Wednesday 18 November 2015

ISU ROSMAH MENJADI PENAUNG PEMANGKIN ... PEGAWAI KHAS ROSMAH MANSOR JEMPUT AKMAL NASIR MINUM PETANG BERSAMA-SAMA DENGANNYA DALAM SESI "SAYA TANYA AWAK JAWAB DAN AWAK TANYA SAYA JAWAB"



"Saya nak jemput Akmal Nasir NOW minum petang.. Sambil tu boleh sembang.. Boleh saya terangkan definisi Penaung..

Akmal tanya soalan saya jawab.. Saya tanya soalan Akmal jawab..


Saya juga boleh beritahu senarai Persatuan dan Organisasi yang mana DS Rosmah menjadi Penaung.." ... begitulah petikan ayat di media sosial Facebook akaun milik Pegawai Khas Datin Seri Rosmah Mansor, Dato' Rizal Mansor sebagai menyahut kenyatan Sdr Akmal Nasir mengenai pengelibatan Rosmah Mansor sebagai Penaung  dalam Yayasan Pembangunan Anak Yatim/Miskin (PEMANGKIN).

Harap Sdr Akmal Nasir yang berani mendedahkan perkara ini maka perlu bersikap anak jantan berani pula sahut pelawaan pegawai khas Rosmah Mansor.

Semalam Pengarah Pusat Pemantauan dan Pendedahan Maklumat Kebangsaan (NOW) Akmal Nasir membangkitkan persoalan adakah isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor merupakan penaung kepada Yayasan Pembangunan Anak Yatim/Miskin (Pemangkin), sebuah yayasan kebajikan untuk anak yatim.

Beliau membuat semakan latar belakang Pemangkin dan menemui satu laporan akhbar Utusan Malaysia bertarikh 27 April, 2009 bertajuk “Bantu Anak Miskin, Yatim” yang melaporkan mengenai majlis pelancaran yayasan itu.

"Berdasarkan laporan tersebut, Rosmah dilantik sebagai penaung kepada Pemangkin. Majlis pelancaran tersebut dihadiri sendiri Datuk Seri Jamil Khir Baharom," katanya dalam satu kenyataan semalam .

Katanya, pada majlis itu, sumbangan daripada Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) berjumlah paling tinggi sebanyak RM4 juta, dengan jumlah dana yang terkumpul ketika itu sebanyak RM5 juta.

"Sumbangan terus daripada orang ramai juga dikutip melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) yang turut dilancarkan yang diberi nama Skim Sumbangan Amal Jariah untuk Pembangunan Anak-anak Yatim dan Miskin.

Justeru, Akmal menggesa Jamil menjawab beberapa persoalan.

"Apakah rasional Rosmah dilantik sebagai penaung kepada badan yayasan yang menguruskan amal jariah anak yatim dan miskin?

"Adakah benar penubuhan Pemangkin adalah sebagai usaha menangani masalah anak yatim dan miskin?" soalnya.

Beliau turut membandingkan kewajaran Pemangkin terlibat dengan penganjuran Kursus Perkahwinan dan Kekeluargaan di luar negara seperti mana yang didedahkan beliau sebelum ini.

"Berapa ramai anak yatim dan miskin yang dapat dibantu Pemangkin sekiranya wang Yapeim tidak dibazirkan untuk perbelanjaan program luar negara dan sebaliknya digunakan untuk tujuan amal jariah anak yatim dan miskin" soal Akmal.

Katanya, berdasarkan fakta yang dikemukakan, jelas menunjukkan sumbangan atau wang yang diterima atau disalurkan kepada Pemangkin termasuk duit orang ramai dan dana daripada Yapeim adalah untuk dibelanjakan bagi kegunaan amal jariah, bantuan anak yatim dan miskin.

17 comments:

  1. PENABUR FITNAH DAH KECUT BUAH KERANDUT OI!!!

    Hahaha!!! Memang memalukan sungguh!!! Bila dah kena saman, banyak pulak songehnya Pengarah syarikat NOW Sdn. Bhd. ni nak menutup kemaluan diri dia sendiri. Dah kecut buah kerandut la tu.

