Friday 20 November 2015

SAMAKAH PERTEMBUNGAN NAJIB DENGAN BENJAMIN NETANYAHU DENGAN PERJUMPAAN NURUL IZZAH DENGAN PUTERI SULTAN SULU SEPERTI DIKATAKAN LATHEEFA KOYA??????



Ada tak Najib dengan Netanyahu mengadakan perbicangan secara rasmi duduk berbual sambil makan-makan .. ADA????? .... ada tak Najib berselfie dengan Netanyahu ... ADA????? .. akhir sekali, ada tak Najib dan Netanyahu masing-masing angkat plakad sebagai tanda solidariti ... ADA?????

Najib Razak sudah punmengeluarkan kenyataan rasmi kejadian beliau dirakam sedang berbual dengan Netanyahu di Bangunan PBB ialah ketika mereka bertembung dan bukannya ada suatu perjumpaan rasmi yang diatur pihak Wisma Putra ataupun mana-mana agensi dan kementerian kerajaan.

Sebab itu apabila memberikan kenyataan dengan niat mau mempertahankan pemimpin pastikan biarlah cari perbandingan yang agak bijak dan logik yang mampu mengusi emosi rakyat dan mengubah persepsi yang sudah terbentuk ... jangan adanya perbuatan kita bukannya memperbetul dan memulihkan kerosakan dari merebak sebaliknya menjadikan ianya bertambah buruk lagi teruk sebab sudah menjadi pantang rakyat yang berfikiran waras akan bingkas apabila diri mereka terasa semacam ada percubaan untuk menghina, perlekeh dan perleceh kebijaksanaan mereka untuk berfikir dan menilai.

Jangan pula bersikap seperti tikus membaiki labu. Cara yang terbaik ialah biarkan Nurul Izzah sahaja yang membuat kenyataan pembelaan atas justifikasi rakaman gambar-gambar tersebut yang kini sudah pun viral di alam maya.

Politik kini ialah siapa bijak mengurus persepsi maka parti itu akan pegang tampuk kuasa dan mencapai kemenangan .. mengurus persepsi biar bersandarkan kepada fakta dan akal logik.



Serangan terhadap Nurul Izzah Anwar kerana berjumpa dengan Puteri Sultan Sulu, Jacel Kiram pada 9 November lalu dalam satu majlis rasmi menunjukkan sikap hipokrit pemimpin UMNO.

Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Latheefa Koya berkata, pemimpin UMNO sebaliknya hanya diam membisu apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berjumpa dan berjabat tangan dengan Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu

“Ini memperlihatkan sikap hipokrasi dan serangan terhadap Izzah hanyalah bermotifkan politik.

“Kerajaan sepatutnya menjawab pelbagai isu yang belum selesai seperti skandal 1MDB bukan mengalih perhatian kepada isu seperti ini,” katanya dalam kenyataan media.

Latheefa berkata, kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said supaya Izzah dibawa ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen adalah tidak terpakai.

Ini kerana, katanya, perjumpaan itu tidak ada mengena dengan prosedur Parlimen dan berlaku di luar bidang kuasa Parlimen.

“Ini adalah perkara asas dan agak membingungkan apabila menteri yang bertanggungjawab tidak sedar perkara ini,” katanya.

Dia berkata, Izzah telah menerangkan perjumpaan itu diatur oleh penganjur dan majlis itu diturut dihadiri Datuk Bandar Manila dan Naib Presiden Filipina.

44 comments:

  1. Mujur nurul iZzah, kalau gang PAN Imayam mau diajak Anak kiram tu selfie langgar Dada. Ialah mengikut style President PAN Imayam yg selfie dgn Amoy tu.

    Macai PAN Imayam boleh selfie dgn BANGLADESH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak kata seorang Ahli Parlimen Pakatan tu hari ini, “Saya tak nampak ada masalah mengenai pertemuan ini. Itu terpulang kepada Nurul Izzah,” katanya kepada pihak media.

      Dalam erti kata lainnya, kalau diorang buat semua 'Takde Masalah' belaka. Cuba kalau yang berjumpa, bergambar dan makan dengan Puteri Si Kiram tu dari dari kalangan pemimpin Kerajaan.

