KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 8 November 2015

KOLEKSI GAMBAR SUASANA DAN SAMBUTAN SIRI JELAJAH TRELER PAKATAN HARAPAN TANPA PAS DI SEREMBAN PADA 25/10/2015 YANG LALU.


Akhirnya ada juga peminat Omak Kau yang berikan beberapa gambar suasana sambutan siri Jelajah Treler Pakatan Harapan peringkat Negeri Sembilan tanpa PAS yang berlangsung di Rahang, Seremban, Negeri Sembilan pada 25hb Oktober 2015 bersamaan hari Ahad mulai jam 9.00 malam yang lalu dengan para penceramah terdiri dari Lim Kit Siang, dan Hj Mohamad Sabu antara lain.

Lokasi ceramah diadakan betul-betul didepan Ibu Pejabat PKR Negeri Sembilan.

Perlu diingat parlimen Seremban untuk sekian lama adalah kubu kuat DAP jadi dari segi logiknya jika pun ada sambutan ianya bolehlah dikatakan dari penyokong dan pendokong DAP memandangkan yang hadir memberikan ucapan ialah pemimpin ulungnya Lim Kit Siang yang kebetulan baru sangat digantung sebagai ahli parlimen selama 6 bulan maka sudah pasti para penyokong tegarnya mau mendengar sendiri dari mulut pemimpin berkenaan mengapa beliau digantung dari menghadiri sidang parlimen selama 6 bulan dan bukannya sangat nak dengar celoteh Mat Sabu dan lain-lain pemimpin Pakatan Harapan.

Hujan turun agak lebat sebelum mulanya acara tetapi sudah mulai reda ketika Lim Kit Siang memulakan ucapannya ... sambutan tidaklah begitu memberangsangkan malahan boleh dikatakan cukup menghampakan sekali jika diambil kira kawasan itu lubuk kuat DAP.

Sebelum PRU ke-13 lalu dilokasi yang sama pernah Dato' Seri Anwar Ibrahim mantan Ketua Pembangkang membuat ceramah dan sambutannya jauh lebih hebat, hangat dan menyegat.

Rata-rata para pendegar yang hadir malam itu diberitakan melebehi 90 peratus adalah warga masyarakat Tionghua dan selebihnya Melayu campur India.

Nampaknya tanpa penglibatan PAS dengan Pakatan Harapan masyarakat malu masih segan-segan silu nak hadir atau paling tepat bahasanya masih enggan mau menyokong Pakatan Harapan .. Itu adalah hakikat.

80 comments:

  1. Cerita di kaunter bas express..

    Pak Lebai : Nak tiket bas satu!
    Kaunter : Ayah Haji nak kemana?
    Pak Lebai : Ana nak tiket bas satu!
    Kaunter : Ye la Ayah Haji nak kemana?
    Pak Lebai : Apa pulak duk sibuk tanya nak kemana-mana.. Ana nak tiket Bas Ekpress satu! Faham tak! Ada ke tak?!
    Kaunter : Tiket Bas nak kemana Ayah Haji? Tiket memang ada.. tapi lokasinya kemana?!
    Pak Lebai : Apa la bahlol dan tolol sangat kamu ni.. ana nak tiket bas satu.. itu pun tak reti ke? Jenuh dah duk cakap kat kamu dari tadi.. macam anjing salak babi dalam bukit je cakap ngan kamu ni! (Sambil meninggikan suara!)
    Kaunter : ?????! (Sambil garu kepala yang tak gatal dan kebingungan).

    Tiba-tiba satu uncle cina mencelah, tiket bas ke Putrajaya satu. Terus kaunter tadi bagi tiket dan uncle tu bayar seterusnya beredar menaiki bas.

    Pak Lebai : Sah kamu ni barua cina. Ana dari tadi nak tiket tak kasi, cina datang terus kasi je. Barua Cina! Anti Islam dan Anti Melayu.
    Kaunter : Apa hal Ayah Haji marah-marah ni. Bawa bertenang dan kita berbincang di meja bulat dulu!
    Pak Lebai : Sapa nak bincang dengan kamu. Ana tak akan kerjasama dengan barua cina dan orang yang anti Islam macam kamu!
    Kaunter : Sapa anti Islam? Saya nak pastikan Ayah Haji nak tiket kemana? Nak pergi mana?
    Pak Lebai : Ahhhh.. ikut suka aku la nak kemana pun! Kau peduli apa?! Kamu tu munafik! Pengkhianat! Barua! Tolol! Anjing! Kera! Babi! Monyet! (Sambil membuka belitan serbannya dan hanya tinggal ketayap sahaja dikepala terus berlalu pergi dengan bebelan yang tak jelas butir katanya..)

