Monday 30 November 2015

SEJAK DILANCARKAN BULAN MAC LALU KEMPEN SEJUTA TANDA TANGAN BEBASKAN ANWAR BARU BERJAYA MENGUMPUL 37,000 TANDA TANGAN ATAU 3.7 PERATUS DARI SASARAN.


Dimana silapnya????? ... adakah Anwar Ibrahim sudah tidak relevan lagi atau sudah mulai dilupakan oleh rakyat???? .. pelbagai usaha sudah dijalankan termasuk mohon bantuan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) .... Kongres Nasional PKR ke-11 tahun ini pun acara paling utama masih juga berkisar mengenai kempen pembebasan Anwar Ibrahim sehingga temanya ialah Bebas Rakyat Bebas Anwar.

Anggota parti dikatakan melebehi 400,000 .. yang memangkah PKR pada PRU ke-13 lalu melebehi 2.2 juta jumlah yang paling ramai antara 3 komponen parti Pakatan Rakyat.

Tertubuhnya Pakatan Harapan tanpa PAS pun agenda utama diluluskan sebulat suara ialah angkat Anwar Ibrahim senagai Perdana Menteri dan pembebasan dari penjara.

Bermacam-macam acara dijalankan oleh Seketeriat Pembebasan Anwar namun sambutan cukup mengecewakan sekali.

Kini sudah sampai masa dan waktu serta ketikanya gabungan pembangkang terutamanya dari PKR memikirkan isu yang lebih besar yang berkaita rapat dengan kehidupan rakyat dari asyik menjadikan kempen pembebasan Anwar sebagai agenda utamanya.

Rakyat kelihatan sudah mulai bosan apabila perjuangan PKR kini dilihat lebih kepada memperjuangkan nasib seorang pemimpin dari memperjuangkan nasib jutaan rakyat.

Kempen ‘Bebaskan Anwar’ anjuran PKR bagi mendapatkan sejuta tandatangan rakyat Malaysia hanya mampu mengutip 37,000 tandatangan sejak Mac sehingga November.

Jumlah itu hanya 3.7 peratus berbanding sasaran sebenar sekaligus menimbulkan dakwaan kempen bagi mendesak kerajaan membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dianggap sebagai tahanan politik telah gagal.

Statistik mengecewakan itu dijadikan ‘bahan’ pemerhati politik dengan dakwaan Anwar dan PKR semakin tidak relevan kepada rakyat Malaysia.

Tohmahan itu bagaimanapun disangkal Rafizi Ramli kerana kegagalan mencapai sasaran sejuta tandatangan bukan perkara besar.

Katanya, PKR tidak mahu terlalu mengenengahkan isu pembebasan Anwar bagi mengelak dilabel sebuah parti yang hanya memperjuangakn Ketua Umum PKR bukannya isu rakyat.

“Kita kena imbangkan isu antara pembebasan Anwar dan kempen lain seperti 1MDB, Najib, GST, PRK Permatang Pauh dan sebagainya.

“Isu ini sensitif. kalau kita tekankan seratus peratus untuk hanya dapatkan tandatangan satu juta, nanti kami dituduh mengenepikan rakyat dan hanya mengutamakan Anwar sahaja. Oleh itu kami bahagi sama rata,” katanya.

Naib Presiden dan Setiausaha Agung PKR berkata, kempen pembebasan Anwar akan diteruskan selepas beberapa isu yang melibatkan pakatan pembangkang selesai.

“Sekarang saya rasa sudah banyak isu selesai, maksudnya isu pakatan pembangkang dan isu skandal yang lain. Kita fokus satu persatu lepas ini kami akan fokus kepada isu Anwar,” katanya.