      Mau sampai ke lobang cacing puak - puak Pakatan Haprak tu meroyan menjaja cerita dan menabur fitnah KONONnya serangan di Lahad Datu sebelum ini hanya sekadar 'Sandiwara' belaka.

      Tapi kalau diorang buat, SERIBU SATU ALASAN akan diberikan untuk mempertahankan tindakan yang telah dilakukan. Semuanya demi nak menjaga kepentingan Politik Peribadi belaka.

      Lagi pun, Si Nurul Izzah tu sendiri pun dah mengaku bahawa dia dan juga Tina Chuak, pemimpin yang mendakwa pencerobohan Lahad Datu tu satu Sandiwara sebelum ini ada berjumpa dengan Puteri Kiram tu.

      Jadi, tak payah la kita nak heran sangat kalau Si Nurul Izzah tu sanggup bersekongkol dengan sesiapa pun demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri. Waima dengan Yahudi sekali pun Si Nurul Izzah tu sanggup menjaja 'Air Mata Buaya' dia!!!

      Delete
    2. Kat blog Malaysiawaves ada foto mamat Bangladesh posing sorang2 pakai baju hijau- cap CHANGE. Zaman muda la tu. Bila tua badan naik macam Badak kena kasi

      Delete
    3. Tahniah kerana anda baru sedar yang puak2 pakatan tiada harapan ini mengamalkan budaya double standard dan hipokrit. Tidak seperti manusia normal yang berotak di kepala atas, malaun dan jebon pakatan berotak di kedua dua belah kepala lutut, maka akan terdapat dua standard, dua pemikiran dan dua pendirian dalam banyak isu dan perkara. Ketua umumnya pula nampaknya berotak di kepala "bawah" maka tidak hairanlah nafsu seksnya amat buas dan tidak mengenal jantan mahupun betina. Selamat kita semua setelah ketua umum ini selamat disumbat di dalam sel di penjara sungai buloh.

      Delete
    4. Bagi aku la....
      Jumpa sesama islam utk mengeratkan hubungan ukhuwah tak salah. Allah menyuruhnya. Apatah lagi yg ditemui secara tak sengaja tu cuma anak kiram, bukan kiram.

      Jzmpa musuh islam yg membunuh jutaan sedara tu klu boleh elakkanlah mcm presiden Turki buat. Bukan apa, tujuannya menunjukkan kebencian kita pf perbuatannya mengarahkan pembunuhan umat islsm.

      Terpulanglah pd pendirian masing2. Tapi ingatlah, kita wajib berpegang pd tali Allah. Ingatlah, yahudi adalah musuh islam sampai kiamat. Maka jauhi dan perangilah jika kamu mampu.

      Delete
  2. BASAH 'G-STRING' SI NURUL IZZAH NI DIBUATNYA!!!

    Hehehe!!! Inilah yang orang kata, 'Takde Sakit Cari Penyakit'. Penyudahnya menyusahkan diri sendiri. Tapi, Si Nurul Izzah ni jangan meroyan pulak tak tentu arah. Sendiri buat sendiri tanggung la, ye tak.

    Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dan juga Pakatan sendiri hari ini tampil meminta Si Nurul Izzah tu menjelaskan mengenai gambar dia bersama anak perempuan bekas Sultan Sulu yang mengarahkan pencerobohan Lahad Datu, dua tahun lalu.

    Gambar Si Nurul Izzah tu bersama dengan Jacel H. Kiram Hasan memegang poster yang tertera perkataan "Release Anwar Immediately" telah menjadi viral di laman media sosial sejak semalam.

    Jacel H. Kiram adalah merupakan anak perempuan kepada Jamalul Kiram III yang sebelum ini telah mengarahkan seramai 200 orang tentera Sulu menceroboh Sabah pada Februari 2013.

    Serangan itu juga turut mengakibatkan beberapa orang anggota keselamatan Malaysia yang bertugas serta penduduk disekitar kawasan tersebut terkorban dan dibunuh oleh tentera Kiram.