    Ini sekadar kisah di kaunter bas express..!!!! Jangan la sentap pulak... hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa punya lebai serban longgaq!Al kisah yg.menarik..bravo!!!

      Delete
    2. Aku suka..aku suka. Boleh djadikan bahan ketawa. Menarik kisah lebai yg ngaku suci nih...

      Delete
    3. Kah kah kah...

      Tuan guru kit sial aka tokong tua dap boleh pupus tempat lubuk sendiri...padan muka!

      Akibat berkawang dgn pan-amoi yg d mkn lahanat siang mlm pg ptg krn khianat PAS yg perjuangkan islam.

      Mcm ni nak masok kacau 8 kawasan PAS d s'ngor?...hmmm

      Kit sial balik umah sambil menghempas pintu umah kekuat dan menghantuk2 dahi ke tong gas d dapur...

      Kah kah kah

      Delete
    4. itulah contoh lebai aji yg berkawan dengan amoi2 DAP... yg ada dlm perjuangan amanah...
      sanggup ampu ketui taik kit siang malam n eng eng guan dok berlakon jadi Umar abd aziz..
      yg lebai aji tu pun percaya bulat2 dan tertipu dan tersilau antara eng guan yg mengaku jadi khalifah umar tu...
      bodohnya lebai aji amnah tu..

      Delete
    5. Bila lagi hudud nak laksana. Sial punya LGE. Dah perintah Penang tp masih berdolak dalih laksana hudud. Cepatlah LGE. Kami x sabar tunggu hudud.

      Delete
    6. Cerita yv menarik.
      Mohon utk kongsi rakan lain.

      Delete
    7. Aku hanya pegang pada fakta.

      Faktanya - Pas yang mendakwa sebuah parti besar yang memunyai lebih sejuta ahli hanya mampu raih undi sebanyak 1,633,389 saja pada PRU 13.

      PKR yang dikatakan hanya mempunyai ahli tak sampai 100,000 pula mampu meraih undi 2,254,328 iaitu lebih banyak dari Pas 620,939.

      DAP pula dapat 1,736,267 undi, melebehi Pas sebanyak 102, 878.

      Persoalan diatas sukar dinafikan berdasarkan angka undi yang diraih oleh Pas terlalu sedikit pertambahanya pada PRU 13 berbanding PRU 12.

      Pada PRU 12 Pas dapat 1,140,676 undi. Bermakna pada PRU 13 undi Pas hanya bertambah 492,713 untuk tempuh 5 tahun.
      Manakala untuk PKR pula pada PRU 12 berjaya mendapat 1,509,080 undi, bermakna untuk PRU 13 PKR mendapat tambahan 745,248 undi.
      Bagi DAP, pada PRU 12 meraih 1,118,025 undi dan mendapat pertambahan sebanyak 618,242 pada PRU 13.


      Daripada fakta diatas ternyata pemimpin dan penyokon Pas termasuk Omak Kau hanya syok sendiri bila melihat jumlah kehadhiran di ceramah Pas sedangkan bila tiba pilihanraya, Pas sentiasa kecewa dan berada ditempat tercorot kerana gagal mendapat undi.

      Pada PRU 10 tahun 1999 Pas meraih 994,279 undi dan dapat 27 kerusi. PKR hanya dapat 5 kerusi tetapi berjaya meraih 773,679 hanya kurang 220,600 berbanding Pas. DAP pula dapat 10 kerusi dengan undi berjumlah 830,870, kurang 163, 409 berbanding Pas.

      Pada PRU 11 tahun 2004 pula Pas meraih 1,051,480 undi, bertambah sebanyak 57,201 undi tetapi hilang 20 kerusi dengan hanya menang 7 kerusi sahaja. PKR pula dapat 617,518 undi dan hanya menang 1 kerusi. Undi PKR merosot sebanyak 156,161 dan hilang 4 kerusi. DAP meraih 687,340 undi dan menang 12 kerusi. Walau pun DAP hilang 143,530 undi tetapi DAP dapat tambah 2 kerusi.

