KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 29 November 2015

AMANAH BANTAH USAHA PAS PERKUDAKAN PKR


PETALING JAYA: Parti Amanah Negara (Amanah) membantah langkah Pas yang mahu memperkudakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) semasa pertandingan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14). Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abd Samad berkata, Pas harus faham bahawa semua parti termasuk Amanah berhak untuk bertanding di mana-mana kawasan ketika PRU-14 nanti. 

Katanya, kebersamaan Amanah dengan Pakatan Harapan bukan kerana parti itu tidak mampu bersendirian tetapi atas kesedaran akan tanggungjawabnya terhadap rakyat yang ingin melihat kekuatan semua parti pembangkang digemblengkan dalam usaha bersama untuk menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional (BN). 

“Sikap parokial, tertutup dan anti-demokratik Pas seperti ini adalah antara sebab Amanah ditubuhkan. “Amanah dengan ini mengesyorkan supaya semua pihak menyokong penuh usaha menjamin satu lawan satu pada PRU-14 sambil mengiktiraf kekuatan dan hak masing-masing,” katanya menerusi kenyataan pada Ahad. 

Dalam perkembangan lain, Khalid mengingatkan agar parti-parti dalam Pakatan Harapan mempersetujui sasaran satu lawan satu dalam pertandingan merebut kerusi pada PRU-14. Katanya, langkah itu bagi mengelak daripada berulangnya pengalaman yang pernah dilalui semasa PRU-13. “Seperti mana sedia maklum, satu lawan satu walaupun dipersetujui semasa PRU ke-13, khususnya di semenanjung, tetapi, ada juga yang telah engkar dengan apa yang telah dipersetujui bersama.

 “Akhirnya, calon UMNO-BN telah menang di kerusi-kerusi berkenaan,” ujarnya. Khalid menaruh keyakinan bahawa, sekiranya sasaran satu lawan satu itu dilakukan maka matlamat untuk melihat era pemerintahan UMNO dan BN berakhir akan tercapai.

Pendirian PKR yang sebulat suara dan muktamad bertahaluf siyasi dengan PAS telah menyebabkan DAP terutamanya PAN rasa tergugat dan terhina .... nampaknya PKR telah menemplak PAN dengan suatu mesej dan isyarat jelas yang kempimpinan PKR tidak mempunyai sekelumit pun kepercayaan dan keyakinan kepada PAN untuk menyerahkan undi rakyat terutamanya pengundi-pengundi Melayu kepada Pakatan Harapan tanpa PAS ... inilah apabila PKR mengambil sikap dan pendirian mendakap politik realistik dan bukannya politik retorik ...

104 comments:

  1. Khalid ni diam lebih baik dari komen tak katahuan.senang saja tuduh Pas memperkudakan pkr.bengong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALASAN KHALID SAMAD NAK RAMPAS SELANGOR!!!

      Huh! Kalau dah dasar orang yang Terdesak, mati hidup semula pun dia takkan mengaku yang dia terdesak nak mengekalkan jawatan bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.

      Realitinya, apa yang dilakukan oleh puak - puak Pengkhianat tu pada ketika ini di Selangor bukannya 'Strategi Bertapak'. Sebaliknya, Strategi Terdesak untuk mereka kekal memegang jawatan.

      Tapi kalau Si Khalid Samad tu mengaku yang itu strategi sebenar diorang, nanti nampak sangat la yang diorang ni lemah dan tak mampu nak buat benda lain. Jadi, terpaksa la dia cipta alasan.

      Antara lain, Si Khalid Samad tu kata, parti yang dia wakili sekarang tidak terdesak untuk untuk mendapatkan kerusi bagi bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
      “Bukan terdesak, tetapi itu memang strategi kami untuk bertapak di negeri di mana kami mula. Perkara ini saya rasa turut dilakukan oleh mana-mana parti politik dan tak ada parti politik yang tak mahu bertapak di tempat di mana mereka bermula,” katanya kepada Sinar Harian.

      Katanya, Amanah ada pendekatan sendiri dan mereka akan tentukan pendekatan dan pandangan yang lebih baik dan berpengaruh.

      “Sebab itu kita tubuhkan Amanah sebab nak tunjuk kepada masyarakat cara berjuang politik Islam yang sepatutnya.


      “Sambil itu kita boleh tunjukkan cara yang praktikal dan orang yang sokong kita kena buat macam mana parti politik lain buat iaitu menubuhkan kawasan, cawangan dan sebagainya," katanya.
      Kalau betul la diorang ni tak terdesak nak mengacau PAS bagi merampas kawasan yang dimiliki oleh parti tersebut seperti mana yang diarahkan oleh DAPigs, diorang tak buat kerja pandir.

      Kalau betul puak - puak Pengkhianat tu ada keyakinan mereka sendiri, buat apa Si Khalid Samad tu kritik setiap kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS dan juga pemimpin parti itu?

      Kenapa setiap kali kepimpinan PAS buat kenyataan dan menyatakan pendirian mereka, Si Khalid Samad tu tampil menjawab dan mengutuknya secara terbuka kalau mereka tak terdesak?

      Itu membuktikan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu takde maruah. Sebaliknya diorang hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Maka sebab itulah diorang terdesak nak merampas kawasan PAS!!!

      Delete
    2. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

      Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

      Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
      SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

      Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

      "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

      Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

      Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

      "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

      Delete
    3. Cut & paste. Tak ada siapa yg baca. OMK tolong delete komen merapu walaon PAS ISIS ni.

      Delete
    4. Salam PAN Imayam ada Sunnah, Shiah dan Wahabbi. Progressive Inclusive Dan Peduli dgn DAP


      Syiah Mendominasi PAN

      AIDCNews – 10/9/15 – Kemasukan aktivis ‘Abu Turob’ ke dalam Parti Amanah Negara (PAN) mengukuhkan lagi persepsi yang mendakwa parti itu didominasi kumpulan Syiah Malaysia.

      Menurut PASMA Malaysia, ‘Abu Turob’ adalah pengasas Syiah Kelantan dan ulama syiah Malaysia.



      “Alhamdulillah…

      “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

      “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

      Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

      “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

      “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu

      “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

      Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

      “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

      Dua tahun lalu Facebook ‘Ayuh Sepakat Tolak Syiah‘ menyenaraikan rangkaian Mohamad Sabu di dalam PAS.

      Antara yang disenaraikan adalah Aris Awang (Kedah), Adly Zahari (Melaka) dan Onn Jaafar.

      Kesemua yang disenaraikan itu kini telah keluar PAS dan menyertai PAN pimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu

      Aris Awang adalah ketua pengiring Amal Relief Malaysia (Arif) yang mengiringi Mat Sabu semasa perhimpunan BERSIH 4.0.

      Adly Zahari adalah Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Melaka, manakala Onn Jaafar pula merupakan Ketua Penerangan GHB Johor.

      Ketika Mat Sabu berjawatan Timbalan Presiden PAS, Aris Awang, Adly Zahari dan Onn Jaafar masing-masing berjawatan Setiausaha PAS Kawasan Kuala Kedah, Pesuruhjaya PAS Melaka dan Ketua Penerangan PAS Johor.

      Delete
    5. aku berharap PAN dan DAP akan bersama mengeluarkan satu senarai cai calon2 pkr yg mesti diboikot dlm pru akan dtg supaya pengundi2 tahu siapa yg mengkhianati mrk. senarai ini mesti dibuat skrg agar dpt disebarkan kpd semua pengundi2 seluruh negara.

      PAN dan DAP tidak perlu menentang YB Husam Musa (Salor), Salleh Man (Permatang Pasir), Datuk Mahfuz Omar, (Pokok Sena), Ahmad Baihaqi Atiqullah (Kubang Kerian) dan Datuk Nik Mazian Nik Mohamad (Pasir Putih).

      Aku berharap PAN atau DAP bertanding dimenentang azmin yg dah nak jadi pas... cai...

      Delete
    6. tak payah le khalid orang shah alam orang pandai from various perspectives, areas and analysis. we vote you previously because you are under the ticket if Pas, therefore thre is no more place for you here.

      Delete
    7. Saya dan keluarga pangkah Pas pada 2 PRU lepas kerana sangat-sangat benci dan mual meloya kepada Umno.

      Itu pada 2 PRU lepas.

      Pada PRU 14 akan datang, senarai parti yang dibenci bertambah satu lagi iaitu Pas.

      Kalu diputuskan satu lawan satu dan di kawasan saya katakan Pas lawan BN, macam mana saya nak pilih? Kedua-duanya busuk dan pengkhianat..!!!

      Tidak mungkin saya boleh tutup hidung dan mata untuk pilih salah satu daripada keduanya sedangkan hati saya sangat benci kepada kedua-duanya..!!!

      Jika ada satu parti lagi tidak kira Amanah atau PKR maka saya tidaklah jadi sasau untuk membuat pilihan.

      Saya pikir orang lain yang bukan ahli mana-mana parti pun akan mengalami rasa loya, muntah-muntah, cirit-birit dan sasau akalu hanya Pas dan BN yang bertanding di satu-satu kawasan.

      Ingatlah PKR, kamu mendapat 2.2 juta undi pada PRU 13 dahulu daripada siapa?

      Berapa jumlah berdaftar ahli kamu? Yang selebihnya undi daripada siapa?

      Delete
    8. Kat shah alam, kita pun tak nak pas lagi.
      Kita nak tukar ke umno.

      Delete
    9. Salam

      Makin lama makin meroyan PAN Imayam. Segala hujah tidak dapat ditepis

      So sugar 2 daddy blogger PAN Imayam, buat habis duit je korang sponsor macai 2 macam ni. Kalau aku, aku cari blogger yg jauh lagi bermutu.


      Kah kah kah kah kah

      Delete
    10. Dulu fitnah ahli pkr tokey pil kuda.
      Skang kudakan parti pkr.

      Delete
    11. Bukan Pas perkudakan PKR.

      Azmin yang perkudakan Pas.

      Ini semua angkara haji hadi yang telah memperkudakan pil kuda tanpa belas kasehan...!!!!

      Delete
    12. Anon 21:02 n 20:15 sama spesis dgn Tulang Loser. Loserwaves. Kah kah kah badut hamba PAN Imayam tengah marah

      Delete
    13. katanya PKR diperkuda tapi PANdir diperkudakan oleh DAPig tak sedar.

      Delete
    14. Aku paling benci parti yg memperguna Islam utk kepentingan diri. Disuruh ke Parlinen dia ponteng. Elaun dia ambil. Bila PR berpakat halang Bajet UMNO/ BN menyusahkan rakyat...MP PAS tikam kawan dari belakang. Cilaka punya MP PAS. Kami undi PAS untuk tentang BN tp dia dok bersenkongkol dgn UMNO.

      Delete
    15. Bodohla Khalid Samad ni...dah kena laknatla tuh...ko sapa nak dictate apa yg PKR patut buat..ko jaga parti ko sudah la..bengong

      Delete
    16. PAS jepun @lias Bangla ...drp undi parti yg tak ramai cendikiawan ni..asalah lebih baik undi PAN DAP PKR atau UMNO..PAS bertanding sendirian cukuppp..parti yg tak boleh dipercayai...parti yg berlagak spt nabi palsu..

      Delete
    17. RENUNGAN BERSAMA

      Jangan Menyibukkan Diri Dengan Aib Manusia

      Anas bin Malik radiyallahu anhu meriwayatkan bahawa Nabi saw bersabda:

      " طُوبى لمنْ شَغَلَهُ عَيبُه عن عُيُوبِ النّاسِ"
      أخرجه البَزّارُ بإسنَادٍ حَسن. ورواه أحمد والطبراني وابنُ حِبّان والحاكم

      "Berbahagialah sesiapa yang keaiban dirinya menyibukkan dirinya daripada berbicara tentang keaiban-keaiban manusia lain."

      [Hadis dikeluarkan oleh Bazzar dengan isnad yang Hasan. Juga diriwayatkan oleh Ahmad, Tabrani, Ibnu Hibban dan Hakim].

      HURAIAN

      1. Berkata Imam al-Munaawi; Berbahagialah seseorang yang disibukkan dengan keaiban dirinya lalu tidak berbicara tentang aib orang lain. Maka sewajarnya bagi orang yang berakal menguruskan keaiban-keaiban dirinya. Sekiranya didapati ada satu keaiban dan kelemahan sibukkanlah diri dengan memperbaiki keaiban tersebut lalu merasa malu untuk mengeji orang lain.

      2. Berkata al-Hakiim; saya merasakan tiada orang yang sibuk memperkatakan aib orang lain melainkan kerana leka tentang dirinya sendiri. Sekiranya dia prihatin terhadap kelemahan dan aib dirinya tentulah dia tiada masa untuk memikirkan aib orang lain.

