Thursday 19 November 2015

ISU MENTERI GUNA DUIT ANAK YATIM DAN MISKIN MAIN GOLF DI AMERIKA SYARIKAT ..... SEPERTI DI JANJIKAN .... JAMIL KHIR BAHAROM SUDAH MEMFAILKAN SAMAN TERHADAP AKMAL NASIR.



Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom memfailkan saman terhadap Pengarah National Oversight and Whistleblower (NOW), Akmal Nasir kerana memfitnahnya berhubung isu penggunaan dana Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM).

Saman itu difailkan oleh peguamnya, Adnan Seman di Mahkamah Tinggi di sini pada Khamis.

Dalam tuntutan saman itu, Jamil Khir menjelaskan Akmal menuduhnya sebagai seorang yang tidak jujur dan rasuah dengan menyalahguna jawatannya sebagai menteri dan menggunakan dana YaPEIM yang diperuntukkan untuk anak-anak yatim bagi tujuan peribadi.

“Perkataan yang digunakan terhadap plaintif (Jamil Khir) telah merosakkan nama dan reputasi beliau yang dikenali ramai.

“Selain itu, perkataan yang digunakan defendan juga bertujuan menimbulkan kemarahan dan kebencian terhadap plaintif,” kata Adnan sambil menambah, Akmal berniat jahat untuk menjatuhkan reputasi Jamil Khir.

Jamil Khir meminta pampasan akibat kerosakkan, permohonan maaf terbuka dan perintah injuksi bagi menghalang Akmal membuat sebarang kenyataan terhadapnya.

Akmal sebelum ini enggan memohon maaf selepas JamiL Khir memberi tempoh tiga hari kepadanya sebelum tindakan undang-undang diambil.

Sementara itu, Jamil Khir ketika ditemui media berkata, beliau mengambil tindakan itu bagi membersihkan namanya.

“Saya menyamannya kerana mahu keadilan dan membersihkan nama ” katanya.

Ketua barisan peguamnya, Tan Sri Shafee Abdullah pula berkata, plaintif membawa kes itu ke mahkamah supaya orang ramai tahu kebenaran.

45 comments:

  1. PENABUR FITNAH DAH KECUT BUAH KERANDUT OI!!!

    Hahaha!!! Memang memalukan sungguh!!! Bila dah kena saman, banyak pulak songehnya Pengarah syarikat NOW Sdn. Bhd. ni nak menutup kemaluan diri dia sendiri. Dah kecut buah kerandut la tu.

    Sampai tahap sanggup dia memper-BODOH-kan diri dia sendiri dengan mengajukan soalan - soalan yang boleh dikategorikan sebagai Bodoh Nak Mampus didalam kenyataan media.

    Hakikatnya, soalan yang diajukan tu tak masuk akal dan hanya setaraf dengan soalan budak sekolah tadika. Soal berapa banyak tuntutan yang difailkan itu bukan satu persoalan besar dikalangan rakyat.

    Sebaliknya, soal sama ada dakwaan yang dibuat oleh pengarah syarikat yang berorientasikan Fitnah itu terhadap Datuk Seri Jamil Khir benar atau tidak yang menjadi tanda tanya.

    Tapi dek kerana Si Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd tu sendiri pun tidak yakin dengan bukti yang dia ada, maka sebab itulah dia membangkitkan persoalan BODOH macam tu secara terbuka.

    Dalam kenyataan hari ini, Si Pengarah syarikat NOW Sdn. Bhd. tu tanya, kenapa Datuk Seri Jamil Khir membuat tuntutan ganti rugi sebanyak RM 10 juta didalam saman yang difailkan terhadapnya.

    Takkan itu je soalan yang nak diajukan oleh seorang Pengarah Syarikat yang KONONnya kata dia ada segala bukti terhadap tuduhan yang dibuat sebelum ini? Memang memalukan sungguh!!!

    Apa, tak cukup ke dia kena saman sebanyak itu? Atau, adakah dia nak Datuk Seri Jamil Khir saman dia dengan jumlah yang sama seperti yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu selama hari ini?

    Saman Si Ketua Penipu ni, dia tak nak tanya pulak???

    Kamon la! Apa layaknya dia nak disaman sampai RM 100 juta. Taraf Macai tepi Longkang yang setakat jadi Ketua Cabang PKR ni, cukup la setakat RM 10 juta. Itu pun dah kira banyak.