    Datuk Seri Shahidan Kassim berkata adalah tidak wajar untuk Nurul Izzah menyiarkan gambar tersebut ketika kejadian kepala pelancong dari Sarawak, Bernard Then dipenggal pada petang Selasa.

    "Ia isu yang sensitif, jadi beliau harus menjelaskan kerana ia sudah menjadi viral. Saya tahu dia seorang yang baik hati dan tidak akan melakukan sesuatu yang jahat. Namun saya fikir dia harus memberi penjelasan mengenai gambar itu," katanya.
    Selain itu, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong (BN-Ayer Hitam) juga turut terkejut dengan perkara itu dan berkata Nurul Izzah bertanggungjawab memberikan penjelasan mengenai gambar itu.

    Sementara itu, Jimmy Wong, Ahli Parlimen DAPigs Kota Kinabalu juga berkata, Nurul Izzah sepatutnya menjelaskan kepada rakyat secara keseluruhannya memandangkan isu tersebut sensitif pada masa ini.
    "Saya tahu beberapa perkara tidak dapat dielakkan tetapi tiada keperluan untuk memuat naik gambar itu di laman media sosial," katanya.
    Mungkin lepas ni, Si Nurul Izzah tu akan kata, itu hak Kebebasan Asasi dia untuk memuat-naikkan gambar dengan anak Sultan Kiram tu walaupun sebelum ini diorang mengaku bertanggungjawab terhadap pencerobohan di Lahad Datu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BOLEH TUMPANG TANYA.....
      KNAPA ORG PAS MAKIN LAMA MAKIN BANGANG YER......

      Delete
    2. Provokasi gang PAN Imayam. Kutuk keadilan claim PAS.

      Jaga2 yer akhir zaman ni

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    3. MEMANG "MASAK" LA DIA NAK MENJAWAB!!!

      Kalau dah BODOH tu, jangan ditunjuk sangat. Sekarang, sendiri yang cari penyakit, sendiri tanggung la ye. Jangan pulak dia cuba nak salahkan orang lain pulak untuk dijadikan sebagai alasan.

      Hakikatnya, Si Nurul Izzah tu perlu memohon maaf kepada rakyat Malaysia terutama di Sabah berikutan tindakannya mengadakan pertemuan dengan Jacel H. Kiram, yang mempunyai kaitan dengan insiden pencerobohan bersenjata di Lahad Datu pada 2013.

      Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN) Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata Nurul Izzah yang juga Anggota Parlimen Lembah Pantai tidak boleh memberi sebarang alasan kerana tiada satu alasan pun boleh 'menghalalkan' perbuatan itu.
      "Untuk Nurul Izzah bertemu dan bermesra dengan individu yang secara terbuka menyokong pencerobohan bersenjata di Sabah adalah sesuatu yang tak boleh diterima," kata Abdul Rahman, yang juga Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, dalam satu kenyataan pada Khamis.
      Abdul Rahman berkata walau apa pun alasannya untuk bertemu Jacel, yang merupakan anak perempuan kepada Jamalul Kiram III yang mengarahkan pencerobohan itu, Nurul Izzah tidak sepatutnya berjumpa dengan musuh negara yang sudah membuat deklarasi terbuka menyokong serangan bersenjata terhadap Sabah.
      "Kita semua tahu Jacel Kiram secara terang-terangan menyokong pencerobohan bersenjata di Kampung Tanduo, Sabah. Kenapa pula YB Nurul Izzah sanggup bertemu dengan Jacel Kiram? Ini satu kesilapan besar," katanya.
      Abdul Rahman yang juga Anggota Parlimen Kota Belud berkata Nurul Izzah boleh berjumpa sesiapa sahaja yang beliau suka di Filipina kerana itu haknya, tetapi pertemuan dengan Jacel tidak boleh diterima.
      "Bayangkan perasaan orang Sabah terutamanya perasaan keluarga anggota keselamatan yang dibunuh dengan kejam oleh pengganas dalam insiden pencerobohan bersenjata itu," katanya.
      Abdul Rahman turut mengingatkan Nurul Izzah bahawa penyokong-penyokong Jacel sehingga kini masih mencari cara untuk menawan Sabah termasuk melalui pencerobohan bersenjata.

