Monday 9 November 2015

MENJAWAB UCAPAN PENGERUSI MPN TERENGGANU YANG MEMBIDAS PRESIDEN PAS DI MAJLIS JELAJAH TRELER PAKATAN HARAPAN PERINGKAT NEGERI TERENGGANU DAN PERASMIAN PEJABAT AMANAH MARANG MALAM TADI DI WAKAF DUA, TASIK, BUKIT PAYONG, TERENGGANU.




Malam tadi bertempat di Wakaf Dua, Tasik, Bukit Payong, Marang, Terengganu, berlangsung siri Jelajah Treler Pakatan Harapan Peringkat Negeri Terengganu sekali gus merasmikan Pejabat Amanah Marang oleh Hj Mohamad Sabu, Pengerusi MPN PKR Terengganu merangkap ADUN Bandar YB Azan Ismail dalam ceramahnya telah membidas dan menyindir keras mengenai Presiden PAS Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul hadi Awang dan parti yang dipimpinya sebagai tidak boleh dipercayai dan khianat kepada Pakatan Rakyat dengan memberi contoh berlakunya pertandingan 3 penjuru di 3 DUN di Terengganu pada PRU ke-13 lalu.

Hadi Awang dicemuh dan diperlekehkan dikhalayak ramai .. demi kebenaran maka perlu perncerahan diberikan.

Pesuruhjaya PAS Terengganu, Saiful Bahri Mamat sebelum ini telah  menasihatkan PKR Terengganu supaya menyelesaikan masalah dalaman mereka dan memperkuatkan jentera parti mereka di peringkat akar umbi. “Jangan hanya sekadar nak bertanding, tapi gunakan jentera PAS, sepatutnya masing-masing perlu memperkemaskan jentera parti masing-masing untuk menghadapi pilihan raya.

“Kadang-kadang cabang sahaja yang ada, ranting tak ada pun, jadi inilah yang perlu diselesaikan terlebih dahulu oleh PKR Terengganu,” katanya dalam satu sidang media baru-baru ini.

Ambil contoh peristiwa dan keputusan PRU ke-13 lalu di tiga DUN Terengganu bagi membuktikan dengan fakta dan angka yang tidak mungkin dan mampu untuk menipu dan melakukan fitnah.

DUN N25 Bukit Besi :-

PRU tahun 2008 kawasan ini diserahkan kepada PAS untuk bertanding dan keputusannya calon BN mendapat 6,037 undi dan calon PAS 3,545 undi .. calon UMNO/BN menang dengan majoriti 2,492 undi.

Pada PRU ke-13 tahun 2013 berlaku pertembungan 3 penjuru antara UMNO/BN, PAS dan PKR ... calon UMNO/BN memperolehi 6,966 undi, calon PAS 4,408 undi dan calon PKR 52 undi (hilang wang deposit).

Apakah PKR mempunyai dan memiliki kekuatan dan pengaruh dikawasan DUN N25 Bukit Besi????? .. Jawapanya langsung tidak ada ... untuk makluman calon PKR inilah yang memfailkan saman terhadap Tuan Guru Dato' Seri Presiden PAS.

DUN N11 Seberang Takir:-

PRU tahun 2008 calon UMNO/BN mendapat 6440 undi dan calon PKR 4,010 undi .. calon UMNO/BN menang dengan majoriti 2,430 undi.

Pada PRU ke-13 tahun 2013 lalu berlaku pertandingan 3 penjuru dan pertindihan .... keputusannya calon UMNO/BN mendapat 7,731 undi, calon PAS 6,221 undi dan akhir sekali calon PKR hanya mendapat 73 undi sampai hilang wang deposit .... jadi jika diambil kira keputusan PRU tahun 2008 dimana PKR mendapat 4,010 undi jelas bukannya undi dari penyokong maupun dari ahli PKR tetapi dari ahli, penyokong dan pendokong PAS ... Majoriti pun merosot sebanyak 920 undi. 

Jadi apakah wajar PKR meletakkan calonnya di DUN N11 pada PRU ke13 lalu????

DUN N2 Kota Putera:-
PRU tahun 2008 calon UMNO/BN memperolehi 8,090 undi manakala calon PKR mendapat 4,758 undi dan ini calon UMNO/BN menang dengan majoriti 3,332 undi.

