KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 13 November 2015

PERCUBAAN SELUDUP 48,000 TIN BEER JENAMA HEINEKEN DENGAN BALUT JENAMA PEPSI COLA KE ARAB SAUDI BERJAYA DITUMPASKAN.



Percubaan menyeludup 48,000 tin minuman beer jenama Heineken dengan balut jenama minuman ringan Pepsi Cola ke Arab Saudi berjaya ditumpaskan.

Ia dikesan di salah sebuah pintu masuknya, Al Batha yang bersempadan dengan Emiriyah Arab Bersatu (UAE).

Bagi menggelirukan pihak berkuasa, penyeludup bertindak membalut tin minuman berkenaan dengan jenama minuman ringan.

“Pada mulanya, tin yang dibawa dengan trak kelihatan macam tin minuman ringan Pepsi telah berhenti dan selepas proses memeriksa produk dilakukan ia menemui tin minuman bir telah dibalut dengan pelekat berlogo Pepsi,” kata pengawal sempadan yang dipetik daripada Al Arabiya News.

Di bawah undang-undang hudud yang dilaksana Arab Saudi, minuman keras diharamkan dan mereka yang didapati bersalah meminumnya akan dikenakan hukuman sebat.

Bagaimanapun, berikutan terdapatnya permintaaan, ia sering diseludup masuk ke negara itu.

61 comments:

  1. Percubaan cuba seludup dakyah PAN Imayam gagal. Baju segitiga Oren tapi dalam ada singlet rocket. Also Maklum macai DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab perut lupa tanggungjawab. 

      Dalam keadaan mangsa banjir masih lagi bergelempangan dalam khemah plastik, puak-puak Pas tanpa segan silu berseronok berkumpul ramai-ramai di stadium di kota bharu bertempik sorak mengutuk bekas rakan sendiri.

      Tidak ada sekelumit pun ingatan kepada mangsa banjir. Untuk tutup kesalahan macai pas letak segala kesalahan pd DAP.

      Delete
    2. sungguh dungu

      itu adalah pandangan macai bukan bukti.

      pihak tertuduh belum diberi peluang menjawab

      kalau dap tu syaitan tolak hudud, maka umnu syaitan bersunat sebb tolak hudud juga

      yg ponteng bentang hudud pula boleh dianggap dajjal kerana RAJA PENIPU hudud

      yg islam hanyalah PAS dan seluruh isi balaknya Org lain kurang islam.

      jgn buat zalim kerana menuduh tanpa diberi peluang membela diri.

      org islam yg zalim tetap masuk neraka.. hadi yg ajar dulu... tapi kini hadi pun sama

      Delete
    3. Pemikiran songsang n mengelirukan hasil dr perasaan syok sendiri org yg tak sgt punya pengetahuan agama tp berasa mereka sgt hebat hingga tdk sedar padahal mereka sekadar menjadi kuda tunganan org semata Hasil negeri dikongsi sesama mereka tanpa hirau haram halal. Agama jd perisai agar kelihatan jelita dan warak.Kawan ditikam bertubi-tubi agar dosa dpt disembunyi.

      Delete
    4. Aku benci teramat sangat kepada pemimpin PAS yang memecahbelahkan Pakatan Rakyat sehingga membarah sebegini. Apa pun aku tetap menyalahkan presiden PAS yang tidak bertanggungjawab. Menambahkan kebencianku bila Husam memecah tembelang presiden PAS nak berbaik dengan UMNO.

      Delete
    5. Dah bwrminggu-minggu Haji Hadi tak jawab balik dakwaan Husam Musa tentang rancangan PAS hendak tubuh UG dengan UMNO di Selangor. Yang hairan bin peliknya tetiba yang jawab Noh Omar (UMNO) dan Azmin (Keadilan). MSU Dr Mahfodz minta Husam keluar PAS kerana dikatakan memburukkan PAS dan presidengnya. Maknanya terang benderang dakwaan Husam Musa tu betul laaaaa. Mengapa Haji Hadi Diam membisu. Jawab... jangan tak jawab. Kalau tak boleh jawab letak jawatan ....habis cerita.Sayangnya macai pas tak blh terima kenyataan sbb anggap Hadi sbg manusia paling suci.

      Delete

    6. SOALAN2 BODOH TAK PERLU DIJAWAB, bodohh...




      Delete


    7. Aku dan seluruh Ahli PAS semua sokong Haji Hadi kerana berjaya memporak perandakan hasrat DAP untuk memperhambakan , memperkudakann, mengkaldaikan orang2 Melayu...