      Pada PRU 12 telah mula memperlihatkan kurang daya tarikan kepada Pas dari segi pertambahan undi berbanding apa yang diraih oleh PKR dan DAP. Pas hanya dapat 1,140,676 undi, bertambah 89,196 undi sahaja, tidak sampai 10% pun berbanding dengan PRU 11. Berbeza dengan PKR yang berjaya melonjakkan kutipan undi sebanyak 1,509,080, bertambah sebanyak 891,562 undi iaitu lebih 100% berbanding PRU 11. Begitu juga DAP mendapat tambahan undi yang besar iaitu 1,118,025 berbanding 687,340 pada PRU 11 iaitu bertambah sebanyak 430,685 bertambah hampir 40%.

      Trend kemerosotan kepada peningkatan undi yang diraih Pas berterusan pada PRU 13. Sementara PKR berjaya menggandakan hampir sejuta undi baru begitu juga dengan DAP berjaya menambah hampir setengah juta undi baru, Pas terus berada dibelakang dengan hanya sedikit pertambahan undi sekitar 30% sahaja.

      Kedua-dua parti PKR dan DAP jauh meninggalkan Pas dalam meraih tambahan undi walau pun kedua-dua parti ini tidak sehebat Pas dari sudut jumlah keahlian berdaftar ahli mereka.

      Apa jadi dengan Pas?

      Ceramahnya berduyun-duyun orang datang!!!

      Tetapi yang memangkah hanya bertambah tidak sampai pun 10% dalam masa 4 tahun berceramah siang malam!!

      Dari fakta diatas terbukti bahawa jumlah kehadhiran manusia keceramah Pas yang berduyun-duyun tidak pernah berjaya membawa Pas mendahului Parti PKR sejak 15 tahun dahulu iaitu sejak PRU 11.

      Hanya pada PRU 10 tahun 1999 Pas mendahului PKR dan DAP. Itu pun kerana menumpang tui kes Anwar Ibrahim dan juga disebabkan PKR masih sangat baru ketika itu.

      Sebagai bekas penyokong PKR, Omak Kau tidak perlulah memperkecil-kecilkan jumlah kehadhiran pada ceramah-ceramah Parti Amanah.

      bukti telah termaktub bukan setakat PRU 12 dan 13 sahaja malah sejak PRU 10 dan PRU 11 lagi trend kehadhiran pada ceramah Pas sangat kontra dengan jumlah undi yang berjaya diraih oleh Pas.

      Jadi adakah masih relevan Omak Kau berkelakuan sinis seperti ini terhadap parti yang lebih kecil?

      Jawabnya tidak!!!

      Tetapi kenapa Omak kau masih terhegeh-hegeh dengan tag post yang terjerit-jerit memperlekehkan Amanah?

      Jawabnya Omak kau sekadar makan upah!!!

      Pahit sungguh ya Omak!!!

      Delete
    8. Ternyata penjaga kaunter adalah balaci pan imayam kuali. Sungguh tidak beramanah dan menyusahkan lebai hanya kerana ingin mendapatkan keredhoan abuya sifoo bukit penang.
      Maka bergembiralah penjaga kaunter dikelilingi ayam ayam amoi tajaan abuya sifoo bukit penang. Jilakelah penjaga kaunter balaci pan imayam

      Delete
    9. Setuju dgn tuduhan2 pak lebai tersebut.. parti baru pun dah x de sambutan.. kalau adapun hanya lah kerana simpati kerana dah x de jawatan..

      Delete
  2. mengaku pon barua cina dan anti islam....tahiah....hahaha...jgn sentap na....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu jd barua umno lg malang. Duit rakyat habis dikebas.

      Delete
    2. Mereka yg ngaku Islam PAS ini lah jadi perosak masyarakat. Depan penyokong PAS bersumpah x akn kerjasama dgn umno. Dibelakang berpakat nak tubuh kerajaang perpaduang. Munafik sungguh.

      Delete
    3. Aku nak hudud. Mana hudud yg Hadi janjikan.

      Delete
    4. KALAU HADI TAK ROSAKAN PR SUDAH TENTU UMNO MENGELUPOR. PELUANG UNTUK TAWAN PUTRA JAYA TERBUKA LUAS.

      Delete
    5. Hadi tu kan UG.
      Dia bagi O2 kat umno.