31 comments:

  1. Aljuboori mme dah tak relevant lagi dlm.politik mesia...ingat aljuboori ingat bapa pembohong malaysia...16 sept..arsenik...suntikan hiv..alibi di mahkamah...dll yg terbaru ketunbuhan buah pinggang 4cm sbb jamban cangkung...kikiki...4cm tu kan aljuboori menutuh si saipol....ahakss..ingat aljuboori ingat bapa pembohong malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon PAN Imayam, menghina DSAI demi DAP tercinta

      Delete
    2. Kerana mulut badan binasa , jangan sedap cakap je, sekali pun betul nuar buat, kamu ttp berdosa tuduh tanpa saksi, bertaqwalah kapada ALLAH

      Delete
    3. 9:04 Pihak PAN IMAYAM PANDIKUTTY TAMILNADU ada saksi dan bukti tuduh pemimpin Pas guna duit rakyat utk beli Rover?

      Delete
    4. Anon 9:18 provokasi Dari PAN Imayam

      Delete
    5. Kalau tak ada saksi dan bukti, jgn tuduh sembarangan. Kalau kena kat muka kita, kita minta saksi dan bukti, kalau kena kat org senang2 je tuduh.
      Bila terkantoi tuduh org provokasi pulak. Nampak sangat tak cerdik.

      Delete
    6. Aittt PAN Imayam tak mengaku buat provokasi

      Delete
    7. tuan 2 dan puan2 boleh tak jangan gunakan perkataan yg lucah untuk dsai. kita sesama doakan kebaikan. tandatangan sangat hambar could be because... manusia terutama orang melayu mudah lupa

      Delete
    8. Salam Roshana Takim,

      Jaga2 PAN Imayam aedang buas menfitnah kepimpinan.PKR demi DAP tercinta

      Delete
    9. Biaq pi si Al-Juburi tu mereput kat dalam tu.....

      Delete
    10. Yang tak elok menggunakan perkataan lucah itu aku setuju....
      Tapi yang kata melayu mudah lupa itu sama sekali aku tak setuju...
      Itu hanya rekaan Tun M untuk menutup kerja durjananya dahulu.

      Delete
    11. Biarlah banduan jenayah liwat yang tertinggal dna 4cm dalam dubur saiful berehat dengan aman di dalam penjara sungai buloh. Nasib baik dipenjara sahaja, dan tidak ditambah dengan hukuman sebat.

      Delete
    12. Hahaha.....melayu mudah lupa.....manusia hanya pentingkan diri dari org lain, pandai meminta tak pandai memberi...

      Delete
  2. Kempen INI telah disabotage oleh PAN Imayam bertujuan untuk meletakkan DAP sebagai parti dominan

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam buat fitnah no hal. Alangkan Baiah pun diorang langgar. Setakar brlanka 10.orang asnaf syoru nasi barani, PAN Imayam mampu untuk a fitnah kawan, langgar Baiah, langgar sumpah Dan munglir janji

      Delete
  3. Kalau Rafizi nak tahu, tanpa kempen sejuta tandatangan utk bebaskan Anwar pun, beliau akan tetap bebas selepas cukup tempoh hukuman 5 tahun penjara malahan tak sampai 5 tahun punn.

    Sejuta tandatangan akan cukup selepas Anwar bebas. Apalah bodoh punya s/u Agung. Agaknya dia akan lebih cerdik selepas masuk penjara nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 pembaca anon 9:15 adalah PAN Imayam yg buat provokasi

      Delete
    2. Tak payah provokasi apa pun, org dah tahu Rafizi punya perancangan tak cerdik dlm politik. Akademik mmg cerdik, dlm politik belum tentu cerdik.

      Delete
    3. Sapa yg tak suka PAN dilabel sebagai tak cerdik

      Delete
  4. Pembaca, sila baca entry Omak Kau

    Amanah bantah usaha PAS perkudakan PKR

    http://omakkau.blogspot.my/2015/11/amanah-bantah-usaha-pas-perkudakan-pkr.html?m=1

    Sekarang macai2 PAN Imayam aedang giat memaki hamun kepimpinan PKR demi Abuya Sifoo Bukit Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dasar pengkhianat PAN ni. Sekarang hari2 nak sabotage PKR

      Delete
  5. Punca balaci low class PAN Imayam meroyan dan menfitnah kepimpinan PKR

    PAN JADI "BADUT"!!!

