KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 25 November 2015

RESTORAN MAMAK DIRAKAM TIKUS JAMAH NASI LEBIHAN DARI PINGGAN MENCEDUK NASI DISERBU .. DIKOMPAUN RM1,000 DAN DIARAHKAN TUTUP SELAMA 14 HARI.




SEREMBAN: Majlis Perbandaran Seremban (MPS) menyerbu sebuah restoran mamak di Senawang di sini, malam tadi berikutan penyebaran gambar tikus berkeliaran di tempat penyediaan makanan yang didakwa di dalam premis itu.

Yang Dipertua MPS, Datuk Abd Halim Abd Latif, berkata sekumpulan pegawainya melakukan pemeriksaan mengejut di premis terbabit selepas menerima aduan orang ramai apabila gambar berkenaan menjadi viral di media sosial.

"Pemeriksaan mendapati tempat penyimpanan stok makanan, dapur basah, tempat memasak, kawasan sekitar premis serta pekerja berada dalam keadaan tidak bersih dan dikelaskan dalam gred D.

"MPS mengenakan kompaun RM 1,000 terhadap pemilik premis bagi kesalahan mengikut Undang-undang Kecil Tempat Penyediaan Makanan dan Akta Kerajaan Tempatan iaitu halangan kerusi dan meja di tempat awam," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, MPS turut mengeluarkan notis pembersihan premis yang membolehkan pihak berkuasa tempatan itu menutup restoran berkenaan jika arahan itu tidak dipatuhi dalam tempoh tiga hari.

Difahamkan, Jabatan Kesihatan negeri turut melakukan pemeriksaan di premis berkenaan pagi tadi dan mengeluarkan arahan premis itu ditutup selama 14 hari mengikut Seksyen 11 Akta Makanan 1983 kerana didapati tidak bersih.

12 comments:

  1. Hahaha.....tiada komen kah???? Mamak mana ni??? Memang byk restoren kotor mcm ni cuma kerana kita tak tgk tempat msk mrk bila kita mkn di situ. Hari2 masak mana ada masa nak cuci hanya tahu msk tak tahu cuci mcm mana tak kotor!! Senang je nak tahu kotor ke tak, bila pengang pinggan nya berminyak kotorlah tu! Nasib kurang baik boleh sakit perut bila lepas mkn. Apalg kedai mamak dahlah mahal kotor lg tu tetapi kenapa anda suka mkn sana????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambil tindakan keras, bersihkan semua or TUTUP. Kencing tikus berbahaya kpd quest restoran itu tapi KENCING NAJIB lg BAHAYA.. 1 Msia hingga luar negara RAKYAT MERANA akibat KENCING NAJIB.. Berapa keturunan tanggung liability itu.

      Delete
  2. Ahli Parliament Seremban adalah Anthony Loke Dari DAP. Walaupun tak da kena mengena, sekejap lagi banyak komen meroyan Dari Gang PAN Imayam kat bawah ni.

    ReplyDelete
  3. Mamak tak pernah marah pelanggan.
    Kene marah pun depa senyum tada lawan.
    Serve pun cepat.
    Rasa maintain.
    Kalau nak tambah apa2 pun boleh tak pula di buatmuka muncung dan marah2 atau maki bodoh, lembab dan sewaktu dgnnya.
    Sekalipun ada tikus tapi bile teringatkan muka penjual melayu yang tak sedr diri lagi biadap dan bangsat maka ada tikus pun tikuslah.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. SUMPAH TALAK: ALASAN HUSAM NAK KAHWIN BARU LA TU!!!

      Hehehe!!! Ada jugak yang bagi respon macam tu ek? Memang gila betul la Politik Longkang puak - puak Pakatan Haprak ni. Sampai tahap sanggup dia nak angkat sumpah lafaz cerai isteri?

      Nauzubillah. Apa yang membuatkan kita tertanya - tanya, kenapa sampai tahap itu Si Husam tu sanggup ambik tindakan hanya semata - mata nak membuktikan dakwaan dia benar?

      Kalau betul pun dakwaan yang dia buat, apa yang dia dapat? Apa faedah yang akan dia perolehi? Adakah dakwaan yang dia buat tu akan memberi manfaat kepada PAS diperingkat akar umbi?

      Bila sebelum ini orang bangkitkan persoalan, 'Apa Tujuan Husam' disebalik pendedahan yang dibuat, dia kata demi untuk menegakkan kebenaran. Kebenaran apa yang dia nak tegakkan?

      Delete
    2. Biar la husam tu dia kan tak sihat kawan kawan dia pulak cabut lari tentulah dia rasa bercelaru.doa aje lah dia cepat sembuh tak apa la dia nak kutuk pas pun.kita maafkan dia sbb dia tak sihat n dia belum lari dr perjuangannya.manakala geng pengkianat mat sabu pula sudah tak bleh dimaafkan lg.sudah nampak sgt mereka penjilat dap.mulut manis kononnya nak perjuangkan islam tp mereka bertanam tebu dipingir bibir.mereka batu api sebenar yg memecahbelahkan parti kerana ingin tunduk patuh kpda arahan keluarga lim.sekarang mereka masih dgn kerja batu api mereka ingin memecakan pkr pula.sedarlah mereka adalah agen cina bukit utk mendapat kuasa pemerintahan.mereka bkn saja kianat kpd pas tp juga kpd dap pkr agama islam n negara.ternyata dlm dap sendiri bkn semua kaki anguk kpd keluarga lim.dalam pkr sendiri ada gunting dlm lipatan.kita perlu sgt sedar n berhati hati sekarang utk kenal siapa musuh siapa sahabat.pan imayam pandirkutty badut lori keluarga lim ternyata sudah kering idea spt najib yg terpaksa memetik nama is utk menyelamatkan diri.mereka sudah berada dijuram apakah debat akan menyelamatkan mereka.ia tdk pentingpun utk dilayan.biarlah mereka meroyan berasa hebat srndiri padahal hanya menjadi kuli batak kpd keluarga lim

      Delete
    3. OMK tak delete ke komen anon 1904? Kita cerita tikus tapi dia asyik cerira Mat Sabu. Bodoh ke apa si anon 1904 nih...

      Delete
    4. mat sabu pun serups tikus, tikus tua boroi yg kuat makan,kalau tengok betul2 memang mcm tikus..tikus hitam yg kecewa.

      Delete
  5. Anon 19:56 apa kau dengki dgn komen aku itu komen atas komen atas komen la apa kau bodoh tak tahu.kalau aku bodoh yg bg komen yg kata pas kluk klek tu adalah bodoh yg pertama.apasal kau tak cerita komen anon tu.mmg la jelas kau pan imayam pandirkutty bodoh.pan kueh tat yg kluk klek sekejab sokong azmin sekejab nak serang azmin.omak kau jgn delete komen sbb perangai pan imayam lebih teruk dr tikus membaiki labu mereka akan rosakkan semuanya bkn labu sj.tengoklah bagaimana mereka merosakkan pakatan haprak nanti.mereka tu makhluk perosak sama mcm tikus.ambik kau anon 19:56 nak tikus sgt.

    ReplyDelete
  6. melayu yg bahlol suka makan kedai mamak walaupun tahu makanan itu kotor..
    itu belum siasat ayamnya samada halal atau tidak..
    air daki tangan kudis buta mamak pun tak kira. yg penting pelahap penuh perut.. kesihan melayu bodoh macam ni ye...

    ReplyDelete