    Kalau nak diikutkan, nilai tuntutan sebanyak SERINGGIT pun tak layak untuk seorang Penabur Fitnah macam dia. Buat mengabihkan masa je layan kerenah orang yang Gila Publisiti Murahan macam Si Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak Akmal ni silap parti. Dia sepatutnya jadi Ahlul PAN Imayam Hamba Sahaya DAP.

      PAN-DAP memang taik fitnah tahap world punya. PKR tidak memerlukan balaci macam ni. Buat malu Keadilan saja

      Jeff Ulu Bernam
      keadilan Reform

      Delete
    2. Ni jawapan kat macai PAN Imayam yg buat komen lari topic kat bawah tu. PRIMA tu nak buat Rumah mampu milik. Apa DAP buat, halau orang kampunh Melayu kat Penang tapi suruh apek teroka tanah haram kat Pahang


      ADUN DAPigs SOKONG TEROKA TANAH HARAM???

      Huh! Patut la tanah kat Cameron Highland tu banyak yang diteroka secara Haram. Rupanya ada puak - puak yang menyokong peneroka tanah haram ni. Nak pulak dari kalangan puak - puak DAPigs.

      Dalam sidang DUN Pahang hari ini, ADUN DAPigs ni bangkit dan mempersoalkan tindakan pihak Kerajaan Negeri mengambil balik tanah yang telah diteroka untuk tujuan pembangunan.

      Tapi, Si ADUN DAPigs tu pandai. Dia menggunakan alasan 'Pekebun Kecil' sebagai perisai untuk meraih simpati dan menonjolkan seolah - olah Kerajaan ni kejam dan tidak bertimbang rasa.

      Walhal, 'Pekebun Kecil' yang dimaksudkan itu terdiri dari kalangan peneroka tanah haram yang berleluasa dikawasan dia sendiri. Diorang teroka pulak bukannya satu dua ekar je. Tapi sampai puluhan ekar.

      Ada yang teroka sampai 50 ke 60 ekar tanah Kerajaan sebelum ianya diagih - agihkan sesama mereka. Yang itu, Si ADUN DAPigs tu tak nak pulak sebut dan bangkitkan dalam sidang DUN.

      Sebaliknya, Si ADUN DAPigs tu mempertikaikan pengambilan semula yang dibuat oleh pihak Kerajaan untuk membangunkan kampus UiTM, institusi orang Melayu dikawasan Bera.

      Nampak sangat la sifat Chauvanist memang menebal dikalangan puak - puak DAPigs tu. Mengkala kalau orang lain yang buat, meneroka tanah haram, bukan main lagi diorang menyalak. Tapi bila kena ke batang hidung sendiri, sibuk pulak diorang nak pertikai!!!


      Anonymous19 November 2015 at 06:19
      Racist DAP Memangsakan Kampung Melayu Pulau Pinang

      Rasa terpanggil untuk mencoretkan tentang perjuangan ISLAM dari sebuah parti di Malaysia ini dengan dasar-dasar ISLAM serta kebajikan yang dijanjikan.

      Dinahari ini banyak perkara yang berlaku dengan kerakusan kuasa milik sementara akan tetapi suara-suara penenggak Agama, Bangsa untuk rakyat Malaysia.

      Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

      Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

      Sekarang PAN IMAYAM KUALI BALACI dan PKR Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara.

      Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

      Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

      Luahan rasa rakyat,
      Aku Anak Penang

      Delete
    3. Hadi:Bila kamu diberi peluang membela rakyat di parlimen Kamu PONTENG semahu-mahunya.Nak tanya sikit betul ka kamu di dalam tong najis sekarang?
      Ulamak yg mengikut cara rasulallah tidak payah,mencanang diri dan menjual maruahnya untuk cari"KEMULIAAN".KEMULIAAN itu akan datang dgn sendirinya,diberi kurnia oleh ALLAH diatas "KEIKHLASANNYA.

      Delete
    4. Hadi nak tunjuk taring tp ekor gelumang taik. Ikut contoh menteri umno nih..lebih gentleman . Menteri Yapeim lagi kerana mengaku pergi ke Amerika guna duit Yapeim.

      MB Kelantan sampai sekarang tak nak beritahu kemana duit RM14.6 juta tu digunakan. Adakah buat belanja Fastaqim? Simpan untuk bayar gaji baru? Belanja lawatan ke luar negara juga?

