Tuesday 17 November 2015

KOLEKSI GAMBAR SENAMROBIK RAKYAT ANJURAN YAYASAN SANG KANCIL MALAYSIA DENGAN KERJASAMA KERAJAAN NEGERI SELANGOR.


Penjagaan kesihatan dikalangan anak-anak kecil amat penting dan sentiasa mendapat perhatian daripada pihak yang sentiasa memastikan penjagaan kesihatan. Ini kerana, amanah besar yang dipikul tidak mampu dilaksanakan sekiranya kita bergelut dengan masalah kesihatan.

Oleh hal yang demikian Yayasan Sang Kancil Malaysia telah mengadakan Program Senamrobik yang berlangsung baru-baru ini bertempat di Taman Klang Utama Klang.

Program ini telah dihadiri oleh anak-anak kecil dan ibu bapa.

Dr Nedunchellian selaku Presiden Yayasan Sang Kancil Malaysia hadir sama bersenam dan merasmikan program tersebut.

Di akhir program semua yang hadir dijamu dengan buah-buahan tempatan yang segar.

17 comments:

  1. ALASAN KHALID SAMAD NAK RAMPAS SELANGOR!!!

    Huh! Kalau dah dasar orang yang Terdesak, mati hidup semula pun dia takkan mengaku yang dia terdesak nak mengekalkan jawatan bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.

    Realitinya, apa yang dilakukan oleh puak - puak Pengkhianat tu pada ketika ini di Selangor bukannya 'Strategi Bertapak'. Sebaliknya, Strategi Terdesak untuk mereka kekal memegang jawatan.

    Tapi kalau Si Khalid Samad tu mengaku yang itu strategi sebenar diorang, nanti nampak sangat la yang diorang ni lemah dan tak mampu nak buat benda lain. Jadi, terpaksa la dia cipta alasan.

    Antara lain, Si Khalid Samad tu kata, parti yang dia wakili sekarang tidak terdesak untuk untuk mendapatkan kerusi bagi bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
    “Bukan terdesak, tetapi itu memang strategi kami untuk bertapak di negeri di mana kami mula. Perkara ini saya rasa turut dilakukan oleh mana-mana parti politik dan tak ada parti politik yang tak mahu bertapak di tempat di mana mereka bermula,” katanya kepada Sinar Harian.

    Katanya, Amanah ada pendekatan sendiri dan mereka akan tentukan pendekatan dan pandangan yang lebih baik dan berpengaruh.

    “Sebab itu kita tubuhkan Amanah sebab nak tunjuk kepada masyarakat cara berjuang politik Islam yang sepatutnya.


    “Sambil itu kita boleh tunjukkan cara yang praktikal dan orang yang sokong kita kena buat macam mana parti politik lain buat iaitu menubuhkan kawasan, cawangan dan sebagainya," katanya.
    Kalau betul la diorang ni tak terdesak nak mengacau PAS bagi merampas kawasan yang dimiliki oleh parti tersebut seperti mana yang diarahkan oleh DAPigs, diorang tak buat kerja pandir.

    Kalau betul puak - puak Pengkhianat tu ada keyakinan mereka sendiri, buat apa Si Khalid Samad tu kritik setiap kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS dan juga pemimpin parti itu?

    Kenapa setiap kali kepimpinan PAS buat kenyataan dan menyatakan pendirian mereka, Si Khalid Samad tu tampil menjawab dan mengutuknya secara terbuka kalau mereka tak terdesak?

    Itu membuktikan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu takde maruah. Sebaliknya diorang hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Maka sebab itulah diorang terdesak nak merampas kawasan PAS!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni elok makan babi 3 kali sehari

      Delete
    2. Hafimaru carlsberg
      Minuman tok lebai puspispas

      Delete
    3. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      Delete
    4. oi anak keldai berapa kali ko nak cut& paste ceritar yang sama? dag baco berkali ceritar hang yang sama. Cukuplah

      Delete
  2. bodor mcm tuang jepong

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam sehari tak maki orang tak sah

      Delete
    2. Mufti Pahang Abdul Rahman Osman melahirkan rasa terkilannya terhadap Melayu DAP yang mengancam untuk menyaman JAIP berhubung dengan teks khutbah Aidiladha lalu – baca ‘Mufti Pahang terkilan dengan orang Islam dalam DAP‘ (Ismaweb, 29 Sep 2015)

      Delete
    3. Ko makan babi dgn beer lg baik
      Lepas tu sondol burit jeff ulu bernsm

      Delete
    4. jepong atau jepang(indonesia) adalah sebuah negara di timur malaya, bukannya berjiran dgn zimbabwe atau uganda. orangnya bijak2 dan berdisiplin serta tidak membaruakan org lain. antara nama popular org jepong ialah hagimaru san dan tiada kaitan lansung dgn tok ketua para walaun. sekian laporan tv imayam dari jepong...

      Delete
    5. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-prinsip-amanah-terkorban-dalam-pan/

      Prinsip amanah terkorban dalam PAN

      SAMBIL menunggu giliran korban kambing beliau, salah seorang teman memberitahu saya bahawa ahli-ahli PAS seperti Dr Mujahid melakukan suatu pengorbanan besar apabila meninggalkan PAS untuk menyertai Amanah. Ini bersesuaian dengan tema bulan Zulhijjah – sebagai bulan pengorbanan.

      Saya bertanya kepada beliau semula, “mengapa?”

      “Ya lah, mereka sudah selesa di dalam PAS. Tiba-tiba sanggup melepaskan keselesaan tersebut lalu menubuhkan parti baharu.”

      Soalan: Benarkah mereka telah benar-benar melakukan pengorbanan besar?

      Bagi saya tidak.

      Adakah mereka dibayar sepanjang keahlian mereka di dalam PAS? Saya rasa tidak.

      Adakah mereka mendapat keuntungan wang sepanjang keberadaan mereka bergerak di dalam PAS sebelum ini? Saya rasa tidak.

      Tapi, adakah mereka yang berkenaan dengan amanah sanggup berkorban melepaskan jawatan Ahli Parlimen atau ADUN hasil kemenangan mereka di atas tiket PAS tempohari?

      Saya pasti mereka tidak sanggup dan sehingga sekarang mereka tidak meletak jawatan. Alasan mereka, kerusi itu dimenangi atas tiket PR, bukan PAS. PAS yang khianat PR, kata mereka lagi.

      Jika begitu, maka tidak boleh dikatakan pengorbanan besar, malah kecil apatah lagi jika mahu dikaitkan dengan bulan Zulhijjah.

      Mengapa?

      Andaikata mereka mahu memikul makna perkataan Amanah yang sebenar, mereka yang berkenaan harus berani melepaskan jawatan bukan setakat di dalam PAS, tetapi sebagai Yang Berhormat hasil kemenangan PRU13 dahulu.

      Mereka boleh sahaja katakan kemenangan adalah atas tiket PR, tetapi andaikata mereka benar-benar ikhlas, mereka sangup mengorbankan jawatan sebagai Ahli Parlimen mahupun ADUN sebagai bukti pengorbanan yang ikhlas untuk Islam.

      Malah lebih baik, andaikata kawasan yang dimenangi dipertandingkan semula agar kita benar-benar tahu, adakah rakyat memilih mereka atas tiket PAS atau atas tiket PR?

      Jika calon Pakatan Harapan menang melawan PAS, barulah kita tahu bahawa kemenangan mereka memang benar atas tiket PR dahulu. Tiada lagi spekulasi.

      Andaikata setakat melepaskan keahlian PAS tanpa melepaskan jawatan YB, tidak perlu mewar-warkan mereka telah melakukan pengorbanan besar. Mengaku berkorban tetapi masih mendapat gaji YB. Itu bukan berkorban, itu tidak amanah namanya!

      Andaikata YB-YB PAN tidak amanah dalam melepaskan jawatan bergaji yang dimenangi, tidak sanggup mengorbankan jawatan yang dimiliki di atas platform PAS ketika PRU13, bagaimana mahu bersemuka dengan rakyat dan mengaku bersikap amanah dalam melaksanakan tanggungjawab dalam melindungi hak umat Islam melaksanakan agama Islam sebagai cara hidup, bukan hanya spiritual semata?

      Soalan yang lebih penting: Apakah matlamat PAN? Apakah polisi PAN dalam isu Bumiputera?

      Apakah sikap yang akan diambil oleh PAN dalam isu ketidakseimbangan ekonomi antara bumi dan non bumi ketika Presiden PAN sendiri menolak agenda membantu bangsa Melayu dalam perjuangan mereka?

      Bagaimana pula kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi? Adakah PAN melihat Islam seperti DAP iaitu sekadar agama spiritual seperti agama lain yang terpelihara sekadar perlembagaan bertulis atau melihat Islam sebagai cara hidup yang menyeluruh meliputi aspek kehakiman, perundangan, hiburan, pendidikan, ekonomi, hubungan sosial dan lain-lain?

      Adakah PAN akan menghapuskan kuota bumiputera di universiti? Apakah perancangan Parti Amanah untuk menjadikan bumiputera lebih progresif dan mampu berdaya saing dengan bangsa lain?

      Delete
  3. NOW SDN. BHD. KANTOI MENABUR FITNAH LAGI!!!

    Tak payah cakap banyak la. Apa yang ada depan mata kita hari ni dah jelas. Asal namanya dari kalangan puak - puak PKR, memang kerjanya asyik MENIPU dan MENABUR FITNAH je.

    Dari atas sampai la ke taraf Macai macam Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd. tu. Semuanya bercita - cita besar nak jadi Ahli Neraka belaka. Hari - hari kerjanya merosakkan institusi Islam.

    Kali ini, syarikat yang berorientasikan Fitnah itu sekali lagi membuat cerita buruk terhadap YaPEIM dengan mendakwa KONONnya mereka menganjurkan kursus Pra Perkahwinan di Paris.

    Meh baca kenyataan yang dikeluarkan oleh salah seorang pelajar yang juga merupakan Timbalan Pengarah Program dan juga peserta bagi program tersebut.
    1) Tujuan post ini, bukan untuk menyokong atau membantah pendedahan yang dibuat oleh National Oversight & Whistleblowers (NOW). Sebaliknya ia merupakan perspektif peribadi saya sebagai penganjur/urusetia dari pihak pelajar.

    2) Sebagai makluman, program 'Simposium Perdana Paris : Isu Perkahwinan, Kekeluargaan , Keusahawanan & Pengurusan' yang akan diulas ini langsung tiada kaitan dengan program ‘Kursus dan Kembara Santun 2014 Kelab Santun Eropah' dan ‘Program Transformasi Warga Santun (TAMRIN) Kelab Santun Eropah’. Simposium Perdana Paris yang telah dilaksanakan merangkumi dua aspek utama ; 'Kursus PraPerkahwinan' dan 'Kursus Keusahawanan dan Pengurusan' yang telah berlangsung pada 26-28 Disember 2014 di Paris.

    3) Dalam usaha untuk memperkukuhkan asas-asas keagamaan di kalangan masyarakat Islam dan memberi ruang mendalami cabang ilmu pengetahuan agama, JAKIM mengambil inisiatif untuk menganjurkan satu program khas di Paris.

    4) Menyedari keperluan semasa dan permintaan yang tinggi daripada pelajar Malaysia di luar negara, program ini dirangka bagi membantu memberi kemudahan kepada pelajar menghadiri Kursus PraPerkahwinan sebagai persediaan melangkah ke fasa seterusnya dalam kehidupan, membincangkan isu-isu semasa, memperkasakan diri menghadapi cabaran akidah, syariah dan akhlak serta memupuk silaturahim sesama insan. Dan sijil yang dikeluarkan adalah sah laku seumur hidup.

    5) Program kali ini juga menawarkan kursus keusahawanan dan pengurusan yang bertujuan meningkatkan potensi diri dan mengenalpasti bakat untuk menjadi usahawan yang berjaya. Secara tidak langsung, ia dapat membangkitkan dan menanam semangat berdikari serta menyedarkan peserta kepada peluang perniagaan dan memberi pengetahuan asas pengurusan.


    6) Program ini dikendalikan oleh Kelab SANTUN-YaPEIM Eropah dengan kerjasama Malaysian Students’ Association in France (MASAF) dan dianjurkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dengan kerjasama Kedutaan Malaysia di Perancis, Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM), Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), dan Persatuan Kakitangan Perkhidmatan Ugama (PKPU). - seterusnya...
    Kesimpulannya, program itu bukan la sekadar nak mengabiskan duit. Sebaliknya ia memberikan manfaat kepada pelajar - pelajar Islam di Eropah seperti mana yang telah dijelaskan.

    Persoalannya, adakah pendedahan yang dibuat oleh syarikat NOW Sdn. Bhd. tu sebelum ini bertujuan untuk menegakkan Kebenaran atau sekadar nak meraih Populariti Murahan? Berbaloi ke kalau dia sekadar Popular untuk tempah tiket ke Neraka Jahanam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drp sapu duit pekerja gomen sedekah, baik makan daging babi sup dgn beer anak tung matey....

      Delete
    2. lg sorang macai bodor sprt walaun yg kebas pitih yik

      Delete
  4. Komen bodoh dan bangsat punya penyokong parti PAN...maki mencarut jer...akhlak baguih betul ato geng kafir mkn babi dan kalsberk..berk2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sekeluarga mengucapkan banyak trima kasih kepada AKI MUPENG karena atas bantuannyalah saya bisa menang togel dan nomor gaib hasil ritual yang di berikan AKI MUPENG bener-bener dijamin tembus dan saat sekarang ini kehidupan saya sekeluarga sudah jauh lebih baik dari sebelumnya itu semua berkat bantuan AKI kini hutang-hutang saya sudah pada lunas semua dan.sekarang saya sudah buka usaha sendiri. jika anda mau bukti bukan rekayasa silahkan hubungi/sms AKI MUPENG di 0852 9445 0976, atau KLIK DISINI, insya allah angka beliau di jamin tembus dan beliau akan menbantu anda selama 3x putaran berturut-turut akan memenangkan angka togel dan ingat kesempatan tidak datang 2x,trima kasih.

      Delete
  5. Tajuk post lain yang komen pula tentang benda lain!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...