KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 20 November 2015

PAN TIDAK MENYEMPAT-YEMPAT NAK AMBIL ALIH KERUSI JKKK YANG DIPECAT KERAJAAN DAP/PH PULAU PINANG KELMARIN



Nampak sangat pelahap jawatan dan gilakan kuasa yang tidak seberapa itu ... itu baru jawatan sebagai ahli JKKK ... tidaklah boleh nak bayangkan jawatan yang jauh lebih berprestij ... kehilangan perkataan melihat telatah dan gelagat ahli-ahli PAN yang mengaku Amanah, Progresif dan Peduli ini .... langsung tidak profesional sedikit pun .. memang inklusif iaitu memikirkan tembolok sendiri sahaja tanpa mencermin diri sumbangan kepada rakyat.

Baru jawatan taraf peringkat kampong sudah begitu gelojoh tidak sabar-sabar nak rembat. Buruk sungguh perangai.

Parti Amanah Negara (Amanah) sedia untuk mengisi 300 kekosongan jawatan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatam Kampung (JKKK) di Pulau Pinang.

Ia setelah 300 ahli PAS di negeri itu dipecat kerana bukan lagi sebahagian daripada pentadbiran kerajan negeri.

Setiausaha Agungnya, Mohd Anuar Tahir berkata, parti itu akan mempersiapkan anggota bagi mengisi kekosongan itu.

“Kita sedia menerima dan bersedia untuk mengisi sebarang kekosongan. Memang Amanah mempunyai calon-calon yang sesuai.

“Ketua Amanah Pulau Pinang, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa pastinya sudah menyiapkan profil anggota untuk menggantikan ahli PAS yang dipecat,” katanya dalam sidang media di Wisma Amanah Negara pada Jumaat.

Sebelum ini, Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P. Ramasamy menyatakan pihaknya nenjangkakan jawatan yang sebelum ini milik PAS akan digantikan dengan ahli-ahli Amanah.

Dalam masa sama, Ketua Penerangan PAS Pulau Pinang, Mohd Yusni Mat Piah turut mendesak agar baki 783 ahli PAS yang masih memegang jawatan turut dipecat memandangkan PAS kini merupakan pembangkang di negeri itu.

26 comments:

  1. OmakKau...dah nak kiamat ni, memang tak heranlah perangai PAN Kuali Imayam yg merompak kerusi (ADUN & Parlimen) dan jawatan2 kecil PAS di Pulau Pinang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS BAGI 'PENAMPOR JEPUN' PADA REJIM DAPigs!!!

      Ingat semua orang PAS ni hanya sanggup jadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak Rejim DAPigs di Pulau Pinang tu ke? Ingat semua sanggup jadi Barua yang sayang pada jawatan dunia?

      Jangan mimpi la!!! Hanya mereka yang sayang pada jawatan duniawi je yang sanggup jadi Macai kepada puak - puak Kafir Harbi tu sehingga merelakan diri mereka di-BOHSIA-kan oleh Rejim DAPigs tu.

      PAS Kepala Batas malam tadi mengumumkan pendirian untuk menarik diri daripada memegang jawatan dalam Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK), berkuat kuasa serta-merta.

      Yang Dipertua PAS Kawasan Kepala Batas, Bukhori Ghazali berkata keputusan itu dibuat kerana PAS bukan lagi dianggap sebagai rakan sekutu dalam kepimpinan Rejim DAPigs Pulau Pinang..

      Beliau berkata, perkara itu telah diputuskan secara sebulat suara oleh semua kepimpinan parti dalam mesyuarat PAS Bahagian Kepala Batas yang diadakan pada bulan September yang lalu.
      "Tindakan ini dibuat selepas Ketua Menteri, Lim Guan Eng mengumumkan PAS bukan lagi rakan dalam kepimpinan kerajaan negeri tanpa terlebih dulu mengadakan perbincangan dengan komponen pakatan serta terus mengumumkan Pulau Pinang sebagai Kerajaan Pakatan Harapan.
      "PAS tidak sewajarnya dilihat masih melukut di tepi gantang. Mana mungkin JKKK dalam DUN yang PAS bertanding boleh berkhidmat di bawah penyelarasan ADUN DAP yang memantau dan menyelaras segala urusan JKKK serta dalam masa sama meminta pemimpin PAS Kawasan menolak kepimpinan ulama," katanya pada sidang media di sini, malam tadi.
      Beliau berkata, tindakan ini juga dibuat demi menjaga maslahah ahli daripada terus dituduh dengan pelbagai tohmahan kerana bekerja di bawah pimpinan kerajaan negeri yang berterusan menunjukkan sikap negatif terhadap kepimpinan tertinggi PAS.
      "Keputusan ini juga dibuat demi menjaga wehdah jemaah supaya ahli PAS tidak lagi disogok dengan pelbagai cubaan yang memungkinkan perpindahan ahli kepada parti lain," katanya.
      Sebelum ini, PAS Kawasan Kepala Batas telah diberi mandat mengepalai dan menganggotai 10 JKKK di kawasan Parlimen itu. Tapi semua itu tak kekal lama. Mereka ambik tindakan untuk meninggalkan jawatan tersebut kerana tak setuju dengan Rejim DAPigs yang semakin SOMBONG!!!