      Delete


    8. - masih ada satu iklan kosong di ruang ini -

      Ahli Kecewa Parti Amanah Semakin Kurang Sambutan
      Posted on Saturday, November 07 @ 19:52:32 MYT
      Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah


      

      Seorang ahli Parti Amanah Negara, Shafie Salleh meluah rasa kekecewaan apabila parti yang didokonginya semakin kehilngan sokongan daripada masyarakat negara ini.

      Parti Amanah yang dilancarkan pada 16 September lalu kini dilihat semakin hilang daya tarikan selepas beroperasi lebih kurang dua bulan dari tarikh penubuhannya.

      “Kenapa Amanah Terengganu dilihat terlalu lemah sekarang, tidak seperti seawal penubuhannya dulu,” soal Shafieyang meluahkan rasa kekecewaan dengan perkembangan terkini partinya itu.

      Justeru, Shafie mengharapkan dua tokoh utama Terengganu; Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah, Pengerusi Amanah Terengganu dan Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Batu Burok dapat memainkan peranan untuk memacu perkembangan Amanah di negeri itu.

      Komren aku-


      Hello Haji, masalahnya PAN bukanlah oarti politk tulin tapi hanya balaci kepada DAP racist

      Delete
    9. Luahan hati YB Husam....

      Untuk kali yang ketiganya, Husam memberitahu, tok guru telah memanggilnya seorang sama seorang pergi Kuala Lumpur. 


      Dalam pertemuan tersebut, Hj Hadi kata, enta mesti hanya bertanding parlimen, tak payah tanding Dun.


       “Saya pegang lutut tok guru, Hj Hadi. Saya kata, tok guru, saya telah diberitahu masalah-masalah pengurusan pembalakan yang berlaku. Saya tidak boleh tinggal sehingga saya berpuas hati pengurusan khazanah kerajaan negeri Kelantan ni.Saya tetap akan bertanding di Dun Salor! Kalau tak Dun Salor, tak bertanding tak apa!” …….inilah wajah sebenar Tuan Guru yg bermuka-muka.

      Delete
    10. Amanat Hj Hadi yang dibuat pada tahun 1981 dalam ceramahnya pada 7 April di Kpg Banggol Peradong, telah berlaku isu kafir mengkafir. 

      Amanat Haji Hadi itu berbunyi: 

      Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah 

      kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka. 
      Percayalah saudara-saudara sekelian, Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.

      Delete
    11. Emak cai2 pus dan cai2 meno sundal?

      Delete
    12. Amanat H Hadi 1981 adalah kaul lama, kaul baru (2015) adalah berbeza dp kaul lama tersebut. Seperti Imam2 besar di zaman awal dulu mereka mempunyai lebih dp satu kaul (pendapat).

      Kalau tak faham tanya ustaz2 lain.

      Delete
  2. Tempat kita tak perlu check .banyak sampai tak boleh nak kawal. Pasal orang melayu kita tak sensitive benda haram ni. Kalau hukum macam Arab Saudi tu banyak ler melayu kat mesjid kosong tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang ahli Parti Amanah Negara, Shafie Salleh meluah rasa kekecewaan apabila parti yang didokonginya semakin kehilngan sokongan daripada masyarakat negara ini.

      Parti Amanah yang dilancarkan pada 16 September lalu kini dilihat semakin hilang daya tarikan selepas beroperasi lebih kurang dua bulan dari tarikh penubuhannya.

      “Kenapa Amanah Terengganu dilihat terlalu lemah sekarang, tidak seperti seawal penubuhannya dulu,” soal Shafieyang meluahkan rasa kekecewaan dengan perkembangan terkini partinya itu.

      Justeru, Shafie mengharapkan dua tokoh utama Terengganu; Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah, Pengerusi Amanah Terengganu dan Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Batu Burok dapat memainkan peranan untuk memacu perkembangan Amanah di negeri itu.