      Si songkok tinggi nampak lebih telus daripada si kepala balut serban besar bab duit. Lebih kembang hidung bila di ampu oleh pascai. Terbukti pascai ketandusan idea. Hari2 maki PAN. Pemimpin PAN tak layan. Sebijik mcm anjing salak bukit.

      Delete
    5. Ooi siapa cakap org UMNO rasuah, kalau betul rasual mengapa negara2 luar memberi kepercayaann dengan melabur ber berpuluh2 billion setiap tahun . sehingga tak cukup orang hendak kerja terpaksa panggil berjuta2 pula pekerja2 dari negara jiran. Ini menunjukkan rasuah kalau ada pun saling sadikit.
      Cuba cari tengok adakah bekas menteri UMNO yng bertaraf billionaire.
      Persepsi rasuah dalam umno sebenarnya mula dibawa olehh Anwar yang cuba hendak menjadi PM tapi tak berjaya. Berbagai penipuan dibuatnya seperi 70 billioon pemberian dp Jepunlah.
      Yang paling aku tak lupa ialah katanya 800 billion wang haram telah dibawa keluar oleh pehhak2 tertentu, Cuba bayangkan perbelanjaann mengurus dan pembangunan hanya sekitar 200 setahun. kalau benarlah dakwaan itu bermaknanya selama 4 tahun kakitangan awan tidak dapat gaji dan seama itu juga tidak ada apa apa pembangunan di jalankan.

      Delete
  2. Elok lah tu. Kita dah tahu cara guna duit tu, mungkin ikut prosedur, tapi kerana NOW rakyat dah terbeliak biji mata tengok mahalnya menteri belanja. Tq akmal, kalah pun ok, ramai dah sedar .penyelewangan dlm instirltusi Islam sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao ambil lah mamat Akmal.tu Jadi PAN Imayam. Korang tak cukup ahlikan

      Fook Off PAN Imayam

      Delete
    2. NOW SDN. BHD. KANTOI MENABUR FITNAH LAGI!!!

      Tak payah cakap banyak la. Apa yang ada depan mata kita hari ni dah jelas. Asal namanya dari kalangan Keadilam tapi cuba nak tiru PAN Imayam. Dah berjangkit dgn PAN Imayam memang kerjanya asyik MENIPU dan MENABUR FITNAH je.

      Dari atas sampai la ke taraf Macai macam Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd. tu. Semuanya bercita - cita besar nak jadi Ahli Neraka belaka. Hari - hari kerjanya merosakkan institusi Islam.

      Kali ini, syarikat yang berorientasikan Fitnah itu sekali lagi membuat cerita buruk terhadap YaPEIM dengan mendakwa KONONnya mereka menganjurkan kursus Pra Perkahwinan di Paris.

      Meh baca kenyataan yang dikeluarkan oleh salah seorang pelajar yang juga merupakan Timbalan Pengarah Program dan juga peserta bagi program tersebut.
      1) Tujuan post ini, bukan untuk menyokong atau membantah pendedahan yang dibuat oleh National Oversight & Whistleblowers (NOW). Sebaliknya ia merupakan perspektif peribadi saya sebagai penganjur/urusetia dari pihak pelajar.

      2) Sebagai makluman, program 'Simposium Perdana Paris : Isu Perkahwinan, Kekeluargaan , Keusahawanan & Pengurusan' yang akan diulas ini langsung tiada kaitan dengan program ‘Kursus dan Kembara Santun 2014 Kelab Santun Eropah' dan ‘Program Transformasi Warga Santun (TAMRIN) Kelab Santun Eropah’. Simposium Perdana Paris yang telah dilaksanakan merangkumi dua aspek utama ; 'Kursus PraPerkahwinan' dan 'Kursus Keusahawanan dan Pengurusan' yang telah berlangsung pada 26-28 Disember 2014 di Paris.

      3) Dalam usaha untuk memperkukuhkan asas-asas keagamaan di kalangan masyarakat Islam dan memberi ruang mendalami cabang ilmu pengetahuan agama, JAKIM mengambil inisiatif untuk menganjurkan satu program khas di Paris.