      Delete
    2. PAS mengisytiharkan parti itu sebagai 'pembangkang tidak rasmi' di Pulau Pinang dan menggesa kerajaan negeri menumpukan perhatian kepada kebajikan rakyat, bukannya politik.
      "Kami pembangkang yang matang, kami adalah pembangkang kepada bekas rakan kami. Sudah tentu, Umno masih pembangkang dan kami juga menentang Umno, sebab itu saya katakan kami pembangkang tidak rasmi," Datuk Takiyuddin Hassan kepada pemberita di Parlimen, Khamis.
      Setiausaha Agung PAS itu berkata, PAS telah menjangkakan pemecatan 300 ahlinya yang memegang jawatan dalam Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti Pulau Pinang (JKKK).
      "Ia adalah sesuatu yang kita dijangka memandangkan hubungan tegang kita dengan mereka. Sebelum ini kita telah meminta ahli-ahli kita untuk menjalankan tugas mereka seperti biasa dan hari ini kita mendapati mereka telah dibuang kerja. Kami menerimanya dan walaupun apa yang telah berlaku kita akan terus berkhidmat kepada rakyat apabila diperlukan, "katanya.
      Takiyuddin juga berkata, PAS di Pulau Pinang akan terus melakukan apa yang diperlukan bagi mendapatkan wang dan membantu rakyat serta tidak bergantung harap kepada Rejim DAPigs.
      "Perlu juga difahami bahawa terdapat 1,083 ahli JKKK di Pulau Pinang. Selepas apa yang berlaku ini masih terdapat hampir 800 lagi daripada mereka. Kita bimbang tentang beberapa kawasan yang tidak mendapat perkhidmatan yang diperlukan tetapi kita akan menyelesaikannya," katanya.
      Pada Rabu, Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Lim Guan Eng dan Timbalannya, Mohd Rashid Hasnon dari PKR telah mengumumkan pemecatan 300 orang ahli JKKK di Pulau Pinang.

      Katanya pemecatan itu telah dibuat pada bulan Oktober dan mereka yang disingkirkan sudah pun digantikan dengan orang-orang yang menyokong penuh Rejim Pakatan yang diketuai oleh DAPigs.

      Delete
    3. Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan PAN Imayam tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    4. yg kau dok kopi pes berpuluh kali ni apehal? drp dok bising kat sini pi le report kat jpam ke, mergastua ke, fama ke...lantak kaulah. dsr macai mangkuk. tok ketua balun billion kau senyap aje

      Delete
    5. dah terbukti golongan yang gila jawatan dan elaun ialah puak2 PAN!!!...ayuh kita humbankan puak2 ni PRU14 nnt...

      Delete
  2. lantak depa le...omak gg lu ada apahal? gatal nak berlaki ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN imayam gatal Dada. Ialah mengikut style President PAN Imayam yg selfie dgn Amoy langgar dada tu.

      Kah kah kah Putuuuimayam
      Macai PAN Imayam boleh selfie dgn BANGLADESH

      Delete
    2. DAPigs KERAT PERUNTUKAN KAWASAN PERKAMPUNGAN!!!

      ADUN daripada PKR Dr Norlela Ariffin mempersoalkan Bajet 2016 Rejim pimpinan DAPigs yang tidak memberi peruntukan kepada kawasan perkampungan untuk mewujudkan produk pelancongan baharu.

      Dr Norlela (PKR-Penanti) berkata dalam Bajet 2016 yang dibentang Ketua Menteri pada 6 November lepas, sebanyak RM31.93 juta hanya diperuntukkan untuk produk pelancongan di bahagian pulau Negeri itu sahaja.

      Turut dipersoalkan sama ada Rejim Pakatan Harapan benar - benar melaksanakan janji untuk memperjuangkan nasib golongan yang tertindas dan paling memerlukan di Negeri ini.
      "Jika ya, Bajet 2016 perlu mencerminkan belanjawan yang memperjuangkan nasib golongan yang paling memerlukan dan bajet yang dapat bantu kawasan yang paling memerlukan," katanya ketika membahaskan Bajet 2016 Pulau Pinang pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.
      Katanya, Rejim DAPigs juga perlu mengiktiraf dan mempromosi industri inap desa sebagai produk pelancongan namun malangnya dalam Bajet 2016, ianya lansung tidak memberi peruntukan khususnya di kawasan kampung.
      "Bajet 2016 ini tidak nampak peruntukan yang jelas untuk pembangunan pelancongan kampung, homestay (inap desa) dan sungai tetapi hanya tertumpu kepada pelancongan di kawasan bandar," katanya.
      ADUN PKR itu juga berkata, kawasan kampung seperti di Penanti tidak harus diabaikan oleh kerajaan negeri kerana ia juga mempunyai potensi untuk menjana pertumbuhan ekonomi.

