KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 16 November 2015

INILAH WAJAH DAN IDENTITI SUSPEK UTAMA SERANGAN PARIS YANG MENGORBANKAN LEBIH 14 NYAWA.



Salah Abdeslam, 26, dikenal pasti pihak berkuasa Perancis sebagai suspek utama insiden serangan bom dan pembunuhan di negara itu.

Menurut laporan BBC, suspek dipercayai berjaya melepasi sempadan negara itu dan memasuki Belgium pada Sabtu lalu.


Dia sebelum itu telah berhenti untuk pemeriksaan bersama dua yang lain dilepaskan selepas disiasat.


Bagaimanapun petunjuk baru yang diperolehi pasukan keselamatan negara itu menunjukkan dia mempunyai kaitan dengan kereta yang dijumpai berhampiran dewan Stade de France, lokasi serangan bom yang mengorbankan 89 nyawa.


Susulan maklumat terbaru itu, Paris mengeluarkan amaran kepada orang ramai supaya menjauhi suspek kerana dia amat berbahaya.


Usaha besar-besaran telah digerakkan bersama pihak berkuasa Belgium untuk memburu lelaki berkenaan.


Setakat ini pihak berkuasa negara itu telah menahan tujuh suspek yang dipercayai mempunyai kaitan dengan serangan yang telah mengorbankan lebih 140 nyawa.

22 comments:

  1. Mintak2 jgn ada yang terpengaruh dgn Amanat Hj Hadi yang dibuat pada 7 April 1981 di Kpg Banggol Peradong.......

    Amanat Haji Hadi itu berbunyi: Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka. Percayalah saudara-saudara sekelian, Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terpengaruh taik kucing kepala bapa hang! Yg dikatakan oleh tghh itu adalah benar. Org yg belajar agama tahu utk berpehak kpd sesiapa. Klu amat tghh itu bercangah dgb islam maka sudah tentu kerajaan tlh lama mengambil tindakan? Apakah kamu islam baka saja yg tak dididik dgn ilmu agama?

      Delete
  2. Mst macai ug kata ini kerja dap pan.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  3. Petistiwa serangan 11 September berulang lagi. Heboh dikatakan ia perbuatan pengganas islam, akhirnya setelah ratusan ribu org Islam Iraq,Afghanistan dan Syria dibunuh atas tiket memerangi keganasan, baru umat islam sedar 11 September adalah konspirasi yahudi utk menjustifikasikan agenda menyerang Iraq utk merompak kekayaan Iraq, menjatuhkan ahlussunnah di Iraq dan memertabatkan syiah. Saya yakin, kejadian di Paris juga adalah modes operandi yg sama. Kuasa kuffar barat sanggup bunuh ratusan org kafir demi merealisasikan target membunuh puluhan ribu umat islam selepas ini. Dan, sepantas kilat perancis berikrar memerangi is di Syria. Percaya lah, yg mereka akan serang bukan is ( krn is adalah wahabi yg merupakan sekutu barat), sebaliknya org awam Syria yg kebanyakkan mereka adalah ahlussunnah wal jamaah.

    ReplyDelete
  4. Kalau macam itu biarkanlah IS serang kita, bertuah sungguh kamu. Islam tidak mengena dgn keganasan tapi segelintir umat Islam yg mentafsir Alquran secara salah yg jadi pengganas. Keganasan berlaku di seluruh dunia kerana nak kuasa dan tindas orang bawah. Itu isu politik dan kuasa, mereka tdk menyalah gunakan agama. Pengganas ini mengacau satu dunia dgn menggunakan perkataan Islam. Cuba kita amati, di mana shj ada orang Islam dlm majaroti atau minorati, tdk amanlah negara itu, byk kekacauan atas nama Islam. Waspadalah kita, tegakkan Islam sebenar.