PRU ke-13 tahun 2013 kawasan ini berlaku pertembungan 3 penjuru dan calon-calon dari PR bertindih dengan keputusan seperti berikut:-

Calon UMNO/BN mendapat 9,084 undi ... calon PAS 7, 672 undi dan akhir sekali calon PKR hanya mendapat 60 undi dan hilang wang deposit.

Calon UMNO/BN menang dengan majoriti 1,412 merosot sebanyak 1,920 undi.

Moral dan konklusinya ..

Jelas dan terang tanpa perlu berselindung dan cakap berlapik betapa PKR di Terengganu boleh dikatakan tiada sokongan dan kekuatan .. . sokongan dan kekuatan hanya menumpang pengaruh dan kekuatan PAS yang sudah lama berakar umbi.

Omak Kau cukup yakin dan percaya para pimpinan atasan PKR terutamanya Ketua Umum, Presiden, Timbalan Presiden, Naib-Naib Presiden serta Setiausaha Agungnya termasuk para pengarah Pilihanraya PKR sedar akan kekuatan dan setakat mana sangat kemampuan PKR di negeri Terengganu yang dikatakan cukup amat terbatas sama ada sokongan maupun gerak jentera parti.

Oleh itu kena terima hakikat dan kenyataan di Terengganu tanpa sokongan dan dokongan PAS, PKR umpama kayu tunggul reput.  Jadi tidak hairan mengapa Naib Presiden merangkap Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli, walapun menjadi Ketua PKR Cabang Kemaman tetapi tidak sanggup dan ada keberanian untuk bertanding di Parlimen Kemaman sebaliknya lari bertanding di Parlimen Pandan.

Atas sifat sedar inilah yang menyebabkan PKR begitu bersungguh-sungguh, bertegas tanpa tolak ansur dan kompromi maukan PAS bersama-sama dengan Pakatan 2.0 .

Bukan sahaja diambil keputusan PRU ke-13 sebagai indikator tetapi juga sambutan Bani Melayu pada Himpunan Bersih 4 yang lalu. Tanpa PAS jangan nak mimpi Pakatan 2.0 dapat sokongan kuat pengundi Bani Melayu .. tanpa sokongan dan undi bani Melayu Pakatan 2.0 boleh terus bermimpi untuk merampas Putrajaya dari tangan UMNO/BN pada PRU ke-14 nanti.

Dengan itu Pengerusi MPN PKR Negeri Terengganu sepatutnya tidaklah perlu bermulut lancang dan celupar sangat malam tadi menyerang dan menyindir keras Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang tanpa diri sendiri terlebih dalu mencerminkan diri untuk melihat kebenaran akan kekuatan dan pengaruh PKR di negeri Terengganu.

Cuba bersikap ikhlas dan jujur .. seandainya beliau berada dikedudukkan seperti Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang dengan kekuatan yang ada pada PAS dan tahu amat setakat mana sokongan rakyat Terengganu kepada PKR, apakah tidak akan bertindak dan membuat keputusan yang sama????

PKR sepatutunya kena jujur pada diri sendiri ... jangan berterusan berlagak kuat dan hebat di Terengganu sedangkan hakikatnya kalau bertanding secara tiga penjuru bukan sahaja kalah tetapi calon-calon semua hilang wang pertaruhan.

26 comments:

  1. Bani melayu dah korup dan rosak...
    well done guys...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana DAP, Mat Sabu al Selfie Amoy dah Jadi pengkhianat. APA dibuat oleh LGE dan LKS adalah lebih afdhal Dari imam.nawawi, imam.bukhari Dan imam.muslim. Inilah dia PANcai DAP al Kuali Imayam.

      Sanggup jadi barua racist DAP kerana sedikiit Pangkat.

      Delete
    2. Bukti DAP Racist- Halang Masjid


      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

      Delete
    3. Tony Pua tak kesian kepada peniaga kecil kaum india- Dasar racist


      Ahli Parlimen Petalinga Jaya Utara, Tony Pua terpaksa melarikan diri daripada sekumpulan peniaga India di Sungai Way, Petaling Jaya selepas gagal memberi penjelasan mengenai pemindahan tapak perniagaan bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Peniaga India yang rata-ratanya usahawan kecil dan kais pagi makan pagi hasil perniagaan mereka bagi menyara keluarga, terpaksa berdepan kekurangan pelanggan berikutan perpindahan itu.

      Dan ketika Tony membuat lawatan bersama wakil media pro pembangkang untuk dimuatnaik di laman sosial kononnya dia wakil rakyat yang prihatin, ahli parlimen itu diserbu peniaga kecil yang tidak berpuashati dengan kedudukan bazar Deepavali yang dipindahkan.