      Komren aku-


      Hello Haji, masalahnya PAN bukanlah oarti politk tulin tapi hanya balaci kepada DAP racist

      Delete
    2. Caimeno anak permpuan sundal

      Delete
  3. Maka bergema lah ayat2 meroyan dari macai DAP dan Imayam PAN bila ada coretan berkaitan dengan PAS spti perihal Hudud ini. Penyokong2 PAN Imayam dan DAP x bersuara bila cebisan al Quran di gunakan oleh bangsa Cina Alvin Tan utk sapu taiknya. Tp bila mlibatkan hukum islam shj dah mula meroyan. Tak pasti pula anon 23:08 ini berbangsa bukan Melayu atau sbaliknya.. tp bgtulah manusia bila asal shj mlibatkan artikel melibatkn hukum Hudud.. trus meroyan.. teruskan usaha anda. Slmt maju jaya Imayam and DAP fans..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak unknown main cibai cina
      Cibai msk unknown bangla jilat

      Delete
  4. Walau macam mana usaha menutup tingkah laku songsang presiden Pas, akhienya terbongkar juga.

    Bukan sekali skandal presiden terbongkar. Dah berkali-kali. Dulu-dulu usaha Gerakan 16 september gagal. Kegagalan itu disebabkan Pas.

    Di Perak gerakan sulit Pas untuk berUG dengann Umno juga terbongkar selepas PRU12.

    Begitu juga di Selangor selepas PRU 12. Terbonkar juga.

    Kemudian rundingan dalam gelap dengan Umno terbongkar lagi dengan dedahan oleh Pak Lah.

    Tahun ini sekali usaha nak berUG terbonkar lagi oleh Husam.

    Nampaknya Haji Hadi tak henti-henti berusaha nak berUG dengan Umno sejak 2008 hingga kini,

    8 tahun Haji Hadi berusaha terus menerus tanpa henti untuk bersatu dengan Umno namun setakat ini masih belum berjaya.

    Sampai bila Haji Hadi meneruskan usahanya nak bersatu dengan Umno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak unknown jilat puki cina
      Bangla jilat cipap mak unknown

      Delete
    2. Haji Hadi tu hamba abdi ko yang ko sebuk sangat tu??

      Delete
  5. Kegagalan Haji Hadi berUG dengan Umno di Perak dan Selangor sebaik selesai PRU 12 disebabkan oleh halangan daripada Tok Guru Nik Aziz.

    Kegagalan Haji Hadi kali kedua nak berUG di Selangor dalam tahun 2015 ini disebabkan oleh bantahan kumpulan profesional.

    Tapi kini Tok Guru Nik Aziz dah tiada. Kumpulan profesional pun dah tiada dalam Pas.

    Maka mudahlah bagi Haji Hadi melaksanakan programnya untuk berUG dengan Umno di Selangor dan munkin juga di Kelantan selepas PRU13 nanti.

    Semua batu penghalang telah tiada. Yang tinggal dalam Pas sekarang ini jenis yang berjanggut tukang sorak laungan takbir yang gagal meggunakan akal fikiran.

    Golongan ini sangat mudah diurus oleh pemimpin serban besar'

    Jadi besar kemungkinan cita-cita Haji Hadi aan tertunai juga selepas PRU13 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpelukan dengan cina selet harbi dapigs yang dipimpin oleh abuya sifoo bukit penang adalah lebih afdal berbanding bekerjasama sesama bangsa dan ummah. Tipikal mentaliti balaci pan imayam loser hamba abdi abuya bukit penang

      Delete


    2. Semoga TGHH terajui kerajaan Selangor , menggantikan Azmin selepas PRU alkan datang nih.


      Delete
    3. Org yg tolak perpaduan dlm islam ada ciri2 kapir. Contohnya tok lebai toliban.

      Delete
    4. Haji Hadi tu kuli abdi ko yang ko sebuk sangat tu??

      suka hati dialah apa dia nak buatpun yng ko meroyan tak tentu pasal

      apahal .....

      Delete
    5. jangan guna nama tgnà sbb tok guru pun tak namakan husamsebagai mb.apa sebabnya.hehehe

      Delete
  6. Isu bungkus ini berlaku juga di Kelantan.

    Pas Kelantan berusaha membungkus masaalah dalam pentadbiran negeri itu.

    Banyak skandal yang cuba dibalut oleh Pas dengan label yang cantik-cantik di sebelah luar tapi berjaya juga dibongkar.

    Nik Amar, Timbalan Menteri Besar Pas Kelantan cuba membalut kemas-kemas beberapa tempayan tembelang akhirnya terbongkar juga seperti kes beli kereta mewah. Akhirnya terpaksa MENGAKU.