      Delete
  3. Yeahaaa ! ada ngak ada yg penting kita ketawa ! Yahanana ! Yahanana ! ........ Ya Amana ! Ya Amana ! ........ tak kemana ! Ya Bahana ! Ya Bahana ! ....... segalanya sudah jadi kapla bananana !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kempen memburukan DAP sedang rancak diadu domba olh macai UMNO. Prestasi DAP yg sangat cemerlang PRU13 dulu buat UMNO kecut perut. Semua kawsn yg DAP tanding di N9 menang 100%. JASA merupakan master mind UMNO tidak tidur mencari helah supaya DAP lumpuh. Macai bodoh PAS yg tak tahu ujung pangkal join UMNO hentam DAP.

      Delete
    2. UMNO n PAS akann buat UG, dan akan pastikan DAP tidaka ada dlm kerajaan Selangor pada pru14 ini.

      Delete
  4. PH...Pakatan Habukpuntarak..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS ...Parti Ajaran Sesat

      Delete
    2. Hadi ahli parlimen mereng.
      Barua umno.
      Uhuk uhuk.

      Delete
    3. Kahkahkah...
      AHLI PARLIMEN MERENG

      Delete
  5. Kami ahli ahli pan merasa amat terkilan dengan komen komen menghina oleh pascai dan caimeno
    Kami penyokong pan dan pakatan harapan sengaja tidak menunjukkan sokongan secara terbuka supaya para caipas dan caimeno leka dan alpa..setelah mengkaji dengan mendalam filem filem tamil sumbangan stesen tv imayam, kami telah bersepakat untuk meniru prinsip filem tamil iaitu hero mesti kalah dahulu, kemudian baru menang. Jadi janganlah caipas dan caimeno berasa selamat dan syok sendiri kerana siapa sangka seperti buah mangga harum manis dan keris kontot pak jamal tongkol, luaran nya berwarna lain tetapi isinya adalah oren, warna rasmi kami. Tidak mustahil ahlipas dan ahlimeno akan berpaling mengundi ph pada pru14 nanti.
    Semoga pan dan ph akan memenangi pru14 dan mengangkat abuya sifoo bukit penang, ayatollah mat sabu dan abuya kelate husam musa sebagai pemimpin negara. Semuanya adalah keranamu abuya sifoo bukit penang.

    Mariam imayam
    Din senget tauke ayam
    Robert I'm ayam
    Ganesan putu mayam
    KeDAPPAN accapan
    Joyah lembah PANtai
    Lim pan eng

    We all Love PAN forever
    God save the abuya sifoo bukit penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Kaki sebelah duduk dalam Pakatan Rakyat, yang kaki lagi satu duduk dalam UMNO. Itulah tuan guru kita, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      “Kalau nak bekerjasama pun, beritahulah, biar jelas. Panggil muktamar dan kawasan dan maklumkan kepada semua ahli bahawa Pas kini sudah bekerjsama dengan UMNO,”

      Delete
    2. Kempen memburukan DAP sedang rancak diadu domba olh macai UMNO. Prestasi DAP yg sangat cemerlang PRU13 dulu buat UMNO kecut perut. Semua kawsn yg DAP tanding di N9 menang 100%. JASA merupakan master mind UMNO tidak tidur mencari helah supaya DAP lumpuh. Macai bodoh PAS yg tak tahu ujung pangkal join UMNO hentam DAP.

      Delete
    3. AHLI PARLIMEN MERENG
      Kahkahkah

      Delete
    4. UMNO n PAS akan buat UG, dan akan pastikan DAP tidak ada dlm kerajaan Selangor pada pru14 ini.

      Delete
  6. DAP semakin banyak kerusi..
    seronoknya aku melayu ... cina jadi ketua aku..
    duit surau masjid dan sekolah agama pun DAP kasi ...
    biarlah aku jadi kuli batak cina asalkan boleh kepit amoi cantik.. ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cilaka punya Melayu. Aku beri kuasa tp habis tanah rizab Melayu kau gadai.

      Delete
    2. Pakar Yahudi upahan umno begitu berjaya menghancurkn PR. Mula2 strategi penjara Anwar. Kemudian gula2 PAS dgn isu HUDUD. Dalam mukhtamar semua yg cerdik dihalau keluar. PAS putus hubungan dgn DAP sbb tak setuju cara hudud dilaksanskan. Hadi begitu sombong bila umno berlakon konon sokong hudud. Akhirnya Hadi kecundang. PAS jd huru hara. PR berkubur. Umno bernyawa kembali.