      4) Menyedari keperluan semasa dan permintaan yang tinggi daripada pelajar Malaysia di luar negara, program ini dirangka bagi membantu memberi kemudahan kepada pelajar menghadiri Kursus PraPerkahwinan sebagai persediaan melangkah ke fasa seterusnya dalam kehidupan, membincangkan isu-isu semasa, memperkasakan diri menghadapi cabaran akidah, syariah dan akhlak serta memupuk silaturahim sesama insan. Dan sijil yang dikeluarkan adalah sah laku seumur hidup.

      5) Program kali ini juga menawarkan kursus keusahawanan dan pengurusan yang bertujuan meningkatkan potensi diri dan mengenalpasti bakat untuk menjadi usahawan yang berjaya. Secara tidak langsung, ia dapat membangkitkan dan menanam semangat berdikari serta menyedarkan peserta kepada peluang perniagaan dan memberi pengetahuan asas pengurusan.


      6) Program ini dikendalikan oleh Kelab SANTUN-YaPEIM Eropah dengan kerjasama Malaysian Students’ Association in France (MASAF) dan dianjurkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dengan kerjasama Kedutaan Malaysia di Perancis, Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM), Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), dan Persatuan Kakitangan Perkhidmatan Ugama (PKPU). - seterusnya...
      Kesimpulannya, program itu bukan la sekadar nak mengabiskan duit. Sebaliknya ia memberikan manfaat kepada pelajar - pelajar Islam di Eropah seperti mana yang telah dijelaskan.

      Persoalannya, adakah pendedahan yang dibuat oleh syarikat NOW Sdn. Bhd. tu sebelum ini bertujuan untuk menegakkan Kebenaran atau sekadar nak meraih Populariti Murahan? Berbaloi ke kalau dia sekadar Popular untuk tempah tiket ke Neraka Jahanam!!!

      Delete
    3. nak tanya...kakau jakim yg anjur nape menteri guna duit ypeim, bukanya duit jakim atau jab perdana menteri. heran sungguh prog jabatan tp guna duit sumbangan org ramai tanggung menteri...dan macai pula siap nak htr org yg dedah maklumat ke neraka...oh malaysiaku!

      Delete
    4. Jenis manusia mata melilau mmg bahaya,tail pun dia sapu.

      Delete
  3. Akmal boleh jadi punya niat baik cuma salah teknik sikit saja.semoga dpt diselesaikan dgn baik.dengar cerita radio karat dap berantakan di kedah.ada dua set satu disetujui kak ros satu tak.bergasak la komen.di pulau pinang pula rupanya byk jkkk pas blum dipecat.masih berharap agaknya kalau depa syg jawatan boleh le masuk amanah.sbb lain mungkin tak ada org amanah yg bleh dilantik.jika dibuang semua jkkk tak ada sapa yg nak jd jkkk aduhai masaelah apa tu.adakah ia membuktikan sesuatu.kenapa dlm ratib ug ug org masih tak ingin berganjak.nampaknya penjilat dap kena ratib lebih kuat.jgn sampai tak laku buat habis suara je nanti.blum sampai putrajaya sudah jem ditengah jln.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alasan jkkk pas penang letak jawatan sgt melucukan. Hari2 kutuk dap tp masih makan elaun kerajaan dap. Memang tsk bermaruah.

      Delete
  4. heran betul anon yang kritik Akmal beria-ia pertahankan jamil. masa lain pulak anon yang sama serang amanah.

    nampak sangat bolg Omak ni tempat bersarang talam 4, 5 muka.

    Lepas tala amal dia tala Amanah, bawah sikit dia hentam dap.

    yang dia tak sentuh ialah pas, umno.

    dia ni lah Omak Kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah nama !!! PAN Imayam Kuali Karapole

      Delete
    2. Aku sokong kau.omak kau adalah talam dua muka.taksub.tak Nampak kebenaran.insaflah omak kau.

      Delete
    3. Seorang ahli Parti Amanah Negara, Shafie Salleh meluah rasa kekecewaan apabila parti yang didokonginya semakin kehilngan sokongan daripada masyarakat negara ini.

      Parti Amanah yang dilancarkan pada 16 September lalu kini dilihat semakin hilang daya tarikan selepas beroperasi lebih kurang dua bulan dari tarikh penubuhannya.

