KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 22 November 2015

PEMUDA DAP (DAPSY) SELANGOR PUTUSKAN HUBUNGAN DENGAN PKR SELANGOR DAN TOLAK AZMIN SEBAGAI MB SELANGOR?????


DAPSY SELANGOR WILL STOP THE RELATIONSHIP WITH PKR SELANGOR.  AND WE REJECT AZLI ALI AS THE SELANGOR MB ..... TEH HOONG KEAT SELANGOR DAPSY HEAD.

Begitulah ayat yang terdapat pada suatu kain rentang yang dipasang di Selangor hari ini. Apakah ianya mempunyai kaitan dengan kenyataan Ketua Pemuda DAP (DAPSY)yang juga Ahli Parlimen Rasah Teo Kok Seong meluahkan rasa kesal bahawa kerajaan Selangor tidak mengiktiraf secara rasmi gabungan pembangkang yang baru, Pakatan Harapan.


Beliau yang tidak mempertahankan jawatan itu berkata keadaan itu seolah-olah tindakan bekas anggota PAS yang berjuang mempertahankan Pakatan Rakyat, tidak dihargai.

"Mereka (bekas ahli PAS, anggota AMANAH) meninggalkan PAS kerana prisip yang kuat dan jelas. Jadi ia menjadi tanggungjawab PKR dan DAP untuk mempertahan dan memantu mereka," kata Teo dalam ucapan dasar Konvensyen Pemuda DAP Kebangsaan (Dapsy) di Serdang hari ini.

PKR, DAP dan PAS adalah anggota gabungan pembangkang Pakatan Rakyat tetapi gabungan itu berpecah selepas DAP dan PAS bertelingkah berhubung isu hudud.

PKR dan DAP kemudiannya membentuk Pakatan Harapan bersama Parti Amanah Negara yang dilancarkan pada September dan ia termasuk bekas pemimpin PAS yang tidak berpuas hati dengan pemilihan parti yang menyaksikan kumpulan konsevatif menyapu bersih kepimpinan tertinggi.

Bagaimanapun, Menteri Besar Selangor dan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali berkata Pakatan Harapan tiada kena mengena dengan pentadbiran negeri dan ia rancangan untuk pilihan raya umum ke-14

Jika benar kain rentang ini memang dipasang oleh atau mendapat restu atau dalam pengetahuan Ketua Pemuda DAP Selangor maka sudah pasti kerajaan negeri Selangor pimpinan Azmin Ali bakal berdepan dengan suatu krisis hilang keyakinan.

Perlu respon segera dari pihak yang dibabitkan demi pencerahan dan kebenaran.

43 comments:

  1. Kah kah tahniah la rakyat selangork. ....yg bebeno sgork dah x de kjaan dah....tapi pasal last minit nak sakau apa yg patut jadi lah kerajaan sakau selagi boleh...yg tenggelam banjir...sesak dng jem dan bayar tol bagi rakyat sgork tanggung....kah kah bahana dari aljuboori dan kroni....tahniah rakyat sgork.....maju sakau menyakau bersama sgork

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exco pas bila nak letak jawatan. Tak puas lg makan hasil dap dan pkr di selangor. Dap jual babi. Pas makan hasil babi ke?

      Delete
    2. Anon 21:40 gang PAN Imayam

      Delete
    3. Aparaa...ada jugak manusia bangang mcm anon 21.40. Duit selangor tuh duit DAP? wakakakaka...tula banyak sangat makan babi..dah tak ketahuan hala...satu lagi PRU13, rakyat sokong dan pangkah PR (PAS, PKR, DAP), tak ada kena mengena dgn PAN..kenapa PAN menyibuk...

      Delete
    4. Sebenarnya DAP mahu jawatan MB Selangor. ITU adalah agenda racist DAP menindas Melayu Dan India.

      Kesombongan DAP memuncak.disebabkan parti itu mrmpunyai hamba abdi bernama PAN Imayam

      Delete
    5. Bkn tak tahu pan tu kuali buat bising mengoreng utk dap sj kerjanya.

      Delete
    6. Hantu biru karat pasang turrr
      Saja buat gempaq

      Delete
    7. Dulu PKR yg jatuhkn MB Selangor, sekarang giliran DAP pulak dah.. kalo btul la banner tu.. bila krisis Selangor II nk mula ni..? Pas akan jadi benteng terakhir lagi ke?

      Delete
  2. Sila ambil perhatian serius ... mulai sekarang mana-mana komen yang tidak ada kena mengena dengan artikel akan dipadamkan termasuklah komen maki hamun, melucah dan geng-geng togel dan juga komen-komen yang sama ditempel berulang kali .... Omak menjemput kepada semua penjenguk blog ini kita berhujah secara bertamadun dan berhemah .... kita bertukar-tukar pendapat demi mencari titik persamaan dan kebenaran ... Harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen copy paste yg panjang berjela patut omak padam dulu. Komen yg pendek2 tu lantaklah kadang syok jugak baca. Hihih keepitup

      Delete
    2. Ok. Saya berundur.