      3. Berkata ahli ilmu, tidak sewajarnya bagi seseorang mengintai dan mencari kelemahan dan keaiban saudaranya bahkan selayaknya setiap orang lebih sibuk memikirkan kelemahan dirinya. Seorang mukmin berusaha mendidik dirinya sebelum menyibukkan dirinya mencari keaiban dan kelemahan orang lain.

      4. Demikianlah juga, tiada seorang yang sempurna. Setiap orang pasti memiliki kelemahan di samping kebaikan. Timbanglah kebaikan dan kekuatan diri yang ada pada seseorang sebelum menyibukkan diri kita untuk menilai kelemahan dirinya kerana kita sendiri pun tidak sedikit kelemahannya. Apakah kita suka untuk manusia berbicara tentang segala keaiban kita yang masih disembunyikan oleh Allah?

      5. Di zaman perhubungan manusia menjadi mudah dan cepat menerusi aplikasi whatsapp dan facebook tidak sedikit yang terlalu sibuk membicarakan keaiban dan kelemahan orang lain secara terbuka sehingga menimbulkan pelbagai prasangka sedangkan dia sendiri berpeluang menegur secara tertutup.

      6. Berkata bijaksana Arab; "keaiban dan kelemahan seseorang dilipat simpan bukannya diriwayat dan disebarkan."

      7. Biarlah aplikasi perhubungan sosial semasa memberikan pahala bukannya menambahkan dosa.

      Delete
    18. Isyarat bluetooth baru diterima

      Delete
  2. Pas tak bleh perkudakan pkr tp dap boleh perkudakan pkr n pan.begitulah maksudnya puak puak pandirkutty imayam badut lori dap.ternyata kerja jahat mereka yg memburukkan tghh n pas tdk memakan sgt hasil.padahal yg kelihatannya dap pula sedang beratantakan.cina n india akan sokong pas n pkr.dap yg rasis berselindung disebalik beberapa kerat melayu n india serta pan badut mereka sudah tertangkap basah.pas n pkr akan kembali kuat.dap n pandirkutty imayam will be finish

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS BUAT SPEKULASI, PAN TERUS PANAS PUNGGUNG!!!

      Nah!!! Lepas ni kita tengok pulak apa komen yang akan dibuat oleh Si Khalid Samad tu selaku Pengarah Komunikasi parti Pengkhianat yang dipimpin oleh Mat Sabu mengenai spekulasi ni.

      Jika sebelum ini, Si Khalid Samad tu dilihat hanya sekadar membidas kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PAS. Tindakan yang dia lakukan hanya ibarat 'Membalun Janda Lama' je.

      Entah kenapa yang Si Khalid Samad tu meroyan sangat tak tentu arah dengan pemimpin PAS tu pun, kita sendiri tak pasti. Walhal, dia bukannya ada sebarang kaitan dah dengan puak - puak PAS tu.

      Hari ni, PAS terus mencetuskan spekulasi apabila Setiausaha Agungnya menyatakan parti itu sedang berunding dengan parti lain dalam mendepani Pilihan Raya Umum ke-14, PRU-14 akan datang.

      Malah, Takiyuddin juga turut enggan mengumumkan parti yang sedang dirunding sama ada dari kerajaan mahupun pembangkang dan sengaja membiarkan perkara itu menjadi tanda tanya.
      "Tidak semestinya kita tidak ada rakan kongsi. Kita mungkin ada rakan kongsi baru. Siapa? Tunggu dan lihat. Kalau bukan parti, mungkin individu yang akan sertai kita. Itu terbuka untuk spekulasi.
      "Masih dalam rundingan. Semestinya daripada parti lain. Baik kami simpan untuk pengumuman seterusnya," katanya di lobi Parlimen di sini, hari ini.
      Dalam pada masa yang sama, Takiyuddin juga turut membidas Parti Amanah Negara dengan menasihatkan agar parti itu meberi fokus kepada usaha mengukuhkan parti mereka terlebih dahulu.
      "Buatlah kerja sendiri. Kamu uruskan ahli parti kamu, kami uruskan parti kami. Jangan bising lah.
      "Kukuhkan parti kamu dulu. Kami ada cara kami iaitu lebih baik bekerjasama dengan musuh berbanding dengan bekas rakan seperjuangan. Bekas rakan seperjuangan tahu rahsia kamu," katanya.
      Itu yang sepatutnya dilakukan oleh puak - puak dari kalangan Pengkhianat seperti Si Khalid Samad tu sendiri. Yang dia sibuk sangat nak mempersoalkan pendirian dan keputusan orang lain sampai tahap macam orang kena sampuk dek setan tu siapa suruh!!!

      Delete
    2. aku berharap PAN dan DAP akan bersama mengeluarkan satu senarai cai calon2 pkr yg mesti diboikot dlm pru akan dtg supaya pengundi2 tahu siapa yg mengkhianati mrk. senarai ini mesti dibuat skrg agar dpt disebarkan kpd semua pengundi2 seluruh negara.

      PAN dan DAP tidak perlu menentang YB Husam Musa (Salor), Salleh Man (Permatang Pasir), Datuk Mahfuz Omar, (Pokok Sena), Ahmad Baihaqi Atiqullah (Kubang Kerian) dan Datuk Nik Mazian Nik Mohamad (Pasir Putih).

      Aku berharap PAN atau DAP bertanding dimenentang azmin yg dah nak jadi pas... cai...

      Delete
    3. Saya dan keluarga pangkah Pas pada 2 PRU lepas kerana sangat-sangat benci dan mual meloya kepada Umno.

      Itu pada 2 PRU lepas.

      Pada PRU 14 akan datang, senarai parti yang dibenci bertambah satu lagi iaitu Pas.

      Kalu diputuskan satu lawan satu dan di kawasan saya katakan Pas lawan BN, macam mana saya nak pilih? Kedua-duanya busuk dan pengkhianat..!!!

      Tidak mungkin saya boleh tutup hidung dan mata untuk pilih salah satu daripada keduanya sedangkan hati saya sangat benci kepada kedua-duanya..!!!

      Jika ada satu parti lagi tidak kira Amanah atau PKR maka saya tidaklah jadi sasau untuk membuat pilihan.

      Saya pikir orang lain yang bukan ahli mana-mana parti pun akan mengalami rasa loya, muntah-muntah, cirit-birit dan sasau akalu hanya Pas dan BN yang bertanding di satu-satu kawasan.

      Ingatlah PKR, kamu mendapat 2.2 juta undi pada PRU 13 dahulu daripada siapa?