      Delete
    3. Kempen memburukan DAP sedang rancak diadu domba olh macai UMNO. Prestasi DAP yg sangat cemerlang PRU13 dulu buat UMNO kecut perut. Semua kawsn yg DAP tanding di N9 menang 100%. JASA merupakan master mind UMNO tidak tidur mencari helah supaya DAP lumpuh. Macai bodoh PAS yg tak tahu ujung pangkal join UMNO hentam DAP.

      Delete
    4. UMNO n PAS akan buat UG, dan akan pastikan DAP tidak ada dlm kerajaan Selangor pada pru14 ini.

      Delete
  7. Woi hadi.
    Sila jawap fakta yang husam tanya.
    Jawap dengan jelas wahai lebai kaki putar belit ayat quran. Cakap berbelit macam ular. Kalau jumpa hadi dengan......pukul hadi dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jumpa hadi dgn kau, aku terajang muka kau dulu.

      Delete
    2. Klu jumpa ular dan Hadi. Aku lepaskan ular. Ular pandai belit tp Hadi lidah berbelit2.

      Delete
    3. 20.46...terajang kau aje ingat. Terajang aku tak ingat..bak no tepon ko try

      Delete
    4. 31:57... Taulah kau nak upah gangster tamil Imayam nak pukul orang. Mentang mentanglah kau baik dgn tamil Eelam,

      Delete
  8. kalau aku jadi hadilah aku jawab ya saje.takkan ke aku nak berketuakan dapig yang anti islam tu..bodoh punya soalan barua

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP TOLAK HUDUD SBB TAK FAHAM ISLAM.
      UMNO FAHAM ISLAM TETAPI TOLAK HUDUD.

      Delete
    2. Umno faham islam?
      Ko jgn buat kelakar la bhaiii

      Delete
  9. Aku sokong adalah lebih baik Parti Pan di ganti dengan naman PANtat.. kumpulan barua Cina

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU SUKA JILAT PANTAT EMAK KO .

      Delete
    2. Pakar Yahudi upahan umno begitu berjaya menghancurkn PR. Mula2 strategi penjara Anwar. Kemudian gula2 PAS dgn isu HUDUD. Dalam mukhtamar semua yg cerdik dihalau keluar. PAS putus hubungan dgn DAP sbb tak setuju cara hudud dilaksanskan. Hadi begitu sombong bila umno berlakon konon sokong hudud. Akhirnya Hadi kecundang. PAS jd huru hara. PR berkubur. Umno bernyawa kembali.

      Delete
  10. si biri2 sedang hebat berkelahi ... sebagaimana hebatnya para serigala itu berkhianat sesama mereka .... kemudian tatkala ditanyakan kepada si biri2 yg sedang rancak berkelahi itu "atas sebab apa kamu begitu asyik berkelahi ?" ... jawaplah si biri2 itu .." jng tanyakan kami .. kerana kami hanyalah bersifat sebagai biri2 yg sedang digembala" ... kemudian menambah "kembalikan pertanyaanmu kepada serigala2 yg mengembalai kami" ... lalu carilah ia sehingga sampai bertemu kepada gerombolan serigala2 itu .. lalu bertanya kepadanya " kenapa sekalian biri2 ternakanmu itu begitu asyik berkelahi sesama mereka?" lalu jawaplah sang serigala dengan nada sinis " ahh biarkan mereka berkelahi .. sedang kami sendiri pun terlalu sibuk mencatur gerak dan strategi demi survival kami" ... "apakah kamu sangka kami akan kekal diangkat sebagai serigala andai kami tidak berkhianat sesama kami?" ... "apakah kamu sangka kami akan kekal diulit dengan segala macam pujian2 , kuasa ,dan pangkat .. andai kami tidak berpakat sesama kami ?" ..."pergilah kamu jng membuang masa kami" .... maka berlalulah ia ... meninggalkan para serigala dan biri2 itu dengan kisah mereka ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun biri2 dan serigala hebat berkelahi tpi biri2 dan serigala tak pernah buat keje jijik jubo menjubo sesama jenis mcm yg dibuat oleh aljuboori kaum nabi Luth akhir zaman..hee3

      Delete
    2. Serigala bijak ialah serigala 2.6
      Kawanan bebiri paling bengap ialah bebiri minum kencing serigala 2.6

