KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 18 November 2015

BERITA GEMBIRA KEPADA PENDUDUK ALOR SETAR .... KALAU TIDAK ADA DUIT KALAU BOLEH TOLONG TANGGUHKAN MATI DULU .... BN MENANG KEDAH SENANG.


Urus jenazah sahaja dinegeri yang bermenteri besarkan anak Mahathir Mohamad iaitu Dato' Seri Mukhriz Mahathir ialah RM980 (SEMBILAN RATUS DAN LAPAN PULUH RINGGIT)  ... tidak termasuk jika jenazah luar qariah kena bayar penalti RM150 ... bayaran tambahan pula dikenakan jika dikebumikan waktu malam, tanah kubur runtuh dan ada halangan batu besar semasa menggali kubur.

Ini macam punya upah dinasihatkan kepada yang tidak mampu agar tangguh dulu bila tiba hari kematian anda.

Dulu semasa PRU ke-13 janji sama rakyat jika BN menang rakyat senang ... Nah!!! BN sudah pun menang .. anak Mahathir lagi jadi MB Kedah ... bertambah senang ke rakyat Kedah???? ... Nak mati pun sikit punya sesak nafas waris-waris nak keluarkan duit bayar upah urus jenazah.

18 comments:

  1. Omakkau la selalu sangat puji ostat ulama tak tahu golongan ni amat jahat perangainya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekau mati minta la lge tu tolong semayang kan.

      Delete
    2. Ko pegi cakap kat Aki Mupeng ko tu pi balik Indon boleh tak???...Jangan nak menyebok kat Bumi Melaya ni....

      Delete
    3. Hahaha....mati kena tunggu!!! Gila juga omak kau ini....adakah mati msk kubur pun kena tunggu minta wang baru boleh mati!!! Kalau duit kubur tak ada org kampung pun boleh bantu dgn derma kenapa nak tunggu wang dari mrk. Dtg tak bawa wang mati nak tunggu wang memang gila punya org.

      Delete
  2. Omk tk pyh la nk pertikai hal2 pengurusan jenazah. Jgn risau urusan bayaran tu adalah org yg hidup akan uruskan. Carilah isu2 lain...

    ReplyDelete
  3. tu blom masuk GST lagi tu...haha

    ReplyDelete
  4. Sokong kenyataan omakau. Nak mati pun mahal.

    ReplyDelete
  5. Sokong kenyataan omakau. Nak mati pun mahal.

    ReplyDelete
  6. Tahniah rakyat kedah yg sokong umno be end.dok pertikai apa lg kan dah kata bn menang kedah senang.padan muka semua.

    ReplyDelete
  7. Mahal ka selangor Lagi mahal. Acu post Harga Pasaran. Tabung khairat kematian dah lama ada. Do guna pakai masa beginilah

    ReplyDelete
  8. Jangan berkira sangat, mati bukannya selalu, sekali seumur hidup, rumah sejuta boleh beli, kereta mahal boleh beli, setakat seribu sekali dlm seumur hidup, nak berkira sangat ke? Suruhlah sedara mara tanam dgn duit dan buku bank serta kad kredit, kad atm sekali dgn mayat.

    ReplyDelete
  9. Kalu gini geng PAN Pandikutty imayam yg beruntung ........ sbb depa boleh lupus mayat bakaq dlm zing pas tu tabur abu dlm sungai mcm 2 kes terjadi sebelum ni !

    ReplyDelete
  10. haaa....

    Bukan ka kerajaan kedah tu kerajaan Umno?

    Sekarang ni Hadi Awang berhempas pulas nak bekerjasamalah...nak jadi penasehatlah kepada Umno.

    Baguslah...bila join nanti Pas boleh nasehatkan umno up lagi 25% kos urusan orang mati. Lagi afdal kenakan juga GST sekali....tak payah tadah tin milo dah.

    Pas kan parti penasehat....

    # lepas ni boleh la buang tin milo

    ReplyDelete
  11. Pendapat saya, marilah sama-sama kita pelajari ilmu fardhu kifayah ini...apabila ramai yang sudah tahu tentang ilmu ini, secara tidak langsung sedikit sebanyak dapat selesaikan masalah ini...masyarakat dalam satu kariah itu sudah tahu peranan masing2...secara tak langsung dapat meringankan beban keluarga arwah...sekiranya ibubapa tak dapat belajar ilmu ini kerana kekangan kerja dan masa, mungkin kita boleh hantar anak2 kita untuk mengikuti kursus pengurusan jenazah ini...tambahan pula bila tiba musim cuti sekolah ni...bukan apa kalau anak2 kita sudah tahu ilmu ini, insyaAllah mereka sendiri yang akan menguruskan mayat kita nanti...seboleh-bolehnya sebagai masyarakat muslim, kita cubalah sedaya upaya untuk meringankan beban yang ditanggung oleh keluarga arwah... :-)

    ReplyDelete
  12. Ooi... ada org kebas khiarat kematian dp BR1M?. memang tak senonoh betullah puak2 ni.

    ReplyDelete
  13. ORANG KEDAH MEMANG LOQLAQ

    INI BARU BETUL BID'AH DOLALAH

    TOLONG JANGAN MATI KAT KEDAH

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  14. Dulu pas perentah depa tolak......la ni kena cari duit simpan bawah tilam, kalau belum cukup simpanan untuk pengkebumian minta doa kat tuhan jgn ambik nyawa dulu.dah nampak dah pemerentah kedah darul x aman nak peras rakyat.org kedah banyak petani dan penoreh,kais pagi makan malam.......sokong lagi pru 14 nanti.. ketegaq sangat

    ReplyDelete
  15. RM 980.00.. ...belum masuk sembahyang jenazah lagi,tanya orang titi gajah (masjid tuan hussain)....depa bolih bagi tau.Panggil org pondok sembahyang dgn caj van lagi.x dak rm3,000.00 jgn mati oooi

    ReplyDelete