    Begitu juga dengan skandal wang caruman guru YIK. Peringkat awal menafi, kemudian mengaku sedikit sahaja tetapi akhirnya mengakui jumlah RM14.6 juta itu betul.

    Isu bantuan pembenaan rumah mangsa banjir juga begitu. Lebih banyak yang dibena oleh NGO daripada yang mampu dibena oleh kerajaan Pas.

    Jadi bujan sahaja bungkusan tin arak yang berjaya di bongkar. Bungkusan timbunan masaalah pentadbiran Pas Kelantan juga berjaya dibongkar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya yg bangang mcm 2345 masih walak dgn geng balak...kentut hadipun dikatanya wangi, bangang 27 kali ganda

      Delete
    2. Ada ahli paspispus bawa pengaruh taliban dan is dlm politik baru di zimbabwe. Isteri bekas memanda kena ugut bunuh dan tayar basikal kawan kena toreh.

      Perangai cai paspispus di zimbabwe tu mcm babi.

      Delete
  7. Itu belum masuk bab balak lagi tu.

    Nak balut/bungkus macam mana?

    Balak tu kawasannya beratus/beribu ekar luasnya.

    Kalau campak bom pun tak boleh nak tutup juga kawasan balak tu.

    Terkoyak juga pembalut tin balak tu oleh YB Husam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seekor anak babi meno berjaya dikesan di afrika selatan ketika menyamar sbg pak arab jual minyak dab. Anak babi spesis meno biasanya byk di zimbabwe.

      Delete
    2. KENAPA AGAKNYA AKHIR2 NI BILA DUIT KITA MAKIN KURANG DAN NILAI DIA MAKIN SIKIT, MAKIN GALAK PULAK ORG2 ATAS GUNA DUIT SEDEKAH DAN SIMPANAN ORG ISLAM UTK TUJUAN YG TIDAK BETUL?

      CONTOH:
      1. SIMPANAN PEGI HAJI DIGUNA BAYAR RIBA PINJAMAN MEGA.
      2. DUIT SEDEKAH UTK EKONOMI ISLAM DIGUNA DATUK BAYAR GAJI DIRI & KELURGA BERATUS RIBU SEBULAN.
      3. DUIT SEDEKAH UTK EKONOMI ISLAM DIGUNA BUKAN UTK BANGUNKAN EKONOMI ISLAM TAPI GUNA UTK BENDA LAIN SUKA2 DI NEGARA LAIN

      LEBAI SANA, LEBAI SINI PUN MCM CILAKA.
      SAPU TETAP SAPU.
      SAPU BERJEMAAH.

      Delete
    3. Lebai serban 3 tingkat kat klate tu tak membalak ke hari ini? Byk lagi balak kat sana kan...

      Delete
    4. Jabatan Audit tidak memdapati apa2 salah urus yang lakukan oleh krrajaan negei Kelantan .... ada faham

      Delete
  8. Pembalut isu bandar baru dabong yang tumbuh hutan belukar tu pun terkopak juga akhirnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mu jilat kelentit mok mu la

      Delete
    2. anon 7:38, anak luar nikah ko berani kutuk sya, skarang kalu ko berani cal sya skarang juga 019-2325683.

      Delete
  9. Bungkusan isu Syarikat Perkayuan Kelantan juga dah koyak rabak. Dah terbongkar juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cipap mak lu rabak lu x bising?
      Cipap big mama rabak lu x bising?

      Delete
    2. anon 7:40 anak perempuan sundal, ko berani kutuk sya, skarang kalu ko berani cal sya skarang juga 019-2325683.

      Delete
  10. Nampaknya pembalut isu PMBK Sawit juga dak rabak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit sedekah potongan gaji pekerja gomen di ypeim cawangan zimbabwe disapu oleh datuk meno secara berjemaah beramai2 dan juga secara berjemaah anak beranak.