    Sampai tahap sanggup dia memper-BODOH-kan diri dia sendiri dengan mengajukan soalan - soalan yang boleh dikategorikan sebagai Bodoh Nak Mampus didalam kenyataan media.

    Hakikatnya, soalan yang diajukan tu tak masuk akal dan hanya setaraf dengan soalan budak sekolah tadika. Soal berapa banyak tuntutan yang difailkan itu bukan satu persoalan besar dikalangan rakyat.

    Sebaliknya, soal sama ada dakwaan yang dibuat oleh pengarah syarikat yang berorientasikan Fitnah itu terhadap Datuk Seri Jamil Khir benar atau tidak yang menjadi tanda tanya.

    Tapi dek kerana Si Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd tu sendiri pun tidak yakin dengan bukti yang dia ada, maka sebab itulah dia membangkitkan persoalan BODOH macam tu secara terbuka.

    Dalam kenyataan hari ini, Si Pengarah syarikat NOW Sdn. Bhd. tu tanya, kenapa Datuk Seri Jamil Khir membuat tuntutan ganti rugi sebanyak RM 10 juta didalam saman yang difailkan terhadapnya.

    Takkan itu je soalan yang nak diajukan oleh seorang Pengarah Syarikat yang KONONnya kata dia ada segala bukti terhadap tuduhan yang dibuat sebelum ini? Memang memalukan sungguh!!!

    Apa, tak cukup ke dia kena saman sebanyak itu? Atau, adakah dia nak Datuk Seri Jamil Khir saman dia dengan jumlah yang sama seperti yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu selama hari ini?

    Saman Si Ketua Penipu ni, dia tak nak tanya pulak???

    Kamon la! Apa layaknya dia nak disaman sampai RM 100 juta. Taraf Macai tepi Longkang yang setakat jadi Ketua Cabang PKR ni, cukup la setakat RM 10 juta. Itu pun dah kira banyak.

    Kalau nak diikutkan, nilai tuntutan sebanyak SERINGGIT pun tak layak untuk seorang Penabur Fitnah macam dia. Buat mengabihkan masa je layan kerenah orang yang Gila Publisiti Murahan macam Si Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGARAH NOW SDN. BHD. KETUA CABANG PKR RUPANYA!!!

      Kan kita dah kata. Asal namanya dari kalangan puak - puak lover DAP dlm PKRu, apa lagi yang mampu mereka lakukan jika tidak menabur fitnah terhadap pemimpin UMNO dan juga institusi Islam.

      Dengan pendedahan yang dibuat sebelum ini, nampak sangat modus operandi 'Syarikat NOW Sdn. Bhd.' tu hanya sekadar nak menabur fitnah dan memburukkan nama baik YaPEIM je.

      Selain nak menjatuhkan institusi pembangunan ekonomi Islam di Malaysia, Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd. tu hanya sekadar nak meraih Publisiti Murahan dikalangan rakyat.

      Delete
    2. NOW SDN. BHD. KANTOI MENABUR FITNAH LAGI!!!

      Tak payah cakap banyak la. Apa yang ada depan mata kita hari ni dah jelas. Asal namanya dari kalangan puak - puak PKR, memang kerjanya asyik MENIPU dan MENABUR FITNAH je.

      Dari atas sampai la ke taraf Macai macam Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd. tu. Semuanya bercita - cita besar nak jadi Ahli Neraka belaka. Hari - hari kerjanya merosakkan institusi Islam.

      Kali ini, syarikat yang berorientasikan Fitnah itu sekali lagi membuat cerita buruk terhadap YaPEIM dengan mendakwa KONONnya mereka menganjurkan kursus Pra Perkahwinan di Paris.

      Meh baca kenyataan yang dikeluarkan oleh salah seorang pelajar yang juga merupakan Timbalan Pengarah Program dan juga peserta bagi program tersebut.
      1) Tujuan post ini, bukan untuk menyokong atau membantah pendedahan yang dibuat oleh National Oversight & Whistleblowers (NOW). Sebaliknya ia merupakan perspektif peribadi saya sebagai penganjur/urusetia dari pihak pelajar.

