KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 13 November 2015

TUDUH GUNA WANG DARI TABUNG ANAK YATIM DAN MISKIN UNTUK MAIN GOLF DAN BERSUKA RIA DILUAR NEGARA .... JAMIL KHIR BAHAROM BERI TEMPOH 24 JAM KEPADA AKMAL NASIR DAN MALAYSIAN INSIDER MOHON MAAF SECARA TERBUKA ATAU BERDEPAN DENGAN TINDAKAN SAMAN FITNAH.


Datuk Seri Jamil Khir Baharom menafikan tuduhan beliau menggunakan wang anak yatim dan orang miskin untuk bersuka ria di Amerika Syarikat.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri menerusi kenyataan media lewat petang Jumaat berkata, dakwaan oleh Pengarah National Oversight and Whistleblowers (NOW), Akmal Nasir, itu adalah kenyataan jahat berupa fitnah dan menyimpang daripada fakta sebenar.

“Dakwaan kononnya program saya di AS bersifat bersuka-ria menggunakan dana anak yatim adalah fitnah yang besar dan cubaan untuk menjatuhkan kredibiliti dan maruah saya selaku Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

“Adalah tidak adil hanya mempamerkan dokumen yang menggelirukan dan tidak menggambarkan keseluruhan program melibatkan saya,” katanya.

Beliau menjelaskan,/kunjungan pada 21 hingga 29 Mei 2014 itu bagi memenuhi jemputan program yang dianjurkan agensi-agensi di bawah seliaan YaPEIM dengan kerjasama Kedutan Malaysia di AS dan Education Malaysia (EM) Chicago sempena Mid West Game.

“Melalui strategi penganjuran bersama secara “Strategi Lautan Biru” khususnya yang melibatkan peserta Skim Anugerah Kecemerlangan Pelajar Nasional (SANTUN) tajaan YaPEIM dan beberapa kumpulan sasaran lain yang berada di seluruh AS dan Kanada, beberapa program besar telah diatur dan dilaksanakan.

“Program-program tersebut melibatkan kursus kepada pelajar yang memfokuskan aspek motivasi kenegaraan dan keusahawanan; simposium perdana perkahwinan kekeluargaan, pengurusan dan isu-isu semasa negara.

“Selain, kursus pra perkahwinan bagi membantu pelajar-pelajar memenuhi syarat perkahwinan JAWI; kelas pengajian untuk isteri-isteri dan kakitangan wanita kedutaan; menyampaikan sumbangan kepada pelajar cemerlang yang tidak berkemampuan dan pertemuan bersama usahawan-usahawan Malaysia,” katanya.

Mengulas lanjut, katanya, program dan pertemuan itu melibatkan pelbagai kumpulan sasaran yang diadakan di Indianapolis dan Washington DC, AS.

“Bersempena dengan perasmian Mid West Game di Amerika Syarikat itu juga, beberapa acara sukan telah dianjurkan oleh Education Malaysia (EM) di Indianapolis.

“Ia termasuklah acara golf yang dikelolakan secara bersama dengan pihak Kedutaan Malaysia AS di Washington yang saya turut terlibat bersama Duta dan kakitangan kedutaan” jelasnya.

Katanya lagi, sudah menjadi sebahagian tugas dan tanggungjawab beliau selaku Menteri di Jabatan Perdana Menteri bagi memenuhi jemputan rasmi kedutaan apatah lagi program yang dianjurkan oleh agensi-agensi di bawah tanggungjawabnya.

Ujarnya, segala perjalanan dan kegiatan rasmi beliau ditanggung oleh agensi berkenaan serta telah mengikuti polisi dan tatacara kewangan agensi yang berkaitan.

“Tiada apa yang perlu disembunyikan kerana segalanya mengikut prosedur dan tatacara yang ditetapkan.

“Saya sentiasa terbuka dan bersedia memberi kerjasama sepenuhnya dengan mana-mana pihak berkuasa untuk disiasat sekiranya benar wujudnya salah laku yang melibatkan diri saya atau agensi di bawah seliaan saya,” tegasnya.

Sehubungan itu, Jamil Khir menuntut Akmal Nasir dan portal berita The Malaysian Insider menarik semula segala dakwaan dan fitnah jahat yang dibuat serta memohon maaf secara terbuka dalam tempoh 24 jam.

“Jika tidak, saya akan memulakan tindakan saman fitnah dan malu melalui peguam saya kerana tindakan ini benar-benar telah menjatuhkan maruah dan kredibiliti saya,” katanya.

41 comments:

  1. Salam mana 2.6b?

    Kenapa DSAI ingin berubat di luar negara dengan pakar luar?

    Sama seperti vvip Malaysia bila sakit berubat di luar hatta Singapore. Kenapa mereka tidak berubat di dalam negara?

    Anak-anak mereka juga dihantar belajar di luar negara. Sekolah-sekolah di dalam negara hanya untuk anak rakyat marhean, orang miskin dan kampung.

    Cuba speaking dengan tukang ajar anak-anak anda, tanya berapa kali naik pentas kecemerlangan waktu sekolah, dapat berapa A upsr dan spm.

    Tobat lahom tak jawab, last-last keluar akademik tak penting. Harap-harap jangan ada doktor cakap kesihatan tak penting sudahlah. Kami rakyat bukan macam perompak kat atas nun boleh berubat kat luar.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian ) spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am . Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa DSAI ingin berubat di luar negara ??
      Kerana dia banyak duit la tu, billionaire ??
      Sekarang Pak Jib pun dah belajar dp Pak Nuar.
      Mereka ini satu dulu belajar dari satu tok guru.

      Delete
    2. Kedepan itu masih ok, jangan jadi macam banduan kehormat penjara sungai buloh, kedepan boleh kebelakang pun boleh. Sebab kebelakanglah maka kena bermastautin dalam penjara selama 5 tahun. Loser.

      Delete
    3. Orang dalam penjara tidak perlu ditakuti. Musang berbulu hijau dan berbulu merah yg perlu ditembak. Pengkhianat agama bangsa dan negara.

      Delete
    4. Hari2 kutuk DAP. PAS marah sgt bila DAP tak sokong hudud. Pelik bila PAS tak marah PKR sbb tak sokong hudud. PAS tak marah umno sbb tak sokong hudud. DAP tak setuju hudud sbb mereka kafir tak faham undang2 Islam. Tp PAS sibuk nak berUG dgn umno apa hal pulak. Umno juga tentang hudud. Bila kepala PAS dah mereng...beginilah jadinya.

      Delete
    5. PRESIDEN MERENG NAK LAYAR KAPAL ? KARAM DI LAUT LAH JAWABNYA. PENYOKONG PAS JOM CEPAT SELAMATKAN DIRI.

      Delete
    6. Jauhi pemimpin yg munafik. Dlm pru13 merayu sokong Pakatan. Bila dah menang nak berUG dgn umno pulak. Dasar munafik. Sanggup kencing pengundi pas utk kejar harta dunia.

      Delete
    7. Yang pastinya semua pemimpin Pas sekarang ni spesis tengkorak kering..tak ada kebijaksanaan dan dungu.

      Sebab itu bila ditanya tak boleh jawab.

      Bila tak boleh jawab, cara mudah halau atau tuduh sbg pengkhianat.

      Lain kali Pas jangan suka cakap melalut. Sekarang ni dah tak boleh berfikir guna kepala dah sebab selalu sangat guna siku lutut. Klu tak caya tanya Tantawi....

      Jadi yang keluar dari mulut pemimpin Pas sekarang ni bukan dari akal tetapi dari rasa hasad dengki dan dendam. Serban punyalah besar tp busuk di dalam.

      Delete
    8. Semoga tuan presiden taubat dan letak jawatan segera.....

      sebelum umat lebih kacau bilau
      sebelum islam lebih dipandang hina
      sebelum umnu rampas kelantan
      sebelum israil datang bertandang
      sebelum penyu bertelur
      sebelum penyokong pas lebih sesat kerana taksub
      menganggap hadi adalah islam dan islam adalah hadi

      tak perlu nk sibuk urusan Allah bab pahala
      ini bab politik yg nyata

      yg jelas hadi perlu diseret turun dr jd presiden pas

      Delete
    9. Dia orang kata Husam hentam president secara terbuka. 
      Bukan Husam saja.....hampir separuh follower omak kau hentam Hadi secara terbuka.
      Hadi dah jadi macam Najib, kena hentam hari2. Orang dah tak hormat pas Macam orang tak hormat umno.
      Masih belum terlambat. Gugurkan Hadi Dan lantik TITM sbg ketua. Aku pasti pas akan gemilang semula.

      Delete
    10. Dap dah kacau pas la tolol.ada pkr nak berpisah dgn tghh.ada umno umpan ahli pas buat parti baru.dap n pan akan rasa bahananya

      Delete
    11. Umno tak jd runtuh sbb diberi nyawa olh pas...yg pasti ssgt PAS yg dah ssgt naif....bala pasal ego lebih tebal dari iman....bala pasal hukum dipermain mainkan....membabikan ahli PAN...membaruakan ahli sendiri..tikam kawan dr belakang...berpakat dgn umno utk tumbangkan kerajaan Selangor...FAKTA tu.....macai bodo pas kena terima.