      Lagi cepat Si Nurul Izzah memohon maaf, lebih baik. Kalau tidak, jangan dia nak salahkan kerajaan Negeri Sabah sekiranya pada masa hadapan kerajaan negeri tidak membenarkan dia melawat Sabah. Dia sendiri yang cari penyakit siapa suruh!!!

      Delete
    4. Abang Jeff baliklah, Ina merayu ini... balik rumah... kisah Abang Jeff intai Mak Long mandi telahpun Ina lupa dan maafkan...balik rumah Abang Jeff

      Delete
    5. Kat mamali org kita bunuh org kita.
      Skang diajak gabung pulak.
      Pelik la sejak sakir mental nih.

      Delete
  3. terbaca saje blog omakkau...aku jd keliruuu..ni blogger upahan umno ker??segala hal dap pkr amanah akan dikutuk..tapi kalau pasal hadi dan khalid semua wangi termasuk tahi hadi dan khalid...selepas pru14...aku menjangka blog ni ditutup selamanya sb pemimpin yg dipuja oleh bloger dah tak ada jawatan..nak bayar kpd bloger mampu tp buat penat jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imayam, kao dah solat ka??? Kah kah kah

      Delete
    2. Omak pun dah kena ganguan mental ke?

      Delete
  4. Sama mcm presiden PAN yg dah hattrick kalah PRU, tugas dia sekarang hanya bersedia 24 jam utk undangan selfie laga dada. Kira tugas utk rakyat Malaysia jugak laa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni ske isap kopek amoi ye.puihhh

      Delete
    2. President PAN perasan model iklan Sabun. ITU yg selfie sama amoy

      Delete
    3. Hadi selfi laga perut dgn katak puru

      Delete
  5. Xsama..jauh beza.najib dpt derma 2.6 bilion.izah apa pun xdpt.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru nama lama bagi PAN Imayam pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya.

      Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

      Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

      Delete
    2. Mat sabu tak dpt derma 2.6b
      Org lain dpt

      Delete
  6. Omakkau xnk komen ke ulasan pas kata Hadi terlalu sibuk utg dtg parlimen. Hahahahahaha.Sibuk ngalahkan obama...kerja malas,makan angin je keje nye.mmg dasar ulamak setan.hahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba kalau saya tanyakan kepada anda yang tidak berparti, siapa ketua pemuda Parti Amanah Negara?

      Jawab anda mungkin, ‘Entah, bukannya aku peduli’. Bukan sahaja anda, saya pun tak kenal siapa orangnya si Sany Hamzan ini.

      Jawapan ini benar serta terpakai bukan sahaja terhadap sayap pemuda Amanah, ia turut terpakai terhadap kesemua parti politik; terutamanya Partai Tindakan Demokratik, DAP.

      Ya. Mana ada orang peduli dengan DAPSY. Malah, DAPSY itu singkatan kepada apa pun orang tak tahu.

      Democratic Action Party Socialist Youth (DAPSY) adalah barangkali sayap pemuda tunggal sebelum muncul Angkata Muda Keadilan (AMK) yang memadam garis pemisah gender dalam gerakan politik anak muda.

      Tapi ini kita tidak tahu, sebab ya lah; kita bukannya peduli.

      Frasa “Socialist Youth” itu pula bersumber daripada gerakan pemuda sosialis antarabangsa, singkatnya IUSY (InternationalUnion of Socialist Youth), sayap pemuda Socialist International, jaringan 152 parti kiri seluruh dunia.

      Delete
    2. Gambar najis ngan jo lo ada tak

      Delete
  7. Aljuboori bukan pemimpin yg hebat....hebat sebab goreng jer lebih....cuma baka baka aljuboori yg menjadi ancaman pada negara..pengkhianat bangsa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aljuburi adalah seorang yg hebat..hebat menjubur dan mengelentong..laknatullah punya aljuburi..khaakk tuuiii!

      Delete
    2. Gambar hadi dengan najis ada tak

      Delete
    3. Pemimpin kita lagi hebat.
      Boleh dpt derma 2.6 bilion free masuk akaun.
      Pemimpin korang ado?