      2) Sebagai makluman, program 'Simposium Perdana Paris : Isu Perkahwinan, Kekeluargaan , Keusahawanan & Pengurusan' yang akan diulas ini langsung tiada kaitan dengan program ‘Kursus dan Kembara Santun 2014 Kelab Santun Eropah' dan ‘Program Transformasi Warga Santun (TAMRIN) Kelab Santun Eropah’. Simposium Perdana Paris yang telah dilaksanakan merangkumi dua aspek utama ; 'Kursus PraPerkahwinan' dan 'Kursus Keusahawanan dan Pengurusan' yang telah berlangsung pada 26-28 Disember 2014 di Paris.

      3) Dalam usaha untuk memperkukuhkan asas-asas keagamaan di kalangan masyarakat Islam dan memberi ruang mendalami cabang ilmu pengetahuan agama, JAKIM mengambil inisiatif untuk menganjurkan satu program khas di Paris.

      4) Menyedari keperluan semasa dan permintaan yang tinggi daripada pelajar Malaysia di luar negara, program ini dirangka bagi membantu memberi kemudahan kepada pelajar menghadiri Kursus PraPerkahwinan sebagai persediaan melangkah ke fasa seterusnya dalam kehidupan, membincangkan isu-isu semasa, memperkasakan diri menghadapi cabaran akidah, syariah dan akhlak serta memupuk silaturahim sesama insan. Dan sijil yang dikeluarkan adalah sah laku seumur hidup.

      5) Program kali ini juga menawarkan kursus keusahawanan dan pengurusan yang bertujuan meningkatkan potensi diri dan mengenalpasti bakat untuk menjadi usahawan yang berjaya. Secara tidak langsung, ia dapat membangkitkan dan menanam semangat berdikari serta menyedarkan peserta kepada peluang perniagaan dan memberi pengetahuan asas pengurusan.


      6) Program ini dikendalikan oleh Kelab SANTUN-YaPEIM Eropah dengan kerjasama Malaysian Students’ Association in France (MASAF) dan dianjurkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dengan kerjasama Kedutaan Malaysia di Perancis, Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM), Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), dan Persatuan Kakitangan Perkhidmatan Ugama (PKPU). - seterusnya...
      Kesimpulannya, program itu bukan la sekadar nak mengabiskan duit. Sebaliknya ia memberikan manfaat kepada pelajar - pelajar Islam di Eropah seperti mana yang telah dijelaskan.

      Persoalannya, adakah pendedahan yang dibuat oleh syarikat NOW Sdn. Bhd. tu sebelum ini bertujuan untuk menegakkan Kebenaran atau sekadar nak meraih Populariti Murahan? Berbaloi ke kalau dia sekadar Popular untuk tempah tiket ke Neraka Jahanam!!!

      Delete
  2. DAP di Pulau Pinang menghalau Penduduk Melayu Dari kampung tanjung tokong Dan kampung batu feringgi.

    Di Pahang pula DAP suruh bagi tanah kat peneroka haram bangsa mereka.

    Benda2 macam in yg PAN Imayam Kuali sayang sangat kat DAP, dgn tujuan bangsa Melayu boleh dihalau

    ADUN DAPigs SOKONG TEROKA TANAH HARAM???

    Huh! Patut la tanah kat Cameron Highland tu banyak yang diteroka secara Haram. Rupanya ada puak - puak yang menyokong peneroka tanah haram ni. Nak pulak dari kalangan puak - puak DAPigs.

    Dalam sidang DUN Pahang hari ini, ADUN DAPigs ni bangkit dan mempersoalkan tindakan pihak Kerajaan Negeri mengambil balik tanah yang telah diteroka untuk tujuan pembangunan.

    Tapi, Si ADUN DAPigs tu pandai. Dia menggunakan alasan 'Pekebun Kecil' sebagai perisai untuk meraih simpati dan menonjolkan seolah - olah Kerajaan ni kejam dan tidak bertimbang rasa.

    Walhal, 'Pekebun Kecil' yang dimaksudkan itu terdiri dari kalangan peneroka tanah haram yang berleluasa dikawasan dia sendiri. Diorang teroka pulak bukannya satu dua ekar je. Tapi sampai puluhan ekar.