      Berapa jumlah berdaftar ahli kamu? Yang selebihnya undi daripada siapa?

      Delete
    4. Anon PAN Imayam 18:32. Kah kah kah

      Delete
    5. Senang aja. Di mana PAS bertanding. Di situ calon AMANAH bertanding. Abis cerita!!! Alasannya senang aja. AMANAH ganti PAS!!

      PAS tak boleh harap. Kalau bagi dia menang dia akan angkuh dan sombong. PAS parti talam dua muka.

      Kalau PH menang dia ada share walau dia bermusuh dgn PH. Kalau BN menang pun dia untung jugak. Dia dapat jadi penasihat!!

      Oleh itu...karamkan PAS dan BN sekaligus. Begitu juga...Azmin. Kalahkan Azmin di mana saja dia bertanding. Dia bukan pejuang rakyat. Azmin adalah pejuang PAS!! PAS balaci UMNO. UMNO dibenci pengundi = Azmin dibenci pengundi.

      Delete
    6. Kah kah kah try fitnah PAS pulak PAN Imayam ni.

      PAN Imayam kan hamba abdi DAP. Mengaku je lahhhjjj

      Delete
    7. Aku paling benci parti yg memperguna Islam utk kepentingan diri. Disuruh ke Parlinen dia ponteng. Elaun dia ambil. Bila PR berpakat halang Bajet UMNO/ BN menyusahkan rakyat...MP PAS tikam kawan dari belakang. Cilaka punya MP PAS. Kami undi PAS untuk tentang BN tp dia dok bersenkongkol dgn UMNO.

      Delete
  3. Walaupun DAP Anti Islam. tapi PAN.Imayam tetap sanggup Jadi hamba abdi DAP


    10 Bukti DAP Anti Islam

    klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

    Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

    Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

    Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bengap ini sekali lagi..beapo kali nak ulang post enkau. Dahlah cut&paste ulang smpai boring

      Delete
    2. Walaon PAS ISIS dah kekeringan idea. Hanya cut and paste sahaja mereka tahu.

      Delete
  4. Mujahid Menghina Ayahnya Sendiri!



    Mujahid dan Kamarul Bahrin yang mengadakan sidang media di Parlimen pada 24 November 2015 lalu menyerang PAS kononnya PAS adalah parti ekstremis, mengalakkan cerai isteri talak 3, mengkafirkan orang Islam lain.

    Corak pemikiran inilah yang membentuk gaya Isis dan seumpamanya yang amat membahayakan masyarakat katanya pada sidang media tersebut.

    Mujahid Yusof Rawa menghina PAS, menghina pemikiran dan corak serta aliran pemikiran PAS. Sama dengan Faiz Fadhil yang banyak mempertikaikan tarbiyyah PAS. Mereka semua sebenarnya menghina dan mencerca ayahanda=ayahanda mereka sendiri.

    Mereka lupa bahawa berapa lama aliran pemikiran PAS dipengaruhi oleh pemikiran Dr Yusof Rawa dan Ustaz Fadhil Mohd Nor.

    Sama juga mereka lupa sebenarnya mereka juga menghina Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang kononnya AMANAH mengambil penghayatan perjuangaan TGNA.

    Apa yang berlaku adalah sinar kebenaran yang ingin mencerita kepada masyarakat bahawa Mujahid dan Faiz ini adalah mereka yang tidak bersama dengan Ayahandanya dalam perjuangan Islam PAS semasa hayat ayahanda mereka hidup. Mereka ada penyeleweng gerakan Islam.



    Nordin Bin Ali
    nordinbinali@gmail.com
    http://nordinali.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. mcm pan ni sampai kiamat akan ada.sanggup kata apa saja walau fitnah demi survival pilitik.jual maruah bangsa biasa. tapi tunggu rakyat malaysia islam akan ajar ahli ppolitik gini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku paling benci parti yg memperguna Islam utk kepentingan diri. Disuruh ke Parlinen dia ponteng. Elaun dia ambil. Bila PR berpakat halang Bajet UMNO/ BN menyusahkan rakyat...MP PAS tikam kawan dari belakang. Cilaka punya MP PAS. Kami undi PAS untuk tentang BN tp dia dok bersenkongkol dgn UMNO.

      Delete
    2. Aku paling benci parti yg berpura2 sokong islam progresif blabla..langgar sumpah baiah atas nama Allah..menyokong SIS, menjilat bontot DAP...apa lagi yg tiggal kat org2 nih...semuanya hanya utk jawatan!!!

      Delete
  6. Pan perkuda syariat Islam. Petkuda baiah dgn tuhan. Perkuda hukum taklid. Perkuda hukum harta wakaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN hamba abdi DAP

      Delete
    2. Bila diminta berhujah di Parlimen ...Hadi ponteng. Makan gaji haram. Betul2 haramjadah.

      Delete
    3. Pan dituduh perkuda syariat Islam. Tp mereka lupa PAS lah sebenar dajal bertopeng manusia. Amanah yg pengundi beri dibuat mainan. Klu pengundi tahu PAS nak bersatu dgn UMNO sudah pasti undi bukan utk PAS.

      Delete
    4. Uiiiii INI balaci PAN Imayam lupa yg mereka ITU hamba abdi DAP

      Delete
    5. Aku paling benci parti yg memperguna Islam utk kepentingan diri. Disuruh ke Parlinen dia ponteng. Elaun dia ambil. Bila PR berpakat halang Bajet UMNO/ BN menyusahkan rakyat...MP PAS tikam kawan dari belakang. Cilaka punya MP PAS. Kami undi PAS untuk tentang BN tp dia dok bersenkongkol dgn UMNO.

      Delete
  7. pan blh diperkudakan oleh dap kenapa pkr tak boleh diperkudakan pas???????... sebelum ni kata umno dianuti orang2 bodoh. nmpaknya dah kena batang hidung sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR jangan ikut fahaman sesat PAS. Rakan PR dijadikan musuh tapi mesra umno.

      Delete
  8. pkr tak minat pada pan..apa nak buat...lagipun pan ni barang terpakai...apa kelas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diharap Kahlid Samad bolei naik kuda kepang kerana PKR tak mau dikudakan oleh PAN yg memang hamba abdi DAP

      Delete
    2. Azmin terhutang budi pd PAS sbb calon dia jd mb Selangor. Azmin lupa PAS pernah tikam PKR utk guling kerajaan PR Selangor.

      Delete
    3. Azmin kena kuda hadi.
      Padan muka.

      Delete
  9. PAS GEMBIRA PAN JADI "BADUT"!!!