    ReplyDelete
  5. Macai pandap pulak cakap sbb tghh nak jd penasihat umno.ini sebenarnya mungkin konspirasi saja utk mengaitkannya dgn org islam.jika ada org islam jd penganaspun sbb pihak barat juga yg memanipulasi keadaan negara islam.tgok kenapa suka suka hati membunuh rakyat iraq hanya krn mencari senjata yg tdk wujud.sekarang mereka perlu membayar harganya.semuanya hanya permainan agen yahudi yg licik.yahudi n nasrani tak akan redha dgn agama kamu adalah amaran supaya kita berhati hati.dap tak perlu sampai menyerang kenegara barat jika islam ingin ditegakkan dibumi malaysia ini.tentulah pas akan jd pertaruhannya.kta ingin membebaskan malaysia ini dr salah laku kepimpinannya menggunakan jln islam.jln yg lain telah nyata dibuktikan akan rosak n pincang semuanya.oleh krn kita pas masih berhubungan dgn pkr maka kita harap hal now akan diselesaikan dgn baik.now hanya ingin menyatakan kalau ada kesilapan dlm pengurusan syrikat yg mengendalikan derma anak yatim itu.bg pihak syarikat pula mengatakan itu bkn duit derma yg digunakan utk jln jln mkn angin sambil buat kerja di us
    .duit yg digumakan itu adalah hasil keuntungan n bijak pandai pihak yg menguruskan syarikat.jd barangkali ia tlah menjadi spt bonus pula.begitupun jika difikirkan adakah tanpa derma org ramai yg menyumbang utk anak yatim maka apakah keuntungan dr hasil perniagaan dpt diperolehi.maka hasil dr keuntungan itupun mestilah menjurus kpd kebajikan anak yatim.hal yg lain pula jika ia dibazirkan dgn sewenangnya atau salah guna oleh pihak tertentu adalah amat mengecewakan sekali.ada pula pihak yg menyebut ttg hal arak yg dikatakan ingin diperjuangkan pas diselangor.kata mereka kenapa tdk bising dgn judi di genting knpa tdk bising dgn org yg membenarkan import arak(maksud mereka umno la tu).bahawa pas bkn mempunyai kuasa yg besar utk menghalang tindakan umno itu.ia berbeza dgn selangor yg pas mempunyai bahagian dlm pentakbiran negri bersama dap n pkr.maka tentulah pas mempunyai lebih hak untuk bersuara.pas bknnya membenarkan salah laku dr pihak kepinpinan negara namun usaha bantahan perly dijalankan dgn lebih berhati hati n bijaksana.ia adalah supaya ada pihak yg suka menanguk diair keruh tdk akan dpt mengambil kesempatan.semoga akhirnya yg keruh dpt juga kita jernihkan.

    ReplyDelete
  6. Aku tak pernah lihat suatu bangsa yg paling biadap di Malaysia melainkan ........... Depa campur tangan hal ehwal agama lain dgn marahkan org hendak laksanakan Islam dikalangan umat Islam shj di Kelantan , kutuk khutbah Jumaat di Pahang dan terkini si Alvin celaka telah jadikan mashaf al-Quran sbg sapu punggung selepas berak ! Tapi balaci dan barua Dap senyap dan terus menyanjung Dap sbb depa terdiri dpd golongan kapitalis dan komunis yg lebih mementingkan nilai2 ekonomi dan kuasa dpd agama ! Tunggulah apabila Dap berkuasa muka balaci2 dan barua2 spt PAN de tat pula akan dijadikan alas pencuci punggung depa selepas berak atau sememangnya puak2 ni reda jadi penjilat taik2 mereka ?

    ReplyDelete
  7. cuba kita tanya Amanah ; adakah DAP tidak mempunyai BIAS?
    shame on u Amanah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errrr...korang x bias ke dgn umno yg terang2 nipu bodoh nak mampus pemimpin tahap ustaz korang tu..shame on u n ur leaders