    Ada yang teroka sampai 50 ke 60 ekar tanah Kerajaan sebelum ianya diagih - agihkan sesama mereka. Yang itu, Si ADUN DAPigs tu tak nak pulak sebut dan bangkitkan dalam sidang DUN.

    Sebaliknya, Si ADUN DAPigs tu mempertikaikan pengambilan semula yang dibuat oleh pihak Kerajaan untuk membangunkan kampus UiTM, institusi orang Melayu dikawasan Bera.

    Nampak sangat la sifat Chauvanist memang menebal dikalangan puak - puak DAPigs tu. Mengkala kalau orang lain yang buat, meneroka tanah haram, bukan main lagi diorang menyalak. Tapi bila kena ke batang hidung sendiri, sibuk pulak diorang nak pertikai!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DImanakah Mat Sabu, Mujahid, Wan Azizah bila anak jati Pulau Pinang dihalau. Mat Sabu dan Mujahid berasal dari Penang dan DSWA MP P.Pauh Pulau Pinang

      ANGI, Isnin – Penduduk Melayu Kampung Mutiara, Batu Feringghi merayu kepada mana-mana pihak untuk tampil membantu mereka mendapatkan pembelaan apabila mereka kini dihalau keluar oleh pemilik tanah tanpa sebarang pampasan.

      Ini berikutan notis pengusiran mereka dari kampung tersebut yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Seorang penduduk kampung, Latipah Din, 56 berkata mereka telah mengambil keputusan untuk mempertahankan kampung warisan tersebut sehingga ke titisan darah yang terakhir.

      “Kami penduduk kampung Mutiara berasal dari penempatan dari kawasan tanah di Hotel Park Royal kemudian dihalau untuk tinggal di atas bukit. Kemudian mereka nak halau kami macam anjing untuk keluar dari rumah tanpa memberikan sebarang pampasan pun pada kami.

      “Di manakah kami, anak-anak dan ibu bapa kami akan duduk sekiranya rumah kami dirobohkan? Tolonglah bantu kami. Wahai tuan tanah bukalah hati dan mata kamu, kasihanilah kami penduduk kampung Batu Feringghi,” katanya lapor sebuah portal.

      Manakala Ishamudin Saaid pula berkata tindakan pemilik tanah yang mahu meroboh mereka disifatkan sebagai tidak berperikemanusian.

      “Kami penduduk kampung mengadakan perhimpunan bagi menyatakan rasa tidak puas hati kami terhadap tuan tanah yang tidak berperikemanusian dan kami akan berhimpun untuk mempertahankan kampung kami.

      “Walau apapun yang terjadi kami tidak akan berundur dan akan berjuang sehabis-habisan. Hidup kampung Melayu Batu Feringghi biar putih mata jangan putih tulang, lawan tetap lawan,” katanya.

      Lebih 1000 penduduk membuat bantahan secara aman sejak semalam apabila pemilik tanah berkeras mahu meroboh kesemua rumah mereka.

      Delete
  3. macai 5 ekoq kat ataih mmg gila(dah tahu org yang sama, kok mungkin omak sendiri yang tulis)...asyik kona dan tukar tajuk aje kerjanya. hampa mmg bodoh pasai tu piem dgn menteli amnu dok tipu hang siang malam hampa x sedar sampai sekarang...ptui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah PAN Imayam, bila dibuka cerita betapa racistnya DAP maka dgn pantas mereka bangun.

      Memang pencacai Imayam grade lap break DAP.

      By d way blog Tulang Loser loserwaves makin tak laku kah kah kah

      Delete
  4. Melayu tipu cina tipu utk kepentingan politik masing masing.pas parti islam belum tentu lg menipu.ia krn pas didasarkan oleh aqidah utk perjuagan agama bkn bangsa n kepentingan sendiri.nak tahu kenapa tony monkney n pengikutnya tu marah sgt dgn intitusi islam sbb mereka tak dpt nak sewenang wenang sambut velentine n buat aktiviti tak bermoral yg lain.nanti mereka akan dikejar jakim jais maip n sebagainya.ayoo byk pening ini malaysia srmua tatak boleh kata mereka.ayuh berusaha buat malaysia jd singapore kita boleh bebas kita boleh kaya.itu hudud aa olang melayu islam sendiripun tatak mahu maaa apa kita mahu kecoh nak sokong.pandirkutty la korang

    ReplyDelete
  5. GOSIP HANGAT!!! SAIFUDDIN BAKAL GANTIKAN FOZIAH???