    PAS gembira Parti Amanah Negara (PAN) dan DAP tidak mendapat sokongan padu ahli dan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) seperti yang ditonjolkan dalam Kongres PKR 2015 kelmarin.

    Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, senario itu turut diakui oleh Timbalan PKR merangkap Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

    “Suasana di Kongres PKR kelmarin ketika nama parti PAS disebut, delegasi yang mewakili akar umbi PKR memberikan tepukan gemuruh berbanding bila disebut DAP dan PAN yang hanya diberikan tepukan ala kadar.

    “Timbalan Presiden PKR bila ditanya wartawan berhubung senario itu langsung tidak berselindung bila berkata itulah gambaran sentimen akar umbi PKR,” ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

    Ahmad dalam pada itu mendakwa, pada waktu ini sedang berlaku tentangan terbuka oleh masyakat cina terhadap kepimpinan DAP yang diketuai anak-beranak Lim iaitu Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

    Beliau memberi contoh tindakan sekumpulan kaum Cina yang di Pulau Pinang menaikkan sepanduk meminta Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang supaya pulang saja ke Melaka.

    “Ini mungkin babak awal tantangan masyarakat cina tempatan kepada kepimpinan Lim itu,” katanya.

    Malah, katanya, beliau dimaklumkan satu program utama PAN peringkat nasional di Selangor baru-baru ini berada dalam suasana sugul, hambar, tidak ceria dan dipenuhi aura negatif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini saja yg walaon PAS ISIS nampu lakukan. Cut and paste benda yg sama. Rendah sungguh taraf pemikiran puak2 ini.

      Delete
    2. Syiah Mendominasi PAN
      SEPTEMBER 10, 2015
      AIDCNEWS
      3 COMMENTS
      AIDCNews – 10/9/15 – Kemasukan aktivis ‘Abu Turob’ ke dalam Parti Amanah Negara (PAN) mengukuhkan lagi persepsi yang mendakwa parti itu didominasi kumpulan Syiah Malaysia.

      Menurut PASMA Malaysia, ‘Abu Turob’ adalah pengasas Syiah Kelantan dan ulama syiah Malaysia.



      “Alhamdulillah…

      “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

      “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

      Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

      “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

      “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu

      “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

      Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

      “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

      Dua tahun lalu Facebook ‘Ayuh Sepakat Tolak Syiah‘ menyenaraikan rangkaian Mohamad Sabu di dalam PAS.

      Antara yang disenaraikan adalah Aris Awang (Kedah), Adly Zahari (Melaka) dan Onn Jaafar.

      Kesemua yang disenaraikan itu kini telah keluar PAS dan menyertai PAN pimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu

      Aris Awang adalah ketua pengiring Amal Relief Malaysia (Arif) yang mengiringi Mat Sabu semasa perhimpunan BERSIH 4.0.

      Adly Zahari adalah Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Melaka, manakala Onn Jaafar pula merupakan Ketua Penerangan GHB Johor.

      Ketika Mat Sabu berjawatan Timbalan Presiden PAS, Aris Awang, Adly Zahari dan Onn Jaafar masing-masing berjawatan Setiausaha PAS Kawasan Kuala Kedah, Pesuruhjaya PAS Melaka dan Ketua Penerangan PAS Johor.

      Delete
    3. Perjuangan PAS mirip ISIS. Jom kita jauhi PAS agar tak terikut gaya ganas pemimpinnya.

      Delete
    4. aku berharap PAN dan DAP akan bersama mengeluarkan satu senarai cai calon2 pkr yg mesti diboikot dlm pru akan dtg supaya pengundi2 tahu siapa yg mengkhianati mrk. senarai ini mesti dibuat skrg agar dpt disebarkan kpd semua pengundi2 seluruh negara.

      PAN dan DAP tidak perlu menentang YB Husam Musa (Salor), Salleh Man (Permatang Pasir), Datuk Mahfuz Omar, (Pokok Sena), Ahmad Baihaqi Atiqullah (Kubang Kerian) dan Datuk Nik Mazian Nik Mohamad (Pasir Putih).

      Aku berharap PAN atau DAP bertanding dimenentang azmin yg dah nak jadi pas... cai...

      Delete
    5. Saya dan keluarga pangkah Pas pada 2 PRU lepas kerana sangat-sangat benci dan mual meloya kepada Umno.

      Itu pada 2 PRU lepas.

      Pada PRU 14 akan datang, senarai parti yang dibenci bertambah satu lagi iaitu Pas.

      Kalu diputuskan satu lawan satu dan di kawasan saya katakan Pas lawan BN, macam mana saya nak pilih? Kedua-duanya busuk dan pengkhianat..!!!

      Tidak mungkin saya boleh tutup hidung dan mata untuk pilih salah satu daripada keduanya sedangkan hati saya sangat benci kepada kedua-duanya..!!!

      Jika ada satu parti lagi tidak kira Amanah atau PKR maka saya tidaklah jadi sasau untuk membuat pilihan.

      Saya pikir orang lain yang bukan ahli mana-mana parti pun akan mengalami rasa loya, muntah-muntah, cirit-birit dan sasau akalu hanya Pas dan BN yang bertanding di satu-satu kawasan.

      Ingatlah PKR, kamu mendapat 2.2 juta undi pada PRU 13 dahulu daripada siapa?

      Berapa jumlah berdaftar ahli kamu? Yang selebihnya undi daripada siapa?

      Delete
    6. Azmin badutkan pkr kpd pas.
      Pkr jadi badut umno.
      Pas talam 7 muka

      Delete
    7. Ketua badut pi selfie dgn Amoy. Laga Dada kah kah kah

      Delete
    8. Rendah IQ pascai. Orang riuh rendah cerita kejahatan pemimpin umno dan pas tp dia masih berminat dgn cerita selfi. Patutlah presidenya bodoh dan pengikutnya sepuluh kali lg bodoh.

      Delete
    9. Lari topic bro Hamba Abdi DAP. ibn PAN Imayam oiiiii

      Delete
    10. Aku paling benci parti yg memperguna Islam utk kepentingan diri. Disuruh ke Parlinen dia ponteng. Elaun dia ambil. Bila PR berpakat halang Bajet UMNO/ BN menyusahkan rakyat...MP PAS tikam kawan dari belakang. Cilaka punya MP PAS. Kami undi PAS untuk tentang BN tp dia dok bersenkongkol dgn UMNO.

      Delete
  10. 1. Apakah cara betul ketika mengenakan seluar dalam menentukan keselesaan pemakai?