      Delete
    3. Kami ahli atau lebih mesra dipanggil macai pan dan pkr menuntut kerajaan membentuk satu kawasan parlimen baru, parlimen penjara sungai buloh. Sebagaimana kami tidak mengiktiraf pemenjaraan pak sheikh anwar atas nas bahawa aktiviti jubur menjuburi dan dijuburi adalah amalan biasa di negara barat, kami juga tidak mahu parlimen kehilangan seorang ahli politik yang hebat berpidato dan mampu melawan kezaliman najib rosmah serta caimenonya. Para banduan penjara ini hendaklah diberikan hak mengundi seperti orang biasa dan sekiranya sheikh anwar menang, maka hendaklah dibenarkan bersidang secara talian. Kami yakin bahawa aboya sifoo bukit penang akan setuju dengan cadangan ini, kerana abuya sifoo bukit penang dan pak sheikh amatlah rapat, ibarat pepatah aku gosok kau lipat dan juga pedang lawan pedang, akhirnya berdamai juga.mohon dipertimbangkan.

      Delete
  11. anom 2028 kuat sangat makan lendir dapig otak dah jadi mereng sudah tak tahu asal usul bangsa akhirnya jadi bangsat macam rejimen ke10 PKM.ke kau ni cina dapig saja menyamar jadi melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan lendir rosmah lg sedap.

      Delete
    2. Pakar Yahudi upahan umno begitu berjaya menghancurkn PR. Mula2 strategi penjara Anwar. Kemudian gula2 PAS dgn isu HUDUD. Dalam mukhtamar semua yg cerdik dihalau keluar. PAS putus hubungan dgn DAP sbb tak setuju cara hudud dilaksanskan. Hadi begitu sombong bila umno berlakon konon sokong hudud. Akhirnya Hadi kecundang. PAS jd huru hara. PR berkubur. Umno bernyawa kembali.

      Delete
    3. “Kaki sebelah duduk dalam Pakatan Rakyat, yang kaki lagi satu duduk dalam UMNO. Itulah tuan guru kita, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      “Kalau nak bekerjasama pun, beritahulah, biar jelas. Panggil muktamar dan kawasan dan maklumkan kepada semua ahli bahawa Pas kini sudah bekerjsama dengan UMNO,”

      Delete
  12. lendir LGE katanya ada rasa2 belacan betul ke?.kah kah kah... kelakar betul berhujah dengan dengan puak2 yang tak malu jadi barua ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cirit hadi pom ok
      Bole sapu kat janggut mung

      Delete
    2. Kalau bab lendir kena tanya presiden pan kuali imayam mat saboo. Bakal menteri hal ehwal wanita, pesuruh abuya sifoo bukit penang

      Delete
  13. anwar kt jika dia jd pm nk lantik husam jd tpm..... tu yg hadi berasap telur dibuatnya

    ada ke umnu buka jawatan kosong utk jd penasihat umnu

    muka tktau malu hadi ni. dgn umnu pun masih nk tunjuk hebat tp menagih ambil lah aku jd penasihat mu

    patut hadi tawar diri minta dinasihati oleh umnu br umnu terima.

    bkn umnu tktau hadi ni rasa besar diri dn hebat. umnu tkkan lupa hadi punya amanat. minta maaf kt umnu dulu baru blh tawar diri jd barua umnu.

    dok sajalh dijepun tu hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...
      MP MERENG BERASAP TELO..

      Delete
  14. Ya Allah apa semua ni...udahlatu maki hamun...

    ReplyDelete
  15. Cuba tanya sbb apa Sharpshooter lari dr PKR Penang?entah sapa la raba bontot bini org dlm pjbt Suk Penang...Dr Manchot buat2 sembunyi...last2 Pak Non yg kena....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu Hadi kata UMNO kafir. Semua yg UMNO buat PAS tak terima. Bab kawin pon kena nikah semula. Kenapa sekarang Hadi dok jilat umno?. AMANAT HJ HADI dah buang laut ke? Dasar lidah bercabang.

      Delete
    2. Ini semua berkat kepimpinan abuya sifoo bukit penang..maju makmur berkat terpilih negeriku pulau pinang.
      Marilah bersama abuya sifoo bukit penang dalam memartabatkan bangsa bukit penang serta menghalau caipas dan caimeno ke seberang perai
      Long live abuya sifoo bukit penang!