    Walaweh!!! Hangat khabar angin yang diterima dari Negeri Pahang ni. Dengar kata, dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang, PKR akan menggantikan tempat Si Foziah tu dengan calon lain.

    Bisik - bisik dari orang Kuantan, katanya kepimpinan parti itu akan menggantikan tempat Foziah dengan Si Saifuddin yang baru - baru ni melompat keluar dari UMNO dalam PRU yang akan datang.

    Sebelum ini, Si Saifuddin tu dijulang tinggi oleh kepimpinan PKR Pusat dan hangat diperkatakan bakal menjadi Menteri Besar Selangor melalui agenda Langkah Kajang 2.0 yang direncanakan.

    Tapi perancangan itu GAGAL apabila ada pihak yang mendedahkannya terlalu awal sehingga dapat dihidu oleh pihak media dan menjadi perbualan hangat dikalangan pengguna laman media sosial.

    Yg penting Khalid Samad tak tau Shah Alam banjir walaupun beliau MP Shah Alam. Mujur ada Adun Batu 3 dari PKR yg perihatin dan sedia membantu. Khalid Samad sila buat kerja kat Shah Alam.sebelum Mat Sabu ganti hang sebagai Calon PAN Imayam di Shah Alam. Lagi pun Mat Sabu Al Selfie tu tinggal di Shah Alam

    Imayam Pandikity

    ReplyDelete
  6. 1242 adalah contoh walaun penyokong tegar aka punaisehat tn macai. sapa saja yg komen yg ttg tuan amnu akan dianggap penyokong dap...mmg gila dan bodor. dap mmg cina babi tp x pelari duit la mangkuk...pas amnu sama aje kaki curi duit rakyat, ptuih. mampos la hang biar sama mamposnya pas umno dap pkr pan. semua politician auta kaki kelentong isi poket sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah PAN Imayam, bila dibuka cerita betapa racistnya DAP maka dgn pantas mereka bangun.

      Memang pencacai Imayam grade lap break DAP.

      By d way blog Tulang Loser loserwaves makin tak laku kah kah kah

      Tak lama lagi loser tak dapat elaun sebab blog dia TAK LAKU.

      Bukan macam blog ni yg memang hit.

      Bye bye Ramon Taylip. Kah kah kah Foook you

      Delete
    2. 1309 nih mmg walaun tahap gaban. aku dah cakap dap sama pan pun pigi mampus la mangkuk. bukan aku sokong depapun sbb semua ahli politik besarkan perut dan kocek aje, yg susah rakyat...lebih2 lagi yg bodor mcm hang!

      Delete
  7. Agaknya mat sabu n the geng dpt hukum karma hari tu balun halau ustaz asri sekarang depa pula kena halau.asri masuk umno.sabu masuk dap(akan dtg).oleh krn karma telah berbalas maka tak akan ada karma lg dlm pas kuheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau cakap psl hukum karma tu kau faham ke apebendanya...itu hukum ikut kepercayaan hindu la walaun gong

      Delete
    2. Anon 14:49 itu hanya cakap cakap org biasa sj byk org bleh faham la hanya org yg kena tipu oleh dap sj yg tak bleh faham.hukum karma menurut org hindu itu hanya habis didunia hukum dlm islam pula jika tak kena didunia akan kena diakhirat.kesimpulannya setiap kejahatan akan dibalas setimpal.

      Delete
  8. Harsp NOW buka kagi cerita penyelewengan irang atas. Sekurang kurangnya kita tahu orang atas terbang secara mewah, malah tambang dituntut lebih dari harga asal. Dalam negara kata tak boleh cenderahati, di luar sampai 3 ribu. Kita pun nampak, tender mahal, hasil kerja tdk memuaskan. Biarlah kita tanggung mereka dgn gst setiap hari.

    ReplyDelete
  9. Balun selagi bolih balun.....harta mak bapak depa....ye ker cai makan dedak

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...