KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 25 November 2015

USUL UNTUK RUJUK NURUL IZZAH KEPADA JAWATANKUASA HAK DAN KEBEBASAN AKAN DI BENTANG



Usul untuk merujuk Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar kepada jawatankuasa hak dan kebebasan dinyatakan dalam kertas aturan dewan di Dewan Rakyat, pada Rabu.

Usul itu dibawa atas dakwaan Nurul Izzah telah melanggar sumpah sebagai ahli Parlimen dan gagal untuk mempertahankan negara dan Perlembagaan.

Usul tersebut akan dibawa oleh seorang menteri di Jabatan Perdana Menteri ekoran pertemuan Nurul Izzah dengan Jacel Kiram, anak perempuan kepada Sultan Kiram Hasan, yang mengaku sebagai Sultan Sulu, ketika kunjungannya ke Filipina baru-baru ini.

“Bahawa sebagaimana yang telah dilaporkan di laman media sosial dan gambar yang dimuat naik oleh Puteri Jacel Kiram pada 9 November 2015, yang berhormat Lembah Pantai telah menghadiri pertemuan bersama dengan Puteri Jacel Kiram yang merupakan anak kepada Jamalul Kiram III.

“Bahawa pertemuan yang berhormat Lembah Pantai dan Puteri Jacel Kiram tersebut menimbulkan prasangka negatif dan tidak sensitif terhadap peristiwa pencerobohan Lahad Datu yang telah mencabar kedaulatan negara.

“Bahawa pertemuan Yang Berhormat Lembah Pantai bersama dengan anak kepada pencerobohan negara telah dilihat bertentangan dengan angkat sumpah sebagai ahli Parlimen dan sumpah setia beliau kepada Malaysia yang telah berikrar untuk menumpahkan taat setia yang sebenar kepada Malaysia, memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan.

“Dan bahawa tindakan yang berhormat Lembah Pantai tersebut merupakan suatu penghinaan kepada Majlis Mesyuarat yang turut mencemarkan nama baik dan prestij Dewan Rakyat,” tulis usul tersebut.

Nurul Izzah bagaimanapun telah meminta maaf dan menyifatkan pertemuan beliau dan Puteri Jacel Kiram atas jemputan sewaktu lawatan ke Filipina.

Jamalul Kiram III, adalah individu di sebalik pencerohan Lahad Datu pada 12 Februari 2013 lalu yang berhasrat untuk merampas wilayah di Pantai Timur Sabah.

Pencerobohan di Lahad Datu itu telah mengakibatkan beberapa anggota keselamatan Malaysia maut.

20 comments:

  1. TIAN CHUAK "KANTOI" BUAT 'PUSINGAN U'!!!

    Huh! Nampak gayanya Si Tian Chuak ni masih lagi tak serik memalukan diri dia sendiri secara terbuka dalam insiden pertemuan diantara Si Nurul Izzah tu dengan Puteri Kiram tu baru - baru ini.

    Jika sebelum ini, Si Tian Chuak tu tampil dengan memberikan alasan yang hanya bertaraf Longkang demi untuk menutup kemaluan Nurul Izzah yang sudah terdedah kepada umum sebelum ini.

    (Artikel Berkaitan: Tian Chuak Anggap Rakyat Malaysia Ni Bodoh!!!)

    Dalam satu kenyataan yang dibuat, Si Tian Chuak tu cuba menafikan bahawa Si Nurul Izzah tu ada berjumpa dengan Puteri Kiram tu. Sebaliknya, kata Si Tian Chuak, mereka hanya sekadar bergambar.

    Tapi dalam kenyataan yang disiarkan melalui laman media The Star semalam, Si Tian Chuak tu seolah - olah membuat 'Pusingan U' apabila dia mengakui berjumpa dengan Puteri Sulu tu.

    Tinggal lagi, alasan yang diberikan oleh Si Tian Chuak sekali lagi dilihat cuba nak membodohkan rakyat Malaysia dengan mendakwa KONONnya dia 'Tak Kenal' dengan Puteri Sulu tu.

    Hah! Kan nampak sangat alasan Si Tian Chuak tu hanya sekadar nak menutup kemaluan dia yang dah terdedah sebelum ini.

    Persoalannya, BODOH sangat ke Si Tian Chuak tu sampai tahap dia tak kenal siapa Si Jacel Kiram tu dan bagaimana rupa dia sedangkan sebelum ini gambar dia bertaburan dilaman media sosial?

    Hakikatnya, Si Tian Chuak tu dah mula terperangkap dalam jerat yang dia sendiri pasang. Bila dah KANTOI, mula la dia bagi alasan yang bukan - bukan demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri. Tapi jangan la dia anggap rakyat Malaysia ni BODOH sangat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORANG LAIN PUN SAYANG AYAH JUGAK!!!

      Nampak gayanya Si Nurul Izzah tu masih tak dapat tidur dengan nyenyak ekoran kontroversi yang diciptanya hujung minggu lepas. Masih ramai lagi yang mempertikaikan tindakan yang dilakukannya.

      Dengan memberikan alasan demi alasan yang hanya bertaraf Longkang semata - mata, Si Nurul Izzah tu masih tak dapat lari dari dilihat melakukan 'Pengkhianatan' kepada rakyat, terutama di Sabah.

      Alasan yang dia nyatakan sebelum ini, pertemuan itu dilakukan untuk menjayakan kempen menjaja 'Air Mata Buaya' buat Si Ketua Penipu tu yang kini berada di penjara jelas tak masuk akal.

      Hakikatnya, Si Nurul Izzah tu perlu membezakan diantara perjuangan peribadi dengan perjuangan demi rakyat seperti mana yang dinyatakan oleh kebanyakkan pihak sebelum ini.
      “Saya sayangkan ayah tetapi saya tidak sanggup berjumpa dengan penganas,” kata Rosnah Abdul Rashid Shirlin yang merujuk pertemuan Nurul Izzah Anwar dengan Jacel Kiram.
      Timbalan Menteri Kerja Raya itu menegaskan, perbuatan Nurul Izzah berjumpa dengan anak pengganas demi membebaskan Si Ketua Penipu tu adalah tidak wajar dan tidak boleh diterima rakyat Malaysia.

      Malah beliau juga turut berkata, ramai rakyat di Negara ini khususnya tidak dapat melupakan pencerobohan di Lahad Datu yang mengorbankan anggota keselamatan negara dan orang awam.
      “Secara peribadi, saya tidak akan melupakan kejadian di Lahad Datu. Ramai yang kehilangan orang tersayang dalam kejadian ini, Keluarga kehilangan pencari nafkah, isteri kehilangan suami dan anak kehilangan bapa. Adakah kejadian ini boleh dilupakan?,” katanya di Lobi Parlimen.
      Ahli Parlimen Papar itu berkata, ramai rakyat Sabah terkejut dengan isu itu dan mendesak tindakan diambil terhadap Izzah yang jelas tidak menghormati lansung perasaan rakyat di Sabah.
      "Dan jika mereka tidak mahu Izzah datang ke Sabah, saya sokong. Ini bukan pertandingan populariti. Politik adalah perjuangan untuk rakyat,” katanya.
      Katanya, permohonan maaf Izzah kepada rakyat Sabah sudah terlambat kerana ianya bukan mudah untuk rakyat Sabah melupakan perbuatan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu begitu sahaja.
      “Memang mudah meminta maaf dan mengharapkan orang melupakan perbuatannya. Dia tahu siapa Jacel Kiram dan peranan ayahnya dalam insiden di Lahad Datu. Izzah sudah dewasa dan tahu akibat daripada perbuatannya itu,” kata bekas Ketua Puteri UMNO itu.
      Secara kesimpulannya, tindakan Si Nurul Izzah tu membuktikan bahawa dia bukan hanya sekadar mahu menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri, bahkan setakat mahu meraih sokongan Simpati Murah

      Delete
    2. PARTI ROKET adalah parti perkauman kera sumbang yang tidak bertemadun berlagak bos dan bersikap biadap dan menindas terhadap parti-parti sekutu. Jika pemimpin-pemimpin parti-parti sekutu yang mempunyai maruah sepatutnya mereka mengeluarkan parti mereka dari Pakatan Haprak Baru supaya bos-bos Roket tidak boleh buli dan menindas rakan-rakan sekutu.

      Parti Roket juga amat dengki kepada hak keistimewaan orang Melayu yang merupakan orang asal (bumiputera) negara ini dan berusaha menghapuskannya. Parti Roket bertanggung jawab dalam kejadian merobohkan 26 kampung Melayu iaitu satu cara menghalau orang Melayu keluar dari negeri Roket.

      Parti Roket juga bersikap biadap terhadap agama Islam dan orang Islam kerana bos-bos Roket berani mencemuh dan mengutuk khutbah Jumaat dll dan menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini. Walaupun parti Roket menentang Islam dan orang Islam, terdapat munafik-munafik yang menjadi balaci-balaci Roket menghina dan menfitnah parti Islam dan menyokong Roket menentang Islam.

      Parti Roket juga cuba memusnahkan moral masyarakat Islam dengan menyokong kaum LGBT dan pada masa yang sama menentang Islam.

      BAYANGKAN PARTI ROKET BERKUASA DI NEGARA INI, APA AKAN BERLAKU KEPADA ORANG-ORANG ILSAM DAN AGAMA ISLAM DI NEGARA INI?

      Delete
    3. Hahaha.....kesian nurul pasti kali ini pihak berkenaan akan cuba hapuskan kedudukannya dlm politik inilah tujuan mrk. Bapa lakukan anaknya pun turuk disalah tak tahulah undang2 mana diguna pakai!! Terjumpa berjumpa adakah sama dgn berbincang cuba merancang dan adakah bodohnya nurul kalau bermisteri bermuslihat akan memaparkan photo perjumpaan itu dlm fbnya!!! Guna akal berfikir bukan percaya hasutan mrk yg berkepentingan di mana 2 .6 billion??? Tak ada tindakan tak ada siasatan tiada penjelasan yg boleh diterima mana kebenarannya??? Jadi....melayu mudah lupa takut kerana benar takut pula kerana bohong mana ajaran anda belajar....sesat yg pasti!

      Delete
  2. DUN PATUT BAWAK USUL, HARAMKAN IZZAH KE SABAH!!!

    Rasanya, itu tindakan yang sewajarnya dilakukan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Sabah jika mereka benar - benar mahu Si Nurul Izzah tu diharamkan menjejak kaki ke Negeri tersebut.

    Ianya berikutan perbuatan Nurul Izzah sebelum ini yang dilihat amat tidak wajar kerana rakyat di Sabah khususnya, masih trauma dengan pencerobohan yang berlaku di Lahad Datu, pada tahun 2013.

    Dalam sidang DUN Sabah semalam, salah seorang ADUN yang mewakili kawasan sekitar Lahad Datu itu turut mencadangkan agar tindakan mengharamkan Si Nurul Izzah itu diambil.
    “Apa masalahnya apabila Nurul Izzah menemui Jacel H.Kiram? Jacel minta bukan apa (tetapi) menuntut Sabah untuk masuk sebagai (Kesultanan) Sulu punya,” kata Datuk Mohd Suhaili Said ketika membahaskan Belanjawan 2016 pada persidangan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.
    Beliau berkata soal Kesultanan Sulu atau Filipina menuntut Sabah itu hal mereka, namun beliau menegaskan rakyat Sabah telahpun membuat keputusan dan memilih untuk bersama Malaysia.

    Selain itu, Suhaili juga turut menceritakan penderitaan dan kesukaran hidup yang dialami penduduk Lahad Datu, khususnya dalam DUN Tungku ketika insiden pencerobohan pengganas Sulu itu.
    "Keadaan penduduk ketika itu amat sukar kerana terpaksa lari sehelai sepinggang meninggalkan kediaman masing-masing untuk menyelamatkan diri selepas pertempuran tercetus.
    "Ada penduduk yang melarikan diri ke kawasan Felda dan tinggal di dewan dan sebelum bantuan tiba, beliau sendiri terpaksa berhutang kira-kira RM7,000 untuk membeli barangan keperluan seperti makanan dan minuman untuk membantu mangsa konflik yang ditimbulkan kumpulan pengganas Sulu," katanya.
    Tambah menyayatkan hati ialah apabila ADUN Tunku itu juga menjelaskan, empat orang bayi yang baru dilahirkan turut meninggal dunia ekoran pencerobohan yang dilakukan oleh puak - puak Sulu itu..