    Sarungkan seluar dalam dan tarik ke atas sehingga posisi selesa. Pastikan bahagian belakang seluar memenuhi keseluruhan punggung. Pastikan pita di bahagian pinggan dan perut tidak berlipat.

    2. Di manakah posisi betul panel bawah seluar dalam?

    Pastikan jahitan pada bahagian hadapan panel kelihatan dan tidak seharusnya terselit ke belakang bagi memastikan keselesaan sepenuhnya.

    3. Pinggang seluar dalam sentiasa bergulung tapi bahagian pinggulnya selesa.

    Anda mungkin memilih saiz seluar dalam yang salah. Pinggang seluar dalam mestilah berkedudukan tetap dan selesa serta tidak berlipat. Saranan saya, cuba saiz yang lebih kecil dan rekaan berbeza.

    4. Kaki seluar dalam menggigit dan bergulung. Adakah ia pilihan yang betul?

    Kaki seluar dalam tidak sepatutnya menggigit dan bergulung. Jika keadaan itu berlaku, tandanya anda memakai seluar dalam terlalu kecil. Periksa sama ada bukaan kaki seluar dalam berkedudukan sama dari sisi ke sisi? Jenis fabrik seluar dalam anda daripada bahan memeri atau berelastik? Jika masih mengalami masalah yang sama, pilih seluar dalam berpotongan tinggi.

    5. Seluar dalam seperti mahu terlondeh

    Pilihlah saiz seluar dalam yang betul. Seluar dalam yang muat dengan selesa adalah seimbang dan selari serta meliputi semua bahagian punggung. Ganti seluar dalam yang lusuh dengan yang baru kerana getah pinggangnya mungkin sudah hilang keanjalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau spender bersize xxx mcm spender stopa kalau dah tak boleh pakai tu boleh le buat pembungkus buah nangka.

      Delete
    2. Jeff u bagi tips yeah!!

      Celako engkau, ni aku bagi tips bagi hang curi coli Nenek Jeh:

      1. Guna kayu payung.
      2. Guna kayu buluh
      3. Guna kail ikan

      Tapi jaga Jeff Nek Jeh mungkin ada CCTV belakong rumoh...mati engkau kena tangkap tengah curi coli...

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    3. Tak adil klu spenda cg Stopa saja yg dijulang. Spenda Hadimeru mcm mana?

      Delete
    4. Boxer aljuburi yang dipakai semasa beliau menutuh china doll ada orang mahu tak?

      Delete
    5. Bahlol PAS ISIS dah mula tunjuk bodoh kat nih.....

      Delete
  11. Maaf Azmin Ali dan PKR. Anda nampak seronok bergantung kepada PAS. Tetapi kami sedar anda hanya pergunakan PAS. Perlu diingat (diantara) undi kami kepada PAS (dulu) bukanlah kerana keyakinan kepada dasar perjuangannya. Tetapi sebab tolak kami kepada UMNO BN. Bukan juga disebabkan lebih Islam dan Melayunya PAS. Tetapi tolak kami kepada politik perkauman. 

    Maaf Azmin Ali dan PAS. Undi kami kepada PKR dan PAS bukan untuk mengaya dan menggula gulakan tokoh tokoh politik dengan jawatan di GLC, Institusi dan pelbagai lantikan politik. Din Ayam berkereta besar gara2 dapat GLC Selangor. Sehingga semua boleh menjilat kamu (Azmin) kerana kelicikan politik dgn ketiadaan Anwar Ibrahim.

    PRU 14 nanti kami pasti banyak undi rosak sebab semua bertanding hanya berkiblatkan pangkat dan kemewahan. Mereka lupa keperitan hidup rakyat yg rata2 berpendapatan RM 3000 ke bawah.

    ReplyDelete
  12.  Sejak kebelakangan ini nampak sgt Azmin seperti mahu bertindak sebagai "abang besar" dalam Pakatan Harapan. 

    Azmin akur dengan "ugutan" PAS. Jangan ada pertandingan 3 penjuru. Sebab jika berlaku begitu, PAS dan PKR paling teruk akan mengalami kekalahan. 

    Mana tahu? Sebab PAS yang telah memulakan dulu. Pertandingan 3 penjuru sudah bermula semenjak kecurangan dan pengkhianatan PAS terhadap Pakatan Rakyat di dalam pilihanraya umum 2013. Isu "watikah" yang telah menyebabkan kekalahan calon Pakatan di tujuh buah kerusi iaitu Bukit Besi, Seberang Takir, Kota Putera, Labuan, Kota Damansara, Sungai Acheh dan Panti. 

    Sekarang PAS pula tak mahu pertandingan tiga penjuru. Hadi tahu partinya terlalu lemah. Lalu didesak Azmin supaya Pakatan Harapan tidak bertanding di kerusi-kerusi di mana PAS bertanding. Azmin mmg terhutang budi pd Hadi. Tanpa Hadi jawatan MB tak mungkin miliknya Cikgu Bad dah lama terhidu mainan Azmin ini. Oleh itu Cikgu Bad mesti disingkir dr PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang Besar Syiah dalam PAN Imayam tu kao tak mau cakap

      Delete
    2. Walaon PAS ISIS dah bankrap idea. Jangan tunjuk ganas disini.

      Delete
  13. Pesanan kpd pengundi yg matang dan jujur. Undi adalah untuk kepentingan negara, agama dan bangsa. Jangan dibiarkan rakyat menderita dgn keborosan pemimpin. Guna wang rakyat untuk berfoya-foya. Tidak sensitif dgn duit zakat, tabung haji, kwsp, yapeim...Hasil kayu balak dirembat sesuka hati. Berwajah Islam tp berlumba-lumba kumpul kekayaan. Rakyat merempat dlm khemah. Undi bukan hak Najib, Azmin mahupun Hadi Awangj. Undi kita adalah untuk masa depan kita. Lupakan hadi, najib dan azmin kerana mereka mempunyai kepentingan peribadi yang kita sudah sedia maklum. Jom. Jadilah pengundi yg bertanggungjawab kpd agama bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  14. Untuk formula mudah pru14 nanti. Di mana PAS bertanding. Di situ calon AMANAH bertanding. Abis cerita!!! Alasannya senang aja. AMANAH ganti PAS!!

    PAS tak boleh harap. Kalau bagi dia menang dia akan angkuh dan sombong. PAS parti talam dua muka.

    Kalau PH menang dia ada share walau dia bermusuh dgn PH. Kalau BN menang pun dia untung jugak. Dia dapat jadi penasihat UMNO.

