KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 9 November 2015

PEMANDANGAN SAMBUTAN CERAMAH JELAJAH TRELER PAKATAN HARAPAN DI TERENGGANU SEMPENA PERASMIAN PEJABAT AMANAH MARANG.


Malam tadi 8hb November 2015 jam 9.00 malam berlangsung satu lagi siri Jelajah Treler Pakatan Harapan ... lokasinya di Wakaf  Dua Tasik, Bukit Payong, Marang ... kesempatan emas ini dicekup Parti Amanah Negara @PAN untuk dijadikan program merasmikan Pejabat Amanah Marang oleh Presidennya yang juga bekas calon PAS Parlimen Kuala Terengganu PRU ke-12 lalu yang tumpas, Tuan Hj Mohamad Sabu @ Mat Sabu.

Selain Mat Sabu, Ahli Parlimen Kuala Terengganu Raja Kamarul Bahrin, Ahli Parlimen Sepang Hanipa Maidin, ADUN PKR Bandar yang juga Pengerusi MPN PKR Terengganu Azan Ismail dan Ahli Parlimen DAP Seputeh Teresa Kok turut kelihatan dalam majlis menyampaikan pidato.

Kehadiran lebih kurang 200 orang dan isi ucapan banyak berkisar menyindir Presiden PAS dan kepimpinannya serta parti PAS itu sendiri .. hanya 15% sahaja menyerang UMNO/BN .. sepanjang ceramah para hadirin kelihatan agak kurang selesa, kecewa dan hampa, memandangkan harapan mereka untuk melihat dan mendengar para penceramah yang menggelarkan diri mereka profesional, progresif, amanah, peduli lagi inklusif menyerang UMNO/BN bersungguh-sungguh dan bertalu-talu tidak kesampaian.

Para hadiran rata-rata merungut yang penubuhan PAN sebenarnya bukan sangat nak menyerang UMNO/BN tetapi lebih menumpukan segala stamina, tenaga dan kekuatan serta bantuan pengaruh dari DAP dan PKR semata-semata nak menyerang PAS ... dan kalau boleh nak beri perlingkup PAS terus di Terengganu. Itulah maklum balas dan reaksi diluahkan oleh kebanyakan pendegar yang hadir malam tadi.

Yang jelas dan fakta PAN hatta PKR tidak mempunyai pengaruh dan sokongan pun di Terengganu ... itu jelas dan hakikat yang tidak boleh dinafikan sama sekali.

Di Terengganu rakyatnya hanya melihat sama ada UMNO atau PAS sebagai wadah politik yang disokong .. selain dari itu sekadar penambah angka kehadiran parti politik dinegeri itu sahaja.

25 comments:

  1. PAN penyokongnya lagi sikit Dari ejen direct selling

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ejen syarikat insurance paling kecil di Malaysia mempunyai ejen yg 10x ganda ramai Dari Parti PaN Imayam Karapolei

      Mat Sabu Mannakam Selfie Amoy pulak Jadi boss

      Delete
    2. MP MERENG PONTENG KERJA

      Delete
    3. PAN tu mknanya pangang bro.. tgk org dh ler jenis yg kecewa nim.. raja bahrin kecewa psl x trpilih ydp k.trg itu hari ... fakta

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Hahaha.....omak kau yg kecewa atau hadirin yg hadir!!! Tidakkah omak kau bertalu2. Kutuk hina pan???kenapa tak kutuk hina umno seperti dulu!!! Omak kau seorg penipu demi wang dia berubah inilah manusia apalg wanita sememangnya berbibirkan celopah tajam busuk.maka tidak hairanlah wanita paling ramai berlipat ganda dari lelaki msk neraka.

      Delete
  2. What u give , u get back.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP MERENG FITNAH ORG TOKEY PIL KUDA.

      Delete
    2. Anon 07:31 nak berperibahasa London konon...kah3 tapi berterabor. Kesian tengkok kau 07:31. Sekolahlah balik..

      Delete
  3. Hadi DAH GABRA..br ramai ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP MERENG PEMUSNAH PAS.

      Delete
  4. Kita tak risau pasal orang tak ramai hadhir ceramah kita.

    Ikut pengalaman PKR dulu pun gitu jugak. Bila buat ceramah lembu kambing jer yang datang...

    Tapi bila PRU12 PKR dapat 31 kerusi dengan lebih sejuta pengundi....

    Pas yang kononnya berjaya menarik kehadhiran berpuluh-puluh ribu orang dapat berapa kerusi? Dapat berapa juta pengundi?

