KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 22 November 2015

POLIS SIASAT PUSAT PENDEDAHAN MAKLUMAT KEBANGSAAN (NOW) PEROLEHI DOKUMEN YaPEIM SECARA TIDAK SAH



Siasatan terhadap badan bukan kerajaan (NGO) Pusat Pendedahan Maklumat Kebangsaan (NOW) atas kesalahan mendapatkan dokumen Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam (Yapeim) secara tidak sah sudah dimulakan, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Khalid berkata ianya susulan laporan polis yang dibuat Ketua Pengarah Eksekutif Yapeim Datuk Abibullah Samsudin Rabu lalu.

"Benar kita sudah memulakan siasatan. Atas salah guna atau kes menyalahgunakan kuasa dan ia di bawah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)," kata Khalid.

Beliau berkata, setakat ini tidak ada penangkapan yang dibuat kerana siasatan masih di peringkat awal.

Dalam laporan itu, Abibullah berkata tuduhan NOW ke atas Yapeim tidak berasas dan dokumen diperolehi kumpulan itu secara tidak sah.

Beliau menuduh Pengarah NOW Akmal Nasir kerana menyebarkan maklumat salah dan fakta dengan niat memfitnah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

14 comments:

  1. Pengerusi NOW ni suku sakat sotong juga. Ketua Sotong ialah Rafizi Ramli. Biasalah kalau mereka suka condemn kerajaan sebarangan. Sotong tetap sotong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENABUR FITNAH DAH KECUT BUAH KERANDUT OI!!!

      Hahaha!!! Memang memalukan sungguh!!! Bila dah kena saman, banyak pulak songehnya Pengarah syarikat NOW Sdn. Bhd. ni nak menutup kemaluan diri dia sendiri. Dah kecut buah kerandut la tu.

      Sampai tahap sanggup dia memper-BODOH-kan diri dia sendiri dengan mengajukan soalan - soalan yang boleh dikategorikan sebagai Bodoh Nak Mampus didalam kenyataan media.

      Hakikatnya, soalan yang diajukan tu tak masuk akal dan hanya setaraf dengan soalan budak sekolah tadika. Soal berapa banyak tuntutan yang difailkan itu bukan satu persoalan besar dikalangan rakyat.

      Sebaliknya, soal sama ada dakwaan yang dibuat oleh pengarah syarikat yang berorientasikan Fitnah itu terhadap Datuk Seri Jamil Khir benar atau tidak yang menjadi tanda tanya.

      Tapi dek kerana Si Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd tu sendiri pun tidak yakin dengan bukti yang dia ada, maka sebab itulah dia membangkitkan persoalan BODOH macam tu secara terbuka.

      Dalam kenyataan hari ini, Si Pengarah syarikat NOW Sdn. Bhd. tu tanya, kenapa Datuk Seri Jamil Khir membuat tuntutan ganti rugi sebanyak RM 10 juta didalam saman yang difailkan terhadapnya.

      Takkan itu je soalan yang nak diajukan oleh seorang Pengarah Syarikat yang KONONnya kata dia ada segala bukti terhadap tuduhan yang dibuat sebelum ini? Memang memalukan sungguh!!!

      Apa, tak cukup ke dia kena saman sebanyak itu? Atau, adakah dia nak Datuk Seri Jamil Khir saman dia dengan jumlah yang sama seperti yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu selama hari ini?

      Saman Si Ketua Penipu ni, dia tak nak tanya pulak???

      Kamon la! Apa layaknya dia nak disaman sampai RM 100 juta. Taraf Macai tepi Longkang yang setakat jadi Ketua Cabang PKR ni, cukup la setakat RM 10 juta. Itu pun dah kira banyak.

      Kalau nak diikutkan, nilai tuntutan sebanyak SERINGGIT pun tak layak untuk seorang Penabur Fitnah macam dia. Buat mengabihkan masa je layan kerenah orang yang Gila Publisiti Murahan macam Si Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd ni!!!

      Delete
    2. Aku harap Akmal, kerana gemar fitnah, menfitnah, terfitnah agar letak jawatan dalam Keadilan. PKR adalah parti berteraskan kebenaran, jgn bawa idea2 fitnah dan terikut2 perangai hina PAN Imayam.