      “Kenapa Amanah Terengganu dilihat terlalu lemah sekarang, tidak seperti seawal penubuhannya dulu,” soal Shafieyang meluahkan rasa kekecewaan dengan perkembangan terkini partinya itu

      Delete
    4. Omakkau adalah kuih talam sedap dimakan huhu.dap suka menepuk air kedulang terpercik kemuka sendiri.sibuk kacau rumah tangga org rumah tangga sendiri habis berantakan.pan tak pakai talam diaorg main kuali sj.telinga kuali adalah org yg degil dipulaspun tak ingin mendengar kata.dengar kata dap sj.en kedepan mana.sudah kalah ke dgn idea kedepannya tu.idea tu agak ok cuma perlu diperbaiki.chow

      Delete
  5. Soalan: Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 1 : (Diam)

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 2 : Sila minta maaf dalam masa 24 jam. Jika tidak, tindakan saman akan dikemukakan.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 3 : NOW akan disaman pada Khamis jika tidak menarik balik dakwaan.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 4 : Sila minta maaf atau disaman RM10 juta.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 5 : Ini semua fitnah.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 6 : Cina pajak gadai cemburu dengan kejayaan Ar Rahnu.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 7 : Ar Rahnu telah menjana pendapatan sebanyak RM83 juta.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 8 : Ini semua Agenda DAP.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 9 : Ini semua permainan politik jahat.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 10 : NOW diperalatkan untuk menyerang institusi agama.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 11 : Tali barut DAP rangka orkestra serangan ke atas Institusi Islam.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 12 : Apa salahnya YaPEIM menganjur dan membiayai kursus perkahwinan kepada pelajar pelajar luar negara?

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 13 : Kami ke sana menghadiri program yang telah diluluskan oleh YaPIEM sendiri

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 14 : Penganjuran program untuk memerangi gejala LGBT.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 15 : Sumbangan YaPEIM terhadap umat Islam di Malaysia dicemburui musuh Islam.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 16 : YaPEIM telah menjana pendapatan tahunan sebanyak RM1.034 bilion melalui perniagaan anak syarikatnya.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 17 : YaPEIM boleh mengambil sebarang tindakan terhadap sesiapa yang membuat dakwaan tidak berasas mengenai yayasan berkenaan, termasuk kesalahan jenayah fitnah.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 18 : Dokumen NOW betul tetapi tidak lengkap sepenuhnya.

    Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 19 : YaPEIM akan mengenalpasti pihak yang memberi dokumen pada NOW.

    Soalan seterusnya dan seterusnya : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
    Jawapan 20 dan seterusnya : Tunggu jawapan lain esok, lusa dan hari-hari seterusnya juga.

    Kihkihkih.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka...aku suka....I like......

      Delete
  6. kalu khir toyo di pernjarakan kerana beli harta dengan harga terlalu murah...adakah jamil tidak boleh dipersalahkan kerana menerima tiket kapalterbangnya yang terlalu mahal??

    Pas boleh tolong jawab tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. HARAP AKMAL BUAT LAPURAN KE SPRM PULA

      IKUT PENDAHULU, KES TOYO YANG BELI HARTA DENGAN HARGA BAWAH NILAI

      KITA TENGOK APA KATA SPRM...SEMOGA TOYO ADA KAWAN BARU

      Delete
    2. Aku pascai. Tak mungkin aku kutuk umat umno. Aku waala kpd Hadi. Tak lama lg kenduri kawin Hadi dgn umno. Persiapan kenduri mesti kaw-kaw. Bye...aku sibuk nih..

      Delete
    3. Kenduri kawkn kaw2 tu jgn pkai duit anak yatim uddah

      Delete
  7. Bila sebut UMNO BN, semuanya sama. PENIPU termasuklah PENJILAT2NYA. Akmal NOW buat pendedahan utk mendapat kepastian tp lihat sendiri jwpan dr penjilat UMNO BN. KETULINAN dokumen yg di tunjukkan Akmar ternyata BENAR dan disahkan oleh Yapiem, jadi kt mana fitnahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooi siapa cakap org UMNO rasuah, kalau betul rasual mengapa negara2 luar memberi kepercayaann dengan melabur ber berpuluh2 billion setiap tahun . sehingga tak cukup orang hendak kerja terpaksa panggil berjuta2 pula pekerja2 dari negara jiran. Ini menunjukkan rasuah kalau ada pun saling sadikit. Cuba cari tengok adakah bekas menteri UMNO yng bertaraf billionaire. Persepsi rasuah dalam umno sebenarnya mula dibawa olehh Anwar yang cuba hendak menjadi PM tapi tak berjaya. Berbagai penipuan dibuatnya seperi 70 billioon pemberian dp Jepunlah. Yang paling aku tak lupa ialah katanya 800 billion wang haram telah dibawa keluar oleh pehhak2 tertentu, Cuba bayangkan perbelanjaann mengurus dan pembangunan hanya sekitar 200 setahun. kalau benarlah dakwaan itu bermaknanya selama 4 tahun kakitangan awan tidak dapat gaji dan seama itu juga tidak ada apa apa pembangunan di jalankan.