    PAS gembira Parti Amanah Negara (PAN) dan DAP tidak mendapat sokongan padu ahli dan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) seperti yang ditonjolkan dalam Kongres PKR 2015 kelmarin.

    Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, senario itu turut diakui oleh Timbalan PKR merangkap Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

    “Suasana di Kongres PKR kelmarin ketika nama parti PAS disebut, delegasi yang mewakili akar umbi PKR memberikan tepukan gemuruh berbanding bila disebut DAP dan PAN yang hanya diberikan tepukan ala kadar.

    “Timbalan Presiden PKR bila ditanya wartawan berhubung senario itu langsung tidak berselindung bila berkata itulah gambaran sentimen akar umbi PKR,” ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

    Ahmad dalam pada itu mendakwa, pada waktu ini sedang berlaku tentangan terbuka oleh masyakat cina terhadap kepimpinan DAP yang diketuai anak-beranak Lim iaitu Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

    Beliau memberi contoh tindakan sekumpulan kaum Cina yang di Pulau Pinang menaikkan sepanduk meminta Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang supaya pulang saja ke Melaka.

    “Ini mungkin babak awal tantangan masyarakat cina tempatan kepada kepimpinan Lim itu,” katanya.

    Malah, katanya, beliau dimaklumkan satu program utama PAN peringkat nasional di Selangor baru-baru ini berada dalam suasana sugul, hambar, tidak ceria dan dipenuhi aura negatif. – mynewshub.

    ReplyDelete
  6. kalau menantu hadi yg kena jel mukin mudah je nak dpt 2 juta..sb budak umur 13 tahun ramai yg sedia dikambingkan oleh parti PAS Jepun/Bangla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah sah yg maki DSAI diatas adalah balaci PAN Imayam

      Delete
    2. Wahai PAN Imayam, kami tahu kamu label.melabel DSAI kerana marahkan PKR. Cukuplah menabur fitnah demi kelangsungan politik PAN Imayam yg dah malap

      Delete
  7. Kalau PAN Imayam boleh hina ayah sendiri, orang lain lagi la.


    Mujahid Menghina Ayahnya Sendiri!



    Mujahid dan Kamarul Bahrin yang mengadakan sidang media di Parlimen pada 24 November 2015 lalu menyerang PAS kononnya PAS adalah parti ekstremis, mengalakkan cerai isteri talak 3, mengkafirkan orang Islam lain.

    Corak pemikiran inilah yang membentuk gaya Isis dan seumpamanya yang amat membahayakan masyarakat katanya pada sidang media tersebut.

    Mujahid Yusof Rawa menghina PAS, menghina pemikiran dan corak serta aliran pemikiran PAS. Sama dengan Faiz Fadhil yang banyak mempertikaikan tarbiyyah PAS. Mereka semua sebenarnya menghina dan mencerca ayahanda=ayahanda mereka sendiri.

    Mereka lupa bahawa berapa lama aliran pemikiran PAS dipengaruhi oleh pemikiran Dr Yusof Rawa dan Ustaz Fadhil Mohd Nor.

    Sama juga mereka lupa sebenarnya mereka juga menghina Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang kononnya AMANAH mengambil penghayatan perjuangaan TGNA.

    Apa yang berlaku adalah sinar kebenaran yang ingin mencerita kepada masyarakat bahawa Mujahid dan Faiz ini adalah mereka yang tidak bersama dengan Ayahandanya dalam perjuangan Islam PAS semasa hayat ayahanda mereka hidup. Mereka ada penyeleweng gerakan Islam.