    Justeru, Suhaili mengajak semua rakyat tidak mengira latar belakang fahaman politik, kaum dan agama agar terus bersatu mempertahankan kedaulatan Negara agar keamanan terus kekal dan terpelihara.

    Katanya aktiviti dan tuntutan kumpulan seperti 'Sabah Sarawak Keluar Malaysia' yang menghasut untuk membawa Sabah keluar daripada Malaysia juga tidak harus dilayan oleh pihak Kerajaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujur bukan Mat Sabu yg hadir pada majlis tu, kalau tak habis la anak Kiram kena selfie dgn Mat Sabu langgar dada. Hari tu waktu Bersih Abang Mat dah tunjukkan ketokohan beliau berselfie

      Macam beliau kata la, Saya anggap macam anak. Amacam, macai PAN Imayam ayuh selfie langgar dada dgn Mamat Bangladesh. Kah Kah Kah

      Delete
  3. "Assalamualaikum
    ,
    Dr.Mujahid rawa melahirkan rasa sedihnya kerana Ahli ahli PAS berperangai seperti IS atas perlakuan maki hamun mereka kepada anggota Amanah di laman sosial setiap hari.Sedihnya Dr. Mujahid sehingga begtu sekali dia menyamakan PAS dengan IS.Anggota Amanah seperti ditembak dengan mesingun, luka dan pedihnya terasa sampai ke hulu hati, kesian Dr.Mujahid.

    Dr.Mujahid dalam pada itu terlupa dengan angkatan tentera sibernya yang pernah berguru dengan cybertrooper Umno sedang mengamuk sakan di laman sosial, jangan kata haki hamun PAS, malah mereka sehingga petah memaki ulamak juga.Peliknya tak ada siapa pula nak samakan Amanah dengan IS, cuma mengatakan Amanah jadi budak suruhan DAP sahaja.

    Apa sebenarnya tujuan kenyataan Dr.Mujahid? Melihat perkembangan yang berlaku di media sosial, rasanya maki hamun bukanlah kerja ahli PAS secara khususnya, tetapi secara jelas ianya sudah menjadi kerja tetap kepada tentera siber Amanah di mana saban hari ahli serta pendokong PAS terpaksa berdepan dengan provokasi ala maki hamun mereka.Tindak balas setengah ahli dan pendokong PAS ada yang kasar tetapi ianya dimulakan oleh tentera Amanah. Itu fakta yang semakin jelas dapat dilihat di media sosial hari ini.

    Oleh itu Dr.Mujahid hanya buat lawak king bila bersedih kerana anggota Amamah di maki hamun di laman sosial kerana tanpa provokasi tentera siber mereka tak ada siapa yang nak makinya.Kenyataan yang tidak adil dan berat sebelah sebegini hanyalah cara mendapat simpati murah dari golongan yang murah.Tak ada apa apa nilai tambahpun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah Blogger Amanah Emotional rupanya. Dah la hamba abdi DAP, EMO plak tu.

      Amacam GreenEmo, MouthEmo, Emowaves, AddingEmo, EmoSO............. Balik la oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Upah Stalin Penang Alaf baru dah dapat kerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Delete
    2. Nampak sangat macai PAN Imayam. Jika kena bantai itu DAP, maka sebagai hamba abdi PAN Imayam dgn tangkas membelasah orang yg mengkritik.

      Dlm kes Nurul Izzah ni, PAN Imayam memang tak peduli kerana Izzah orang PKR dan bukan orang DAP.

      Dah la Parlimen Gombak milik PKR akan disabotage oleh Amanah!!!!!!!!

      Jaga2, PAN Imayam adalah pertubuhan yg penuh dgn sifat hasad dengki dan takbur demi DAP.