      Amin.. mudah2an cilaka anak beranak datuk meno cawangan zimbabwe tu

      Delete
  11. Pkr dan dap, dalam usaha mengkeldaikan orang melayu supaya tunduk kepada pemerintahan baru di bawah pimpinan puak liberalisme sama rata sama rasa telah membungkus dengan rapi anasir roket merah dan mata dajal biru supaya kelihatan seperti bulan purnama lalu dihantar ke dalam parti pas. Namun dengan takdir tuhan, maka bulan purnama tajaan dap dan pkr telah dapat didedahkan satu persatu dan akhirnya mendedahkan bentuk sebenar roket dan mata dajal. Sekarang anasir roket dan mata dajal yang telah berjaya dibuang dari pas, berkumpul membentuk parti baru yang berlambangkan gunung oren imayam. Awasilah makhluk pelbagai wajah dari parti roket dan juga mata dajal yang mampu merosakkan perpaduan melayu dan islam demi keredhoan bukit segambut dan juga bukit penang tempat tinggal abuya sifoo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seekor babi meno belaan najis dikesan menjilat cipap badak air di sebuah taman negara zimbabwe. Adalah kebiasaan babi spesis meno menjilat taik badak air di sini untuk dijadikan sumber oksigen dan tongkat najis

      Delete
    2. Hai Pancai, baru bangun pagi ke? mimpi apa malam tadi sampai mencarut macam loser?

      Delete
    3. Hoi babi meno...hari ni tak tibai duit ypeim ke?
      Ada byk lagi tu... pegi la ajak anak2 gi tibai..

      Delete
  12. PMBK Sawit Pinjam bank RM500,000 beli ladang YIK tapi gagal urus dengan baik'

    Kemudian PMBK Sawit jual pula kepada Perbandanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan.

    Pi mai...Pi mai....dok pusing siku lutut jugak lar....

    Mana boleh selesai masaalah. YIK jual ke PMBK Sawit. PMBK Sawit jual pula kepada PKINK.

    Lepas guna siku...guna lutut pula....kenapa tak nak guna kepala?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seekor ostat parti babi negara di zimbabwe telah dikesan bermain golof dan bergumbira di united state dlm usaha membedal duit sedekah dgn sekumpulan cibai yg lain. Tindakan ini membuat PM zimbabwe senyum kerana sudah ada mentero zimbabwe mengikut sifat positip nya. - sumber Berita Jahanam.

      Delete
    2. macai dap pan imayam pasal kelantan tanya kat husam masa jadi exco apa jadi kat projek2 lebuhraya rakyat dsb.sendiri punya taik tuduh yaik orang.dasar pan penipu.

      Delete
    3. macai dap pan imayam pasal kelantan tanya kat husam masa jadi exco apa jadi kat projek2 lebuhraya rakyat dsb.sendiri punya taik tuduh yaik orang.dasar pan penipu.

      Delete
  13. Kesian AHLI PAS.. kena kencing dgn presideng sendiri.. Konon umno tu musuh... Tp rupanya dalang UG..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli2 PAN?, boleh di kira dg jari aje, nak pasang bendera pun tiada orang, semuanya warga emas belaka yang RTM (rehat tunggu mampus)

      Delete
    2. Mung sedekoh kelentit mok mung ke hadikong.
      Dapat pahle lebih.

      Delete
    3. anon 7:27, ko berani kutuk sya, kalu ko berani cal sya skarang juga 019-2325683.

      kalu ko tak cal sya ertinya mok,pok dan seluruh keturunon ko adalah anak luar nikah dan haramjadah

      Delete
  14. Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, sekiranya ia sampai ke peringkat itu, kata pengerusinya Mohamad Sabu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah ni.
      Mana ada hadi bawak rang undang2 hudud kat dewan rakyat? Bila hadi bawak?

      Jilat la kelentit mok mung tu.

      Delete
    2. Seronok ke tentang hudud ni anon 7.31. Ce citer skit

      Delete
  15. Oiiii..
    Apa kes menteri ypeim gi tempat obama tu?
    Nak ajak obama main gof ker?

    Tak ada sifat2 khalifah Umar langsung dalam diri.

    ReplyDelete
  16. maka bergumbiralah para walaun parti anjing sesat kerana tuang ketua telah berjaya beberapa kali menyalak kepada parti babi penang di dalam bukit. akibat terlalu gumbira maka terlupalah walaun itu untuk membayar caruman kwsp/perkeso, ansuran pinjaman dan lain2 kepunyaan guru2 YIK yang mereka bedal. bagi mengalihkan perhatian rakyat maka walaun mula menyalak kepada geng mat sabun kuali untuk menutup kesalahan dan kemaluan mereka. kerana terlebih menyalak maka terlupalah jua mereka akan tarikh untuk membentangkan rang undang2 persedirian yang diheboh-hebohkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, sekiranya ia sampai ke peringkat itu, kata pengerusinya Mohamad Sabu.

      Delete