    Oleh itu...karamkan PAS dan BN sekaligus. Begitu juga...Azmin. Kalahkan Azmin di mana saja dia bertanding. Dia bukan pejuang rakyat. Azmin adalah pejuang PAS!! PAS pula mesra UMNO. Jadi betullah formula Dr Zuhdi dulu...Kerajaan Perpaduan. Azmin + PAS + UMNO = Sudah boleh tubuh kerajaan perpaduan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam. Kah Kah Kah.

      Korang ikut la Ramon Taylip Tulang Loser tu!!!?

      Utusekk!! People Like you! Sumpah.tapi tak dapat Jadi Calon Adun.

      Parti loser, president loser, macai pun loser. Harap badan besar. Otak size kismis

      Delete
    2. Ayuh rakyat malaysia yg cintakan Islam dan benci pengkhianat ugama..PRU14 nnt dimana saja PAN bertanding...kita pastikan mereka hilang deposit...kasi ajar sama geng gila jawatan...

      Delete
    3. Jangan mimpilah PAS nak menang. Lihat kelibat Hadi saja pengundi dah nak munrah Seorang pemimpin yg makan gaji haram tapi nasib pengundi tidak dibela.Tugas MP berhujah di parlimen tp dia ponteng..

      Delete
    4. Tengok click smart teringat nasi bariani 10 bungkus

      Delete
  15. Dulu-dulu orang tua pesan antara ular dengan keling, ketuk keling dulu.

    Sekarang ni antara Pas, Umno dan PH, bunuh Pas dulu, diikuti Umno, kemudian pangkah Pakatan Harapan.

    BUNUH PAS...PANGKAH PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah wahabbi+Syiah Imayam mengamuk. Tak takut pun. Pemimpin lagi ramai Dari penyokong

      Delete
    2. Bunuh PAS dlm pru 14 nanti. Aku setuju. Jangan buarkan pemimpin yg mengguna agama utk bolot kekayaan negara.

      Delete
    3. Jgn biarkan anak presdeng walaon pegang ceo kat kejaan selangor. Mcm la anak sgor tak ada telo.

      Delete
  16. Seronok tengok penganut PAN imayam jadi sasau.Habis dia tibai..Najib la.Azmin la,Hadi la semua di haram jadahkan.Nak buat macam mana kerana perasan dia tu sangat mulia dan bagus dan dapat restu pula tu restu seefool bukit pinang yg bagi mereka bersih lagi suci .Tak malu sungguh puak2 ni begitu sekali rela dijadikan barua dan sedarkah mereka ini yang kelas mereka itu sebenarnya jauh lebeh rendah dari selipar jepun

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam akan memarahi akar umbi DAP sebab sampai hati maki Abuya Sifoo Bukit Penang





      - masih ada satu iklan kosong di ruang ini -

      Perwakilan DAP dakwa pemilihan tidak telus
      Posted on Sunday, November 29 @ 21:32:30 MYT
      Dilulus untuk paparan oleh AnisahOmar





      GEORGETOWN - Perwakilan ke Konvensyen Biasa DAP Pulau Pinang 2015 hari ini membidas sistem pemilihan jawatankuasa parti DAP negeri yang didakwa tidak telus dan saksama.



      Perwakilan dari Taman Chai Leng Shamsher Singh Thind berkata sistem pemilihan anggota jawatankuasa DAP negeri harus diubah kerana tidak memberi kuasa sepenuhnya kepada akar umbi memilih pemimpin mereka.

      "Sistem pemilihan jawatankuasa DAP Pulau Pinang harus diubah supaya menjadi lebih telus kepada mereka yang mendapat undi yang tinggi dan diberi jawatan pengerusi," katanya ketika sesi perbahasan konvensyen itu di sini hari ini.

      Beliau turut menggesa Jawatankuasa Pusat (CEC) dan Jawatankuasa DAP negeri mensyaratkan jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang, sekiranya diberi kepada DAP, harus diserahkan kepada pengerusi DAP negeri dan bukan kepada yang lain.

      Terdahulu, perwakilan Sri Tanjung Bungah Lim Cheng Hoe turut membangkitkan perkara sama supaya kepimpinan parti dapat membuat perubahan dalam sistem pemilihan jawatankuasa negeri.

      Katanya mana-mana pemimpin yang mendapat undi yang tertinggi dalam pemilihan jawatankuasa negeri seharusnya diberi peluang memimpin parti sebagai pengerusi.

      "Dalam sistem lama, 15 pemimpin yang terpilih akan diundi sekali lagi untuk menentukan jawatan masing-masing dan sistem ini tidak memberi kelebihan kepada pemimpin yang mendapat undi tertinggi," katanya

      Delete
    2. Aku cukup meloya tengok walaon PAS ISIS melalak burukan Amanah. Dah sedar PAS ISIS semakin kehilangan pengaruh, taring dan pengundi jd mereka akn guna keganasan utk menang. Lembu2 PAS ISIS dilepaskan kat blog OMK utk cari simpati.

      Delete
    3. PAS ISIS ? PATUTLAH DAH MULA PUKUL ORANG YG TIDAK MAHU MENGANUT AJARAN PAS. FATWA MEREKA.... KELUAR PAS JATUH KAFIR.

      Delete
    4. Dulu PAS berjuang untuk agama Islam. Kini PAS berjuang untuk GLC.

      Delete
    5. Salah PAN Imayam berjuang untuk DAP. INI tidal menjejaskan perjuangan Qom Karbala Ahlul Shiah

      Delete
    6. Akar umbi PKR mau PAS, PAN tinggal dalam hutan je la

      PAS gembira Parti Amanah Negara (PAN) dan DAP tidak mendapat sokongan padu ahli dan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) seperti yang ditonjolkan dalam Kongres PKR 2015 kelmarin.

      Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, senario itu turut diakui oleh Timbalan PKR merangkap Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      “Suasana di Kongres PKR kelmarin ketika nama parti PAS disebut, delegasi yang mewakili akar umbi PKR memberikan tepukan gemuruh berbanding bila disebut DAP dan PAN yang hanya diberikan tepukan ala kadar.

      “Timbalan Presiden PKR bila ditanya wartawan berhubung senario itu langsung tidak berselindung bila berkata itulah gambaran sentimen akar umbi PKR,” ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

      Ahmad dalam pada itu mendakwa, pada waktu ini sedang berlaku tentangan terbuka oleh masyakat cina terhadap kepimpinan DAP yang diketuai anak-beranak Lim iaitu Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

      Beliau memberi contoh tindakan sekumpulan kaum Cina yang di Pulau Pinang menaikkan sepanduk meminta Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang supaya pulang saja ke Melaka.