      Delete
  8. Serangan di Paris adalah ciptaan MOSSAD. Buktinya ialah disini:

    http://82.221.129.208/ifyouarinamericayouprobablycantseethisc4.html

    ReplyDelete
  9. Pengganas politik PAN jangan dilupa. Keganasan PAN menyebabkan perpecahan teruk PAS, melemahkan lagi orang melayu yang sedia berpecah serta menyebabkan puak selet harbi berjaya meluaskan pengaruh dan juga kuasa demi meletakkan bangsa melayu dan bumiputera di bawah tapak kaki harbi selet dapig. Kesemuanya demi mendapatkan keredhaan abuya sifoo bukit penang dan pengikunya. Good job PAN loser

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan pengganas????Kepale cedek ko bjuntai..kahkah.otak letak kat lutut.kahkahkahkah

      Delete
    2. Anon 16:29 dinasihatkan supaya membuat pemeriksaan mata atau belajar supaya jangan ambik kenyataan atau ayat sekerat sekerat..dinyatakan diatas adalah pengganas politik dan bukannya pengganas ekstremis islam. bijaklah sikit jangan jadi PANdir. Sekian waliyei PAN imayam pandikuty yilek.

      Delete
  10. Kecoh di Kelantan belum reda sekarang Pulau Pinang pula meletup.

    Bukan makin nak aman Pas ni..makin kacau bilau lagi teruk.

    Hal dalam jubah tak habis-habis pecah pekong, Tuang Presiden sibuk nak berdakap dengan Najib.

    Tak ada karisma langsung Haji Hadi untuk jadi seoran ketua.

    Selama ini rupanya Pas kuat kerana Nik Aziz. Baru dua tia bulan Nik Aziz tiada Pas hancur lebur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita dapat melihat baru baru ini abuya mat saboo karbala berselfie dengan amoy putih gebu. Sungguh ganas abuya saboo merenung body amoy tersebut walaupun normah ada kat rumah. Berdenyut denyut balak dia katanya

      Delete
  11. Ya la....hadi tunggu jer Nik Aziz tiada....

    Dia (hadi) sebenarnya dah 8 tahun mengidam nak jadi menteri. Sebab tu dia amat sebok mengatur strategi menggabungkan Pas dengan Umno. Kias sana--sini semuanya yang keluar dari mulutnya memang nak bergabung.

    Yang melimaph keluar dari mulut nak kerjasama. Yang bergelora dalam perut nak bubar Pas dan bawa masuk Pas Umno.

    Prosesnya macam Usno Sabah la

    ReplyDelete
  12. Sebab tu sebagai mukaddimah Hadi buka market dengan slogan Jadi Penasehat Umno.

    Tetapi dia tahu jika berada di luar, tak mungkin nasehat dia dipedulikan. Itu sebab Pas hantar memorandum kepada Umno dua hari lepas.


    ReplyDelete
  13. Lepas ini dia akan duduk sepentas pulak dengan Najib.

    Silap haribulan, hari tu dia berpeluk pulak dengan Najib. Tak pun kalu tak dapat kawal kegumbiraan dapat bersama Najib atas satu pentas, boleh jadi dia cium tangan Najib.

    ReplyDelete
  14. Wajah suspek yg nak buat UG tak tayang ke OK?.. Tayang la. Ahli2 pas nak knl ni... Kihkihkih...

    ReplyDelete
  15. SHAME ON U PAS. SBB KAN DUIT N PANGKAT, SANGGUP KETEPIKAN PRINSIP PARTI N ISLAM. APA PUNYA ISLAM CAMNI...

    ReplyDelete
  16. Apa pulak nak salahkan negara barat, yahudi dll atas kelemahan kita. Amerika memang lakukan keganasan kerana hendak kuasa seperti menyerang iraq, tapi mereka tak gunakan agama. Mereka juga hancurkan vietnam, adakah semua orang agama buddha melancarkan jihad ke atas semua orang buddha dan bukan buddha. Ini di negara Islam pun pengganas bunuh orang Islam sampai sek pun pi bom. Mereka ini bukan Islam, tapi pengkhianat Islam.

    ReplyDelete
  17. Dap amat licik . Apabila Dap menguasai otak orang2 melayu yang bodoh . Jahil dalam agama . Dengan mudah akan jadi haiwan ternakan kafir Dap .

    ReplyDelete