      Delete
  8. Si teresa rumah teres kokok lebih tu pulak boleh cajap benda dah lepas.ini melibatkan nyawa org wei jgn nak buat meroyan sesuka hati.nurul izzah come on la kalaupun nak tenggelam tak payah la capai tahi.

    ReplyDelete
  9. nurul izzah haramjadah laknatullah..dia langsung tak pedulikan perasaan rakyat sabah...jahanam betul sibetina laknatullah ni...ptuuuuuiii!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baik maki orang. Lagi pun orang Sabah ramai yang bodoh-bodoh. Kalau diorang cerdik macam orang Brunei tentu diorang tak masuk Malaysia. Keturunan Melayu yang cerdik ada ramai di Brunei dan Singapura sahaja. Yang lain tu ramai yang bingai-bingai macam orang Sabah!!

      Delete
    2. Ada pemimpin kita langsung tak hiraukan perasaan islam palestin yg dibunuh setiap hari. Dia boleh senyum2 kambing tu.

      Delete
  10. Kita menggesa kerajaan segera menyoal-menyiasat Nurul Izzah. Kita tak mau apa yg berlaku di Lahat Datu dulu berulang.

    Jika bekas PM sendiri boleh di soall siasat. Tak ada sebab mengapa Nurul di beri pengecualian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pulak pm kita disoal siasat?
      Ko jgn buat fitnah la bhaiii...
      Dosa besar tu bhaiii

      Delete
  11. Bestnya bila UMNO bergabung dengan PAS. Lambangnya songkok hitam background putih disebelah kiri dan disebelah kanan gambar kopiah putih backgound hitam. Mesti ramai orang suka.

    ReplyDelete
  12. Admin,
    Sebagai rakyat Malaysia Melayu yang beragama Islam saya ingin mengingatkan bahawa persoalan Sulu dan Sabah adalah satu perangkap penjajah yang mahukan umat Islam berbunuh bunuhan sesama sendiri.
    Perjanjian antara Sultan Sulu dan Syarikat Borneo Utara adalah perjanjian pajakan dan bukan menjual Sabah kepada British.
    Walau bagaimanapun, Sultan Sulu dan Sultan Brunei sebenarnya bertindak jahil dengan mempertaruhkan wilayah orang Islam demi duit.
    Perkara yang sama juga dilakukan oleh Sultan Riau yang duduk di Singapura dengan menjual itu kepada Stamford Raffles demi untuk mendapat wang dan pangkat yang syarikat British ini ciptakan.
    Persoalan yang timbul ialah Najib begitu gembira bersalaman dengan pembunuh umat Islam dan yang memang akan terus membunuh umat Islam di Palestin.
    Orang yang mengaku Sultan Sulu ini pula membuat satu tuntutan kepada kuasa yang ada pada nenek moyangnya satu masa dulu.
    kenapa perlu salahkan anak kepada seorang yang mengaku Sultan Sulu ini?
    Persoalan YB Nurul Izzah berjumpa dan dan duduk dan makan dengan seorang warga Filipina beragama Islam bukan satu isu.
    Saya sendiri tidak malu untuk berjumpa dengan saudara se Islam di mana-mana mesjid dan bersolat berjemaah bersama mereka. Hatta dalam pejara sekali pun.
    Tetapi sudah tentu saya tidak akan gembira berjumpa dengan pembunuh umat Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISIS pun Islam, berani makan semeja dg diaorang??

      Delete
    2. Berani.
      Sbb aku bukan samseng taik kucing yg sakit mental.

      Delete
  13. Gsmbar hadi dgn ibrahim perkasa ada tak

    ReplyDelete
  14. Bergambar dgn Setannyahu atau dgn anak kiram kedua2nya adalah bangang

    ReplyDelete
  15. Penyokong umno bodoh. Pas pembela Islam dan Melayu sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong dap bangang, mca & gerakan yang membela nasib org cina

      Delete
    2. Ooi bodoh, mca & gerakan yg bangang, dap yang membela nasib org cina

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...