    Begitu juga pada PRU 13, ceramah PKR tidak dapat sambutan langsung, monyet dengan beruk jer yang dengar ceramah PKR tapi bila PRU dapat 2 juta lebih pengundi dengan 30 kerusi.

    Tapi Pas yang berjaya menarik berjuta-juta penonton hanya dapat 1.6 juta undi dan hanya menang 21 kerusi...

    Jadi tak payah heboh pasal ceramah tak dapat sambutan atau ceramah dihadhiri berjuta penonton.

    Yang penting jumlah undi dan jumlah kerusi yang berjaya diraih pada PRU.

    Omak Kau ni sejak makan duit Pas ni semakin bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP MERENG DARI MARANG

      Delete
    2. pkr bsnyak perabis duit fan tenaga pas utk berada pada keduduksn sekarang.tak caya tanya saifuddinnasution dia bawabeg sandang ngan teloq ja bertanding kat kuala kedah. tempat lainsama harap jentera pas.pkr mana tau ucap terima kasih kecuali azmin yg menerima realiti.

      Delete
  5. Tapi bro...

    Aku suka juga Omak Kau buat posting mengarut macam ni....

    Secara tak langsung orang akan menilai penyokong Pas ni jenis tak ada otak...buat post yang menambah kebencian kepada Pas.

    Ditambah pula komen-komen bodoh...komen bodoh ini pun baik juga kerana ia juga memberi cerminan penyokong Pas ni memang akal tidak siuman.

    Tapi kan...Omak Kau ni sebenarnya membantu Parti Amanah dan cuba membunuh Pas secara gerakan saraf

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMAKIN RAMAI TINGGALKAN PAS SBB TAK SUKA MP MERENG.

      Delete
  6. Bro.....ko x takut ke ko yg betul2 jd mereng nanti..... Ingat Allah Maha Adil.....ko tunggu lah bro.....masa semakin hampir.....

    ReplyDelete
  7. Sebab tu ramai x pergi kat ceramah PAN sebb omakkau dok bagi iklan free kat sini hehehee....lambatnya pilihanraya nak tgk PAS dpt pegang kelantan atau rebah jatuh bedebok lps tu omakkau cari parti lain cari makan

    ReplyDelete
  8. Nk tesentil baca bila cai pan pktn hrpn ckp rmai yg nk tinggalkan pas join PANthird.. biar gambar yg berbicara..

    Jeff Ooi
    Otai Reformis Ulu Bernam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa perhimpunan kat KEDAH melimpah keluar stadium penyokong tup tup KEDAH dirampas BN hehehee "biar gambar berbicara"......bijok bijok

      Jek Pui
      Otai Reformis Ulu Golok

      Delete
  9. Mat sabu nak brtanding kat mana plak nnti..ngan tok mun bleh la lepas 5,6 ratus..kesian trpksa tggu lg klu kalah..bkn nak brkhidmat kpd rkyat sgt geng2 pan imayam katak ni..lebih kpd gila kuasa..dendam ksumat..hmmm

    ReplyDelete
  10. Civil society tak perlukan khadiran ramai orang.. yg perlu idea prjuangan yg boleh diterima pakai dan dimanfaatkan tambahan pula di zaman teknologi pelbagai masakini, setiap idea dan msg boleh disampaikan di hujung jari dan sekelip mata sahaja..contoh ketika mula-mula Pkr bergerak dulu,ini contoh yg boleh dilihat di dalam negara. Kalau ambil contoh luar negara, sila baca bgaimana Andrea Dorothea Merkel dgn parti kecilnya mmenangi pilihanraya German dan masih mmegang jawatan Chancellor German hingga sekarang.. idealisme dan kerangka kerja dengan ksungguhan akan mnentukan survival sst kumpulan. Civil society mmainkan peranan sgt penting dlm mnntukan corak negara masakini.. Tp Omakkau paham ke makna sivil society nii... hihihihi..semakin lama nmpak smakin 'koman' (cakap org2 kampung) blog ni..ksian sungguh, nmpak mcm ade krajinan dlm 'berblog' tp ilmu dan tahap reasoning trlalu rendah...

    ReplyDelete
  11. Saya sokong omakkau terus mengikuti perkembangan ceramah2 PAN..

    Bukan apa.. bagi sedar diri sikit.. penubuhan PKR dulu mana ada kutuk2 PAS.. sbb tu PKR sendiri pun didokongi PAS.. takpe kita tunggu PRU14 nanti.. tgk nasib parti baru yg didokongi DAP plk..

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete