Tuesday 24 November 2015

KETUA WANITA UMNO GOPENG HAMIDAH OSMAN DIPECAT DARI UMNO SERTA MERTA



Di tengah-tengah spekulasi bahawa Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal akan digantung, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan bahawa hanya seorang ketua wanita bahagian yang dipecat.

Najib yang juga perdana menteri mengumumkan keputusan Majlis Tinggi Umno sebulat suara memecat Ketua Wanita Umno Gopeng Datuk Hamidah Osman atas alasan berkaitan displin parti.

“Majlis Tertinggi memutuskan Ketua Wanita Umno Gopeng Datuk Hamidah Osman dipecat sebagai ahli Umno kerana pelanggaran disiplin.

"Perkara lain juga turut dibincangkan tetapi tiada keputusan dibuat," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Parlimen hari ini.

Hamidah dilayangkan surat tunjuk sebab kerana hadir di Lapangan Terbang Subang untuk menyambut kepulangan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau juga lantang membidas Najib dan pernah mendesak supaya beliau meletakkan jawatan.

Hamidah adalah juga ketua penerangan Wanita Umno dan bekas Pengerusi Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun Nasional).

Kedua-dua Muhyiddin dan Shafie, selaku timbalan presiden dan naib presiden, tidak hadir pada mesyuarat yang bermula pada kira-kira pukul 6 petang itu.

6 comments:

  1. Tengok, dia selfie dgn ular. Kira okey tu dari selfie laga dada dgn Amoy macam Mat Sabu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan tipu! Ular yang berselfie dengan dia....

      Delete
    2. Bukan...bukan...selfie yang berular dengan dia...

      Delete
  2. Kak Midah ni sapa pun x mau dia lagi....tanya org kpg rapat dan kwsn dun kpg rapat.Pemimpin yg sombong....

    ReplyDelete
  3. Popeye the sailortap25 November 2015 at 00:20

    Decoy..sebagai warning..memberitahu tanpa bagitahu apa yang pemberitahu tu tahu...bagitahu tanpa memberitahu...dia cakap tanpa memberitahu pada yang harus tahu....tak paham..tak paham sudah....kakkakakaka..bisu jumpa pekak dah tu janji nak main teng teng di taman bunga..dua dua tak datang...dua dua dosa..mungkir janji...kakakakkaka..dua dua cacat..apa nak buat...

    ReplyDelete
  4. Ha,kak midah dah dpt habuan akibat terlalu taksub dgb umno sblm ni.sabar kak mida sabar.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...