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanggupkah pas selangor makan babi panggang sepinggan dgn dap? Jika tidak sanggup, marilah bersatu dengan umnp. Umno itu islam. Dap itu kapir.

      Delete