      Kita Keadialn lawan kejahatan melalui kebenaran bukan lawan kezaliman pakai fitnah. Sila jgn pakai perangai PAN Imayam dan Big Boss mereka DAP

      Kalau nak sangat fitnah sila contact PAN Imayam kerana mereka progressive, inclusive dan faham. Setakat fitnah tu wokey jeeee bagi PAN

      Dah suka sangat fitnah jadi ahli PAN Imayam je lah.
      (Contoh fitnah PAN Imayam kat sini)

      Bekas MB Perak, Nizar Jamaluddin FITNAH Perdana Menteri, Najib Razak kononnya Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dipanggil untuk siap siaga berbuat sesuatu jika BN kalah pilihan raya umum. Nizar mengaku salah dan mohon maaf.


      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    3. hahaha.......yg mendakwa disiasat yg didakwa tak pula cepat siasat sebaliknya menjadi kesalahan kerana ada bukti salah laku yg didakwa bukan ke ini terbukti pihak berkuasa bertindak berat sebelah !!! anda semua masih sokong!!! patutlah negara ini semakin hancur penuh dgn muslihat kejahatan tidak telus malah tidak bertanggungjawap langsung!!! kuasa utk yg berkuasa bukan utk rakyat miskin di negara ini.....!

      Delete
    4. kalau dokumen tu salah buat apa nak endah.mungkin dokumen projek cuci tandas.jangan nak klise kerana kami bukan rakyat yg bodo.teruskan buat pendedahan kpd siapa pun demi rakyat malaysia.

      Delete
  2. Jeff, aku nak tambah lagi ni................

    PAN Imayam memang kaki fitnah dan suka cerita tahyul. Pendedahannya:



    MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

    Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

    Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

    Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

    Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

    Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

    Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

    MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
  3. eloklah tu sekoq labu sekoq lagi labi..khalifah ratib pasumno...

    p/s - ubahlah sikit versi ratib hangpa tu supaya otak dah tersangkut kat lutut tu naik semula kesiku..nak naik semula ke kepala rasanya tipis kut...tak gitu bro..

    ReplyDelete
  4. Pan imayam mereng n mental sokong dap tambak laut jejaskan hidupan marin n kerja nelayan.buget utk nelayan tak bg sampai menangis adun pkr.buget utk buat rumah n hotel mewah utk kroni n cina doll duduk.nelayan akan dihalau dgn bg duit serba sedikit.geng mat sabu tepuk tepuk tgn atas lori yeh dapat selfei cina doll.bersih melalak isu kalimah Allah lg.sembah nabi isa tp sebok nak sebut nama Allah pula.jakim diserang lg sbb tak lama org tak dpt nak sambut valentine gaya tony monkney.kami mahu kebebasan.pesta.peluk kpop.knpa saidina abu bakar perangi org murtad sbb islam perlukan undang undang.kebebasan bkn bererti tanpa undang undang.apa tu minority seks nak diperjuangkan bersih habislah pan imayam jadi kuda mainan dap n bersih.tak boleh bersuara selain meratip ug ug n ulamak jahat ulamak jahat sj.sedarlah korang sudah termasuk dlm permainan licik dap.

    ReplyDelete
  5. Lebih baik dedah kan demi rakyat. Pas berkawan dgn musuh juga demi rakyat juga ke. Becelaru Pas geng kopiah mental/isim.

    ReplyDelete
  6. Pas jauh lebeh baik berkawan dgn Umno la dari kau yang bangang jadi barua dapig

    ReplyDelete
  7. Bodoh umno itu bangsat..kata islam tapi langgar.

    ReplyDelete
  8. macai umnu sama walaun pas mmg bangang. NOW dedah penyelewengan tp korang sokong yg menyeleweng...mmg mental mcm ostad kat marang. patutle duit tabung haji, yapeim, zakat, 1mdb, YIK, balak semua hilang! jgn lupa majlis persandingan PASUG di putarjaya bln dec nanti

    ReplyDelete
  9. Di Malaysia ni, yg tak sah tu lah yg betul. Manakala yg sah pula adalah tak betul.

    ReplyDelete
  10. Di Malaysia ni, yg tak sah tu lah yg betul. Manakala yg sah pula adalah tak betul.

    ReplyDelete