      Sebelum ini, peniaga kecil India terlibat sudah beberapa kali ini ingin menemui Ahli Parlimen yang mereka pilih ketika Pilihanraya Umum ke-13 lalu namun Tony Pua enggan bertemu mereka tanpa sebarang alasan.





      Sebagaimana sifat Tony yang gemar melempar tuduhan tanpa asas melalui media pro pembangkang mahupun laman Facebooknya, ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony gagal membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali-kali oleh peniaga terbabit yang jelas ditindas, Tony terkedu dan menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota polis, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen ini pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota terbabit segera memberi bantuan selepas Tony yang gagal memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Delete
    4. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    5. DAP Racist- mahu camput Khutbah Aidl Adha di Pahang

      Agenda Daily) – PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam.

      “PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam.

      Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

      Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah.

      “Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

      Delete
    6. Mana hukum hudud dikelantan!Sonyap je?Dok cari silap org buat apa?Pakai serban lengkap,tp kain sendiri koyak tak sedar!!!Pas dah jd parti syok sendiri dgn pemimpin yg bodoh sombong,lebai Malang kaki ponteng mkn gaji buta!!!!

      Delete
    7. Anon 22:48..fikir guna otak..sekarang ni nak buat undang-undang ikut prosedur..ada melayu gila yang saman RUU hudud di mahkamah..hari ni terbukti Pas menang..insya Allah lepas ni boleh RUU hudud dibawa ke parlimen

      Delete
  2. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

    Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


    Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

    ReplyDelete
  3. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

    Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs. Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting.

    Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

    Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan.. Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mp mereng berasap telo

      Delete
    2. 3 kali kalah pru, presiden PAN IMAYAM PANDIKUTTY TAMILNADU buat pembaharuan ceramah atas lori.

      Muahaha... Muahaha.. Muahaha..

      Delete
    3. Kaki tuang makan gaji buta,apa hukumnya?

      Delete
  4. Teruskan usaha anda kawan kawan semoga mendapat keberkatan.dap telah mengiatiharkan perang kpd islam bkn lg duduk berselindung disebalik org islam.umno bahaya tp dap lebih bahaya.kebenaran akan muncul islam tetap akan mng.kita berdoa n berusahalah dgn sabar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dlm bahaya.
      Kelantan dlm bahaya.

      Delete
  5. Minta mat sabu bertanding di trg pd pru akan datang. Pilih mana mana tempat yg dia nak. Jgn berlagak kuat, jgn cakap banyak dan jgn tunjuk lawa di trg. Bodoh nak mampus parti kuali celaka ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi bole lawan guan eng kat penang.
      Mesti hadi menang.

      Delete
    2. Knp tak suruh guan eng dtg bertanding di trg?

      Delete
  6. Kepada penyokong, pendokong, peminat serta pemimpin parti kuali, sekali lagi saya nak ulang balik tawaran dan cabaran ini iaitu kalau rasa parti kuali cukup kuat, pas adalah parti yg khianat, maka dijemput calon2 parti kuali bertanding di semua DUN, PARLIMEN di Trg pd PRU akan datang.

    Jangan kira pertembungan tiga penjuru ke, tujuh penjuru ke, tak ada penjuru ke, kita total semua undi yg Parti kuali akan dapat.

    Jgn cakap banyak dan buat lawak bodoh atas lori. Mat sabu boleh pilih mana tempat yg dia nak. Nak kubu kuat pas atau pkr. Kalau boleh ambik DUN dan PARLIMEN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dah kena sawan mp mereng kot?

      Delete
    2. 16:23 bodo natang nih

      Delete
  7. Jangan kata di Terengganu.. suruh Abam Mat bertanding dimana2 parlimen yg dia suka pun belum tentu boleh menang lagi..


    -Green Kusanagi-

    ReplyDelete
  8. Mana PKR boleh menang bila presideng Pas menabur fitnah....

    Jelas tujuan presideng nak bagi umno menang supaya boleh dapat jawatang PENASEHAT UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekor lagi natang bodo keturunang

      Delete
  9. 1untuk rekod:
    https://youtu.be/MWLxI2O_DII

    ReplyDelete
  10. berlagak kat terengganu konon...
    pru 14 kita lawan 3 penjuru kat selangor, perak. n9, melaka dan johor pulak. tengok apa jd dgn parti anjing nanti...oooooooo salak tuang presiden kat babi dlm bukit

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...