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
  3. Kami sokong penuh saranan omakkau
    Hanya mereka yang jahat dan buruk perangai dihalang. Masuk omakkau .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yangbmulut jahat tu kebanyakannya Puak PAN Imayam

      Delete
    2. tapi sejak akhir2 ni..kebanyakkan yg mulut jahat mcm org tak ada agama rasanya dari kalangan orang PAS..kalau tak percaya pergilah ke ceramah PAS semenjak dua menjak ni,kalau dah presiden bermulut jahat,,anak buah apa lagi..ikut je laa.kan tak boleh masuk syurga pulak..kan langgar baiah pulok

      Delete
    3. PAN Imayam....PAS Jepun @ Bangla...? hanya tukar warna jer kan..kihkih

      Delete
  4. Barua Dap mmg suka meroyan kat sini ! Pantang disentuh sikit Dap terus depa maki hamun dan mencarut ! Alahai bertuahnya Dap dpt penyokong2 yg walak sebegini ! Ini yg buatkan Dap makin keras kepala manakala walaun2 pula makin keras kapla banana apabila diumpan dgn amoi2 seksi apatah lagi apabila dipeluk utk selfie ......... kah kah kah ........ walak jgn tak walak walaun !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan dan dap sering jadi sasaran pasug. Sebab pasug dah tidak guna amanat hj hadi.

      Delete
    2. Ustaz,ulama,tok guru , imam ..memang patut sygkan islam kerana mereka dapat gaji ,dapat duit dari keislaman mereka. Aku tak.

      Delete
    3. Omakkau sila ban anon 2347. Dasar pengikut totok pan imayam hanya tahu membela kebesaran dan kemuliaan tokong besar pulau pinang walaupun terpaksa mencarut. Pan dan dap berpisah tiada. Undi pan bermakna mengundi dap rasis cina bukit.

      Delete
  5. Barua pas sentiasa anggap diri maksom. Lupa thjwab kpd rakyat Kelantan dlm khemah. Sering menyerang dap sbb dah berkawan dgn umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakikatnya, orang Melayu ni hanya ibarat sampah bagi puak - puak DAPigs tu dan sekacar layak untuk menjadi 'Hamba Suruhan' mereka sahaja. Itu baru memerintah Negeri. Belum memerintah Negara lagi.

      Delete
    2. Balaci PAN Imayam memang macam tu. Kritik DAP trussss Jadi zombie. Semua orang dia mau gigit.

      Anon 22:00/macam tu la. PAN Imayam kan boy lap kaki DAP

      Delete
    3. Pas dipimpin TGNA aman damai. Kelantan gemilang dan membangun. Tp bila geng serban besar yg makan hasil kayu balak memerintah...Kelantan jd huru hara. Geng serban besar inilah yg jadi barua dan perosak pas.

      Delete
    4. Macai PAN Imayam bak zombie. Sapa kutuk DAP dia akan gigit

      Producer Film
      the Living Dead

      Delete
    5. Ahli pas byk yg kena sakit mental.
      Cthnya ostat Mereng dan ding ayang.

      Delete
    6. Ahli pan macam lipan, banyak kaki merayap sana sini. Tak mati walau dicincang, terus menyengat walaupun nak mati. Kemacaian tahap maksimum demi keredhaan tokong besar pulau pinang. Dap really like pan imayam losers. Keep it uppp

      Delete
    7. PAN imayam
      PAS jepun @ bangla ? kalau nak tiru pun pilih satu dah la..putih dia nak hitam pun dia nak..last jadilah kelabu asap

      Delete
  6. hahahaha,,we reject azmin ali as the selangor mb..
    siapa kamu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. We are PAN Imayam, loser tak sedar diri

      Delete
    2. Mung otak sewel ikut otak lobai mung ko

      Delete
  7. Semakin menyampah lak aku dgn parti PAN ni...tak sedar diri..gila jawatan mcm kat pp tuh..padahal rakyat tak pangkah dan sokong depa pun PRU13...apa ni, kalo ya pun tunggu PRU14 la, kalu PH menang then korang ada hak nak minta itu ini kat negeri yg korang menang..until then duduk diam2 la..bingai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22:51 kat bawah ni PAN Imayam. PAS, Che Gu Bard, PAS atau Azmin akan dihina Dan difitnah hanya untuk mendapat keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang

      Delete
    2. Ahli parlimen dan dun PAN adalah makhluk munafik lagi hipokrit; masih kekalkan kerusi dun dan parlimen walaupun merekalah yang paling lantang mengutuk 2 wakil pkr dan 1 wakil dap yang berpaling tadah dalam dun perak dahulu. Kata pengundi mengundi pakatan rakyat walaupun lambang parti pakatan entah di mana, dan nama pakatan sendiri pun tak didaftar dengan ros. Ahli PAN sangat berbangga berpemimpinkan para katak yang melompat mengikut perintah tokong besar pulau pinang. Ong ong ong ong ong loserrr

      Delete
    3. Kerajaan PP adalah kerajaan yg mengkhianati undi rakyat PRU13...rakyat undi PR bukan PH..hormatilah kehendak rakyat kalau tak bubar DUN PP buat PRN..kita tgk sapa menang PH vs PAS vs Umno..ada bran..

      Delete
  8. Patutnya dah lama blog ahli neraka ni dihapuskan.

    ReplyDelete
  9. PANtart dan DAPtaikpig dah jadi taik yg hanyut dan hancur menuju ke tong taik..he he he..

    ReplyDelete
  10. Hek eleh dapsy kalau setakat gantung banner tanpa tinggalkan identiti pemilik macam taktik surat layang masa dulu dulu tak dipanggil jantan la oii...macam baling batu sembunyi tangan... apa kata jadi jantan dan gentlemen pergi suruh semua exco dap dalam kerajaan sekali dengan madam speaker hadap dymm sultan selangor dan serah surat letak jawatan. Apa nak risau pulau pinang masih ada berlambak jawatan kosong tokong besar pulau pinang boleh kasi. Sedarlah sikit kalau takda jentera pas jangan haraplah pkr menang banyak kerusi dan orang melayu di selangor pangkah dap. Baru menang dua negeri dah tunjuk besar kepala kalau dah menang pru14 mungkin setahun dua baru sah jawatan pm menteri dan mb, berebut sesama sendiri macam budak kecik. Yang pasti pan imayam akan kekal rugi umpama gulungan tisu jamban tokong besar pulau pinang; lepas selet tahi terus dibuang dalam tong dengan jijiknya.aku tak mencarut omak jangan padam komen aku ok

    ReplyDelete
  11. P055 Lenggong:
    Shamsul Anuar Nasarah- BN (13,285)
    Razman Zakaria- PAS (9,832)
    Menang- Shamsul Anuar Nasarah dengan majoriti 3,453 undi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo..Bagus pemimpin Amanah. teruskan memberi cabaran dengan debat dan bersemuka. Kasi ajar Razman Zakaria. Bekas peg kastam yg memiliki jutaan ringgit.

      rakyat dah bosan dengan politik adu-domba. ugutan bunuh, toreh tayar dan pukul orang.

      Pesta politik semakin meriah.

      Yahooo...gumbira-gumbira. belum habis lagi, belum habis lagi. 
      pesta baru bermula untuk rakyat beri penghormatan dengan berhimpun bersama kamu yang menegakkan kebenaran. Tapi awas...last minit pas akan kecut dan kata Hj Hadi tak izinkan. Faham sgt mainan pas sbb pas kekurang cerdik pandai. Yg cerdik semua dah hijrah ke PAN. Kini tinggal macai pas yg bodoh2.

      Delete
  12. Amanah Amanah...
    dulu aku bgtau suruh blah hampa tak mau...
    sikalang ada harga maa...
    aku tak payah nk tunggu apa yg mendatang dr DAP...
    enough my fren...
    cukup la kelancangan yg lepas2...
    sampai masa libaih zabidi sarif nanti dapat...
    tak pun servis kuda siam.... hmmm...
    wait and see....
    don't tell me that i don't tell u...

    ReplyDelete
  13. Dap=pan=umno semua sakit mental angap hasil negeri n negara spt harta sendiri.Tuhan dah tunjuk dulu kalau dap n koncu nya perintah tentu akan jd lebih zalim dr umno.pas menghadapi masalah dikelantan krn tekanan dr umno.pan kuli batak dap pula mengambil kesempatan utk mengutuk pimpinan ulamak yg dilantik sendiri oleh tgna.ada ubi ada batas ada hari tentu boleh balas.cuma nampaknya hari hari pan the kuali semakin suram gara gara kerenah dap yg besar kepala.ong ong ong teruslah memangil ongkos dr dap.

    ReplyDelete
  14. Dah kalau prinsip yang kuat dah jelas hang tak suruh demo semua letak jawatan, bertanding semula, baru lah ada prinsip.. Nama je amanah tapi pengkianat pada pengundi.. Cakap kan main hebat.. Tapi bacul..

    ReplyDelete
  15. Dah kalau prinsip yang kuat dah jelas hang tak suruh demo semua letak jawatan, bertanding semula, baru lah ada prinsip.. Nama je amanah tapi pengkianat pada pengundi.. Cakap kan main hebat.. Tapi bacul..

    ReplyDelete