      Sudah masa PKR memutuskan hubungan dengan PAN Imayam

      Delete
  4. Pan imayam pandirkutty tak kisah izzah mereka hanya badut lori keluarga lim cina bukit.jgn petik yg buruk ttg keluarga lim mereka serta merta akan bertukar jadi zombi n mengamuk mcm huck.pan imayam sudah kantoi mereka mmg kuli batak dap.bila cerita hutan dikelantan mereka bising bagai nak habis suara.bila tambak laut di pulau pinang mereka jd bisu.adun pkr menangis utk dapat peruntukan bg nelayan melayu mereka buat bodoh sj.mereka tali barut keluarga lim yg rasis.awal awal ketua mereka sudah selfei amoi kemudian cakap pula akan menolak hudud.hudud akan menolak mereka kejurang sengsara.mereka batu api yg melagakan pas pkr n dap.bkn hubungan dap n pas tdk dapat diselamatkan tp keluarga lim n batu api ini akan membakar pkr sekali.mari kawan kawan kita biar batu api ini terbakar sendiri dgn keluarga lim.caranya kita jadi sejuk mereka tak akan dpt apa apakan kita spt syaitan.be cool ok biar mereka terbakar sendiri.itulah cara mengajar mereka sama dgn cara mengajar syaitan.ketenangan.islam n keadilan akan menyelamatkan kita dr org yg kianat spt ini

    ReplyDelete
  5. GADUH MELAYU GADUH..SESAMA.......KITA TENGUK SAPA YANG KENA ?...KAHKAHAKAHAKAH....YANG UNTUNGNYA ..UMNO ....HANYA NAJIB DAN ROSMAH...YANG LAYAK...HAHAHAHAHH.....HIDUP UMNO...HANYA UMMNO SAJE YANG LAYAK MEMERINTAH NEGARA MALAYSIA......BUKAN PRESIDENT PAS SOTONG ....BUKAN ANUAR AL JUBURI......THE PIGS DAPIGS....LAGI LAH JAUHHHH.........HIDUP UMNO...HIDUP UMNO...HIDUP NAJIB...HIDUP ROSMAH..

    ReplyDelete
  6. Scissor salad...kakakaka25 November 2015 at 12:56

    Kalau dio bawak plykad tertulis..hidup umno..hidup bee end...sokong 1mdb..hidup gst..hidup nfc..hidup najib...agak agak...dio dapat kredit ko...puik...BIBI temu babi...tak meroyan pun...kakakkakakak....bahlol banyak dimana mana...kesian.jenama yang dipertahanakan..iaitu...ABAH LOL.....kakakkakakakaka

    ReplyDelete
  7. Atas kesalahan apa dia hendak dirujuk?

    ReplyDelete
  8. Yang peliknya bapa dia yg menceroboh dan musuh kpd negara kita.... apa kene mengene dgn anak beliau... jika bapa yg bersalah kenapa anak yg di persalahkan.
    Macam mana pula jika bapa merogol anak sendiri adakah anak yg di rogol itu juga bersalah dan anak2 yg lain juga ikut bersalah,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei jgn buat tak tahu atau buta berita jacel itu jurucakap ayahnya.dia ingin masuk bertanding utk merebut sabah.sudah lah putar belit cerita.doa saja nurul tu tak ditahan

      Delete
  9. Kalau diminta hadi lawan mencandat sotong dengan hussam pun belum tentu hadi berani. Ajak debat lagi la cabut lari.

    Cam najis jugak.

    ReplyDelete
  10. Kakakkakak...aku orang sabah relax je..korang yang lebey lebey....atas bawah depan belakang kiri kanan PATI aku hadap tiap 2 saat..korang yang meroyan....kakkakakaka...bodoh..bodoh...apa jenis lembulah korang ni....puik...no respect....

    ReplyDelete
  11. Ku KIRAM selasih....
    Ku KIRAM kan....
    Di hujung pendalaman....

    Test...test... Ish tak best la mikropon ni.... Patutlah PKR hambar kat Sabah. Sebelum ni pun dah fail...lepas ni tutup kedai terus. Tak laku ada hati tawan. Masuk air betul la....

    ReplyDelete