    Nordin Bin Ali
    nordinbinali@gmail.com
    http://nordinali.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. DAH TAK DE ORANG DAN RAKYAT MALAYSIA NAK PERCAYA LAGI PADE ANUAR IBRAHIM SELEPAS ...".LANGKAH KAJANG " PECAT MB SELANGOR KHALID IBRAHIM......SELAMAT TINGGAL ANUAR.......ENGKAU AKAN DI LUPAKAN RAKYAT MALAYSIA DISEBABKAN PEMBOHONGAN DAN PENIPUAN YANG KAU JANJIKAN ..........LEBIH BAIK KAU BUAT LANGKAH MAYAT KAU PULAK SELEPAS " PEMBOHONGAN LANGKAH KAJANG ........KAU TELAH KECEWAKAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA BILA KAU SENYAP2 JUMPA NAJIB DI LONDON SELEPAS PRU13....HASILNYA KAU YANG DI SUMBATKAN DI PENJARA KAJANG KAU YANG MEWAH DENGAN PENIPUAN KAU SELAMA INI......KAU MASIH TAK SERIK DAN BERTAUBAT ANUAR DAN MASIH BERKAWAN DENGAN UMNO MUNAFIQ AL KAFIR........KITA RAKYAT MALAYSIA DOAKAN AGAR KAU MAMPUS CEPAT PUN LAGI BAIK ....PHUUUUIIIIIIIIIIIIIII.....SIAL PUKIMAK KAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam menghina DSAI

      Delete
    2. DSAIton leewat pujaan puak pkr pas dap pan imayam. Hidup UMNO BN Najib Razak

      Delete
  9. KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA YANG TERCINTA .....KALAU ANDA NAK KENAL ANUAR IBRAHIM SIAPA...? SILA TONTON MOVIES "IRONMAN 3" DAN PERHATIKAN WATAK JAHAT BERNAMA "MANDERIN..(BERLAGAK JADI KETUA JAHAT) YANG DILAKUNKAN OLEH PELAKUN BEN KINGSLEY DIA MANA DIA CUMA JADI BADUT MACAI PELAKUN SURUHAN KEPADA KETUA JAHAT SEBENAR.........TETAPI HAKIKATNYA DIA IALAH ORANG YANG TAK GUNA SATU SEN PUN DAN CUMA PELAKUN AJE..........SO ANUAR IBRAHIM PUN SAMA GAK MACAM WATAK MANDERIN DALAM IRONMAN3 CUMA DIA BERLAKUN UNTUK PARTI UMNO SELAMA INI.......BETUL KE ANUAR IBRAHIM DI PENJARA SELAMA INI SEPERTI YANG DI GAHKAN ??????...SILA LAH TONTON IRONMAN3.....NANTI ANDA AKAN DAPAT JAWABANNYA SIAPA ANUAR IBRAHIM YANG SEBENAR....DAN ANDA AKAN MELUAT DENGANNYA ...TEKTIK INI SAMA DENGAN WATAK OSAMA BEN LADIN YANG DIGUNAKAN AMERIKA UNTUK MASUK DAN MENYERANG NEGARA ARAB SEPERTI IRAQ DAN AFGANISTAN...KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA .....SELAMAT MENONTON DAN JANGAN KENA TIPU LAGI OLEH MUSUH NEGARA

    ReplyDelete
  10. Semua orang dan Seluruh Rakyat Malaysia SUDAH BOSAN dengan Janji2 ANUAR IBRAHIM dan Permainan Politik " LANGKAH KAJANG " ciptaan Anuar ibrahim sendiri dengan cita-cita tinggi nya yang teringin nak sangat JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA....rakyat Malaysia sudah sedar bahawa Anuar Ibrahim cuma perjuangkan Nasib dirinya sendiri apabila perjuangan PKR kini dilihat lebih kepada memperjuangkan nasib Seorang Pemimpin dari memperjuangkan Nasib Jutaan Rakyat Malaysia............Harap parti2 PAS dan DAP dan jugak PAN Sedar lah dengan Permainan Politik Anuar Ibrahim ini......SEDARLAH RAKYAT MALAYSIA SEMUA.....agar KITA SEMUA jangan lagi Tertipu oleh MAINAN JAHAT Anuar Ibrahim PKR dan jugak Parti UMNO PEROMPAK DAN PENYAMUN BESAR NEGARA MALAYSIA.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...