      Lim PAN eng
      M. PANdiasamy
      Mat PANdiaq

      Lover PAN bukit penang

      Delete
  16. ASAL BODO AJE PAS
    ASAL PAS AJE BODO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kau yg paling kuat aminkan doa KO pd umno, eloklah pan dgn pas bergaduh sekarang, sepatutnya kau buat majlis khas utk hina pas.

      Muahaha... Muahaha..
      Muahaha

      Delete
    2. KITA DOA UTK MP MERENG

      Delete
  17. Pergi luar negeri naik jet berdua dgn bini.
    Balik naik kapal trbang askar sendiri tinggal jet dgn bini kat luar negeri.

    Jet bini ker hapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada najib naik jet berdua, kurang kurangnya 3 orang dgn pilot sbb najib belum ada lesen pandu jet.

      Bodoh kau ni.

      Delete
    2. ASAL BODO AJE PAS
      ASAL PAS AJE BODO

      Delete
    3. PAN ITU DAP
      DAP ITU PAN
      DAP DAN PAN BERPISAH TIADA
      PAN IBARAT SAYAP MELAYU DAP

      DApAN

      Delete
    4. SEBAB PAN ITU ANAK JADIAN DAP

      Delete
  18. aku tak kisahh sapa yg dapat penonton ramai masa ceramah .. bila PRU PAScai baiah ularmak akan socai.. macam PRU 2004 berapa biji mangkok yg Pascai dapat hantar je parlimen???
    habaq maaii la Omakkau puki mak hang ooii. Poodaa wei amma Omakkau pi jagaa Pascai dahh nak lingkuppp ..

    ReplyDelete
  19. Kauorang yg tak suka PAN, tolong diam. Kauorang tak suka sbb kauorang tak tahu nikmat isap kote kulup yg kencing tak basuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isap telo badak lg bess

      Delete
  20. Salam....
    Dh sampai masa Amanah membuat program Perdana utk rakyat...
    Dua dlm satu , kebajikan dan promosi...
    tapi hampa tak akan dengaq ckp aku sebab hampa terlajak hebat...
    aku dh biasa alami dh...
    no hard feeling ok...

    #DoaUntukKebebasanAnwar
    #InsyaAllah

    ReplyDelete
  21. Dengar khabar anwar sudah makan hati dengan pakatan harapan...pergaduhan yang seolah olah tidak ada penghujungnya...
    Juga terdapat ura ura anwar akan berpindah ke seberang...
    Juga dengan bini anwar mendesak anwar dibenarkan mendapat rawatan si luar negara...
    Adakah anwar sedang merancang untuk melarikan diri ke negara orang?


    ReplyDelete
  22. Barua Umno berkeliaran disini. Jangan sentaplah wahai BARUA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua dap lagi ramai di blog ini

      Delete
  23. Buatlah apa2 program pun orang melayu dah tahu dah parti ini hanya budak suruhan DAP saja tak lebeh dari itu.Tak kan ke orang melayu sebodoh itu untuk menyokong parti yang pasti memusnahkan orang melayu ni.Hampir semua melayu dan bumiputera tahu yang DAP tu parti yang tersangat chauvenis melainkan sorang dua melayu yang otaknya telah disongsangkan.

    ReplyDelete
  24. nie soal nk menghidupkan masyarakat...
    sekiranya program2 'bewah' atau lain2 yg dpt membantu masyarat dilakukan disemua kawasan melayu , siapa yg tlg melayu?...
    sekiranya berjaya boleh dikembangkan kepada kawasan bukan melayu...
    sekiranya berjaya lg , who need's gov?
    ka hampa nk ikut cara sblm nie...
    may best luck accompany u...

    #DoaUntukKebebasanAnwar
    #InsyaAllah

    ReplyDelete
  25. biri2 itu pun berkata " bebaskan seekor serigala yg bernama anwar" ... tidaklah si biri2 itu mengambil pusing akan sebab musabab kenapa serigala yg pernah diberi gelar "anugerah tuhan" kini sedang meringkuk didlm penjara ... bagi si biri2 seiisi dunia ini merupakan rakan subahat kepada UMNO jika mereka berlepas diri dari memperlihatkan sokongan atau tekanan demi membebaskan serigala yg sangat "istimewa" itu .. namun takdir dan perancangan Nya Maha Hebat ... mengatasi segala usaha dari kawanan serigala dan sekutunya .. :)

    ReplyDelete