      Tambahnya lagi, Rejim DAPigs perlu memberi lebih perhatian kepada pembangunan perkampungan dengan membina lebih banyak infrastruktur seperti jalan, parit dan dewan orang ramai.

      Luahan Norlela itu turut mendapat sokongan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang Datuk Jahara Hamid (BN-Teluk Ayer Tawar) yang memahami masalah dihadapi wakil rakyat PKR itu.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak DAPigs tu memang sengaja mengabaikan kawasan - kawasan Kampung yang majoritinya terdiri daripada kalangan orang - orang Melayu. Diorang nak orang Melayu ni merempat!

      Delete
    3. 1718...bangladesh jgn sebut...tgk bendera dah tahu bulat seperti bendera pas. minat sungguh pas kat bangla sampai benderapun tiru

      Delete
    4. Pengkhianatan puak2 pAN kpd ugama islam dan bangsa sudah terbukti...semua ok bagi mereka asalkan dpt pangkat dan elaun..islam dan melayu tak ada makna bagi mereka...celakalah puak2 PAN ni....

      Delete
  3. Banyak tempat yg PAS pegang tak ada PKR dan Amanah. Jadi nak kena import ahli la. Setengah tempat mereka juga pengerusi Masjid - Kalau tukar ahli jawatankuasa nak tukar juga ker

    ReplyDelete
    Replies
    1. Importpun import le...geng ostad pulak kita eksport pi kelantan, biar depa tebang balak dan pelari duit guru yik kat sana...kui3

      Delete
    2. Rakyat mengundi PR pada PRU13, bukannya PH! PAN tak ada hak langsung menuntut jawatan dlm kerajaan tak kira di PP, selangor atau dimana saja...rakyat melihat dan menilai tindak tanduk geng2 pengkhianat gila jawatan ni...korang tunggulah PRU14...tak sabar rasanya nak tgk PAN diludah rakyat yg cintakan islam... penjilat!!

      Delete
  4. 1722...ada pulak pembangkang x rasmi...mabuk pil kude gamaknnya. geng ostad boleh pi kelantan, terus jd kerajaan rasmi. dgr cite khemah byk lg kosong, duit guru yik pun x abis lg...

    ReplyDelete
  5. Selagi mana Amanah dgn DAP , hampa adalah musuh kami...
    hampa mmg alien...
    mari mana aku pun tak tau...
    nk jatuhkan Amanah perlukan rancangan dan persetujuan beberapa pihak...
    perlukan kerja dan matlamat yg jelas...
    aduih.. ekonomi aku pun tak stabil...
    tp kena urgent , kalau tidak modal kendian hari lg besar...
    aku serah kat hampa UMNO tugas nie...
    sblm akhir tahun dpn kena settle...

    ReplyDelete
  6. Pecat semua biar mat sabu atau lge jd iman masjid.tok sami jd tok siak.kononnya nak memerangi kezaliman tp mereka sendiri yg zalim.blum dpt putrajaya Tuhan dah tunjuk sisi gelap mereka.begitu jgn kan putrajaya pulau pinangpun bleh terlepas.mat sabu n the geng sokong dap dpt putrajaya dpt la depa jd jkkkk sambil tepuk tepuk tgn atas lori.kawan pkr mereka dok menangispun mereka tak kisah sbb khusuk sgt ratib ug ug.berlagak la korang.dasar badut lori

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa zalim sapa habaq mai.setakat tok imam PAS tu orang tak heran laa bro

      Delete
    2. Sapa zalim sapa habaq mai.setakat tok imam PAS tu orang tak heran laa bro

      Delete
  7. Penyokong Umno bodoh. Pas terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno??? apa kena umno dlm isu ni. ni penyokong p. harapan kan??? tak yah main politik mcm ni. nmpak mcm jahat sgt. keja melaga-laga ni syaitan ja yg slalu buat. tak sesuai sgt bg makluk yg brnama manusia.

      Delete

    2. A: Penyokong MCA bangang , DAP yang membela org cina


      B: Ooi bodoh, Tanpa MCA ko jangan harap dapat kerakyatan Malaysia.

      Delete
  8. http://yongsukakuning.blogspot.my/2015/11/harum-manis-jadi-oren-di-pokok-sena.html?m=1

    ReplyDelete
  9. Kepada semua pengomen2 yang teramat bangang pernah aku tolong laaa pikiaq skit takyah laa tulih sampai berjela jela panjang.hampa dah tak mau Kat DAP tapi jawatan mau ini jawatan politik muka tak tau malu laaa hampa ni.Apa kata jawatan tu DAP bagi tapi elaun tak bagi tgk hampa nak kelupoq ka dak.Pi laaa mintak ngan ameno plak dok kalut apa

    ReplyDelete