      Delete
  8. Inilah gaya barua Dapig berhujah yang orang jawab tu semua dia pusing.Dia punya pusing punya pusing punya pusing macam gasing daa.Dia create kan isu kemudian bala tentera dia pakat2 viralkan isu dan bila orang jawab dia terus pusing dan pusing dahsyat wei..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua PAS berhujah lg gampang. Hari2 cerita PAN. Big boss PAN relak je. Bila Hadi kena cabar dgn Husam...pascai terus hilang pedoman.

      Delete
  9. Kena check semua perbelanjaan menteri, kemungkinan besar claim melebihi yg sepatutnya.

    ReplyDelete
  10. Ketua Pengarah Yapeim dalam kenyataannya ada menulis jamil ada membuat bayaran balik.

    Pertanyaan:

    1. Apa justifikasi menyebabkan jamil bayar balik?
    2. Bayar balik untuk apa?
    3. Berapa amaun yang dia bayar balik?
    4. Bila tarikh dia bayar balik?

    Kalu dia bayar balik harga tiket untuk bini dia RM137 ribu lebih tu dengan cara cash dan sekali gus....WOWWW!!!...bukan NOW....

    ReplyDelete
  11. Sebijik perangai mcm aljuboori.....trrpekik terlolong kat luar mahkamah....masuk kandang mahkamah nyorok dlm bontot kapal sink.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah Najib seberani Anwar?

      Delete
    2. Najib tak seberani Anwar aljuburi dalam bidang jubur menjubur..kihkihkih

      Delete
    3. babi umnu ni ada lg...mana ostad berbiri sama basar kote kecik? walaun dah tido ke....

      Delete
  12. BABI = Brothr Anwar Bin Ibrahim. .....ingat tuuu kenkawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman gemilang Anwar..dia suruh budak pompuan pakai tudung.

      Zaman gemilang Hadi...dia kapirkan ahli umno

      Zaman gemilang Najib...dia dapt bikin Hadi dan PAS jd bodoh dan lemah.

      Delete
  13. Astaghfirullahhalazim...


    aku ingat kalau PAN dok bersekongkol lg dgn DAP...
    Terpaksa pilih PAS jg...
    kira2 dia mcm nie ,
    1. Dr Asri dh bersetuju , siapalah kita nk menolak PAS atas dasar manhaj...
    2. Walaupun organisasi PAS tak serapi PAN , kita masih bole sound lg kalau dok extract rakyat lebih2....

    so mcm tu lah idea aku utk mencapai kestabilan jangka pendek utk kita...
    kalau tak setuju bole ulas...

    ReplyDelete
  14. Zaman gemilang mat sabu,

    Buat roadshow sarkas atas lori
    Selfie dgn amoi
    Tubuh parti kuali Imayam putummayam pandikutty tamilkoddy
    Tukang lap jubor guan eng

    ReplyDelete
  15. Rumusan pan imayam dah sasul... now dah sewel... dapig dah tepuk tangan... yapiem kena kacau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ypeim bukan kena kacau tp dijaga supaya x dikacau geng umnu

      Delete
  16. Lepas ni hanisya dan papagomo serta barisan blogger unit media baru boleh pergi kursus kahwin di paris.blog ni dulu tegar khalid bila khalid sokong BN,terus bekerjasama dengan admin UMB BN.tahniah pecahkan PAS dari dalam di bantu barisan kepimpinan pro BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat di Paris tiada org Mlayu ke menetap di sana? atau org melayu di sana kahwin di gereja ke?

      Delete
  17. Konon nak ikut macam US ada Whistleblower.
    Tapi Whistleblower di Malaysia nak kena blowout oleh Jamil Khir di mahkamah nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perangai mcm babi,taik pun dia mkn,utk anak yatim yg kita derma pun nak ambik kesempatan.Tggu balasan!!!!

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...