      Delete
    12. Kita tak risau lansung. Kita faham PKR. PKR hati baik. Tidak berhati busuk macam Pas. 

      PKR punya hati budi yang tulus terhadap pehak yang pernah menjadi sahabatnyanya.

      Walau pun rakannya mengkhianati membuli, memalukan presidennya PKR tetap istiqomah terhadap perjuangan menentang kezaliman BN.

      Yang menjadi keutamaan PKR ialah berusaha mengekalkan ikatan diantara parti pembangkang meneruskan agenda besar merampas Putrajaya.

      Dengan sebab itu, buat masa ini apa juga kerenah Pas walau pun amat memualkan, kena diletak ketepi dahulu.

      Sangat jelas nampak keburukan akhlak Pas tak selaras yang dianjurkan Islam walau pun PKR tidak berketayap dan berjubah sebagaimana Pas. 

      Dengan akhlak yang terpuji PKR ini menyebabkan Pas menjadi malu alah kepada PKR. Mentelah pula dengan jumlah kerusi dun yang tinggal 13 meletakkan Pas boleh dibuang pada bila-bila masa sahaja tanpa menjejaskan kerajaan Pakatan Selangor.


      Sikap terpuji PKR ini sepatutnya juga menjadi amalan Pas, sebuah parti yang penuh dengan pemimpin berkopiah, berserban besar melilit kepala, berjubah dan bercakap telor arab.

      Tetapi sayangnya, Pas hanya nampak macam arab, bukan nampak macam Islam. Seperti kita semua maklum, arab ni sejak zaman jahiliah hingga sekarang sentiasa berantakan sesama sendiri. Begitulah Pas harini. Tidak lekang dengan masaalah sesama sendiri.

      Ramai menjangka bila kumpulan profesional disingkir keluar, maka Pas akan jadi aman damai.

      Tetapi itulah ketentuan Allah. Kita saksikan keadaan sebaliknya berterusan melanda Pas.. Mungkin juga kesan sumpah mangsa banjir yg dipinggirkan. Rakyat derita tp pemimpin hidup mewah.

      Delete



    13. Aku dan seluruh Ahli PAS semua sokong Haji Hadi. Ahli2 PAN?, boleh di kira dg jari saja, nak pasang bendera pun tiada orang, semuanya warga emas belaka yang RTM (rehat tunggu mati)



      Delete


    14. Hanya UMNO atau PAS sahajja parti untuk org Melayu Jati. Yang lain2 hanya parti kangkong saja.


      Delete
    15. Baju merah ada 4 juta la ni beb, siapa nak mampos usiklah tengok.

      Delete
    16. Merah adalah gabungan dari 2 warna biru + hijau (formula baru)

      Delete
    17. Hahaha....anwar berubat dlm negara berdoktorkan dari negara luar. Anwar mana ada berbillion2 ..si najib lah hoi!!! Doktor dlm negara hanya merobat rakyat tempatan kalau vvip mesti doktor luar yg lebih maju perubatannya. Jadi jgn jadi bodoh bila di katakan kedoktoran di negara ini sudah maju perubatannya sebab hanya bagi rakyat tempatan iainya maju tetapi bagi vvip org kaya masih jauh ketinggalan, maka jgn berlagak bongkak sombong angkuh doktor di negara ini.

      Delete
  2. Aku tak pernah lihat suatu bangsa yg paling biadap di Malaysia melainkan ........... Depa campur tangan hal ehwal agama lain dgn marahkan org hendak laksanakan Islam dikalangan umat Islam shj di Kelantan , kutuk khutbah Jumaat di Pahang dan terkini si Alvin celaka telah jadikan mashaf al-Quran sbg sapu punggung selepas berak ! Tapi balaci dan barua Dap senyap dan terus menyanjung Dap sbb depa terdiri dpd golongan kapitalis dan komunis yg lebih mementingkan nilai2 ekonomi dan kuasa dpd agama ! Tunggulah apabila Dap berkuasa muka balaci2 dan barua2 spt PAN de tat pula akan dijadikan alas pencuci punggung depa selepas berak atau sememangnya puak2 ni reda jadi penjilat taik2 mereka ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alvin SeTan adalah contoh manusia bangsat yang membalas kebaikan dan toleransi orang Islam dengan penghinaan ke atas Islam dan Al-Qur'an. Sesungguhnya orang-orang kafir tidak redha terhadap orang Islam dan agama Islam:

      "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu." (Al-Baqarah 2:120)

      KESIMPULAN: Orang Islam tidak boleh mengundi orang kafir menjadi pemimpin ! Orang jahil bodoh sombong sahaja yang melantik orang kafir menjadi pemimpin mereka dan merelakan diri mereka menjadi balaci pemimpin kafir.

      Delete
    2. Igtkan bila buat jelajah satu msia nknterangkanla bahwa dap xde anti hudud de...nnt dh smpi puttajaya sure lukusnhududnya...dan dgn dap satu pentas sepatutnya mengiyakanla...tapi x...balik2 hentam pas....matlamat islam masuk longkanh...lbh kirang cam alvin je

      Delete
  3. Uiiiioooo ni la PAN Imayam. Sapa lawan DAP sure PAN Imayam fitnah

    ReplyDelete
  4. Tak cayalah pegi shopping di sana. Mana ada troley haram halal. Mulai sekarang pemimpin kita tak akan pegi negara luar utk beli belah, kesian kak ros.

    ReplyDelete
  5. Tak kisahlah tuduhan itu benar atau fitnah. Yang pentingnya perasaan rakyat mula terusik terhadap orang yang ditugaskan menjaga ugama. Nampaknya lebai-lebai dikedua-dua belah pihak pun sama juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila hati tu dh bertaut pd lebai dari dap...

      Delete
  6. Jeng jeng jeng ......... kita tengok apakah ini satu lagi fitnah dpd PAN dan balaci serta barua Dap ? Apakah parti ni hanya mampu survive dgn mencipta pelbagai fitnah ? Sama2 ki tunggu jawapannya dpd balaci dan barua Dap ! Jawab jgn tak jawab !

    ReplyDelete
  7. Kami ahli ahli PAN merasakan betapa besarnya kemaluan kami apabila ramai pihak berjaya mendedahkan kami sebagai pencinta agung ideologi DAP serta pengikut setia abuya sifoo bukit penang. Walaupun apa yang dilakukan oleh DAP, kami akan tetap patuh dan taat seperti taatnya abuya mat saboo karbala kepada DAP dan abuya sifoo bukit penang. Kemacaian adalah kunci kejayaan.

    Lim pan eng
    M. Pandiasamy
    Mariam imayam

    Ahli seumur hidup PAN

    ReplyDelete
  8. Kalau rosmah byk duit hasil menabung sejak kecil tu kat atas mungkin dpt duit tingalan nenek moyang.projek apa main golf di us tu apa tak cukup padang golf dimalaysia.kelantan ada padang golf.buat ladang utk rakyat jugapun jd dosa.alvin tu mcm charlei habrow sj tak lama kena la tu.hasil didikan dr singapork yg dipuji puji penjilat dap tu.ekonomi bagus tp moral kosong.agama tak penting yg penting duit.hudud biar la bertempek dlm alquran situ.jgn sesekali kita nak bertempik krnnya.nanti dimarah dap tak dpt kita ke putrajaya.pan imayam inikulek badut diatas lori pusing sana sini masuk angin keluar asap

    ReplyDelete
  9. Peminum holywater tuan galu LKS dan LGE detected !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini contoh walaun yg khayal lepas menghidu haruman kentut tuang jepong...

      Delete
  10. Bodoh!Bangang!Bebal!=3B#..ha..ha..sempoi..

    ReplyDelete
  11. Nanti now akan jawab he he kami gurau aje datuk.ala la la tok jgn saman.kwn nya pan kueh tat tu pun sama le juga perangainya

    ReplyDelete
  12. kau un tunggu saman dari azmin sbab kau siarkan tarif air naik ,tunggulah.

    ReplyDelete
  13. Azmin kamcing khalid saja kan omakkau.sudah kautim lah no hal punya.bebudak pancai saja lambat pick up.lembab memanjang itu yg senang ditipu dap.husam belit apa lg tu apasal tak sebut nama org pas tu.jika mmg pas nak tukar khalid apapasal dua adunnya perlu dicurik.apa punya belit tu.belit lg la husam biar sampai terbelit diri sendiri

    ReplyDelete
  14. Kamon pan de tat..Jilat jgn tak jilat

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 00:26 kalu ko berani cal sya skarang juga 019-2325683.

      kalu ko tak cal sya ertinya ko dan seluruh keturunon ko adalah haramjadah

      Delete
  15. Kenapa bila nak main golf mesti pergi luar negeri.

    Kenapa takleh ke main dalam negeri? tak ada padang golf ke dalam Malaysia ni?

    Dia pun dah ngaku "kenapa dedah bill shoping saja?"

    Maknanya memang ada bill untuk perbelanjaan shopping.

    Apa makna tu?

    ReplyDelete