      “Ini mungkin babak awal tantangan masyarakat cina tempatan kepada kepimpinan Lim itu,” katanya.

      Malah, katanya, beliau dimaklumkan satu program utama PAN peringkat nasional di Selangor baru-baru ini berada dalam suasana sugul, hambar, tidak ceria dan dipenuhi aura negatif.

      Delete
    7. Aku paling benci parti yg memperguna Islam utk kepentingan diri. Disuruh ke Parlinen dia ponteng. Elaun dia ambil. Bila PR berpakat halang Bajet UMNO/ BN menyusahkan rakyat...MP PAS tikam kawan dari belakang. Cilaka punya MP PAS. Kami undi PAS untuk tentang BN tp dia dok bersenkongkol dgn UMNO.

      Delete
    8. Bila ada usaha utk menyatukan pembangkang bg menewaskan umno dlm pru 14, mesti ada babi2 mengkopi pes kena sawan.

      Delete
  17. inilah konflik...
    tp kemana mahu pergi, apa mau jd, apa yg dapat menjadi ukuran bg aku...
    kemenangan dengan kehilangan integriti dan maruah boleh dianggap kalah...
    musang berjanggut dan syiah memang selalu menang tetapi kita tau depa kalah...
    now its happen to you Amanah...
    victory factor nows meaningless..
    hope no luck with you...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam taknpi belajar kat Qom dgn Karbala ka???

      Delete
    2. Undi PAS samalah kita mempersendakan Islam. Akhlak pemimpin PAS sangat hodoh dan gelojoh mengumpul harta. Kebajikan pengundi bukan keutamaan.

      Delete
    3. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.


      Anonymous15 November 2015 at 20:47
      DAP Racist- mahu camput Khutbah Aidl Adha di Pahang

      Agenda Daily) – PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam.

      “PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam.

      Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

      Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah.

      “Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

      Delete
    4. Jangan percayakan PAS. Semakin hari semakin ganas. Walaon PAS ISIS sanggup pukul orang.

      Delete
    5. Undi pas bermakna undi najib.
      Sanggup?

      Delete
  18. Pas berjuang bukan untuk Islam.
    Pas berjuang untuk GLC

    BUNUH PAS....PANGKAH PH

    ReplyDelete
  19. PKR pun tak mau kat PAN Imayam. Tak lama lagi DAP pun tengok PAN Imayam membazir najis sajaaa. Kepoh lebih isi yilek. Kah kah lkah

    Dari Mat Sabu ke macai low classTulang Besi sama saja. Menghabiskan beras saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauhilah parti yg mempergunakan Islam utk bermewah. Rover dibeli dgn duit balak. Hidup rakyat dlm khemah terabai.

      Delete
    2. Jauhi parti ajaran sesat.
      Rover boleh beli, pisau toreh mangsa banjir tak mampu nak bagi.

      Delete
  20. SEBAGAI KESIMPULAN DPD SEMUA KOMEN DIATAS ... MAKA ADALAH PAS SUDAH DITOLAK PENGUNDI DN TIDAK RELEVAN LAGI

    UNDI PAS BERMAKNA UNDI UMNU BERMAKNA SOKONG NAJIB BERMAKNA REDHO ROSMAH PERABIS HARTA NEGARA

    DAN AZMIN BOLEHLAH KEMAS2 BILIK MB KERANA INI PENGGAL TERAKHIR JD ADUN

    NAMPAKNYA PH MENDAPAT SAMBUTAN MAJORITI RAKYAT

    SEKIAN DIMAKLUMKAN

    ReplyDelete
  21. ini ja pilihan terbaik kita ada....
    kita bole bg nasihat...
    apa pun PAS dulu bknnya kuat sgt...
    Amanah bole ganti PAS dgn syarat tolak DAP , tolak syiah...
    cukup harum dan segar sekiranya berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas jgn join pkr. Lebih baik pas join umno. Umno boleh bagi byk jawatan exco dan ceo kpd anak2 pemimpin pas. Kalau pas nak kaya duduk banglo dan naik rover, sila isi borang masuk umno.

      Delete
    2. 00:31 adakah anda ingin mengesahkan bahawa PAN dikuasai syiah serta hamba abdi DAP?

      Delete
  22. Kalau hussam ajak hadi bertanding candat sotong, belum tentu hadi berani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS parti ceramah. Guna tin milo kutip derma. Hari2 lempar fitnah tuduh org lain tak Islam. Salah sendiri x nampak. Beli rover guna duit rakyat. Pemimpinya munafiq. Diamanah utk bersidang tp ponteng. Pengundi pangkah PAS utk tentang kerajaan zalim umno tp MP PAS dok sokong bn/umno. Bukankah itu perbuatan org MUNAFIQ. Parti ini mesti di tolak dlm pru14 nanti.

      Delete
    2. Habis tu nak suruh org Islam Malaysia pangkah parti mana dlm PRU14 nnti?

      Delete
  23. Klu selama pakatan harapan ditubuhkan jelas sekali dap mengdominasi ph dgn dibantu proksinya pan. Tetapi selepas sidang dun pp bila berlaku perpecahan undi berkaitan bantahan tambak laut kerajaan dap pp maka pkr tlh mengambil alih peranan menentukan hala tuju ph ataupun pembangkang. Dap seolah2 terkunci kaku kesejukan. Hya pan yg jadi proksinya saja yg pamirkan kepanasan dgn tindakkan bijak pkr terus menaruh keyakinan kpd pas utk memacu penentangan kpd penguasaan umno bn pada pru14 nti. Pan dan dap spt tlh dpt merasakankan bahawa peranan mereka makin terpinggir bila pkr lebih memihak kpd pas dlm pakatan pembangkang kerana pkr tak npk peranan yg mampu di laksanakan oleh pan utk menarik org melayu dan islam lain terus memberi sokongan kpd pakatan harapan kecuali dgn penglibatan bersama pas. Itulah cerdiknya pas berpolitik hga mampu menundukkan pesaingannya dlm percaturan politik negara. Bkn saja pakatan pembangkang tunduk kpd strategi bijak pas malah umno pun ikut telunjuknya utk terus berkuasa. Mmg ulama hebat memimpin kerana meteka sentiasa diberi pertolongan oleh allah.

    ReplyDelete